Teddy jelenti a Genfi Autószalonról:
Cravero szerint a MiTo GTA prototípusának megalkotásánál nem csak a csúcstechnika használata, hanem a fogyasztás és a CO2 kibocsátás is fontos szerepet játszott. A technikai fejlesztésekről szólva az elnök hangsúlyozta, hogy az új, 1.75 literes, 240 lóerős turbómotor a legjobb lóerő/liter teljesítményű erőforrás, amit valaha alkottak, hiszen egy literre 137 lóerő jut. Ezzel a MiTo GTA 250 km/h-s végsebességre és 5 másodperces gyorsulásra képes 0-rol 100-ra. Cravero a sajtótájékoztatón azt mondta: az 1.75-ös egy 3 literes motor teljesítményét képes leadni, de egy kompakt motor fogyasztását es CO2 kibocsátását produkálja. A motorban abszolút csúcstechnológia dolgozik; közvetlen benzinbefecskendezés, kétoldali változtatható vezérlés és a DNA rendszer.
"Az Alfa MiTo új piacokat nyit meg előttünk, a fiatal generació piacát. A MiToval lefordítottuk az ő nyelvükre a márka majd' százéves történelmét" - mondta Cravero. Hozzátette, hogy az első pár hónapban 35 ezer megrendelést kaptak a MiTora, a megrendelők fele pedig 30 éven aluli volt.
Kitért arra is, hogy a Fiat szerdán fogja bejelenteni a Multiair rendszerű motorok csatasorba állítását, amely Cravero szerint legalább annyira fontos es innovatív, mint a maga korában a common-rail dízeltechnológia bemutatása volt az Alfa Romeo által. Hangsúlyozta, hogy a konszernen belül az Alfa lesz az első márka, amelyik használni fogja a Multiair technológiát, arra azonban nem tért ki, hogy mely erőforrások lehetnek ezek.
Az Alfa rövidtávú terveivel kapcsolatban szűkszavúan nyilatkozott Sergio Cravero; annyit közölt, hogy áprilistól lehet elérni a 159-hez és a Brerához az 1.8 literes turbómotort, valamint egy 2 literes, 170 lóeros JTDm dízel aggregát is rendelhetővé válik. Utóbbi a 159-ben 7.6 literes közúti fogyasztást és 7.6 másodperces gyorsulást garantál az Alfa középkategóriás limuzinjának.