Blog >> csere.
Bal oldali zárbetétem eltört. Amikor megvettem az autót (2016.03.09) nem vettem észre,hogy az ajtó kulccsal nem nyílik, csak távirányítóval. Kb 2 hónap után akartam kipróbálni a tartalék kulcsot, ekkor vettem észre, hogy a kulcs elforog a zárban. Az is lehet, hogy az előző tulaj sem vette észre, mert ő sem használta a kulcsot. Rendeltem Tatáról egy zárbetétet, 10000+2000 postával. Miskolcon kerítettem egy szerelőt aki a zárbetétet átalakította a kulcsomhoz és 8000Ft-ért kicserélte, a zárbetétet.
Mindez történt:
2017.03.14. 137450km. Vásárláskor 129287km, tehát egy év alatt: 8163km.
Ja, mint utólag kiderült a kárpitot nem is kellett volna leszedni!!
Pár hete szétszedtem a PCV szelepet, hogy megtisztogassam, de sajnos úgy elugrott a rugója valahova, hogy nélküle kellett összeraknom (a PCV szelepet ledugózva). Így sajnos a kartercsö telebüfögte olajpárával a légtömegmérőt és azt a pár napot sem bírta ki, amíg beszereztem a bontott PCV szelepet. A teljesen megdöglött légtömegmérő helyett vettem egy utángyártottat (ami elvileg a Bosch 0 281 002 309-nek felel meg), amivel kb 2000km-t mentem, de nem volt 100%-os. Látszólag rendesen működik, de padlógázas gyorsításnál kb 6000-es fordulatnál felvillan a műszerfalon az injektor jel és egy picit meg is torpan a gyorsulás. Ma vettem egy bontott Bosch-t, amivel a próbaúton már nem volt ilyen probléma...
Elsőként nem gondoltam volna, hogy ez miatt hallom a puffogásokat a motorban.Többszőrös hallgatás után is, mint ha a szelepeknél kopogna valami, de nem folytonosan.Egyik cartárs tanácsára, levettem a deknit a gyujtó részről, és beinditás után, látszott a szikra áthúz.Az egyik kábel el is volt törve, a fej résznél, szóval igen csak elhasználodtak. Kiderült, ez okoza a pattogást, igy a cserét mi hamarabb el kellett végezni.