Úgy tűnik, hogy idén tényleg a végéhez érkezettt a Stelvio és a Giulia modellciklusa.
A kereskedéseket arról tájékoztatta az Alfa Romeo, hogy a benzinmotorok folyamatos kivonása hamarosan megkezdődik.
Ezek a határidők:
• Giulia Quadrifoglio: március 31.
• Stelvio Quadrifoglio: április 30.
• Giulia & Stelvio 280 LE (Sprint/Veloce/Intensa): május 31.
A dízel modellekről egyelőre nincs hír, így jelen állás szerint a 210, illetve bizonyos piacokon a 160 lóerős dízel Stelviók és Giulák lesznek majd az utolsók, amelyek legördülnek majd a gyártósorról.
Egy kicsit furcsálljuk, hogy a Quadrifoglio modelleket elengednék valamiféle utolsó búcsúszéria nélkül (amelyhez izgalmas dátum lehetne az Alfa Romeo idei, 115. születésnapja), de lehet, hogy a legutolsó ilyen a tavalyi Super Sport kivitel volt... A 280 lóerős 2 literes modellekből jelenleg fut az Intensa kivitel, amely egy izgalmas csomag lehet a modellek szerelmeseinek.
Mi még nem temetnénk biztosan ezeket a modelleket, mert az Alfa Romeo hivatalos sajóközleményt nem adott ki. Ezeket az információkat alfás rajongói híroldalakon találtuk.
De ha abból indulunk ki, hogy már júniusban bemutatják a vadonatúj Stelviót, amelynek a gyártása és értékesítése még idén megkezdődik, akkor logikusnak tűnik mindez, hiszen a gyártósorokat át kell állítani az új típusokra. Mivel az új Stelvio és a Giulia is már a Stellantis STLA Large platformjára készül majd, így értelemszerű, hogy mindkét jelenlegi autó modellciklusa egyszerre érjen véget, hiszen mindkettő még a Giorgio platformra épült.
Időközben a Motor1 Italia is lehozta a hírt. Cikkük szerint a döntésben az is szerepet játszott, hogy a márka károsanyag-kibocsátását csökkentsék. A dízelmotoros változatok pedig azért maradnak rendelhetőek, mert károsanyag-kibocsátásuk alacsonyabb, mint a benzinmotoroké.
A sors fintora, hogy mindkét modellből először a Quadrifoglio modelleket mutatták be, és - bár csak egy hónappal - de a rendelhetőségük is nekik fejeződik be a leghamarabb. A Giuliából egyébként először a dízel változatokat vehették át a megrendelők 2016-ban, és most úgy tűnik, hogy a legtovább ezeket gyártják majd.
Alapvetően mindkét autó modellciklusa hosszúra nyúlt, a Giuliának tíz évre, a Stelvinónak pedig nyolcra.
A Giulia Quadrifogliót 2015 júniusában, az Alfa Romeo Múzeumban mutatták be, és 2016-ban kezdődött a gyártásra Cassinóban. A Giulia többi változatát a 2016-os Genfi Autószalonon leplezték le, és szinte egyből rendelhetővé váltak a modellek.
A Stelvio sem fiatal már, a modell Quadrifoglio változatát a 2016-os Los Angelesi Autószalonon mutatták be. A modell alapváltozatait 2017 áprilisa óta lehet rendelni.
Két komolyabb modellfrissítés volt az évek során, 2020-ban az autók fedélzeti rendszerét modernizáták, majd 2023-ban új LED-es lámpatesteket és teljesen digitális műszerefalat is kaptak, de az autók formáját egyik frissítés sem érintette jelentősen.
Aki teheti, most rendeljen még Quadrifogliót, mert ezek az autók tényleg az Alfa Romeo történelmének talán legizgalmasabb darabjai.
A Giulia Quadrifoglio alapára most 34.100.000 forint, a Stelvio Quadrifoglio pedig 36.300.000 forinttól indul.
Beszédesek egyébként a Giulia és a Stelvio 2024-es és 2023-as eladási darabszámai Európában:
2024 | 2023 | |
Tonale: | 24 850 | 32 779 |
Stelvio: | 11 084 | 12 531 |
Giulia: | 4184 | 5168 |
Junior: | 5255 | 0 |
Összesen: | 45 362 | 50 478 |
Az amerikai piac sem volt fényes:
2024 | 2024 | |
Tonale: | 3383 | 2096 |
Stelvio: | 3162 | 5340 |
Giulia: | 2320 | 3461 |
Junior: | 0 | 0 |
Összesen: | 8865 | 10 897 |
Ilyen lesz az új Stelvio?
A Stelvio utódját a hírek szerint az Alfa Romeo 115. születésnapján, június 24-én leplezik majd le, és már idén gyártsába kerül, a Giulia pedig jövőre érkezik. Mindkét modell csúcsváltozata a jelenlegi hírek szerint elektromos lesz, akár 1000 körüli lóerővel. A két modellből állítólag lesz hibrid és plug-in hibrid változat, azzal kapcsolatban azonban a pletyák sem egyértelműek, hogy bármilyen hathengeres modell lesz-e a kínálatban, pedig az új platform képes ennnek a befogadására.