Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

gecsa2012-09-04 11:13:26 // 20452
szerintem az előtti lesz... még a kugli is úgy fordítja,hogy gyűjtőcső...
Gtaati2012-09-04 11:06:39 // 20451
Helló! Hát a hibakód a Boost mainfold air temperature snsora- panaszkodik és enenk a jele -40! Bocs ha rosszul írtam le az angol kifejezést! Hátha igen vagy a légtömegmérőnél méri , de gondoltam arra is h lehet a map sensorral egyben va! De nem tudom azért kérdezem.....! Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-04 11:02:43 // 20450
Turbo utáni? Olyanról nem hallottam, de lehet van ilyen is.. A LMM-ben van egy hőmérséklet jeladó, nekem az volt anno rossz. Intake air temperature értékre 140 fokokat írt, füstölt tőle a gép és nem ment. a -40 fok teljes szakadásnak tűnik, vagy le van húzva a LMM ?
gecsa2012-09-04 10:45:42 // 20449
leírás alapján nem feltétlenül ismeri,hacsak nem tőle rendelték a felújításhoz a cuccot..akkor viszont sokat tud mesélni róla..
szerintem egy megnézést megérhet,kérdés mennyire volt törve...
'''''2012-09-04 10:15:10 // 20448
Erhard fehérvári.Ő elég sok autót ismer ott,kérdezz rá az oldalán.
szivagyerek2012-09-04 09:59:28 // 20447
nem akarok,egyik haver nézegeti,csak jó lenne vmi kis infó... segíthetnél,ha tudsz valahogy! :)
gecsa2012-09-04 09:49:40 // 20446
nami?
cserélni akarsz?
szivagyerek2012-09-04 09:38:00 // 20445
Sziasztok! Tudnátok infóval segíteni erről az autórol? http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_1.9_jtd_distinctive_sportwagon-6066390
Gtaati2012-09-04 08:59:51 // 20444
Helló Mindenki! Valaki Tudja h a turbó utáni beszívott levegő hőmérséklet jeladó hol van vagy melyik az? Mert azt üti be hibakódnak és hiába törlöm jelen van és az élő adatolvasásnál is -40C fokot ír ki tehát vagy a csatlakozó a rossz vagy meghalt a jeladó! Ja aza autó 1.9 jtd mjet 150 lovas Gt. Köszönöm!!
gecsa2012-09-04 08:07:34 // 20443
"...ezért is van, hogy mindíg úgy éreztem hogy húúú kicsit elszaladtunk, aztán lenézve az órára meg mégsem."

ez de szép megfogalmazás volt...:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-03 17:36:44 // 20442
Van a futóműben is eltérés, a TD magasabbnak tűnik, lehet ezért. A jtd jobban az úton lapul és keményebb. A kormányzás is tök más. A TD rásegítése kisebb (ami nekem szimpatikus), és jobban alá lehet szedni, sokkal kisebb ívben befordul. Parkolni jobb is vele.
Súlykülönbség kb semmi nincs a kettő közt. Az összhatás valahogy más. Lehet a váltóáttétel is rövidebb, és ezért is van, hogy mindíg úgy éreztem hogy húúú kicsit elszaladtunk, aztán lenézve az órára meg mégsem.
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-03 17:18:55 // 20441
Jah, király tényleg...anno én magam is utánnanéztem ennek, csak már kiugrott az agyamból. A Bravo GT-vel (jtd az is) egyezik meg csak és kizárólag. Szóval tényleg nem lesz fékátalakítás :-)
András bácsi2012-09-03 13:34:29 // 20440
Az a tök jó, hogy a jtd csonkállványa egyedi, így nem elég egyszerűen átrakni a nagyfékes cuccot. Szóval szerintem nem fogod megcsinálni. ;)
gecsa2012-09-03 13:31:02 // 20439
mekkora súlykülönbség van a kettő között?? nem lehet,hogy az okozza a sebességérzetbeli különbségeket? vagy a futóműben is lenne eltérés??
DieselManiaco(NagyVad)2012-09-03 06:41:25 // 20438
Én kérek elnézést az enyém ABS-es, csak ezt nem írtam:D azért tárcsás elől hátul:D
Liquid2012-09-02 22:53:03 // 20437
ezen én is agyaltam anno, utána is jártam a témának, nem annyira durva beavatkozás, de aztán jött az Alfa, az UNO meg városi járgány lett és nem volt értelme az upgrade-nek.
GTPeti2012-09-02 20:27:21 // 20436
Ez egy jó mondás, de nem mindig igaz... ;)
gecsa2012-09-02 20:24:12 // 20435
Ido mindig arra van,amire akarjuk,hogy legyen...:-)
GTPeti2012-09-02 20:13:54 // 20434
Igazából megértelek. Nálam az Uno-ra férne rá egy kis féktuning (a turbós kpl. gyári rendszere, hátul tárcsafékkel...) de a fenének van arra ideje. :)
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-02 20:01:30 // 20433
A TD-t egyelőre veteránnak megtartom :-) Kinga békésen vezeti és láthatóan hozzászokott a fékhatáshoz. Pár év és ritkaság lesz a gép, főleg ilyen állapotban. Addigra lehet 150e is lesz benne :-)
Amúgy ha upgradelnék, akkor a jtd-be menne egy TI nagyféke, a jtd alól meg átmenne a TD alá a komplett rendszer. De nincs kedvem így belenyúlni egyikbe se. A jtd-re egyelőre elég ami van, fog az így is mint a ződfesték. :-)
GTPeti2012-09-02 18:45:44 // 20432
Vagyis upgradepotenciál Warbi számára. :)
Selmak2012-09-02 18:22:55 // 20431
A JTD elöl hátul tárcsa, a TD csak elől tárcsa hátul dob.
Wickey2012-09-02 18:15:16 // 20430
az ABS-esek azok lehet, hogy 4xtárcsafékesek. De ez nem ABS-es.
Wickey2012-09-02 18:14:40 // 20429
ez biztos? Az enyém is dobfékes.
Sőt, a lancia delta 1.9TD is dobfékes ha jólemlékszem.
DieselManiaco(NagyVad)2012-09-02 17:19:34 // 20428
Érdekes az enyém fordítva kormol:) Hátul dob? Törve volt? vagy valaki összecserélt valamit? gyárilag elől hátul tárcsásak a dízelek...
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-02 15:13:33 // 20427
A TD-t elvittem egy körre, ahogy Józsibá javasolta. Kivéve hogy a tulaj is ragaszkodott a részvételhez, úgyhogy családi kirándulás keretében kormoltam ki :-) Az egr volt valószínű a fő gond, pár km alatt rengeteget csökkent a füst, pedig az elején meg se hajtottam. 15km után 4500-ig őszinte hangon forgott, nem szenvedett. 2000 alatt nem szabad odalépni neki, ezt megfigyeltem, akkor beindul a füstgép, de akkor se annyira durván kojtol mint eddig. Szerintem elfogadható lett a füstölés, 30km-t mentem vele. Ritkán vezetem, úgyhogy lassan áll össze az összbenyomás az autóról. Kedvelem, jó kis kocsi. Egy újabb fajta Civic akart valamit (kívülről kikerülni...), eléggé nem jött össze neki. benne van ebben is a versenyszellem :-) Viszont a jtd-hez képest sokkal kevésbé harciszekér. Jobb a fordulóköre, könnyebb parkolni vele. Könnyebb a kuplungja is. A fék kicsit Opelasztrás a hátul dob miatt. Ellenben nem tudom mitől, de a 130 már szédítő tempó. A sebességérzet durván nagyobb mint a jtd-ben. Egymás után vezetve városban is érezhető a különbség, országúton meg pláne. Fura hogy egy típuson belül mekkora különbség. A jtd így húzva egy tahó rendíthetetlen izé, ami rámkényszeríti az akaratát. A TD szelídebben adja elő magát, de ha kell van benne spiritusz :-)
'''''2012-09-02 14:39:43 // 20426
Azért van különbség.Az enyémben a kasztnin és motoron meg egy darab ülésen kívül még elég sok minden van.:-)
ALFI1562012-09-02 14:29:19 // 20425
De ezek nem mindenapi használatba lévő autók.Hobbikocsik.Ugyan úgy mint ahogy neked is az 59.
Ferke2012-09-02 14:26:03 // 20424
Így van, ez a kettő van összesen a mieinkben.
eldiablo1562012-09-02 13:24:34 // 20423
így igaz, legalábbis nekem is így van,azt aszűrőt szedtem le róla
WarbiRunner (Gyuri)2012-09-02 11:44:34 // 20422
Nem biztos...nálam pl a pumpában van és nyomás szelep. És tudtommal nincs is más a nagynyomású körben. Egy railnyomás mérő a rail csövön, és a nagynyomású szivattyú oldalában a nyomásszelep ami ha jól tudom pwm vezérléssel állítja be a kívánt nyomást. A nagynyomású oldalában lévő nyomásszelep mikroszűrőjét szokták lecsípni.
'''''2012-09-02 10:04:23 // 20421
Azért az elég nagy gáz lenn,ha a mindennapi autóm így okádná a füstöt.
ALFI1562012-09-02 08:34:36 // 20420
Szerintem te se bánnád ha így füstőlne a tiéd de menne is így.Legalább is én elviselném.
mreni2012-09-02 08:19:40 // 20419
ha az 1 sec-et levonod akkor azért az már elég jó idő szerintem,az a lényeg hogy jól éreztétek magatokat ;)
'''''2012-09-01 19:33:24 // 20418
Nagyon b@lfaszul indultam,szinte mindig.:-( Tuti 1mp mindig bent maradt az indulásnál.Játéknak jó volt.A legjobb ami ma sikerült 15.6mp volt.
mreni2012-09-01 19:02:22 // 20417
Milyen időt mentél?:))
'''''2012-09-01 18:39:36 // 20416
Ma a gyorsulási talin lőttem pár képet az euró valahányas golfokról. :-)
Föckös2012-09-01 17:17:17 // 20415
ne packázz egy mérnökkel :-))))
eldiablo1562012-09-01 16:09:35 // 20414
Legközelebb jobban odafigyelek a részletekre :))
GTPeti2012-09-01 16:07:19 // 20413
Máskor az elején is leírhatod, hogy honnan szedted ki a megapplikált alkatrészt. :)))
A lényeg, hogy találtál megoldást a problémára!
eldiablo1562012-09-01 16:05:23 // 20412
Hát ezek szerint. Csak azt furcsállottam, hogy mikor kiszedtem nem volt alatta tömítés. A képeket látszik hogy van hozzá... nem folyik végülis, mert egy gumigyűrű van rajta és az lezár ha visszarakod a lyukba. Csak érdekes..
GTPeti2012-09-01 16:04:18 // 20411
Az viszont nem nyomás- hanem mennyiségszabályozó szelep.
eldiablo1562012-09-01 16:01:07 // 20410
amit te linkeltél, az utolsó képen a 2es számú
GTPeti2012-09-01 16:00:24 // 20409
Értem, szóval nálunk a pumpába integrálták. De ugyanarról beszélünk.
eldiablo1562012-09-01 15:56:27 // 20408
Nem, ez a nagynyomású oldalán van, nem a rail csőbe. a képen a 12es kbrail
GTPeti2012-09-01 15:53:49 // 20407
Szóval a rail végén lévő szelepre gondolsz, ami a railnyomást szabályozza. Az első képen jobboldalt van.
GTPeti2012-09-01 15:39:09 // 20405
Tudnál betenni képet, hogy tudjuk melyik szelepről beszélsz? Thx.
eldiablo1562012-09-01 15:37:27 // 20404
Írtam régebben, hogy volt egy olyan hibajelenség hogy melegen 6-7 fordulatra indult csak be az autó.HIdegen 2-3 volt, szinte pöccröff.
Kiiszedtem a nyomástartó szelepet, letörtem róla azt a mikroszűrőt, ami láthatóan is koszos volt, és mivel azt mondják a z ultrahangos mosóval se nagyon érdemes foglalkozni mert nem sokáig tart, és az ujabb jtd-kbe már nincs ez a szűrő, letörtem.
Azóta az autó melegen is 2-3 fordulat után indul.A gázolaj szűrő jó minőségű és 5-6e km-nként cserélem csak nem lessz baj
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak