Blog >> 155 >> lambda

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-05-12

Ki-kivillant az injektoros pilácsom.... A diagnosztika lambdaszondacserét javasolt.

Az itthoni kínálat felmérése után angliából, ebayről rendeltem egy eredeti BOSCH 0258003301 szondát.

A régi szonda kivételével némileg megszenvedtem... Kénytelen voltam a katalizátort leszedni, majd leflexelni, bégül kifúrni a darabjait a menetből. Semmilyen melegítésre, kalapálásra, feszegetésre nem akarta megadni magát...

Viszont a hibajel eltűnt az új lambda miatt. Egy picit talán kevesebbet fogyaszt a gép, és érezhetően rugalmasabb lett.

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2009-11-19

Estefele pár téglából, meg foszniból kreáltam egy ferde rámpát, feltoltam rá a kocsi orrát, azt kicseréltem a λ-szondát. Egy élmény volt hanyattfekve a kocsi alatt a betonyon... bele is volt gyógyulva rendesen.

Most úgy néz ki, elaludt az injektorpilácsom, ami mostanság folyamatosan égett.

Érdekesség: amit kivettem szondát, azon "VW AG." felirat volt... :P

Másnap reggel volt a próbaút: rugalmasabbnak tűnt az autó, hamarabb lép gázadásra, meg nem rángatott be kettesalapjáraton gurulásnál. Ennek örülünk Vincent.

Most nem ég folyamatosan az injektorpilács, viszont random módok ki-ki gyullad. Leginkább folyamatos, egyenletes haladásnál. Gázadásra nem.
Gázelvételre, motorfékre elalszik.

Miafasztol lehet ez?

Tegnap felkerült a kipufogóm javított része (flexi elemtől hátra az egész), ki lett alakítva a lambda szonda helye és természetesen a szonda is bekerült. A kipu felcsiszoltuk és lefújtuk, valamint a tömítéseket, tartó gumikat kicseréltük.
Finomabb élvezhetőbb hangja lett! :))
Sajnos nem minden csavar volt újra használható, ezért ideiglenesen nem savállót is használtunk, ezt még pótolnom kell...