Fórum >> Típusok >> 155

SD2010-10-07 12:51:22 // 105652
Jó ezért mondom ha ki tudod úgy játszani megvan a háttér, hajrá, de én úgy számolnék azért hogy kerék, biztos kell rá, átírás szintúgy, vezér, bizbax minden. Szóval ha egy újabb valami használható kell akkor lehetséges, szerelni meg tudsz. Szóval ennyi. De az nem lesz 3.0 V6:)
SD2010-10-07 12:49:28 // 105651
eee:D :P
Longman2010-10-07 12:46:03 // 105650
de nekem van időm, a kocsit nem nézi itt a kutya se, szépen szétkapom darabokra, és egyértelműen kiadja mi a rossz, mi a cserés ..
süsnye2010-10-07 12:42:12 // 105649
vagy nem tudsz számolni :P :))
SD2010-10-07 12:24:29 // 105648
Ez a válság első tanulsága, ha nincs ne költs.. De ha ki tudod bugázni hogy ne kerüljön plusz pénzbe akkor lehet, csak én a HA-ban nem igazán hiszek mert amit az ember számol az egy dolog meg ami köjön az általában a 2x-ese.
Longman2010-10-07 12:22:26 // 105647
nem érted. ha lenne lóvé akkor ezt csinálnám, de jelenleg sajnos ezt így ebben a formában nem tudom megtenni.. hitelt meg nem veszek fel autóra.
SD2010-10-07 12:11:24 // 105646
szuzukit vegyetek !!!!!:D
SD2010-10-07 12:11:00 // 105645
De ha a 155 megmarad hobbynak akkor 156-ból vehetsz egy 1.6-ot, azzal csapathat asszony is, és meg van a két autós kényelem a 155-öt csak annyi használod amennyi pénzed van, a 156 meg igásló, és még is csak alfa:)
süsnye2010-10-07 12:03:03 // 105644
"a 155-be folyamatosan venni kell vmit hogy olyan legyen amilyennek én szeretném."

:)) most fogadok veled, h ugyanez lenne a 156tal is ;)
Longman2010-10-07 12:00:08 // 105643
Nem is azt mondom hogy az 500K-ból vennék házat.
De míg az 500Kból megvett, rendbetett 156-ra évente venni kell mondjuk egy lengőkart, addig a 155-be folyamatosan venni kell vmit hogy olyan legyen amilyennek én szeretném.
Longman2010-10-07 11:57:21 // 105642
de én meg helyette vennék egy "igáslovat".. Dedrával meg ilyenekkel nem számolok mert azzal nem indulnék el nyaralni.. pénznyelő az is. nézd végig a kínálatot.

itt ami a lényeg az az, hogy nem 5-600K-ért tudnék venni vmi autót amire aztán ki tudja mennyit kell költeni, hanem az, hogy tudok venni egy 700K-s 156-ost, 250K-ért amibe beletennék 250K-t és minden olyan gyenge pontja ki lenne cserélve amire ennél a típusnál számítani lehet, és amit egy egyébként 700K-ért vett kocsiba is bele kell tenni.

Viszont a 155-nél sokkal stresszmentesebb, komfortosabb, és akárhogy is nézzük megbízhatóbb. Az asszony is elvezetné, stb. Hozzáteszem 2 éve rábeszéltem a kollégámat egy 1.6-os 156-ra. Soha nem volt Alfája, semmibe nem is tartotta, ezt is azért vettem meg mert tudta hogy ha baj lesz vele akkor én segítek. Persze az is közrejátszott hogy 2008ban egy 2001-es 1.6 600K-ért igen jó vétel volt. Féltem is tőle mert ugye nem volt patika a verda, hogy baj lesz vele, ráadásul a srác nem az az Alfás kímélő fajta. És láss csodát a kocsinak semmi baja. Most cserélt benne 2 lengőkart és pont.
Vagy a másik haver kivel csinálom az üvegszálas biznisszt, 3 éve van nála a 98-as 156Ts. 7,5L a fogyasztása, 260.000 km van a kocsiban. LMM és lambda volt eddig cserés és 1 lengőkar.

Nekem az a bajom hogy nincs olyan pontja a 155-nek amit ne tudnék fejleszteni, amellett hogy most is tökéletesen ellátja a feladatát. Úgy látszik ez foglalkozási ártalom.. Vagy az hogy már nem hétvégi örömautó hanem "családi" autónak kellene lennie. Ahhoz meg alakítani kellene rajta.
Longman2010-10-07 11:44:03 // 105641
Jó ne mJTD-ket nézd, ez egy '98-as benyás 156.
Lengőkar 20K bele, a kuplung amúgy is izmos, ebbe a készlet Sachs 60K (a 155 V6-hoz ugyanennyi, a 8V TS-hez 40K), féltengely cserével még nem találkoztam, LMM megvan 30-ból.
Azér akarom ha netán úgy alakul, teljesen átnézni a kocsit (teknőt levenni, stb), és kiszámolni mi hogy jönne ki..
SD2010-10-07 11:41:38 // 105640
Az a baj hogy akár hogy számol az ember egy autó csere pénz bele pumpálás mindenképpen, és egy 155 ára nem oszt nem szoroz, háznál pl.

Nekem egyszer azt mondta a szerelőm, és ha eladom? Mit kapok annyiért? Hulladékot, ez legalább jó, ami meg drágább ott az alkatrész is 2x-ese 3x-osa.

Ennyi.

Ettől függetlenül nekem is ott motoszkál hogy kell egy újabb.. De jó lenne megtartani jó sokáig még:)

Meg aztán nem félő hogy rámszakad az OTP így még nem is izgulok hogy jaj mit csináljak a sok pénzemmel:D:D:D
Buksi2010-10-07 11:39:11 // 105639
Így is lehet fogalmazni! :-D
süsnye2010-10-07 11:37:55 // 105638
fel lesz újítva? ;)))
süsnye2010-10-07 11:35:45 // 105637
"Családi ház kell meg gyerek nem hobby verda"

igen, ez érthető, de, ha tegyük eladod a 155öt 5kért, azt belenyomod a 156ba (tutira), akkor mennyivel vagy előrébb? lesz egy népalfád (főleg a Te 155ödhöz képest népalfa)...

én mondjuk inkább vennék mellé egy normálisabb állapotú igáslovat, mondjuk pl. egy diesel kombi dedrát (bár mondjuk azt sem könnyű találnai), esetleg egy kombi kappát... a 155öt meg ki lehet vonni a forgalomból...
SD2010-10-07 11:35:11 // 105636
hát pont ez a jó hogy egy 155-nél 200-300k egy komoly rendbetétel, egy más újabb konstrukciónál egy pár lengőker csere azt kész... volt nincs... kicsit tájékozódtam 156GT147 viszonylatban egy lengő 40k egy félteng 70k, egy kuplung 150, lmm 50-150-ig stb... hát ja... így akarjon az ember villantós autót:) de a GT áááá:D
Buksi2010-10-07 11:34:45 // 105635
Szerinted? :-))
süsnye2010-10-07 11:32:35 // 105634
no... és mi lesz a sorsa?
Longman2010-10-07 11:29:49 // 105633
hajrá.. :)
Longman2010-10-07 11:28:47 // 105632
Persze a 155-öt is megállna 300ból kb és ebben a teljes kaszni felújítás benne van telifénnyel együtt, mivel műszakilag jelenleg a kipufogó rendbetétel és az eltört klímacső helyreállítása van csak. Viszont jelenleg nincs 300k-m és változott bennem annyit a világ hogy nem is szívesen költeném egy 20 éves kocsira.. Nameg most lassan 2 éve használom, 2 kezemen meg tudom számolni hányszor forgattam 4000 fölé..

Családi ház kell meg gyerek nem hobby verda. :)

Ráadásul ha telibefújnám úgy járnék mint Csikós a zöld állólámpás Mercijével hogy nem merném előhozni, nehogy összevissza nyomkorásszák, meghúzzák, stb.
Az meg úgy már megint nem élményautózás.
Nem mondom ha még mindig 250-300K-t keresnék mint régen, akkor nem lenne gond, ez is megmaradna meg lenne mellé valami komfortosabb. De sajna nem ez a helyzet most, és nem tom mikor lesz újra ilyen.

Na most ez csak úgy kijött belőlem, nem erőltetem én ezt a dolgot annyira.. :)
Buksi2010-10-07 11:24:02 // 105631
Ott meg majd szétbontjuk! :-DDD
SD2010-10-07 11:22:43 // 105630
:P Akkor viszem hozzád mindenem:)
Longman2010-10-07 11:17:52 // 105629
Persze elfogyott a maradék, azt úgy is számolom..

Nekem is voltak gondjaim anno a 16V-vel, de mint írtam azzal számolok hogy főtengely csapágysor csere mindenképp alapból.
Az alkatrészeket meg nagyon jó áron hozatom, + a szerelési költség is minimális lenne. Szóval az a fél milla amit mondasz, nálam kb. 250..
SD2010-10-07 10:52:31 // 105628
az inkább olyan nyújtott seggű 147:D
SD2010-10-07 10:52:10 // 105627
Hát ja meg ugye futómű alkatrészek, és elektromos izék, ha törve is volt, szóval bisztos bele menne vagy fél milla, és akkor még nem beszéltünk hogy legyen alatta rendes guruló meg nézzen ki valahogy... de monjuk azért az egy újabb konstrukció, és ha te nem voltál összeveszve a 16V-vel jó is lehet, csak hát azért a 156 nem 155...
Buksi2010-10-07 10:45:43 // 105626
Aztaqrva! :-DDDDDDD
SD2010-10-07 10:43:38 // 105625
új alfa himnusz!!! :D áááááááááááááááááááá

ez így reggelre:D
Buksi2010-10-07 10:43:30 // 105624
Aztán már el is fogyott az a bizonyos maradék!
Longman2010-10-07 10:35:17 // 105623
Még jó hogy tegnap beszéltünk róla hogy milyen nehezen adnánk el az autót..
Ma megint elgondolkodtam rajta. Van egy srác aki folyamatosan meg akarná venni. Ilyen 500-550 körül..
Nálunk meg pont van egy leharcolt 156. 2.0 TS. Ha ügyes lennék 250-ért megvehetném.. A maradékból meg szépen meg lehetne csinálni hogy jó legyen..
És elgondolkodtam. Csak előtte szét kéne borítani hogy mekkora nagy a baj.
Bár alapból komplett vezérlés, olaj, szűrők, LMM, lambda, gyertyák, termosztát, klíma rendbetétel, főtengely csapágyak cserével számolok.
Thomika2010-10-07 10:33:40 // 105622
Az tuti! Itt mindannyian évek óta birtokoljuk ugyanazt a járgányt! Sok közös km és persze rengeteg pénz és munkaóra van bennük! Ha eladod, és veszel egy másik ismeretlen 155öt, hiába 155, lehetnek más problémái, akár több gond is, ami miatt már nem szeretnéd annyira mint a régit. Én pontosan ebből a megfontolásból nem adnám el a TS-t. Egyrészt annyit senki nem ad érte, amennyit nekem megér, plusz elöltöttem rá 1,1M Ft-ot 5 év alatt... Kezdjem előröl egy másikkal :P
Longman2010-10-07 10:30:14 // 105621
Ez az ami a knapet-é volt? hát az egy csoda járgány volt úgy tudom.. :P
nemrég még 3 vagy 400K-ért kínálták? hát mi lett vele?
SD2010-10-07 10:28:53 // 105620
Csóri elég szépen el van pusztítva:(
Thomika2010-10-07 10:28:41 // 105619
Azt látod nem csodálom! Nem is teljesen értem, miért kellett egy fasza állapotú autót lecserélni, még ha nem is elég a Le ami benne van.. Legalábbis én nem cserélném el a 2.0-t V6-ra! Csak több a gond vele. Sajnos...
SD2010-10-07 10:28:31 // 105618
Nem is rosz ez a fekete piros:)

Lenne a teteje fekete az oldala meg piros és ez lenne a 155 szervízautó:)
Buksi2010-10-07 08:01:58 // 105617
Király! Akkor mégis csak lesz 155 SW? :-)
Nem is értem, hogy te miért nem tudtad feltenni az ajtókat rendesen!? :-D
Marklar1552010-10-07 01:29:01 // 105616
Néhány "kémfotó":

Az úgy volt, hogy kihasználtam a motorcsere lassúságát és elvitettem egy alfa szívű lakatoshoz az SW-t. Ugyanis a jh doblemezen már tavasszal is találtam lyikat. Valamint akkor már nézze át az alját, meg fújja ki a motorteret.
Nem mellékessen volt 2db enyhén sérűlt, de (nem éri meg eladni) széles első sárvédőm is. Szóval aszongya, hogy miért nem viszek neki ajtót...? Vittem. Azóta már hátsó lámpát is... :)
Kiváncsi leszek...:)
Marklar1552010-10-07 01:20:10 // 105615
Ő a hátsó bakkal nyaggatott:)
Marklar1552010-10-07 01:18:46 // 105614
Nohh.
Csak hozzám kerűlt Fischer V6 osa... :/
Marklar1552010-10-07 01:12:47 // 105613
Meg egy másik kormány is:)
Buksi2010-10-06 23:31:36 // 105612
Igazad van, legalább nem unatkozol majd! :-))
Ati772010-10-06 16:51:57 // 105611
Beszélj "Papamaci"-val, ő nemrég cserélt ilyet, biztos tud róla mesélni.
katbal2010-10-06 15:02:27 // 105610
A kupplungban kb 30ezer km van és igyekszem finoman bánni vele. Szerintem annak rendben kell lenni.
SD2010-10-06 14:24:25 // 105609
Ha beremeg az lehet attól is hogy a kuplungod kukás.
katbal2010-10-06 13:52:35 // 105608
Végre találtam egy képet a váltó oldali cuccról kiszerelve! Szóval ahol bekarikáztam.......az a rész a vezérlés felőli oldalon sokkal jobban lelóg!

Nem kopog, de eléggé be tud remegni amikor engedem rá a kupplungot.
Kicsit repedezett is....
Longman2010-10-06 12:36:17 // 105607
Ezért.. 5-8 év múlva szted mennyire érdekelne hogy 10 évvel azelőtt mennyit vesződtem vele? Az lesz akkor az újabb projekt hogy gyári legyen.. :)
Buksi2010-10-06 12:04:43 // 105606
Ezért vesződtél vele ennyit? :-)
Longman2010-10-06 12:00:29 // 105605
Mind így vagyunk ezzel. Épp ezért szerintem én már megtartom, OT állapotra. Hivatalosan OT-ztatni úgysem tudom majd.. Bár, lehet ha egyszer lesz egy 2.5 motor veszek egyet és felújítom majd vissza alakítom. Már gondolkodom amúgy is hogy a Momo kormányom is visszacserélem légzsákos gyárira (igaz az is Momo..), meg az üléseket is a gyárira.
süsnye2010-10-06 11:07:16 // 105604
hát ez így nem igazán konkrét.. ;)

Nemtom mit értesz az alatt, h jobban kilóg... ? Megnézted a gumit magát, hogy nincs-e repedezve, esetleg szakadva? Esetleg kettesben indulva, nem kopog?
Buksi2010-10-06 10:44:56 // 105603
Sztem tuti! :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak