A baljós jelek már az időmérőn megmutatkoztak, hiszen Giovanardi csak a kilencedik helyet szerezte meg, míg Dirk a hatodik, Prialux pedig az első kockából indulhatott. Így aztán Giovanardinak nagy szüksége lett volna a csapattársai támogatására. Ebben végül is csak Farfusra számíthatott, mivel a negyedik helyet megszerző Tarquini autóját nem nevezte a csapat a versenyre az időmérőn leszenvedett balesete miatt.
Történt ugyanis, hogy Tarquini autója az időmérő során a falba csapódott, majd a mögötte haladó Rickard Rydell belehajtott az 156-osba. Tarquinit nyak- és vállsérüléssel megfigyelésre kórházba szállították. A csapat pedig úgy döntött, hogy nem indítja el az autót, habár az nem tűnt javíthatatlannak.
Tovább folytatva az Alfa kálváriáját, a negyedik pilóta, James Thompson csak a 17. helyről indulhatott. Az egyetlen pilóta, aki valamelyest polírozhatta volna az Alfát Makaóban az ifjú Farfus volt.
Az első futam
A brazil nem éppen nyugodt vérmérsékletéről híres, az első versenyen azonban megőrizte higgadtságát és érett versenyzéssel az élen fejezte be a futamot. A második helyre végül Andy Prialux ért be és Rickard Rydell is felfért még a dobogóra. Második helye tovább segítette a címvédőt újabb bajnoki címe megszerzése felé, ugyanis ekkor már 93 ponttal vezette a pontversenyt, 7 ponttal megelőzve Dirket.
A pálya néhol elég szűk volt, sokszor érezhette azt a néző, hogy Monte-Carloban járunk. Ennek aztán meg is lett az eredménye. A rajt után Jörg Müller szenvedett balesetet, és ebbe belesodorta Tom Coronellt és Robert Huffot is. Természetesen egyikőjük sem tudta teljesíteni a versenyt, sőt a három autó miatt a Safety Cart is beküldték. Egy kör után ismét folyhatott tovább a verseny. Az új szabályok értelmében, ezt az egy kört hozzáadták a versenytávhoz. Dirk Müller a repülőrajtnál felzárkózott a negyedik helyre, kicsivel később Givanardi hibázott, de meg tudta tartani pozícióját.
Még ebben a körben megkezdődött a hajtépés, melyet Prialux és Farfus prezentált. Utóbbi ugyanis megelőzte a címvédőt. Prialux-t viszont nem abból a fából faragták, aki annyiban hagyja ezt. Rá is állt, hogy visszaszerezze vezető pozícióját a braziltól és óriási nyomást gyakorolt Farfusra. A verseny végéig azonban nem sikerült a revans. Prialux eközben nem csak előre, hanem hátra is kénytelen volt figyelni, Rydell ugyanis ott loholt a sarkában.
Giovanardi a 16-os kanyart valószínűleg örök életében emlegetni fogja. Ebben a kanyarban dőlt el ugyanis a bajnoki cím sorsa. Nekicsapódott a falnak, amit eltörött felfüggesztésének köszönhet. Tehát nem saját hibájából kellett feladnia a versenyt. De hogy Dirknek se legyen könnyű az élete, egy baleset miatt a negyedikről a tizedik helyre csúszott vissza és ott is maradt a futam végéig.
A privát versenyzők közül Stefano D’Aste ért be elsőként a célba, abszolútban a 11-en. Az első verseny tehát úgy ért véget, hogy a három bajnokaspiráns közül kettő nem szerzett pontot.
Második futam
A második futam rajta úgy nézett ki, hogy Giovanardi már fel sem állt a rajtrácsra, mivel a szerelők nem tudták talpra állítani autóját.
A harmadik körben pedig Dirk is búcsút inthetett a bajnoki címnek, mert a Lisboa kanyarban ő is elszállt. Innentől tehát sétagalopp volt az egész Prialux számára. Ha nem szerez pontot még akkor is ő a bajnok.
A Túraautó Világbajnokság első bajnoka viszont úgy tűnt nem lassít és presztízskérdést csinálva az ügyből úgy nyomta neki, mintha muszáj lenne, a hetedik helyről egyből feljött a másodikra. A harmadik helyen Alain Menu tanyázott és ott is maradt a verseny végéig. Mindez azt jelentette, hogy a Chevrolet indulásának évében már begyűjtötte első pódiumot érő helyezését. Illetve begyűjtötte volna, ha a versenybírák utólag ki nem zárják. A francia autójában a verseny végén ugyanis egy liter benzin volt, a megengedett legkisebb mennyiség viszont három liter.
Az ominózus Lisboa kanyar Giovanardi mellett Stefano D’Astenak is emlékezetes marad, mivel itt repült el a második futamban. Az élmezőnyben eközben nem történt sok minden, a második futam inkább a függetlenek kiélezett versenyét hozta.
Aztán ez a kiélezettség odáig fajult, hogy a Safety car ismét kénytelen volt pár kört tenni a pályán. Az ok: Adriano de Micheli, Carl Rosenblad, Peter Scharmach, Robert Huff és Marc Hennerici sorozatos ütközései miatt annyi alkatrész került a pályára, hogy a pályabíráknak össze kellett őket szedni a biztonságos versenyzés jegyében. Az előbb felsorolt versenyzők annyira összetörték autóikat, hogy a függetlenek közül egy azaz egy versenyző ért célba, Giuseppe Ciro.
A bajnokság tehát a brit pilóta és a BMW diadalával ért véget, ezzel Andy Prialux lett a WTCC első bajnoka. Gratulálunk!
Az Alfa szemszögéből egy kicsit felemás szezonon vagyunk túl. A következő egy év kihagyása után reméljük, hogy egy sokkal ütőképesebb autóval térnek majd vissza és elkápráztatják majd az Alfa-hívő, sportszerető embereket.
Versenyzői nyilatkozatok:
Andy Prialux:
"Nagyon nehéz elmondani azt, amit érzek most. Makaó egy nagyon különleges pálya.A pole megszerzése nagyon nehéz feladat volt. Úgy éreztem, hogy nem klappol minden. Az első verseny után, amikor láttam, hogy Giovanardi nem fejezte be a futamot, Dirk pedig csak a tizedik lett, kicsit fellélegeztem, de a nyomás ugyanúgy nagy volt. Amikor a második futam közben megtudtam, hogy világbajnok vagyok, eszméletlenül örültem és kicsit fellélegeztem. Az idei szezon sokkal keményebb volt, mint a tavalyi és bár voltak mély pontok én mindig a végeredményt tartottam szem előtt. Úgy gondolom, hogy sorsdöntő pillanatokban tudtunk gyorsak lenni és ez kulcsfontosságúnak bizonyult."
Augusto Farfus:
"Örülök annak, hogy sikerült megszereznem első futamgyőzelmemet. Az összes pilóta, akivel beszéltem, mind azt mondta, hogy várj még, nagyon taktikás a pálya. Tény, hogy a legnehezebb pályája a versenysorozatnak, de könnyen megtanultam és csak végeztem a munkám. Nagyszerű hétvégét töltöttem itt el."
A világbajnokság végeredménye:
1 Andy Priaulx (GBR) 101 pont
2 Dirk Müller (GER) 86 pont
3 Fabrizio Giovanardi (ITA) 81 pont
4 Augusto Farfus jr. (BRA) 64 pont
5 Jörg Müller (GER) 59 pont
1 BMW 273 pont
2 Alfa Romeo 236 pont
3 Seat 183 pont
4 Chevrolet 73 pont
5 Ford 13 pont
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)
Kapcsolódó írásaink:
A 156-os versenyautók bemutatása
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC 2006: versenyben a 159-es, kirúgások, reménykedés
WTCC - A 9. versenyhétvége - A Seat esete a kánaánnal
WTCC – A 8. versenyhétvége - Idill, adrenalin, defekt, győzelem
WTCC – A 7. versenyhétvége - Oschersleben továbbra is fekete folt
WTCC – A 6. versenyhétvége - Dirk és Giovanardi vitték a prímet
WTCC - Az 5. versenyhétvége - Egy sima, egy fordított
WTCC - A 4. versenyhétvége - Nincs új a nap alatt
WTCC - A 3. versenyhétvége - Így kell ezt csinálni
WTCC – A 2. versenyhétvége: BMW siker, keserű szájíz
WTCC - Az első versenyhétvége - Felemás szezonnyitó
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok