Blog >> cadamuro >> fényező

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-12

Egyelőre ennyi. Hazahoztuk (0312) az autót Ignáctól. Hétvégén teszünk vele pár kört, aztán megy vissza, az apróságokat még befejezi rajta a X. Esztergomi Alfa Romeo Tali előtt. Nagyon lelkiismeretes, szép munkát végeztek, csak dícsérni lehet őket.

Összegzésül, ami elkészült: hátsó lökhárító toldat felhelyezése, hátsó lökhárítón lévő horpadás javítása, stb., fényezés. feliratok eltávolítása a csomagtér ajtóról és a két sárvédő elemről, ezek helyének javítása, apró horpadás és karcolások korrigálása a csomitetőn, fényezés. hátsó szárny két színre való fényezése, felrakása. hátsó lámpák alatti részek újrafényezése a feliratok leszedése után keletkezett hibák miatt, több rétegű teli polír az egész autón. küszöb spoileren lévő hibák minimális javítása. bal oldali ajtókon lévő lakk lepattogzás helyrehozása. első lökhárítóban lévő rács és a mögötte lévő ezüst színű tartó feketére fújása. matricák eltávolítása mindenhonnan.

És ami még elkészül ha visszaviszem: visszapillantó tükrök házának fényezése ezüst színre. küszöb spoiler további korrigálása. belső műanyag dísz küszöbök matt feketére fújása. további apró hibák javítása azokon a részeken, ahol nem lett újrafényezve és kell szükséges. pl. kőfelverődések, stb. csomagtér ajtó kárpit visszarakása, kétoldalú ragasztóval történő rögzítése a mélyláda áldásos hatása ellen:) első vonószemtakaró beszerzése és fényezése, hátsó 'diffúzor' lemez felrakása, stb.

[Költségeim eddig: fényező munkák 115 (hátsó toldat 40, szárny 35, csomagtérfedél 40 (a polír meg a stb 'ingyen' volt. de mi számít ingyennek ilyen árak mellett?:) lakatos munkák 7eFt, borravaló a fényezőnek 5eFt]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-11

Ahogy Ignác mondaná: 'elmulasztottam a pillanatot..', mikor felkerült a szárny, azt mondja nem tudtak aludni, olyan korrektül néz ki.. :) Asszem du. (0311) megsasolom, nagyon kíváncsi vagyok én erre.

[...]

..és tényleg:) Nagyon jó lett szerintem. Sőt. :) Szinte már olyan mint az eredeti képeken. Egy-két dolog viszont még hiányzik róla, illetve a polírozásból is hátra van még egy réteg. A küszöb viszont szívás. Az még több időt fog igénybe venni. A belső fekete műanyag küszöbburkolatokat is le kell majd még fújni, ill. a csomagtér kárpitot visszatenni, de ezek már apróságok.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-10

Ma (0310) végre felkerült a hátsó lökhárító az új toldattal együtt a helyére. Illetve az első lökhárítóba a fekete műanyag rács is. És az amögött lévő merevítő is fekete színben rejtőzködik már, nem hivalkodik már ezüst metál színével. Kapott egy tisztítókúrát az egész kaszni. A mélyebb karcok sajnos így is megmaradtak, de gyönyörű szép csillogó lett a felülete az egész autónak, pedig még 3 réteg -különböző- polír anyag hátra van. Az ajtók élein pár helyen le van pattogva a festék, egyelőre ecsettel ki lesz javítva, majd a következő alkalommal azok is fújva lesznek a géptetővel - és remélem már egy új első lökössel - együtt. Visszakerültek a hátsó lámpák és a csomagtér zár. A szárny helyét bejelölgettük, aztán nemsokára az is elfoglalja végső helyét az autón. Várom már, hogy készen legyen. Eddig mindenkinek tetszett :) Nagyon hiányzik a diffúzor aljáról az a lemez ill. a kipufogó kétoldali kivezetése, de remélem két héten belül erre is sor kerül majd.

[Költségeim: 4db 6/25-ös csavar a szárny felfogatásához 50Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-09

Mai (0309) állapot:

-csomagtér ajtó, hátsó sárvédők fényezve, felpolírozva.
-szárny alsó része grafitmetál színre fújva az azt tartó csavarfejekkel együtt (a mester kezében:)
-belső küszöbburolatok előkészítése a fényezéshez.
-diffúzor lemez nitrohigítós próbája:)

Ha minden igaz holnap felszerelésre kerül a hátsó lökhárító a szárnnyal együtt.
A mai képek túl sok újdonságról nem árulkodnak és még a szárny alsó részének a színe sem jön ki igazán, de élőben azért más:) Pár munkaóra ma is belekerült. Szép selymes felületű lett a kaszni.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-08

Fényezve, polírozás, felrakás előtt. (0308)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-06

Mai (0306) kép. A feliratok eltávolítása után lámpák ill. csomagtér ajtó zár kiszerelése. Kisebb horpadások, élek, karcok, festéklepergések javítása, majd fényezés.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-05

Talán már nem is meglepő, hogy ma is (0305) a fényezőnél kötöttem ki. Csináltunk is pár képet. Sok változás a képeken nem látszik, de egy újabb réteg (töltőalapozó) került fel mindkét elemre, ami már meg is száradt. Viszont a felirat nem akar lejönni a fenekéről, még az is lehet, hogy valamelyik őrült pillanatragasztóval nyomta fel anno.. Úgyhogy fényezve lesz az egész hátsó rész. Ha már lúd legyen kövér. :) Gondolom emiatt újabb napokba fog kerülni (meg pár tízezerbe) amíg visszakerül hozzám. De inkább legyen szép, mint hogy így maradjon mostmár..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-04

Pár gyengén sikerült telefonos kép a mai (0304) állapotról.

-matricátlanítva'
-zajlik a feliratok eltávolítása
-a karosszéria apró hibáinak, mélyebb karcolások, kőfelverődések eltüntetése
-polírozáshoz való előkészítés
-hátsó toldat formájának véglegesítése
-küszöb problémák minimális orvosolása
-első lökhárítóban lévő fekete műanyag rács helyére varázsolása, feketére fújása a rács mögötti függőleges bordával együtt
-stb.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-02

Alakulat. (0302) Ma kétszer is voltam Ignácnál, mind a kétszer úgy jártunk, hogy még nem volt otthon, de mondta, hogy nyugodtan bemehetünk, nézzük meg hogy haladt. Elsőre csak csavar próbát végeztem a szárnyon, aztán elmentünk és vettünk hozzá 10db rozsdamentes, imbuszos 5/20-as csavart ill. csináltunk pár képet. Aztán már mikor másodjára mentünk, szólt, hogy nem sokára hazaér, várjuk meg, aztán megbeszéljük a továbbiakat. A hátsó toldat szépen passzolt a lökhárítóhoz, már fel is próbálták az autóra, úgy lett kivágva a kipufogóvég helye. Kértem, hogy mégis alakítsák ki a másik oldali vég helyét is és csak utána fényezze majd le, hogy ne kelljen majd a már lefényezett elemet szabdalnia a kipufogósnak.. A szárny alsó részét előkészítette, hogy el tudjam vinni karbonoztatni a héten. Illetve vittem Gábornak egy fekete 3mm-es lemezt, amiből kivágja pontosan a diffúzor aljára szerelendő részt. Azt mondta, hogy a toldattal és ezzel a lemezzel holnapra elkészül és onnantól már a lökösön is csak Ignácék dolgoznak tovább.

[Költségeim: 10db imbusz csavar 130Ft, habosított PVC lemez (500*1000*3mm) 2270Ft, műanyagos munkadíj 7000Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-28

Dél körül (0228) felhívott Ignác, hogy a le kellene venni a hátsó kerekeket, hogy hozzáférjenek a lököshöz, csak nem találja a kerékőr kulcsát. Hát persze, hogy nem találja mert itthon volt.., úgyhogy gyorsan el is szaladtam hozzá, hogy tudjanak haladni. Gábor is ott volt, neki kellett a lökös, hogy hazavigye és felrakja rá a toldatot szélvédőragasztóval és szegecsekkel, hogy amíg köt a ragasztó addig se mozduljon el egymáshoz képest a két elem. Természetesen süllyesztett szegecsek lesznek és fényezés után nem fognak látszódni. :) Holnapra ígérte, hogy készen lesz, aztán jöhet az előkészítése a fényezésre. Hoz nekem egy műanyag lemezt is, amit a diffúzor aljára szerelünk majd, csak előtte még kap egy 3D karbon borítást. :) Szép lesz nagyon.
Mikor hazajöttem másfél órán át takarítottam a garázst (60nm) a téli szutyok után. Mire hazatér az alfa szép tiszta lesz az is. :)