Robesz72005-12-06 20:01:59 // 9921
	fordított a helyzet.... szimeringet mindenképpen, gyűrűt, csak, ha muszáj
	
bb182005-12-06 19:59:19 // 9920
	ugy is ki lehet venni, hogy egy erös, de vékony csavarhuzot beütsz a szimering és a ház közé ott ahol erösebb a ház és ugy forditod ki. a szimering mindenképpen cserés.
	
bb182005-12-06 19:56:59 // 9919
	szerintem inkább gyürü lehetett, de ha szimeringet is cserélsz az nem lehet baj, és nem is nagy összeg.
	
Robesz72005-12-06 19:26:37 // 9918
	igazából azt sem tudom, mi az a kovácsolt főtengely....
	
Robesz72005-12-06 19:26:07 // 9917
	tudja valaki, hogy létezik e kovácsolt főtengely és a boxerben volt e valamelyik típusbab? gt...nemrég hasonlót mondtál a vezérmű tengelyekkel kapcsolatban....  főtengelyből van ilyen?
	
Robesz72005-12-06 19:16:09 // 9916
	ja, a csapágyakat a hapsi hpztas, aki köszörült...  elég jól dolgozik és versenyautókat is épít
	
Robesz72005-12-06 19:15:24 // 9915
	1 hajtókart kellett cserélni ezt  Tatáról rendeltem... 8 e Ft volt, a főtengelyt Debrecenben köszörülték és a federal mogul (nem tudom, így kell e írni) csapágyakat vettem bele...
	
Robesz72005-12-06 19:09:31 // 9914
	gipszkarton csavart belehajtasz nagyon óvatosan, majd fogóval befeszítesz és kihúzod.....simán kijön és semmit nem roncsol....
	
Barni1472005-12-06 16:03:27 // 9913
	Köszi! 
Nem vagyok elkeseredve, csak bosszús vagyok, mert nem igazán jó az időzítés. Sajnos én még " a WC-re is gyalog jár" kategóriába tartozom 
:-))) , meg azt án itt az év vége .   
Hol köszörültetted, és honnan szerezted be a csapágysort? 
A hajtókart nem kellett cserélni?
	
pb_2005-12-06 11:06:53 // 9912
	Sztem szól némelyik.
	
granturismo2005-12-06 11:04:07 // 9911
	Hengerfejnél mi?
Hidrotőkék?
	
granturismo2005-12-06 11:02:43 // 9910
	Aztán amit még feltétlen csinálj meg, hogy a vezérműtengelyház végein van 1-1 hernyócsavar azt vedd ki, a tömítőpasztát kapirgáld ki és WD-40-el jól fújd ki. Majd meglátod mennyi olajsár lesz a kenőfuratokban. Én hurkapálcára csavart pici vattával törölgettem át. Ha már olyan tiszta, hogy keresztüllátsz rajta akkor pici Elring pasztát a menetes furatba és úgy vissza a hernyócsavarokat. Ezt meghálálja mert a vezérműtengely ágyazása ezeken a furatokon át kapja a kenést.
	
pb_2005-12-06 10:59:02 // 9909
	Én nem hallottam gyanús hangokat még, inkább más honnan hallok ilyeneket, generátor, hfej, kipuf tömítés, stb.
	
granturismo2005-12-06 10:53:03 // 9908
	Persze. Számom az oldalamon.
	
granturismo2005-12-06 10:49:23 // 9907
	Ugyanez a páros volt nekem is nyárig.
Nem tudom mennyit mentem vele, de nagyon keveset. Mikor megvettem akkor tettem rá. De most mióta az SKF Dayco páros felkerült eltüntek azok a nem odavaló mellékhangok a motortérből. Azóta lett olyan egészséges a hangja amilyet mindig szerettem volna egy boxertől.
	
Scott2005-12-06 10:47:31 // 9906
	gt . Nem szeretek szívességet kérni, de egy estére elkérhetném kölcsön azt a feszítő vasat ?
	
kando.2005-12-06 10:42:29 // 9905
	Ismerős helyzet :)))
	
pb_2005-12-06 10:42:11 // 9904
	Én +mondom az őszintét nekem QH szíj van, és Breda görgők.
	
granturismo2005-12-06 10:39:57 // 9903
	De nem Breda vagy QH görgők ugye?
A Corteco csak szimmeringet gyárt tömítéseket nem.
Egyébként nagyjából azonos árban vannak ezek a márkák.
	
Scott2005-12-06 10:38:35 // 9902
	Árpi ! Tegnap nagy bevásárlás volt, éjfélre értem haza, de azért még egyszál alsógatyában a konyhában megpróbáltam kiszedni a szimeringet :))
	
Scott2005-12-06 10:35:22 // 9901
	A görgők tök újjak a mostani motorban ( kb 5ezer kilcsit futottak ).
	
pb_2005-12-06 10:29:39 // 9900
	Sztem görgőket is vegyél, hogy legyen komplett a motor.
	
granturismo2005-12-06 10:25:57 // 9899
	Ja meg van gyári "O" gyűrűm a vezérműtengely ház végére a háromszöglemezek alá.
A vízpumpa fölött azt az öntvényt szedd le a blokk tetejéről, a tömítését (lehet sima tömítés vagy az újabbakon "o"gyűrű) cseréld ki
	
ingegnere2005-12-06 10:25:45 // 9898
	Halihó!
Az adok-veszekbe felraktam pár boxer cuccot.
Hátha kell valami..
Üdv
ing
	
Scott2005-12-06 10:25:38 // 9897
	Látod ez jó kérdés. Elvileg a vízpumpát is cserélték, de mivel akkor még láma voltam, nem ellenőriztem le, hogy valóban cserélték-e. Hétvégén lebontom a burkolatot és megnézem, hogy az új-e, mert ha igen akkor azt is átrakom ebbe. Amúgy a szíj az Dayco, olyat is akarok venni.
	
Scott2005-12-06 10:22:56 // 9896
	Köszi :) Árban mi a különbség a Corteco és Glaser közt ?
	
granturismo2005-12-06 10:21:33 // 9895
	Ez igaz a tőkés fejen picit hosszabb a szíj. Én Dayco szíjat és SKF feszítőt használtam. Neked milyen feszítőd van? Vízpumpád hogy áll?
	
granturismo2005-12-06 10:19:31 // 9894
	A gyárilag használt Corteco szimmering 2 ajkas azaz 2 tömítő gyűrője van az első a por tól véd a második magát az olajat tömíti le. A másik, hogy forgásirányba tömít mivel a vezérműtengely mindig egy irányba forog.
A Bárdi forgalmazza a Corteco szimmeringeket.
A normál szimmering amit pld. a Szinyei utcában lehet venni az egy ajkas, és nem forgásirányos bár tény, hogy látszólag spécibb (egyébként kék) anyagból van mint a gyári.
Én a Glaser tömítést használtam. Nekem bevált. Alfabu autójába is olyat hoztam tudomásom szerint azzal sincs gond.
Az Ajusa egyébként csak tömítéseket gyárt szimmeringet nem. Az Ajusa tömítésgarnitúrákban más gyártók pld. épp a Corteco szimmeringjei vannak.
Nem is a szimmeringekkel van a baj. Nekem az nem tetszik az Ajusában, hogy olyan furcsa, az összes többi gyártótól eltérő alapanyagból vannak a tömítéseik.
Azért nem véletlen hogy a legnevesebb gyártók (Elring, Reinz) mind ezt a klingerit típusú anyagot használják. A Glaser pld. nagy tételben veszi a nevesebb gyártóktól (pld éppan a Reinz) a tömítés anyagot és ők csak kivágják belőle a tömítéseket. Ezt abból látom, hogy a gyártó az alapanyagra mindig ráírja a nevét.
	
kando.2005-12-06 10:05:13 // 9893
	Éjjel az ágyikóban aludtál vagy a műhelyben ? ;-)))
Ez a szám egyébként átmérőt, fogszámot vagy mást jelent ?
	
Scott2005-12-06 10:01:33 // 9892
	Mondjuk egy kicsit bosszant, hogy a jenlegi motoromban tavasszal lett cserélve a szíj és feszítő görgő. A feszítő görgőket majd átrakom, de a szíj nem kompatibilis. A hidrotőkés hengerfejhez 100-as kell, a másikon meg 98-as van.
	
Scott2005-12-06 09:54:16 // 9891
	Természetesen nem :)
	
Scott2005-12-06 09:53:53 // 9890
	gt . Amúgy köszi a szimering felajánlást. Mi a különbség a gyári és e között ? Nézegettem szimering és tömítés árakat. Mindenhol az Ajusa márkát lehet kapni. Régebben mintha írtátok volna, hogy az nem jó minőség.
 Számításaim szerint a teljes garnitúra majdnem 17 rugó. Esetleg ötlet, hogy olcsón hol tudnék venni jó minőséget ?
	
granturismo2005-12-06 09:53:26 // 9889
	"Kitámasztottam a lendkereket és így meg tudtam lazítani a csavarokat."
Akkor gondolom azok a vezérműszíjak már nem kerülnek fel....
	
Scott2005-12-06 09:39:18 // 9888
	Aham . Köszi. Akkor túl kicsi volt az erőkar. Egy sima csavarhúzó rövid és nem elég erős az anyaga ( egyet már derékszögre hajlítottam :) Kell valami hosszú feszítővas.
 A fogaskereket még akkor lazítottam meg, amikor egyben volt az egész motor, fent voltak a szíjak. Kitámasztottam a lendkereket és így meg tudtam lazítani a csavarokat.
	
granturismo2005-12-06 09:24:32 // 9887
	Vezérműfogaskereket hogyan vetted le?
	
granturismo2005-12-06 09:17:51 // 9886
	Banya
Hozok neked akkor.
	
granturismo2005-12-06 09:14:39 // 9885
	Pedig én is így vettem ki ahogy a képen van. Egy motorgumiabroncs leszedő szerszámmal ( kovácsolt lapos szerszám a vége picit ferde kb. 40 cm hosszú. Ammit csináltam hogy ahol feltámaszkodik ott alátettem egy rossz vezérműszíjat ,hogy ne csesszem szét az öntvényt.
Én gyári szimmeringet tettem egyébként bele (2 ajkas, forgásirányos) ha normál szimmeringet akarsz bele tenni azt esetleg tudok bele valót adni. (ajándék)
	
pb_2005-12-06 08:33:13 // 9884
	Sztem nyugodtan kipróbálhatod, max törik.
	
András bácsi2005-12-06 08:29:10 // 9883
	Így jön az ki. A problémát ott látom, hogy vissza akarod tenni utána. :)
	
Scott2005-12-06 08:20:54 // 9882
	
	
Barni1472005-12-06 04:07:45 // 9881
	A kicsi ami a motort kapcsolja. Már fáj az ujjam. :-)
	
pb_2005-12-05 23:15:56 // 9880
	Kösz, majd ha lesz kérdés felteszem. A többit már próbáltam, a legszebb az volt mikor az olajnyomás jeladó nem működött, letesteltük a kábelt fel is gyulladt a kontroll lámpa, de a 4x4 kontrollja is kigyulladt. Érdekes volt.
	
pb_2005-12-05 23:13:20 // 9879
	Nem kap valamiért tápot. Nem a középkonzolt csinálták? Esetleg ott a kapcsolónál valami gebasz? Ha úgy próbálod, hogy már be van kapcsolva, és akkor adod rá a gyűjtást(mintha, P4 lenne, már, ha + lehet csinálni)?
	
Robesz72005-12-05 22:56:37 // 9878
	csak annyit csinál, hogy ha túl meleg a motor, akkor ad egy testet a visszajelzőnek.... próbáld ki....húzd le a vezetékét és nyomd neki a motornak...világítani fog a hőfok lámpa.....  ugyan így az olajnyomás és a töltés is.....
	
Robesz72005-12-05 22:51:05 // 9877
	biztos, hogy az...  kiméregettem a legutóbbi motorcserénél...:-)))))  elektronikát kérdezz nyugodtan...:-)))  főleg 1.7 16V-t...
	
HGyuri2005-12-05 22:46:14 // 9876
	najóestét!
szóval a szitu a következő: gyujtást adok, a 4x4 lámpa felgyullad, ahogy szokott, indítok, járó motornál bekapcsolom, és 1-esben elindulok lassan. Ekkor hallottam régen egy kattanást, ahogy a kupplungot felengedtem, de most semmit. És a visszajelzőnek is fel kellene gyulladni, de az sem.
Ráadásul valami gebasz van a töltésemmel is (=nincs), így még a csodaszert sem volt lehetőségem kipróbálni. Holnap újra próbálkozom.
	
pb_2005-12-05 22:34:53 // 9875
	Na ez tényleg lehet, ez nem jutott volna szmbe.
	
Robesz72005-12-05 19:04:48 // 9874
	bb18:   nem emlékszel véletlenül, hogy az a motor, amit tőled vettem az hogyan füstölt? Tök jól leírtad nemrég és ezért kérdezem.... segítene, hogy kell e gyűrűzni, vagy elég a szelep szár szimering.....
	
Robesz72005-12-05 19:03:00 // 9873
	szerintem is magadnak csináld.... sokkal jobban jársz, itt biztosan sokan segítenek, akár az összerakásban is és legalább mindent megtanulsz egyszerre....
	
Robesz72005-12-05 18:59:46 // 9872
	az a vízhőfok kontrol lámpájának a jeladója
	
Online tag
2
		Vendég2
450
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
