Tommaso 1592006-04-29 21:49:34 // 16165
Köszi GEORGE!!!
Tommaso 1592006-04-29 21:48:51 // 16164
Hasznos dolog tudni,miből lett a cserebogár:-))))))
Az Alfa Romeo története 1944-től 1975-ig
Az újjáépítés évei
2000. október 5., csütörtök 13:23
A második világháború során az Alfa Romeo folytatta az autógyártást, igaz, a hadimegrendelések és a folyamatos bombázások miatt egyre kevesebb személyautó készült. Hihetetlennek hangzik, de igaz: még 1944-ben is sikerült összeállítani 18 személygépkocsit. A háború után a korábbi típusok felújított változatait kezdték gyártani, ám az olasz gazdaság romokban hevert, és az Alfa Romeo különleges modelljei az új helyzetben túl drágának bizonyultak.
• – Npal
Az Alfánál hamar felismerték a problémát, így egy teljesen új, nagyobb sorozatban készíthető, elérhetőbb típus fejlesztésébe fogtak. Ez volt a limuzin karosszériás 1900-as, amely 1950-ben jelent meg. Az Alfa első népautója természetesen hű maradt a cég sportos hagyományaihoz: négyhengeres 1900 köbcentiméteres motorja 80 lóerős volt, a két karburátorral felszerelt változat pedig 93 lóerőt teljesített, és 170 km/h végsebességre tette képessé az autót, megszégyenítve ezzel némely korabeli sportkocsit is.
Később megjelentek a kupé és kabriolet változatok is amelyekbe még erősebb, 100 lóerős motor került. Az önhordó karosszériás limuzin padlóváza közkedvelt volt a kis karosszériaépítő cégek körében is, így számtalan különleges, egyedi felépítményű 1900-as készült ebben az időszakban.
Az 1900-ast csupán öt évig gyártották, utódját, a Giuliettát is Orazio Satta, a háború utáni Alfák tervezője alkotta meg. Ebbe a modellbe 1300 köbcentis motort építettek, melynek különlegessége a korábban csak verseny- és sportkocsikon alkalmazott kétvezérműtengelyes hengerfej volt. Ennek a megoldásnak köszönhetően a Giulietta alapváltozata a jóval kisebb motor ellenére az elődhöz hasonlóan 80 lóerős volt, ám egyes későbbi sorozatoknál a teljesítmény elérte a 100 lóerőt is.
Giulietta először kupéként mutatkozott be, csak aztán jelent meg a limuzin változat. Ez volt az első Alfa, amelyből több, mint 100.000 készült, pontosabban 1955-től a gyártás 1962-es befejezéséig összesen 192.917 darab. A Giuliettából is számtalan egyedi változat készült, amelynek egy részét megint a különleges karosszériák tették ki. Ezek közül a legismertebbek a Bertone által tervezett, hosszított hátsórészű Giulietta SS, és a Zagato-féle rövid SZ típus.
Az SS és SZ kupék utolsó darabjain elöl már megjelent a tárcsafék, amely az 1962-ben megjelent Giulietta-utódon, a Giulián is megtalálunk. Ez már mai léptékkel mérve is tekintélyes darabszámot ért meg: csak a négyajtós kivitelből közel egymillió gördült ki az új, varesei gyár kapuján. Az 1,6 literes családi autó már ötsebességes padlóváltóval büszkélkedhetett. Érdekesség volt a Giulia 1300 TI, amelybe a Giulietta 1.3 literes motorját szerelték. Az elődhöz hasonlóan a Giuliát is többféle különleges karosszériaváltozattal kínáltak. Az egyik legérdekesebb a Zagato-féle kupé volt, amely igen sokban különbözött az alaptípustól: csővázas volt, és független hátsó kerékfelfüggesztéssel szerelték fel.
A Giulia alapjaira készült a Duetto - később Spider - nevű formás kétüléses roadster is. A Pininfarina alkotta forma kisebb változtatásokkal 1994-ig gyártásban maradt, és számtalan tagot toborzott az Alfa-hívők táborába.
Természetesen nagyobb Alfák is készültek: a 2000-es sorozatot, amelyben már ötsebességes, teljesen szinkronizált botváltót alkalmaztak, 1958-tól 1961-ig készítették, utódját, a 2600-as szériát 1962-től 1968-ig ontották a gyártósorok.
Mindeközben a cég az autósporttal sem hagyott fel. A Forma 1 hajnalán, 1950-ben és ‘51-ben a háború előtti nyolchengeres versenyautók alapjaira épülő Tipo 158-as és 159-es versenygépek hatalmas fölénnyel győzedelmeskedtek, a volánnál olyan legendás versenyzőkkel, mint Giuseppe Farina, és Juan Manuel Fangio. A 159-es 1500 köbcentis motorja kétlépcsős feltöltővel, és alkoholos üzemanyaggal már 425 lóerőt teljesített, ám 1952-ben a megváltozó szabályok miatt a gyár hosszú időre kivonult a Formula 1-ből. Ezek után hosszú ideig csak közúti versenyeken álltak rajthoz a milánói gépek, legtöbbször gyári támogatás nélkül.
A hivatalos visszatérés az autóversenyek világába a '60-as évek közepére datálódik, amikor az Alfa megvásárolta a Zagato-karosszériás Giulia TZ versenyautók összeszerelésére létrehozott Autodelta céget, építettek egy vadonatúj versenykocsit, és beneveztek a Sport Prototípus kategória versenyeire. A középmotoros Tipo 33 ígéretes konstrukció volt. Kétliteres, V8-as, 270 lóerős motorja hatsebességes váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket, a nyújtott karosszériájú változat 300 km/h sebességgel is száguldhatott. Ám a bajnoksághoz ez is kevésnek bizonyult, így 1968-ban kategóriájában a harmadik helyet szerezte meg a Ford és a Porsche mögött. Az Alfánál azonban nem adták fel, a 33-as későbbi változatai egyre eredményesebbek lettek.
A Tipo 33 fejlesztésében részt vett Orazio Satta is, 1973-ban bekövetkezett haláláig, ám az álom beteljesülését már nem érhette meg. Két évvel később, 1975-ben az Alfa a gyártók között első lett a Sport Prototípus Világbajnokságon osztályban. Ekkorra az eredeti 33-asból már csak a név maradt meg. A hajtásról immár három literes, több mint 500 lóerős 12 hengeres boxermotor gondoskodott. Ez a kiforrott, megbízható, és bivalyerős motor lett az Alfa Formula 1-es visszatérésének alapja is. Első lépésként 1976-tól ilyen erőforrás került a Brabham F1-es versenyautóiba...
A Tipo 33 folyamatosan fejlesztett alváza több különleges prototípus alapjául is szolgált az idők során. A legismertebb talán a Bertone Carabo, ám az Alfa Stradale, a 33 közúti verziója is figyelemre méltó. A Tipo 33 eredeti, V8-as motorját addig alakították, amíg egy sorozatgyártású autó hajtására is alkalmassá vált. Az 1967-ben a Montreali Világkiállításon bemutatott szupersportkocsi, amely stílszerűen a Montreal nevet kapta, 1970-ben került a gyár kínálatába.
Valójában 2+2 ülésesnek hirdették, de a hátsó üléssorban legfeljebb két liliputi állampolgárnak volt elegendő hely. A Montreal egyetlen célja az volt, hogy mindenki felfigyeljen. Ez sikerült is, újszerű formája mellett egy Jaguar E szinte olcsónak hatott. A Montreal bejelentésekor azonban már dolgoztak az alfánál egy új, minden eddiginél kisebb típuson, amely új korszakot nyitott az Alfa Romeo történetében: ez volt a hírhedt Alfasud.
, Nicola Romeo
A 20. század első éveiben az automobilizmus egyik úttörője, a francia Darracq cég leányvállalatot létesített Milano környékén. A Franciaországban előkészített alkatrészekből összeszerelt modellek azonban nem arattak sikert az olasz közönség körében. Az üzemet 1909-ben lombardiai üzletemberek vették át, akik megbízták Ugo Stellát - a későbbi híres formatervezőt - egy új modell tervezésével. A cég 1911-ben nyerte el nevét, az A.L.F.A-t, (Anonima Lombarda Fabrica Automobili - Névtelen Lombardiai Autógyár). Az új cégtulajdonos, Nicola Romeo mérnök 1916-ban vásárolta meg a vállalatot, melynek nevét Alfa Romeora változtatta. Az Alfát jelképező címerpajzs Milano középkori történetéből származik: a comune (szabad, polgármester által vezetett város) szimbólumait kapcsolták össze. Így keletkezett a fehér alapon vörös keresztet és a sárkánykígyót ábrázoló embléma.
Az Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.) elnevezésű céget 1910-ben alapították, az Alessandro Darracq tulajdonában lévő és szerencsétlen véget ért társaság milánói üzemében. Az Ugo Stella irányítása alatt készült Alfa-autók gyorsan komoly hírnevet hoztak a cégnek, főként az autóversenyzés világában.
Az első Alfa Romeo embléma (1910-1915) két jellegzetes milánói szimbólum, a kígyó és a kereszt ötvözete volt. A halványkék háttérrel ábrázolt Visconti kígyó ötlete a műszaki részleg egyik fiatal tervezőjének a fejéből pattant ki, amikor a Piazza Castello-n éppen villamosra várt, és a Filarete tornyon látható kígyót nézte. A kígyót és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima veszi körül, amelyen az ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) és a MILANO szavak olvashatók, köztük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval. Miután Nicola Romeo megvásárolta a gyárat, az embléma fémes karimájába az ALFA ROMEO-MILANO felirat került (1915-1925).
1925-ben újra változott az embléma: egy legendás győzelem - a P2 által az 1924-es 1. autóvezetési világbajnokságon aratott diadal - emlékére dombornyomott babérkoszorú került a címer köré. A kör átmérője 65 mm-ről 75 mm-re nőtt, majd 1930-ban 60 mm-re csökkent, és egészen 1945-ig változatlan maradt.
A monarchia bukásával és az Olasz Köztársaság kikiáltásával a Savoyai-dinasztiára jellemző csomókat két hullámos vonal váltotta fel. Az embléma átmérője 54 m, 1950-től kezdődően zománcozott sárgarézből készült. A pomiglianói Alfasud gyár felépítésével a MILANO szó eltűnt az emblémáról, és csak a két milánói szimbólum maradt az ALFA ROMEO szavak alatt. Az embléma 1972 óta változatlan.
Panterrona2006-04-29 21:44:46 // 16163
sajna én nem vagyok a babaüneplő partyn! :-(
12006-04-29 21:41:17 // 16162
Kicsit gyanús....te is távol egész nap.....meg mások is....
Panterrona2006-04-29 21:40:23 // 16161
akkor ez már e mai része a szappanoperánek, addig nem megy fürdeni, amíg be nem jelentkezem! ;-)
12006-04-29 21:39:31 // 16159
Hááá jó hogy! Egész nap tartom itt a frontot :-))))))
Mán nem sokáig bírtam vóna :-)))
12006-04-29 21:38:43 // 16158
Csak vártam hogy Nóra bejelentkezzen :-)))))
Panterrona2006-04-29 21:38:25 // 16157
húh, de örülsz nekem! :-)
GEORGE2006-04-29 21:38:06 // 16156
Te fürdeni illetve pancsizni indultál?!?!? :-DDDDD
12006-04-29 21:36:44 // 16154
Na ideje vót mán bejelentkezni!!!! :-)))
Panterrona2006-04-29 21:36:01 // 16152
ciao
12006-04-29 21:03:57 // 16151
De nagy a csend a Keleti végen!
Csak nem mindenki a FoToS bébit ünneplő buliban van??? :-))))
GEORGE2006-04-29 19:34:15 // 16150
Jó ezt akartam írni :-)
GEORGE2006-04-29 19:32:46 // 16149
Jós ciklonok járnak arra felé :-)))
Tommaso 1592006-04-29 19:25:24 // 16148
akkó válaszolk én:-))))
Igen, lesz tali!!!!!Máj. 7. vasárnap!Gyülekező 13:00 Agip kút Metroval szemben Miskolcon!!!!!
Ciao
Tommaso 1592006-04-29 19:22:29 // 16147
Sziasztok!
Én is gartulálok!
Megjöttünk a mai gyorsaságiról,KKY,és Vince,és "tudom a volt csajod"-al:-))))Jól elökörködtünk,és Spiciék is tőlünk 1 kanyarral estek be a Focus WRC-vel!Összeségében jó buli volt,sok röhögéssel:-))))))))
12006-04-29 18:58:55 // 16146
HÁt így szokott közlekedni....csak úgy átsuhan...utánna meg panaszkodik, hogy vez.mód. csere :-)))
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:57:03 // 16145
Megyek átöltözni, mert még egy csomó dolgom van Debrecenben :))))))
Ja, ma pici tali volt Nyírbátorban.... gyanutlanul befizettem az adómat a Szerencsejáték ZRt. felé és átsöpört a városban egy ciklon... szőke ciklon piros Alfával. :-))))))
csocsi2006-04-29 18:53:47 // 16144
Lányos zavarodban nem vetted észre? :))))))
Látszik, hogy nem voltál itthon :))
Trombozis2006-04-29 18:53:42 // 16143
ÚÚÚ sajnálom, akkor majd a debrecenin. :-D Kitartás ember.
Na mentem majd később benézek,
üdv mindenkinek
Trombozis2006-04-29 18:52:51 // 16142
Ja ők biztos. Főleg amikor beszélnek. Érteni sem lehetett őket. Amikor a csávó már harmadjára mondta, hogy nincs tekila akkor sem értettem meg ezt a skót akcentusu angolt.
12006-04-29 18:52:27 // 16141
Hát ha a Miskolcira gondolsz arra sajna nem igen tudok menni mert egyrészt dógozom, másrészt autóm sincsen jelenleg :-((((
Trombozis2006-04-29 18:51:51 // 16140
Ezt mondom. Nagyon szép. Úgy hiányzott a vezetés.
Ja nem is mondtam: nyitva volt a motorháztetőm oda-vissza a pályán. Még jó, hogy nem csapódott fel. ilyet nem észre venni az bűn.
Trombozis2006-04-29 18:50:42 // 16138
Jó hogy. Jövőhéten talizunk? Ezért nem is akarok visszamenni, mert Alfa minitali lesz. :-D
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:50:13 // 16137
Na az biztos... a tiédben lesz pár fordulat, úgy érzem :))))
csocsi2006-04-29 18:50:05 // 16136
Lényeg az alfa :))))
Trombozis2006-04-29 18:49:51 // 16135
Az biztos. :-)))) Nem is vitatkoztam vele többet kocsikról. Meséltem a csajosnak oszt még ő is kinevette.
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:49:23 // 16134
Naaa, haver.... olyan passzív vagy... szegény skótok a lelküket kiköpték, hogy jól érezd magad erre te itt lehúzod őket.
12006-04-29 18:49:22 // 16133
Üdv újra itthon :-))
Trombozis2006-04-29 18:49:10 // 16132
Én is. Köszi. :-D Na megyek élvezem az életet, csak beköszöntem. :-)
Üdv
Inkább lakom panelban, mint ott a tengerre néző házban. :-D
12006-04-29 18:48:38 // 16131
Azt Te csak hiszed! Kérdezd csak meg például Kilot milyen ügyesen keverem a "színeket"???
GEORGE2006-04-29 18:48:31 // 16130
Üdv itthon! :-)
A kollégád mocskosul érti az autó típusokat :-))
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:47:30 // 16129
Természetesen... mit tennél bele?
csocsi2006-04-29 18:47:22 // 16128
Azt biztos meg lehet oldani :)))
csocsi2006-04-29 18:46:58 // 16127
Szeva :))
Örülök, hogy itthon vagy :))))))))))))
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:46:51 // 16126
Jóóóó.... lesz benne.... csak kéne már új szereplő is :))))))
GEORGE2006-04-29 18:46:30 // 16125
Az nem olyan egyszerű ám!!! :-DDDD
Trombozis2006-04-29 18:45:58 // 16124
Sziasztok,
Itthon vagyok :-))))) Majdnem nem értem el a Geleji kutat, mert már levegővel ment a kocsi. :-D Úgy örülök, hogy tthon vagyok. Nem hiszitek el, de kellene mennem 7.-én vissza, de engem el lehet felejteni. De fél év múlva is. Bazzeg nekem nem tetszik az a környék. :-))) Mindegy ma kocsikáztam és lájtba nyomtam egy csomó távot. Nagyon nyugodt voltam. :-))))
Azt mondja a kolegám, hogy az én autóm nem nagyobb, mint amit béreltünk pögó 206 sw. Pfff ez sem tudja melyik mi.
Gratula FoTos!!!
Nagyon jó kedvem van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12006-04-29 18:45:34 // 16123
Egy fejezetet írhatok én??? :-DDDD
csocsi2006-04-29 18:38:14 // 16122
Csak vidám legyen :))
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:38:10 // 16121
Tuttad, hogyha normál esetben beszélsz, vidámabb hangod van, mint amikor felébresztelek?
Kilo166 (Droid#1)2006-04-29 18:36:34 // 16120
mint..mint.... együttérző haver :))))))
Meg megírjuk a szappanopera jövőheti forgatókönyvét.
12006-04-29 18:15:06 // 16117
És mivel "távgyógyítassz"?????
csocsi2006-04-29 18:13:10 // 16116
Már túl vagyok páron. Nem venném a lelkemre ha miattam lenne beteg :))
Blackyéké is azért ilyen egészséges :)))))