Blog >> akkusaru
Ott folytatom, hogy megy az autó, már jó egy hónapja nem hisztizik az immo, tehát úgy néz ki jó. Néha csinál olyanokat, hogy menet közben kidobja az injektor jelet, fordulat el, aztán elkapja újra és megy tovább mintha, mise történt volna. Ez a jelenség valamikor tél környékén kezdődött el, azóta megvan szóval, nem hiszem hogy köze lenne az immohoz. Oka idáig ismeretlen volt, a fojtószelep pucolás sem segített ezen. Mikor vettem az akksit vettem új sarukat is, de azokat nem volt időm kicserélni. Persze ami akku kijött egyelőre a csomitartóban pihen. Egyszer csak megyek hazafelé, Dombóváron gurulok a piros lámpához, elég göröngyös az út, fordulat el, injektor lámpa felvillan kocsi megáll. Innentől indítóznék, már majdnem beindul, erre injektor jel el, tehát megint immo. Tolhattam le a lámpától, jó volt. Jön a matek megint. Ekkor már voltam Marklarnál szerezni komplett zárszettet, ECU-val immoval, mindennel, tekintve az autó sokkulcsosságára, mivel azt is szeretném megszüntetni, illetve nem éreztem biztosnak a jelenlegi megoldást az immoval. Mivel ráérősen voltam így nekiálltam legozni az alkatrészekkel, mert így volt akksi is +1 meg a fentebb írt tételek is nálam voltak. Ha megunom legfeljebb beugrok a kocsmába, mivel az is volt a kereszteződésben, ahol kényszerpihenőt kellett tartanom. ;) Szóval biztik, csatik végignéz-mér, minden ok. Az új akku volt bent, akkor ecu-immo csere. Van kulcs ikon de ugye nem alszik el. Akkor jött egy ötlet, hogy próbáljuk meg a régi akkuval a régi immo-ecu párost, elvégre minden más kombináció volt már az új akksival. (Pedig az akkufesz rendben volt szóval ez nem lehet gond...) Beteszek mindent a helyére ÉS pöcc-röff. Kis elektronikai anomália, mindegy megy az autó, legalább hazaérek. Viszont itt már volt kis sejtésem mi lehet egy gond, bár nem tulajdonítottam neki jelentőséget a korábbiakban. Tehát az akkusaruk elég gyalázatosan néztek ki már, gondoltam ideje lesz kicserélni. Ez megtörtént. Azóta (kb 5ezer km) a régi akkuval megy (az új legalább megmarad télinek tartalékba) tulajdonképp gond nélkül. Megszűnt a bejegyzés elején írt jelenségem is. Szóval úgy tűnik ez volt a nagy elektronika probléma (kopp-kopp).
Az utobbi idöben egy erdekes jelensegre lettem figyelmes.Inditaskor elhalvanyulo müszerfal,es nullazodo napikilometrszamlalo figyelmeztetett hogy valami nem oke...
Mivel inditaskor, nagy äramfelvetelkor fordult elö gyanum azonnal az akkura terelödött.
Meres eredmenyekent az akku rendben.Ekkor urott be hogy akkusaruk is vannak a vilagon..Voltak is...Leszereles utan megällapitottam hogy a saruk felfekvöfelülete az akku polusan az 1/4 ere csökkent a többin a mär jolismert zöld bevonat kepzödött ami ugy enm jo elektromos vezetö :)
Alapos tisztitas utan visszacuppantak a helyükre, azota is tünetmentes a vas.
Hamar bütyköltem, kipucoltam a legszüröt es az LMM-et is.KM: 232200