Valtteri Bottas Giulia GTAm tulajdonos lett!

2023-03-13  Alfa Amore
Az Alfa Romeo F1-es csapatának finn pilótája megvásárolta a márka legizgalmasabb csúcsmodelljét, a Giulia GTAm-et.
Hírek >> 2023  

Nem akármilyen Alfa Romeót vásárolt magának Valtteri Bottas: a Giulia Quadrifoglio GTA/GTAm változataiból ugyanis mindössze 500 darab készült. 

 

A GTA-változatok 100 kilogrammal könnyebbek (1520 kg) a Quadrifoglióhoz képest, és bár ugyanaz a 2,9 literes V6-os motor hajtja őket, de 30 lóerővel többet tudnak: 540 lóerősek. 3,6 mp alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra. A "sima" Quadrifoglio 3,9 másodperc alatt gyorsult fel erre a sebességre.

A GTAm változat - amilyet Bottas is választott - kétszemélyes, bukócsövezve készül, belső terében szinte mindenhol alcantara borítással de utcán is használható, tehát rendszámozható autó. Az ülések karbonból készültek, azokat a Sabelt fejlesztette. Az új aerodinamikai kiegészítőket a Sauber Engineering csapat fejlesztette, ezek együtt a hátsó szárnnyal hatalmas leszorítóerőt ígérnek.

A nyomtáv elöl és hátul is 50 mm-rel szélesebb, amely alatt a 20 collos alufelni központi anyás. A kipufogórendszer is új, titániumból készült, középen kivezetett, ezt az Akrapovic fejlesztette. A GTA-kat a Brembo által fejlesztett karbon-kerámia fékekkel lehet megállítani.

A GTA és GTAm 2020-as ára 175 ezer és 185 ezer euró között volt, és 2021 szeptemberében a Stellantis bejelentette, hogy már mind az 500 darabot eladták. Bottasnak ezek szerint készült még egy darab, vagy egy át nem vett példány kötött ki nála. 

Valtterinek nem ez az első Alfája, a hírek szerint egy Stelvio Quadrifogliója is van.

Ezek mellett egy McLaren 675LT Spypder és egy Mercedes AMG C63-as van/volt a tulajdonában. A korábbi hírek szerint 2021-ben eladásra kínálta egyik Mercedesét, egy AMG-GT S-t, még akkor, amikor kérdéses volt a Mercedes F1-csapatától való távozása. Akkoriban sokan ezt konkrét jelként értelmezték azzal kapcsolatban, hogy Bottas otthagyja a csapatot.

A finn F1-es pilóta a Giulia GTAm-mel az "Alfa Romeo Törzs” legbelsőbb tagjává vált: ugyanis mostantól ő is egyike annak az ötszáz szerencsésnek, akik a feledhetetlen, diadalmas 1965-ös előd által ihletett, magas gyűjtői értékkel rendelkező Giulia GTAm szedán tulajdonosának nevezhetik magukat.

Az Alfa Romeo csapata a torinói Stellantis&You bemutatóteremben fogadta Valtteri Bottast. A F1-es pilóta itt vehette át vadonatúj Alfa Romeóját.

Az eseményen megjelentek a márka prominens képviselői, hogy együtt ünnepeljenek a finn  autóversenyzővel: az átadáson jelen volt Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója; Cristiano Fiorio F1-igazgató; Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo Design igazgatója; valamint Eligio Catarinella marketing és kommunikációs igazgató.

Ezt követően együtt köszöntötték a versenyzőt a márka központjában, az Alfa Romeo Centro Stile otthonában.

A sajtóközlemény szerint a versenyző és a teljes csapat egy emberként ünnepelte a pillanatot, amely messze túlmutatott egy Alfa Romeo gépkocsi vásárlásán: azzal ugyanis, hogy a márka egyik legendás típusának tulajdonosává vált, Valtteri Bottas megerősítette azt a szoros, személyes kapcsolatot, amely összefűzi a márkával, tanúbizonyságot téve közös értékeikről. Mindez büszkeséggel tölti el annak a márkának a képviselőit, amely 1910 óta ápolja a legnemesebb olasz sporthagyományokat. 

Cristiano Fiorio, az Alfa Romeo F1-igazgatója azt mondta: „Különleges pillanat ez az Alfa Romeo számára. Valtteri Bottas kiemelkedő autóversenyző, született győztes típus, amiről hosszú F1-es karrierje során elért 10 nagydíj-győzelme is tanúskodik. Mérhetetlen büszkeséggel tölt el bennünket, hogy úgy döntött, csatlakozik a Giulia GTA-ügyfelek exkluzív köréhez. Az üzleti életben többnyire a szerződéses kötelezettségek jelölik ki az irányt. Ma azonban valami egészen másnak örülhetünk: Valtteri bebizonyította, hogy döntéseinket olykor a szenvedély is vezérelheti. Szeretettel köszöntjük Valtterit a Törzs legbelső körében.”



Valtteri Bottas azt mondta: „az életemben meghatározó, központi helyet foglalnak el az autók. Mind közül azonban az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban. Megtiszteltetés, hogy előbb a márka nagykövete, most pedig ügyfele is lehettem, az ötszáz Giulia GTA szedán egyikének tulajdonosaként. Egy olyan, kiemelkedő műszakiságú autóról van szó, amelyet a Sauber Engineering szakembereinek bevonásával, a Forma-1-ből származó tapasztalat és műszaki ismeretek közvetlen felhasználásával valósítottak meg. Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell. A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit, az autóversenyzés és a vezetés élménye iránti, szenvedélyes elhivatottságát, egyedi és karakteres stílusát.”

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2024-04-23 19:48:50 // 35316
Szerintem pályanapokon lehetett eddig is, csak a Laptiming-ban nyilván nem variáltak, hogy összehasonlíthatók legyenek az eredmények. Viszont a "fő" nyomvonalat, vagyis az első körös az, amin mi is mentünk, azt megcsinálták. Nem volt már nyoma annak a tákolt aszfaltnak, amiket a videókon lehetett látni. Most már az a rész viszonylag szép, homogén. Nincsenek fehér, beton részek benne. Ez kellemes meglepetés volt, mert kicsit attól is tartottunk, hogy mekkorát dobnak majd ezek a kocsin.

A déli hosszú ív, meg a lelátó melletti két sikán levágás (az egyik, amelyiknek a laptiming második köre megy), az viszont még mindig beton, nem is a legegyenletesebb fajtából.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-23 19:13:34 // 35315
Szerintem a nyomvonal is változott már, úgy tudom lehet többféle variációban használni a pályát.
RomeoOne2024-04-23 17:21:00 // 35314
Az újabbak. De a Q-t meg a 200 lovasat is még csak 1 körön mérték. A Veloce már 2 körön ment:


A lényeg az volt, hogy Zselé feltételezte, hogy jobbat ment a Laptiming-os 48.9-nél. Arra írtam, hogy az állórajtos idő volt.