WTCC – A Seat esete a kánaánnal

2005-10-03  Teddy
Úgy tűnik a Seat fejlesztőmérnökeinek óriási megérző képességük van. Pont a hazai futamra összedobni az új autókat és még nyerni is velük Valenciában... szép teljesítmény!
Hírek >> 2005  

Ugyanez nem mondható el a Monica Sipsz által vezetett Alfa Romeo Team-ről. Egész hétvégén felülkormányozottsággal küzdöttek, többek között ennek volt köszönhető a kicsit harmatosra sikerült időmérő edzés is.

Első futam

A rajtnál a második helyről induló Tertinget Dirk Müller veszélyeztette, de a német pilóta kicsit benézte a kanyart, és nagyobb íven fordult a kívánatosnál. Maradt tehát a harmadik hely. 

Az Alfák nehézségeihez a Chevy-s Robert Huff is hozzájárult, miután Augusto Farfusszal ütközött. Huff autója a negyedik helyen ragadt, Farfus viszont csak egy boxkiállást követően tudta folytatni a küzdelmeket, természetesen az utolsó helyről.

Giovanardi viszont villantott. A Müllerek BMW-it üldözvén beérte Jörgöt, beszúrt a német mellé a belső íven, Jörg pedig ezzel már nem tudott mit kezdeni. Annyira nem, hogy 4 helyet vesztett és a nyolcadikon várhatta a folytatást. 

A hátsó sorokban Funke és Hennerici is képernyőre került, igaz csak egy baleset erejéig. Jörg sem nyugodott bele abba, hogy a nyolcadik helyen kell körbe-körbe autókáznia, Larini lett az első áldozata. Csapattársa Dirk eközben az élen ténykedett. Megfosztotta Tertinget a második helyről, így rögvest egy Seat szendvicsben találta magát.

Andy Prialux-ról még nem esett szó, nem hiába: nem igazán produkálta magát a brit címvédő, Giovanardi előzésével feljött az ötödik helyre az addig szürkeségbe veszett pilóta. De Giovanardit sem abból a fából faragták, aki mindezt eltűri. Szép csata bontakozott ki kettőjük között, de a leintéskor Prialux volt elölrébb, ezzel bezsebelve az ötödik helyet.

Az utolsó körökben Tarquini, Larini, Garcia és Zanardi között alakult ki küzdelem. A négy autó gyakorlatilag egymás lökhárítójába érve követte egymást. Tarquini gondolt egyet és bevállalta, amit talán nem kellett volna. Garciával már csak úgy tudott megbirkózni, hogy kilökte a pályáról. Így hát hiába ért be a hetedik helyen, a 30 másodperces büntető, amit kapott a 16. helyre vetette vissza.

Üditő színfolt volt a versenyen, hogy élete első WTCC futamán Seattal induló Marc Carol a tizedik helyre hozta be autóját. A Fordos versenyzők közül egyik sem fejezte be az első megmérettetést, mivel különböző balesetekben mindegyikőjük fűre került. A legjobb független versenyző ismét a Hondákat versenyeztető JAS Motorsport pilótája lett, név szerint De Micheli. A nyolcadik és ezzel a második futamban az élről induló pilóta pedig Alessandro Zanardi lett.

2. futam

Mint mindig, így most is, a második futam ígérkezett izgalmasabbnak és tényleg az volt. Már csak Alfás szemszögből is, hiszen amit Giovanardi produkált, az nem volt mindennapi produkció. Nem hiába négyszeres Túraautó bajnok az olasz pilóta!

Alessandro Zanardi mellől Nicola Larini indult. Viszont az első kanyarban Larini magához méltatlanul, csúnyán kiszélesítette a kanyart, ami jó pár helyezésébe belekerült. 

Giovanardi pedig elkezdte a mókát azzal, hogy megelőzte Prialux-t, aki ez után közelebbi kontaktusba került Jörggel és visszacsúszott a hatodik helyre. Jörg pedig feledtetve az előző versenyen nyújtott teljesítményt, a negyedikről az első helyre mászott fel. Csakhogy ez Jörgnek nem volt elég és továbbra sem vett vissza a tempóból. A célba végül több, mint 7 másodperces előnnyel érkezett, ez pedig a WTCC-ben óriási előnynek számít. A csapattárs Dirk pedig hűen követte, Zanardit megelőzve feljött a harmadik helyre.

A független De Micheli is látványos akciókba kezdett, Prialux-al párbajozott párat az ötödik helyért, de jött Tering és az olasz pilóta csak szabálytalanság árán volt képes a versenyben maradni. A büntetése sem maradt el: át kellett hajtania a boxutcán.

Aztán az ötödik körben Giova folytatta a tündöklést és megelőzte Dirket. Amíg ők küzdöttek Prialux is odalépett és ő is megelőzte Zanardit és csatlakozott a konvojhoz. Dirk nagyon-nagyon akart, az autó is folyton riszálta a farát, Prialux pedig kihasználta ezeket a hibákat és elment a német mellett. A két BMW egyszerre támadta Giovanardit, és persze a bajor propelleresek között is volt harc rendesen. A brit megpróbálkozott a második hely megkaparintásával, de elfékezte magát, Dirk pedig kihasználta a keletkezett űrt. De sejteni lehetett, hogy ez a formáció, főleg a BMW-s részlegen nem marad változatlan. 

Dirk is megpróbálkozott a második hellyel, de neki is beletörött a bicskája, Prialux ugyanis kifékezte őt, sőt, Dirk mellett még Garcia is elment. Aztán Garcia sem örülhetett sokáig, a német visszavette a helyét pár körrel később.

Az utolsó négy kör tehát szemet gyönyörködtető és adrenalin termelő volt nem csak a pilótáknak, hanem a nézőknek is. A helyzet azonban a végéig már nem változott.  Az első tehát utcahosszal Jörg Müller lett, mögötte Giovanardi, Prialux, Dirk Müller és Antonio Garcia. A legjobb független Thomas Engström lett, a Chevy-k elektromos hibák miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. A Fordnál Funke beért a 18. helyre.

A Seat tehát elérte egyik álmát, mi szerint hazai pályán nyerjenek az új Seatokkal. Ha a végelszámolást nézzük, akkor azonban a Seatok picit kevesebb reflektorfényt kapnak. Giovanardinak mindössze 5 pont hátránya van Dirk Müllerrel szemben, tehát még semmi nincs veszve, a márkabajnokság viszont nagyon úgy fest, hogy elúszott. 25 pont hátrány már nagyon nehezen ledolgozható, bár matematikai esély még van rá. 

A következő és egyben évadzáró versenyhétvégét Makaóban tartják november 20-án.

A versenyzők nyilatkozatai:

Jordi Gené:
"Ez életem legboldogabb napja. Az első verseny egyszerűen fantasztikus volt, bár számomra hosszabbnak tűnt, mint egy 24 órás Le mans-i verseny. Nagyon ideges voltam, hogy nehogy hibát vétsek, vagy hogy bármi baja legyen az autónak. De minden rendben volt, az autó is nagyszerűen működött és harmadik futamán már nyerni vele, ez egy nagyszerű teljesítmény. Az eredmény természetesen a Seatnál végzett kemény és áldozatos munkának köszönhető, amire azt hiszem büszkék lehetünk. Az egyetlen dolog, amin még javítanunk kell, az az egyenesekben az autó sebessége. Ezért nem voltunk annyira versenyképesek a második futamban. Az autó ugyanolyan gyors volt, mint az első futamon, de túl rizikós lett volna bárkivel is leállni."

Jörg Müller:
"Ez a harmadik futamgyőzelmem idén, szóval nagyon boldog vagyok. Hogy őszinte legyek a második futam elég könnyű volt, de az elsőben már a rajtnál kaptam egy ütést és a kormánymű sem állt a helyzet magaslatán. Aztán elkövettem egy hibát, ezért estem vissza. Aztán elkezdtem küzdeni a pontokért és nagyszerű csatákat vívtunk Fabrizioval. Olyan volt, mint amilyennek a WTCC-nek lennie kell, szóval abszolút elégedett vagyok a futamgyőzelmemmel."

Dirk Müller:
"Az első futam után visszaszereztem a vezető helyemet a bajnokságban és ez nagyon feldobott. Makaóba 1 pont előnnyel érkezem majd és ez kicsit megnyugtat. Tavaly 12 pont előnyöm volt és elvesztettem a VB-t, de idén ez nem fog előfordulni."

Andy Prialux:
"Nagyon nehéz ebben a sorozatban VB címet nyerni, ezért a második futamban megtettem minden tőlem telhetőt. Nagyon kemény futamok voltak ma, de ennek ellenére nagyon élveztem. Fabrizio remekül védte az íveket és a pozícióját, de két sima futamon vagyunk túl és nagyon örülök, hogy mindkét versenyen a célba tudtam érni. Nem érzek nagy nyomást, nekem már van egy VB címem, elmegyünk Makaóba és meglátjuk mi történik majd."

Fabrizio Giovanardi:
"Nem volt egyszerű dolog a BMW-ket magam mögött tartani, de tudtam, hogy meg kell tennem, ha versenyben akarok maradni a VB címért. Nagyon nehéz napon vagyunk túl, de ez volt az utolsó esélyem, hogy további pontokat gyűjtsek és úgy gondoltam: most vagy soha. Örülök, mert elégedett vagyok a teljesítményemmel és nagyon élveztem ezt a mai napot. 1988-ban már versenyeztem a makaói pályán, de természetesen ez itt most nem sokat számít. Remélem hamar megtanulom majd a pályát és versenyben tudok majd maradni."

Az egyéni pontverseny állása kilenc hétvége után:

1    Dirk Müller (GER)  86
2    Andy Priaulx (GBR)  85
3    Fabrizio Giovanardi (ITA)  81
4    Jörg Müller (GER) 59
5    Gabriele Tarquini (ITA)  55

A konstruktőrök versenyének állása kilenc hétvége után:

1    BMW  244
2    Alfa Romeo  219
3    Seat  170
4    Chevrolet  57
5    Ford  10

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
WTCC – A nyolcadik versenyhétvége - Idill, adrenalin, defekt, győzelem
WTCC – A hetedik versenyhétvége - Oschersleben továbbra is fekete folt
WTCC – A hatodik versenyhétvége - Dirk és Giovanardi vitték a prímet
WTCC - Az ötödik versenyhétvége - Egy sima, egy fordított
WTCC - A negyedik versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A harmadik versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A második versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi