Tagok >> vespa verde >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:verde amazzonia
Márciusban rátaláltam az én zöld darazsamra. Kezdeti örömömet kissé rongálta amikor rájöttem, hogy az autó úgy volt beállítva, hogy épp eladható legyen. A próbaúton kopogott kissé, de az előző tulaj megmutatta az új stabpálca szilenteket mondván ezeket kell majd beszerelni. Amúgy minden más rendben lévőnek tűnt ekkor, ráadásul beleszerettem az autóba így megvettem.
Elvittem átvizsgálásra szakszervízbe, ahol némi alánézés után megkérdezték nem akarom-e visszavinni az eladónak, majd hosszú listát kaptam a cserélendő elemekről, az összes fékcsőtől a komplett első féken, a lengőkarokon és a lengéscsillapítókon át az ablaktörlő motorig. Mondtam, végig gondolom.
Aztán egy hét múlva miközben a gumis a csúnyán elöregedett Continentalok helyére szerelte fel a beszerzett új nyári köpenyeket, nekiálltam fényszóró izzót cserélni.
Kissé megrökönyödtem amikor az egyébként újszerű lámpatestben összetekert gumilapokat találtam, ezekkel volt betámasztva az izzó :-)
Amikor a másik oldalit is szétszedtem és ugyanez volt a helyzet, mert mindkét lámpatestnél hiányoznak a foglalatot lefeszítő rugók, na akkor már csúnyán káromkodtam és szidtam az előző tulajt összes felmenőivel együtt. Ez a lámpa megoldás a pitiánerség csúcsa.
Aztán elvittem a gépet Petihez aki alaposan átnézte, majd diktált egy listányi alkatrészt amihez a lámpa esetből kiindulva gyorsan hozzátettük a vezérlés cseréjét is nehogy baj legyen. Meg új gyertyákat mert mint kiderült az egyik henger hol ment, hol nem mint a mesében. Az első lengőkarok esetében (4-ből 3) egyetértett a nem túl alapos szakszervízzel, ugyanígy a szétrepedezett fékcsövekkel kapcsolatban is, Viszont csodálkozott miért akarta a szakszervíz lecseréltetni velem az amúgy 80 százalékos első féktárcsáimat és betéteimet, amikor elégnek bizonyult egy kétezer forintos féknyereg felújító szett a bal oldalra. No comment.
A lamdba szondák ellenőrzésekor kiderült az első hiányzik a katalizátorral együtt.
Mostanra túl vagyok a vezérműszíj szett + vízpumpa, a hosszbordás ékszíj és a gyertyák cseréjén, plusz olaj és szűrők cseréjén, mind a négy fékcső cseréjén, egy féknyereg felújításon és az lmm tisztításán. Külön köszönet Zsoltinak a Hegyaljától az igen jó áron kapott gyári platinum gyertyaszettért :)
Az első lengőkarok, lengéscsillapítók, gömbfej és a stab pálca szilentek cseréje majd valamikor nyáron.
A Darázs most szépen megy, alapjáraton olyan halk a motorja hogy a párom lámpánál állva megkérdezte miért állítottam le. Húz is rendesen, érdi emelkedőn négy személlyel, ötösben klímával is szépen gyorsult. Ja igen, klíma: azért egy tizenöt éves autóban gyári automata kétzónás klíma, na ez az Alfa Romeo :)