Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
gecsa2013-04-04 19:25:07 // 23152
én az előző off autómon tanultam meg...nem nagy ördöngősség..:D
gecsa2013-04-04 19:24:03 // 23151
nekem holnap jön..:D
Jevge2013-04-04 18:53:04 // 23150
Hja, én mint informatikus nem nagyon tudok hegeszteni :D
Szóval marad a gyári drága megoldás...
Szóval marad a gyári drága megoldás...
csiki2013-04-03 20:50:06 // 23149
Üdv Cartársak! Egy kis segítségre lenne szükségem. Mi lehet az oka hogy a 146-os 1.9 TD CAT em szokot olyat csinálni, mint ha 3 henger menne vagyis mint ha kevesebb üzemanyagot kapna. vagy a másik probléma az automata dúsító milyen alkatrészek tartoznak ehez örülnék neki ha akinek van ilyenje le tudná nekem fényképezni mert gyanús hogy kókler szerelő csinálta és úgy tűnik mint ha valami hiányozna, pl a dúsító kar szabadon van nincs rá kötve semmi. Válaszokat előre is köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)2013-04-03 17:48:38 // 23148
Igen, így van, legalábbis nem fog alapjáraton zörögni.
Haro2013-04-03 17:33:58 // 23147
Normális féket kéne venni....:))))))))
mreni2013-04-03 17:24:43 // 23146
viszont akkor elméletileg ez a váltó simán alakítható 1 tömegű lendkerékre,minden káros hatás nélkül
Manky9562013-04-03 17:09:25 // 23145
Putyesz2013-04-03 17:03:31 // 23144
166-nak mekkora az a két csonkja(átmérőben), amire a vastag turbócső csatlakozik?
Vermacy2013-04-03 16:55:34 // 23143
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_1.9_jtd_classic-6554781
Erről tudtok vmi használható infót? Asszony kinézte magának...
Erről tudtok vmi használható infót? Asszony kinézte magának...
mreni2013-04-03 16:54:21 // 23142
Az könnyen lehet,hasonlóra gondoltam én is,most megkapja a boxot aztán ha szétesik a kuplungom akkor lesz valami váltó és kuplung okosítás,hogy bírja a gyűrődést :)
padand2013-04-03 15:50:24 // 23141
Sziasztok!
Kiolvastattam a hibákat a kocsimból, mert néha bedobja a piros befecskendező elem jelét.
Ezt irta: P02E2- és hogy a fojtószelep elektromos körében van szakadás. Ezt hol keressem? Benzinesben még érteném...
1,9 JTD 8V
Köszi, ha valaki tud segíteni
Kiolvastattam a hibákat a kocsimból, mert néha bedobja a piros befecskendező elem jelét.
Ezt irta: P02E2- és hogy a fojtószelep elektromos körében van szakadás. Ezt hol keressem? Benzinesben még érteném...
1,9 JTD 8V
Köszi, ha valaki tud segíteni
gecsa2013-04-03 14:50:51 // 23140
az nekem is, de már rajta vagyok a témán..:)
Föckös2013-04-03 14:44:24 // 23139
ja.. nekem a fék tárcsám nyikorog:-)))
gecsa2013-04-03 14:41:37 // 23138
nincs 10ezez km a szíjban, és a vízpumpában...
mondjuk a generátor felől jön a hang, aminek nem kifejezeten örülnék, ha csapágyas lenne..
mondjuk a generátor felől jön a hang, aminek nem kifejezeten örülnék, ha csapágyas lenne..
Föckös2013-04-03 14:29:56 // 23137
nekem a tárcsám nyikorog esős időben.
lexarom:-)
lexarom:-)
Ferke2013-04-03 14:01:42 // 23136
Ne viccelj már, szerinted azért nyikoroghat egy szíj, ha nincs burkolat, és vizes lesz??:))
Otto2013-04-03 13:41:27 // 23135
Ha falazom az EGR-t megszűnik talán?
Próba szerencse?
Próba szerencse?
Alfa GT-Csaba2013-04-03 12:56:27 // 23134
De én megcsináltam vékony falu kipufogó csőből és patent ivekből ,össze szabtam és lángal körbe hegesztettem aztán lecsiszoltam és lefújtam matt feketére,és gyári lett :-)!!Az alsó fölső összesen nem került 5 ezerbe!
gecsa2013-04-03 12:43:46 // 23133
tehát, ha kb ugyanannyiba kerül, de jóval tartósabb, akkor?
illetve új kontra bontott...ha az új árához mérjük, akkor jóval barátibb.. ;)
illetve új kontra bontott...ha az új árához mérjük, akkor jóval barátibb.. ;)
Alfa GT-Csaba2013-04-03 12:40:40 // 23132
az sem olcsóbb ha darabonként megveszed az íveket!18 ezer körül van egy alsó cső.Én is legyártottam csőből és patent ívből,mert vettem egy bontottat 8 ezerért és egy év múlva kilyukadt !!Az acél cső nem fog!!
gecsa2013-04-03 12:37:50 // 23131
de attól, aminek elméletileg ott be kellene tudni jutni, attól nem kellene nyikorognia semminek...legalábbis szerintem..vagy csak én vagyok ilyen maximalista? nem szeretem a plussz zörejeket.. :)
gecsa2013-04-03 12:34:10 // 23130
vagy marad a barkácsolás a különböző szilikon és fémcsövekből.. ;)
Alfa GT-Csaba2013-04-03 11:54:47 // 23129
egyáltalán nem bonyolult,nem is azzal van a baj ha kilyukad hanem az árával ,sajnos!
Jevge2013-04-03 11:40:00 // 23128
Akkor mindenképp alá kéne másznom. Gondolom az alsó turbócső cseréje sem sokkal bonyolultabb mint a felsőé, nem?
WarbiRunner (Gyuri)2013-04-03 10:19:23 // 23127
Ha igaz, más a váltó a maris alatt. Lönci mester szerint nem húzókuplungos. Ezért aztán kapott egy erősebb nyomaték limitet a maris programja.
Alfa GT-Csaba2013-04-03 10:02:34 // 23126
Lehet kilyukadt az alsó turbó csöved vagy az egr szeleped kezd eldugulni!
Jevge2013-04-03 10:00:14 // 23125
A következő történt velem: M6on megálltam a pihenőben, motort szokás szerint hagytam még pötyögni ahogy illik, majd toalettszünet után újra elindulva hirtelen gyengébb lett az autó szinte semmi ok nélkül. (1.9 mjet)
A turbónak eddig is volt hangja, de igazából az nem változott. A felső turbócsövem nem állt pontosan a helyén, de miután megigazítottam akkor sem változott semmi.
Az alsó turbócsőre gyanakszom, okozhat ez ilyesmit? (sajna nem tudtam alámászni és megnézni)
A kocsi gyengébb, felváltáskor nagyobbat esik a turbónyomás szerintem, mert kicsit megtorpan, nincs akkora ereje, a gyorsulás nem annyira vehemens mint eddig és alapvetően olyan érzés mintha a motor "szabadabban lélegezne" - azaz mintha sima szívó lenne, de bizonyos tartományban azért tol még a turbó, csak közel nem akkorát mint eddig.
A turbónak eddig is volt hangja, de igazából az nem változott. A felső turbócsövem nem állt pontosan a helyén, de miután megigazítottam akkor sem változott semmi.
Az alsó turbócsőre gyanakszom, okozhat ez ilyesmit? (sajna nem tudtam alámászni és megnézni)
A kocsi gyengébb, felváltáskor nagyobbat esik a turbónyomás szerintem, mert kicsit megtorpan, nincs akkora ereje, a gyorsulás nem annyira vehemens mint eddig és alapvetően olyan érzés mintha a motor "szabadabban lélegezne" - azaz mintha sima szívó lenne, de bizonyos tartományban azért tol még a turbó, csak közel nem akkorát mint eddig.
.......................2013-04-03 08:47:30 // 23123
semmi ,
Talàn a porlaszók ..
Talàn a porlaszók ..
gecsa2013-04-03 08:08:59 // 23122
esőben és utána 2 napig nyikotog az ékszíjam, vagy valamelyik tárcsám..ha jó idő van, nincs gond..ezek szerint valahol beázik azon az oldalon a motorterem... hol a legvalószínűbb? minden burkolat megvan.
Laci 146 1.9 jtd2013-04-03 06:42:27 // 23121
Nem vettem észre még mindig háromnegyed és egész között áll.
Csak az a poén megyek vele kb 50m ert és nincs füst, minden tökéletes.
nincs csunya alapjárat jól megy nem értem mi lehet a baj?
Csak az a poén megyek vele kb 50m ert és nincs füst, minden tökéletes.
nincs csunya alapjárat jól megy nem értem mi lehet a baj?
Rizzo2013-04-03 04:54:53 // 23120
Én is találtam egy siliconcsöves boltot.
http://srteam.eu/silicon_hun/index.php
http://srteam.eu/silicon_hun/index.php
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-02 21:47:34 // 23119
porlasztó, egr
GTPeti2013-04-02 21:23:34 // 23118
Kezd mondjuk hibakód-kiolvasással.
gecsa2013-04-02 21:17:52 // 23117
nem fogyott az olajból?
Otto2013-04-02 19:01:20 // 23116
Üdv!
Jtd 115Le Offos autó...
Olyan gondom van vele, hogy ha csak tartani szeretnék egy sebességet, szinte csak gurulni és éppen a gázt nyomva akkor rángat a motor.
Ezt tempomatnál durván érezni nem is használom...
Hol keressem a hiba forrását?
Jtd 115Le Offos autó...
Olyan gondom van vele, hogy ha csak tartani szeretnék egy sebességet, szinte csak gurulni és éppen a gázt nyomva akkor rángat a motor.
Ezt tempomatnál durván érezni nem is használom...
Hol keressem a hiba forrását?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-04-02 14:20:01 // 23115
Én annó vettem kór csövet és abból hajtattam magamnak alsót, Van vagy 5 db mert 3m volt a cső :D kell hozzá szilikon cső mert nem tudták annyira meg hajtani hogy a turbónál faszán passzoljon. Ha esetleg kell valakinek van :)
Hardy2013-04-02 13:08:46 // 23114
Én szilikon könyököket vennék, meg fém csövet.
Putyesz2013-04-02 12:05:55 // 23113
köszi...rozsdamentes cső az oké...de két könyököt kell venni még vagy a sima nyomásálló szilikoncső is hajlik annyit???
Ferke2013-04-02 09:47:09 // 23111
Pl. az egyik cr csúcs...
Putyesz2013-04-02 08:44:42 // 23110
ja...166-hoz kéne
Putyesz2013-04-02 08:43:59 // 23109
Üdv Urak!
A vastag turbócsőre(szívóoldali asszem) tudtok vmi megoldást???mert az enyém elég sok helyen meg van repedezve!néztem újat,de még kedvezménnyel is 30 papír körül van....azért ez több mint nevetséges!
bontottat félek venni mert lehet hogy fél évig se bírja....!
vmi más megoldás szóba jöhet???esetleg vmi fémházas???
A vastag turbócsőre(szívóoldali asszem) tudtok vmi megoldást???mert az enyém elég sok helyen meg van repedezve!néztem újat,de még kedvezménnyel is 30 papír körül van....azért ez több mint nevetséges!
bontottat félek venni mert lehet hogy fél évig se bírja....!
vmi más megoldás szóba jöhet???esetleg vmi fémházas???
Laci 146 1.9 jtd2013-04-02 06:52:17 // 23108
Sziasztok
Van egy kis gondom 1.9 jtd vel hidegen inditás után kb 5-10 perc után kékes füst jelentkezik.majd elindulok vele és kb 30-50 eltünik mint ha nem is füstölt volna.
7000 ret mentem eddig az olajjal még lenne 8000. szerintetek mi okozza?
kösz
Van egy kis gondom 1.9 jtd vel hidegen inditás után kb 5-10 perc után kékes füst jelentkezik.majd elindulok vele és kb 30-50 eltünik mint ha nem is füstölt volna.
7000 ret mentem eddig az olajjal még lenne 8000. szerintetek mi okozza?
kösz
Jorjie2013-03-31 13:50:51 // 23107
Ezt csak érdekességképpen:
(most találtam)
Kettőstömegű Lendkerék
DMF - Dual Mass Flywheel
ZMS - Zweimassen Schwungrad
"A modern motorok már alacsonyabb fordulatszámon is képesek jól működni. Nyomatékgörbéjük laposabb, így a motor működési zajszintje jóval alacsonyabb lehet. Aerodinamikai és akusztikai szakemberek hadai dolgoznak azon, hogy a szélzaj minél jelentéktelenebb, a hangszigetelés minél eredményesebb legyen. A súlycsökkentés és a motor hatékonyságának fokozása is fontos szemponttá lépett elő. Az öt- és hatsebességes váltók elterjedése szintén hozzájárult ahhoz, hogy a menetzaj nagyságrendekkel alacsonyabb, mint néhány évtizeddel ezelőtt. Az így elkényeztetett sofőr és utasai egyre kevésbé fogadják el a beszűrődő háttérzajokat. Ezzel a kuplung feladata még az eddiginél is fontosabb lett, a sima kapcsolás és oldás mellett feladatává vált az is, hogy a motor rezgéseit hatékonyan szigetelje el az autó többi részétől.
Elméletben ezt könnyű megoldani, az erőátvitel tehetetlenségi nyomatékát kell megnövelni anélkül, hogy a kapcsolandó tömeget megnöveljék. A gyakorlatban ezt úgy oldották meg, hogy a lendkereket egyszerűen megfelezték, a két tömeg közé pedig rezgéscsillapító és rugózó elem került. Az egyik "fél-lendkerék" fixen kapcsolódik a főtengelyhez, a másik pedig közvetlen a kuplungtárcsához, amely az ilyen konstrukciókban már nem tartalmaz rezgéscsillapító elemet. Ez a megoldás egyszerre csökkenti a motor torziós rezgéseit és csökkenti az erőátvitel terhelését.
A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Mint minden rendszernek, a DMF-nek is van sajátfrekvenciája, ez nagyjából a 300 f/p perc tartományba esik. Mivel ez éppen az átlagos önindító üzemi fordulatszáma és az átlagos motor alapjárata közé esik, ezért minden egyes indítás és leállítás során nagy igénybevételnek van kitéve a lendkerék."
(most találtam)
Kettőstömegű Lendkerék
DMF - Dual Mass Flywheel
ZMS - Zweimassen Schwungrad
"A modern motorok már alacsonyabb fordulatszámon is képesek jól működni. Nyomatékgörbéjük laposabb, így a motor működési zajszintje jóval alacsonyabb lehet. Aerodinamikai és akusztikai szakemberek hadai dolgoznak azon, hogy a szélzaj minél jelentéktelenebb, a hangszigetelés minél eredményesebb legyen. A súlycsökkentés és a motor hatékonyságának fokozása is fontos szemponttá lépett elő. Az öt- és hatsebességes váltók elterjedése szintén hozzájárult ahhoz, hogy a menetzaj nagyságrendekkel alacsonyabb, mint néhány évtizeddel ezelőtt. Az így elkényeztetett sofőr és utasai egyre kevésbé fogadják el a beszűrődő háttérzajokat. Ezzel a kuplung feladata még az eddiginél is fontosabb lett, a sima kapcsolás és oldás mellett feladatává vált az is, hogy a motor rezgéseit hatékonyan szigetelje el az autó többi részétől.
Elméletben ezt könnyű megoldani, az erőátvitel tehetetlenségi nyomatékát kell megnövelni anélkül, hogy a kapcsolandó tömeget megnöveljék. A gyakorlatban ezt úgy oldották meg, hogy a lendkereket egyszerűen megfelezték, a két tömeg közé pedig rezgéscsillapító és rugózó elem került. Az egyik "fél-lendkerék" fixen kapcsolódik a főtengelyhez, a másik pedig közvetlen a kuplungtárcsához, amely az ilyen konstrukciókban már nem tartalmaz rezgéscsillapító elemet. Ez a megoldás egyszerre csökkenti a motor torziós rezgéseit és csökkenti az erőátvitel terhelését.
A kettőstömegű lendkeréknek van egy kevésbé ismert hatása is. A fizikából ismert sajátrezgés és gerjesztett rezgés fogalmát most nem boncolgatnánk, de aki volt katona, bizonyára emlékszik arra a homályos magyarázatra, miért is nem menetelünk egyszerre a hídon. A motornak is van (számos) sajátfrekvenciája, és ezeket - elkerülendő a motorikus "hídszakadást" - lehetőség szerint úgy kell hangolni már a motor tervezésekor, hogy kívül essen az üzemi tartományon. Ez sokszor nem, vagy nem tökéletesen sikerül, és a kettőstömegű lendkerék alkalmazásával némi utólagos finomhangolásra van lehetőség.
Mint minden rendszernek, a DMF-nek is van sajátfrekvenciája, ez nagyjából a 300 f/p perc tartományba esik. Mivel ez éppen az átlagos önindító üzemi fordulatszáma és az átlagos motor alapjárata közé esik, ezért minden egyes indítás és leállítás során nagy igénybevételnek van kitéve a lendkerék."
Ferke2013-03-29 20:35:18 // 23106
Akkor ziher, hogy a vezérlő.
mreni2013-03-29 20:17:30 // 23105
érzésre a marea jóval pörgősebb mint az 56,viszont az 56 alulról sokkal jobban húz.
Nem rég mentem egyet tesómmal 0-ról, kb 100ig együtt mentünk 140ig motorháztetőnyit kaptam
Nem rég mentem egyet tesómmal 0-ról, kb 100ig együtt mentünk 140ig motorháztetőnyit kaptam
mreni2013-03-29 20:16:02 // 23104
az az érdekes,hogy a turbó,csúcsok jeladók és maga a motor is u.a,ha jól tudom
mreni2013-03-29 20:14:39 // 23103
én is a vezérlőre tippelek, a váltó áttételezése ugyanaz tudtommal