Blog >> padló
A problémás részek fel lettek csiszolva, kaptak rozsdaátalakítót ill. rozsdamarót, majd tisztítás után cinkromátos alapozót, majd fekete festéket, majd STP Anticor rezségcsillapító réteget arra pedid STP VBT hangszigetelő réteget.
Az Anticor-t melegíteni kell a helyrerakás közben és sok fejfájástól kíméheti meg magát az ember, ha feldarabolja a lapokat, mert egyben, de még félben isnehéz szépen eldolgozni. A VBT nem az a fajta volt, mint a képen (a szivacsos rész nem volt beirdalva) így nehéz hajlítani. Ezt is melegítettük, így lehetett hajlítani. Viszont kihűlés után reped a teteje, rálépéskor is betöredezik a fekete réteg. Mondjuk nem tervezek kiszedni mostanában így ez talán nem gond. Viszont hállható a különbség a gyárihoz képest, csöndesebb az utastér.
A VBT-nél még egy jelenség van. Qrva domináns szaga van az utastérben, így lehet érdemes kiszellőztetni berakás előtt, vagy esetleg szappanos vízzel lemosni a fekete réteget... Lassan azért talán kiszellőzik. :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065030t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065031t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065032t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000065/0000065033t.jpg)
A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064356t.jpg)
A bitumen réteget teljesen felszedve és egy alapos porszívózás, portalanítás után szerencsére újabb nagy meglepetés már nem ért minket. A vízkivezető fülek némelyike volt rozsdás. Bejelöltem a kezelendő részeket.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064334t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064335t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064336t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064337t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064346t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064348t.jpg)
Mivel végre úgy tűnt, hogy lesz elég időm végre nekiszántam magam, hogy az utasteret kipakoljam és megnézzem milyen állapotban van az alja, és, ha nincs nagy gond, akkor javítsuk.
A belsejét kipakolva az látszott, hogy a hátsó ülés alatt lévő kereszttartó és a padlólemez találkozása az, ami nincs jó állapotban.
A többi részen felületi rozsda van, ami kezelhető. A padlókárpit alatt lévő textil lap ill. a padló között rengeted por volt a küszöbök mellett ill. a hatsó részen a sarkokban. Hogy-hogy nem, pontosan itt volt a legtöbb felületi rozsda. Amikor ez a por valami miatt benedvesedik nyilván elég nehezen szárad ki...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064321t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064322t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064323t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064324t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000064/0000064325t.jpg)
4
518