Egymillió forinttal drágultak az Alfa Romeók Magyarországon

2021-04-06  Alfa Amore
Nagyot drágultak az Alfa Romeók április 1-jével Magyarországon - de az európai piacot nézve még mindig jó az áruk. A második negyedévtől egymillió forinttal drágábban vehetjük meg az Alfa Romeo modelljeit, kivéve a Quadrifogliókat: azok csak félmillió forinttal drágultak.
Hírek >> 2021  

A Stelvio és a Giulia árlistáit böngészve hamar kiderül, hogy csak az alapárak nőttek, az extrák és a különböző csomagok árai változatlanok maradtak.

Információnk szerint a kereskedők által adható kedvezmény is kevesebb lett a korábbinál. Ez pedig azt eredményezi, hogy a modelek végső árai még magasabbak lesznek a korábbinál, hiszen nem érhetőek majd el mondjuk 10-15 százalékos kedvezmények, mint korábban.

A jelenleg raktáron lévő modellek “készletkisöprése” után megszűnnek egyes modellvariánsok is, például a “Giulia” felszereltségű Giulia is, vagy a Stelvio alapváltozatai. Ezek eredménye az, hogy áprilistól gyakorlatilag a legolcsóbb Giulia 13.120.000, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.290.000 forint lesz.

Az új árak védelmében elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan az elmúlt év forintárfolyama is hatással volt erre a mostani drágulásra.

Az új árlistában a 200 lovas, benzines Giulia Super ára 13.120.000 forinttól kezdődik, míg a nagyon népszerű, 280 lóerős, benzines Veloce Giulia 16.270.000 forintért érhető el. A Veloce Ti ára 17.990.000 forint lett. Nézd meg a Veloce Ti-ről szóló videónkat!

Jó hír azonban, hogy a Quadrifoglio modellek ára mindössze 500 ezer forintot emelkedett, a Giulia Q 25.840.000, míg a Stelvio Q 29.940.000 forinttól kezdődik majd.

Aki most szeretne Alfa Romeót “olcsón” vásárolni, érdemes körülnéznie a hazai kereskedések készletei között, találni jól felszerelt modelleket viszonylag jó áron.

Egyébként a többi kedvenc márkánknál is drágulás történt, a Fiat modelljeinél 40 és 150 ezer forint között drágultak, legjobban az 500X (120 ezer forinttal) és az 500L (150 ezer forinttal). Egyedül az elektromos 500-as ára nem változott április 1-től.

A Jeepek sem maradtak ki a sorból, de ott nem drágult minden modell. Például a népszerű Renegade 400 ezer forinttal, a Wrangler pedig 180 ezer forinttal drágult.

Az árváltozások hatásaival és további részleteivel a Backstage következő adásában igyekszünk majd foglalkozni.

Legfrissebb Giulia árlista (pdf)
Legfrisebb Stelvio árlista (pdf)

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)