A teljesítmény fokozását egy kompresszor segítségével érték el a németek, így az alapjáraton is 450 lóerős, elég jól húzható motort 600 lóerőssé varázsolták, amihez 588 Nm nyomaték párosul.
Mindez a menetteljesítményekben is megmutatkozik, a 8C Spider 305 kilométeres végsebességet ér el, a százas sprint pedig 3,9 másodpercbe telik. A Novitec ezzel minden idők leggyorsabb utcai Alfáját alkotta meg.
A formavilághoz ezúttal nem nyúltak a mérnökök, még csak plusz küszöbtoldatok, vagy spoilerek sem jelentek meg, bár hiábavaló próbálkozás lenne a 8C formáját dögösebbé tenni. Így aztán maradtak a felnik, mint optikai tuningelemek, amikből viszont úthenger méretűeket kínálnak.
Előre 21, hátulra 22 collos felniket tettek, amiken 255/30-as, illetve 315/25-ös gumik feszülnek. Természetesen rendelhető állítható csillapítású futómű is, valamint sport kipufogórendszer. Nem mintha a 8C amúgy visszafogott volna, üvöltő hangját kilométerekről hallani lehet.