USA: kilométeres a várólista a Giuliára

2016-11-29  Tedi
Ha már Los Angelesben voltunk, kíváncsiságból betértünk egy Fiat/Alfa Romeo kereskedésbe, ahol megtudtuk: kilométeres a várólistájuk a Giuliára.
Hírek >> 2016  

Az úgy volt, hogy álltunk a dugóban, és a GPS szerint nem messze tőlünk volt egy Alfa Romeo kereskedés Santa Monicában. Végül is időnk volt, szóval elgurultunk, hogy megnézzük, milyen egy újonnan felhúzott amerikai dealer.

Az első meglepetés az udvaron fogadott minket, ugyanis a nálunk még szalonban alig-alig látható Fiat 124-es, illetve egyelőre nem látható Abarth 124-esek sorakoztak a flaszteron a halomnyi 500-as mellett. Itt jegyeznénk meg, hogy furcsa módon az USA-ban a legújabb 500-asok is még ráncfelvarrás előttiek. Amúgy Kaliforniában eszméletlenül népszerű az 500-as elektromos változata, 100 darabból kb. 75-öt elektromotorral választanak.

 

A bejáratnál várt ránk (pedig nem szóltunk oda, hogy megyünk) Cameron Morgan, aki egyébként Fiat specialista, de képben van arról, hogy mi zajlik náluk. A szalonban egy grafitszürke 4C állt, a Giuliák még nem érkeztek meg. Morgan elmondása szerint hetek óta várnak az autókra,  amiket már behajóztak Baltimore-ba, de valami miatt elhúzódik a szállítmány szétszórása.

- Kár - mondta Cameron, mert kilométeres a várólista a Giuliára, a QV-re és a normál modellre is. Elmondása szerint az Alfa Romeo fanatikusok mellett Audi és BMW-tulajdonosok is szép számmal keresték fel őket az autó után érdeklődve és számos szerződést írtak már alá a Giuliákra. Azzal tudják megnyerni a vásárlókat, hogy az autó minőségben a német prémiumokhoz közel van és végre valami friss, unikális modell kerül az amerikai piacra.

 

Azt mindenki tudja, hogy a világ minden pontján lehet magyarral találkozni, ez most velünk is megesett, legalább is részben. A kereskedésben ugyanis dolgozik egy magyar srác, "Charlie", aki éppen nem volt ott, mivel elég késő volt már. Itt jegyzem meg, hogy az Államokban a kereskedések általában este 8-ig nyitva vannak.

Az Alfa Romeoval foglalkozó szalonrész egyébként nagyon igényesen volt berendezve, bárszékek, magas asztalok, és olasz formaterv uralkodott, így a környezet is felnőtt a Giuliához.

A Giulia QV és a Stelvio amerikai premierjéről szóló videónk:

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)