Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2014-11-13 14:11:41 // 27502
De ezt kint tankoltad gondolom, nem itthon :-) Más a viszonyítási alap.
GTPeti2014-11-13 14:08:35 // 27501
Én azt hiszem azt tankoltam egy párszor nemrég és keményebb volt tőle a hangja.
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-13 14:03:59 // 27500
Gondolom 2200-nál :-)
Majd próbálj rá az omv prémiumra egyszer, kíváncsi vagyok mit mondassz. Neked is olyan elcseszett füled van mint nekem, ha kell ha se meghallod a különbséget :-)
Egyébként a 2t olajazás is jó volt hang szempontból, de most az új csúcsokkal nem akarok kísérletezni.
A Spurizás is úgy indult hogy dejó, aztán az lett a konklúzió, hogy kopást okozhat. És nem zárom ki, hogy közrejátszott abban, hogy porlasztó javításra került a sor. Jó tudom, a km se kevés.
Föckös2014-11-13 12:49:59 // 27499
most utoljára én is shell prémiumot raktam bele, és valóban morgott bizonyos fordulaton a pályán.
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-13 10:52:35 // 27498
A Shell-ről pont a rusnya hang miatt álltam le. Szerintem nagyon morog vele az autó. Mondjuk porlasztó javítás előtt volt, lehet jobban kihallatszottak a különbségek. Szóval az én tapasztalatom:

Shell FuelSave - morgós, a fogyasztás olyan normális
Shell Vpower D- egyetértek, többet eszik belőle, a hangja se jobb, nekem erősebbnek sem érződött
Lukoil - normális fogyasztás, semmi extra motorhang, ezzel erősebbnek éreztem, de kicsit füstösebb vele. Egyébként jónak tarom. A TD is jobban kormol vele, nem tudom miért.
OMV normál dízel - stabilan mindíg hozza ugyanazt a szintet, nem morog annyira a motor, jól is megy vele az autó, nem is füstöl, viszont mostanában sokallom a fogyasztást. Nem tudom ettől van e.
OMV prémium - halkabb motor, kicsit füstösebb. Erőben nem tudom eldönteni. Elég jól megy, de hogy jobban e? Egyelőre kevesebbnek tűnő fogyasztás.
MOL - ritkán tankolok itt, de kútról kútra nagyon változó. Egerben tankoltam egyszer nagyon jót, halk volt, alig evett. Debrecenben kevésbé volt jó eddig. Siklósonn meg morgósabb, füstösebb és egyértelműen erősebb volt az autó, és nagyon keveset fogyasztott, itt mindíg megtankolom ha arra járok. BP Október 23 u, semmi extra, totál semleges, olyan középút mindenben.

Szóval ezen igazodjon ki az ember :-) Igazából most új porlasztócsúcsokkal előröl kéne kezdeni az egészet hogy korrekt legyen az összehasonlítás :-)
Föckös2014-11-13 09:34:49 // 27497
az hülyeség, maximálisan ellenzek mindenféle szoftveres, vagy hardveres változtatást!


;-)
Marcox2014-11-12 20:41:39 // 27496
Nem mindenhol, mert ha Vas megyében jársz, és megállnál Hegyfalun, ott annyira nem vészes úgy gondolom. A 15 km-re lévő Sárváron vagy Répcelakon a gagyi AVIA kúton drágább. Majd megnézem pontosan ha legköz. arra járok.
SzJanos2014-11-12 20:29:29 // 27495
Én is mindig extrát tankolok. Elég sokat kísérleteztem vele, hogy melyik üzemanyag a legjobb, és +60.000Km tapasztalata után a következő rangsor van most a fejemben a Ceglédi kutakról:
1. MOL Evo neo dízel - a fogyasztás jó vele (147-es a 60 literrel elment 1150 Km-t minimum)
2. Shell fuel save - a hangja nem olyan bársonyos tőle, de a fogyasztás hasonlóan jó az Evo Neo-nál
3. Shell Vpower Diesel - A motor hangja más lesz, nem finomabb, valahogy más. Az autó jobban húz vele, de eszméletlen sokat megkajál belőle. Ez a legkevésbé gazdaságos, ami ellentmondásnak tűnhet, de sokszor nem mentem ezzel az üzemanyaggal csak 900KM-t mielőtt tankolni kellett volna.
4. MOL Diesel . semmi különös, viszonylag jó fogyasztés, de az autó hangján érződik, hogy jobbhoz szokott, csak nagyon ritkán tankolok ebből.

ÖMV-t eddig csak pályán tankoltam, és ott nem volt extra diesel. Tényleg ennyire jó drágább diesel a kútjaikon?
Jorjie2014-11-12 20:01:16 // 27494
Dobni kéne rá egy remapot :-P:-D
Föckös2014-11-12 19:16:12 // 27493
hát én bárhol tankolok, semmi különbséget nem érzek az autón, xarul megy és kész....
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-12 10:43:30 // 27492
Mostmár én is ezt fogom tenni. Tegnap mentünk vagy 600km-t, szerintem kevesebbet is eszik vele. Mondjuk kivételesen országúti etap volt, de 550-nél még fél fölött van a mutató, ilyen nagyon nagyon rég fordult elő. És nem 90-nel mentünk, tempóztunk ahol lehetett, előzgettem ahogy fért :-)
Ferko2014-11-11 08:57:29 // 27491
Én csak az OMV diesel prémiumot tankolom a kormosba.:-)
WarbiRunner (Gyuri)2014-11-10 12:15:07 // 27490
Jéé, most olvasom :-) Épp múlthét végén töltöttem MaxxMotiont. Nézegettem a buborék ablakokat a kútoszlopon, és akár merről lestem, a MAxxM. volt a legátlátszóbb. A sima dízel olyan kicsit kacsazsír színű volt, ez meg szinte vízszerűen átlátszó. Gondoltam valami majd esz, telenyomtam prémiummal. És az van, hogy halkabb. És szebben jár a motor hallhatóan. És kormol egyet ha lepadlózom, de lehet csak tovább szakadt megint a turbocső :-S A
misike762014-11-04 20:00:20 // 27489
Haverom olasz bontóba dolgozik, itt teletankolják a ducatot, épp kiérnek vele az olaszországi bontóba, ott is teletankolják, visszajönnek és mennek vele még kb. 200km-t. Pedig kint nem lesz nagyobb a tank.
Tomi1472014-11-04 18:51:19 // 27488
Kedves Cartársak!

Az utóbbi időben elkezdett foglalkoztatni a Magyarországon kapható gázolajak minősége, mivel több (megbízható) forrásból is megrázó híreket hallattam a százhalombattai dízel minőségéről.
Rátaláltam erre a cikkre, gondoltam megosztom Veletek! A forrás hitelességéért persze felelősséget nem vállalhatok. Magam kipróbáltam a MaxxMotion dízelét és kb. 0,4 literrel lett kevesebb az átlagfogyasztásom. Ez persze nem sok, de ha valóban kényezteti a motort...

Jó olvasást kívánok! Ciao!

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/12/06/ahol_a_csodagazolaj_keszul/
mreni2014-11-02 05:01:59 // 27487
Fasza 😃
Föckös2014-11-01 21:35:59 // 27486
milyen 450? kel majd oda bőven több, ne aggódj, most 437en van a gyári nyomaték limitered, bátran tervezz 550el, ha nem akarsz majd csúszást.
mreni2014-10-31 23:44:37 // 27485
Annyit nem bohockodok vele,kieltem mar magam a 145on ilyen téren
GTPeti2014-10-31 21:01:32 // 27484
Marek biztos bont F40-est. :D
.......................2014-10-31 20:50:11 // 27483
Tegyél bele 159 es kuplungot,lendkereket
Szerintem ugyanaz a felfogatása
Bár az központi kinyomós,
Így lehet egy F40 es váltó is kell
mreni2014-10-31 18:49:17 // 27482
nekem is valami ilyesmi kellene,minimum 450nm-t el kell birnia majd,ha ez sikerül is akkor a m hajtáslánc lesz a gyenge láncszem ismét :D
Föckös2014-10-31 15:43:46 // 27481
Te baranya megyei vagy?
Golyszi2014-10-31 15:26:08 // 27480
Igy van! nekem módosított kettő és kuplung van bene. Az hibátlanül müködik kb 3 éve.
Gyors le is kopogom :)
Föckös2014-10-31 14:15:27 // 27479
remélem, h akkor jól csináltam, mert 7,5 mm tárcsa helyett 10,5ös került fel, de csak 1-1mm lett leesztergálva.
Ha ez is xar lesz, akkor valsz csináltatni kell egy rendes kuplungot rá.
WarbiRunner (Gyuri)2014-10-31 10:15:19 // 27478
Egyébként igen...Nekem pontosan ez volt a baj a kuplungommal. A szerkezet és a tárcsa is jó volt, viszont a felújított kettőstömegűnél a felújító olasz cég nem járt el szakszerűen. A rugók, csapágy, rendben is voltak, de a tapadó felületet felszabályozták, és a külső peremet nem marták hozzá. Ettől kisebb lett a szorító erő, így a 150 lovasba való gyári kettőstömegű 300Nm-től csúszva remegett.
Beraktam az ugyanolyan kódú, de gyári kettőstömegűt felszabályzás nélkül, és lazán átviszi a nyomatékot. Lehet jó megoldás lett volna, ha a felújított kettőstömegűhöz csak simán csináltatok egy vastagabb kevlar tárcsát.

Ha valakit érdekel ez a sport, van egy hibátlan kettőstömegűm és egy egyébként teljesen jó szerkezetem és egy donor tárcsa is :-) Az egész szettnek a fenti problémája van, vagyis vastagabb tárcsát kell csináltatni hozzá.
Golyszi2014-10-31 08:14:45 // 27477
Szerintem a kevlár kevés.
Kell neki a nagyobb leszorító erő. Mert nem elkopik\ elmelegszik a tárcsa, hanem maga a szerkezet elgyengül. saját tapasztalat.... :( egy párat én is cseréltem.
vargadre2014-10-30 12:00:43 // 27476
Sziasztok az lenne a kérdésem, hogy 159 1.9 jtd 150 le-be, ha sportlevegőszűrőt veszek akkor az árthat-e a kocsinak. Amennyiben igen akkor miért és hogyan. Válaszotokat előre is köszönöm!
Föckös2014-10-22 20:03:05 // 27475
rail nyomás alapjáraton sok, ellenben máskor, terhelésen meg kevesebb, mint kéne.

regulátor szorulás okozhat ilyet?
Föckös2014-10-21 19:58:42 // 27474
na nem azért vettem meg, hogy Thomasz cartárs ne haragudjon meg ;-)
GTPeti2014-10-21 19:46:45 // 27473
Föci, te aztán tényleg mindent megteszel a jó viszony ápolásáért. :)
Föckös2014-10-21 19:42:21 // 27472
off

(utoljára az ilyen belinkelt hirdetésnél beszóltam, hogy nade nade, ez aztán floodálás -igaz ott jósok topicba belinkelte a srác-, mire ő "igazi faszkalap"nak nevezett, erre szóltam neki, hogy vegyen vissza, mert még megveszem az autót

aztán megvettem :-)

)
on

most nem beszólni akartam, csak eszembe jutott a dolog :-)
piski2014-10-21 15:49:49 // 27471
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1.9_jtd_16v_distinctive-8330227
mreni2014-10-19 13:37:41 // 27470
Az lesz,beszéltük már ezt,de majd csak jövőre, télen úgy is garázsban lesz. Mire jon a joido megkapja a kevlart meg az új gumikat,aztán Ákosé a terep 😊
Kócosw2014-10-19 06:31:55 // 27469
Próbáltam,próbáltam,de... :)
Föckös2014-10-18 21:55:00 // 27468
kevlár tartalmú kuplung elég jól bírja, de totálisan átirt nyomaték limiterrel, ha hagyoma régit, sztem még ez is megcsúszna vagy darálna.
kukázd ki a boxot, aztán mehetsz Ákoskához remapra. ír neked normális nyomatékú progit.
mreni2014-10-18 19:24:26 // 27467
az már szép :D

nekem brutalisan elcsúszik már a kuplung,szal hamarosan csere lesz,plusz kell egy garnitúra 18-as gumi is,mert a márciusban feldobott szinte új conti-k, kopásjelzőig koptak.. :/ :D
közben folyamatban van az ülésfűtés és az első-hátsó tolatókamera projekt is :)

ráadásul ma a marea is megállt a csajos alatt,természetesen kuplungos,ami várható is volt..valószinű a kinyomócsapágy füle szakadt le... király :D
Föckös2014-10-17 17:49:53 // 27466
átírtam a turbo geometria táblákat, és picit emeletem részterhelésen a rail nyomáson.

tol, mint a vonat, nagyon szépen elforog 5000ig, és nem fogy el.

pályán 140 tempomattal 6 lityis fogyasztás, nekem megfelel ;-)

(igaz, ekkor befecskenedez 18-24 mm3-t, ha tolom, akkor meg 90ig is elszalad...)

na. tényleg szükség lesz egy gtb-re...
'''''2014-10-11 20:10:25 // 27465
Ezért kell elöl menni,ott nincs füst!:-)
Föckös2014-10-11 18:29:34 // 27464
úgyúgy, rohantam volna utánatok, de még nem bírtam elzárni a csapot ;-)
GTPeti2014-10-11 17:12:45 // 27463
Uhh, akkor ott volt ködösítés rendesen. :(
.......................2014-10-11 11:10:40 // 27462
Ki fogja,csak idő kérdése
bár az lenne a legjobb ha nem érne hozzá
'''''2014-10-11 10:37:44 // 27461
Az enyémnél sajna nem. :-)
hering*dani2014-10-11 09:53:35 // 27460
Üdv. 147 jtdnél(FL) cseréltem felső turbócsövet . Gyári bontottat tettem bele, de a motorbólkijövő és utána felkunkorodó része eléri a motorháztető szövetjét ha lecsukom. Az elöznél nem volt ilyen nem fogja kidörzsölni szerintetek?
Kócosw2014-10-11 07:14:59 // 27459
Nem?nem ránt bele az ülésbe és mosódik el a táj és közben 6 ot váltasz oda vissza? ;-):-)
'''''2014-10-11 06:27:28 // 27458
Nitro nélkül csak kicsivel lett volna jobb a tiednél.Nem olyan mint a filmekben! :-)
Kócosw2014-10-10 21:22:26 // 27457
lett volna időm váltások között megkeresem a ködlámpakapcsolót az tuti... :P :D
Liquid2014-10-10 21:13:43 // 27456
szóval nitro nélkül megcsiptünk volna :)
'''''2014-10-10 21:03:27 // 27455
Mindig azért nem de sokszor.:-)
Liquid2014-10-10 20:37:21 // 27454
ezek szerint mindig nitroztál? :)
DobosHunor2014-10-10 20:26:39 // 27453
Jó rendben. Akkor az marad a többi jön le. :) köszi a segítséget!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak