USA: kilométeres a várólista a Giuliára

2016-11-29  Tedi
Ha már Los Angelesben voltunk, kíváncsiságból betértünk egy Fiat/Alfa Romeo kereskedésbe, ahol megtudtuk: kilométeres a várólistájuk a Giuliára.
Hírek >> 2016  

Az úgy volt, hogy álltunk a dugóban, és a GPS szerint nem messze tőlünk volt egy Alfa Romeo kereskedés Santa Monicában. Végül is időnk volt, szóval elgurultunk, hogy megnézzük, milyen egy újonnan felhúzott amerikai dealer.

Az első meglepetés az udvaron fogadott minket, ugyanis a nálunk még szalonban alig-alig látható Fiat 124-es, illetve egyelőre nem látható Abarth 124-esek sorakoztak a flaszteron a halomnyi 500-as mellett. Itt jegyeznénk meg, hogy furcsa módon az USA-ban a legújabb 500-asok is még ráncfelvarrás előttiek. Amúgy Kaliforniában eszméletlenül népszerű az 500-as elektromos változata, 100 darabból kb. 75-öt elektromotorral választanak.

 

A bejáratnál várt ránk (pedig nem szóltunk oda, hogy megyünk) Cameron Morgan, aki egyébként Fiat specialista, de képben van arról, hogy mi zajlik náluk. A szalonban egy grafitszürke 4C állt, a Giuliák még nem érkeztek meg. Morgan elmondása szerint hetek óta várnak az autókra,  amiket már behajóztak Baltimore-ba, de valami miatt elhúzódik a szállítmány szétszórása.

- Kár - mondta Cameron, mert kilométeres a várólista a Giuliára, a QV-re és a normál modellre is. Elmondása szerint az Alfa Romeo fanatikusok mellett Audi és BMW-tulajdonosok is szép számmal keresték fel őket az autó után érdeklődve és számos szerződést írtak már alá a Giuliákra. Azzal tudják megnyerni a vásárlókat, hogy az autó minőségben a német prémiumokhoz közel van és végre valami friss, unikális modell kerül az amerikai piacra.

 

Azt mindenki tudja, hogy a világ minden pontján lehet magyarral találkozni, ez most velünk is megesett, legalább is részben. A kereskedésben ugyanis dolgozik egy magyar srác, "Charlie", aki éppen nem volt ott, mivel elég késő volt már. Itt jegyzem meg, hogy az Államokban a kereskedések általában este 8-ig nyitva vannak.

Az Alfa Romeoval foglalkozó szalonrész egyébként nagyon igényesen volt berendezve, bárszékek, magas asztalok, és olasz formaterv uralkodott, így a környezet is felnőtt a Giuliához.

A Giulia QV és a Stelvio amerikai premierjéről szóló videónk:

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-08-11 22:10:04 // 39890
Keress rá, Philippe Krief. A 458 Speciale után a Giuliát tervezte a csapatával. Azotaaz Alpine-nál van.
SD2025-08-11 18:47:18 // 39889
Zene füleimnek:D de valami ilyen érzéssel vettem meg és akkor ez méginkább megalapozott. Valahol meg kellett fogni pénzt, de már lassan 10 éve mennek. És amelyik nagyszámban elment 10 évet az megfutja a jó csillagzattal a 20-at is:) és még tovább:)))

És elérhetem azt hogy meglesz az az alfám amit megvehetek magamtól 20 évesen egy elújítás áráért:D Ha nem újra gyógyszertárban kell majd benzint venni bele:D
WarbiRunner (Gyuri)2025-08-11 18:36:36 // 39888
Ki min szocializálódik, az ég be :-)
Nekem a csicsa tipo volt az első Alfa élmény, és a 156, 147, GT egyszerűen túl puha volt. Rengetegszer próbáltam őket, nem tetszett sosem, egyik sem. A butább tipo platform közelebb állt a szívemhez. A 156 fanoknak jó folytatás volt a 159. Nekem az sem jött be. A butább utód jött be megint, a Giulietta. Az én Alfás gyökereimhez közelebb áll, ott egyensúlyoz a nagyon olasz és a használható modern autó határán. Vidáman akaratos kis valami.
A Giulia pedig valójában műszkilag inkább Maserati mint Alfa. A műszaki alapok a Ghibliből erednek, mégha totál át is dolgoztak mindent. A fejlesztő csapat kompletten a Ferraritól jött.
Szóval a lemezek és az Alfa Romeo dizájn alatt ez valami sokkal komolyabb, mint bármi amitől Alfások lettünk.... egy rossz Skoda árában.