GT Ɨ|ѯ2015-04-09 19:30:32 // 143151
pedig a fékcső fémek azok:-)
Buksi2015-04-09 19:19:21 // 143150
Nem merted azt Ărni, hogy aranyozott, mi? :D
GT Ɨ|ѯ2015-04-09 18:52:39 // 143149
Forró2015-04-09 16:48:58 // 143148
No igen, nekem is úgy jött össze ez a 2,5 liter, hogy azért meleg motornál szeretek haladni, természetesen amíg nincs meg az üzemi hőfok, addig csak finoman közlekedem. Ha jól emlékszem 1l/1000km a gyári norma, bár azért ezt kicsit túlzónak tartom. Egyébként meglátásom szerint, ameddig pótolva van az elfogyasztott olajmennyiség, odafigyelve a szintre rendszeresen, addig nincs nagy probléma, persze kérdés, hogy mi az a szint, ami felett érdemes inkább felújítani, mint utánatöltögetni. Igazából erre is irányult a tapasztalatcserét elindító kérdésem.
Ja természetesen itt is köszi a hszt. :)
Ja természetesen itt is köszi a hszt. :)
Forró2015-04-09 16:46:40 // 143147
Szeretem az érdekességeket, és jó hogy többen is megosztjátok velem a tapasztalataitokat. Ezzel csak az a kis baj van, hogy meglátásom szerint egy kicsit olyan "ahány ház, annyi szokás" érzete van a dolognak. Érvelésedet követve tényleg lehet, hogy jobb lenne mondjuk egy 0w vagy 5w hidegoldali viszkozitású olajat használni. Hasonló témában van amúgy egy cikk is, amiben valószínű nem írnak nagy hülyeségeket. (Bár nem vagyok tribológus, hogy ezt helyesen meg tudjam ítélni.) Pont ezen okok miatt is lehetséges, hogy télre visszaváltok 10w40-re, de most nyáron kap egy esélyt a 10w60, ha nem jön be, akkor csere, akár hamarabb is, mint 10ezer km. Viszont. Még mindig fenntartom azt az álláspontomat, hogy a gyárban nem véletlenül jelölnek meg egy adott specifikációjú olajat ajánlásként. Igazából a probléma az hogy nincs senkinek több darab teljesen ugyanolyan 0km-es motorja amin le lehetne folytatni különböző olajakkal, különböző teszteket. Csak abban lehet bízni, hogy ezt anno a gyárban megtették és ezért lett az, ami az ajánlás. Az is érdekes, hogy ugye kezdetben a 2.0 16V-nek is 10w40 volt az előírása viszont több helyen is olyan infót lehet találni, hogy ez időközben 10w60-ra változott.
Egyébként igen, nem autópályázom állandó jelleggel, viszont többségében hosszú távon használom az autót, sportos vezetési stílusban. ;)
Amúgy köszönöm neked is, hogy hozzászóltál a témához, legalább így elég sok oldalról körül lehet járni a dolgot. :)
Egyébként igen, nem autópályázom állandó jelleggel, viszont többségében hosszú távon használom az autót, sportos vezetési stílusban. ;)
Amúgy köszönöm neked is, hogy hozzászóltál a témához, legalább így elég sok oldalról körül lehet járni a dolgot. :)
P. Zoli2015-04-09 12:27:07 // 143145
Sziasztok! Alfa 155 Q4 -hez keresek klíma kompresszort! A gyári cikkszám: 7740688, bár nekem egy SANDER SD-709 van bent. Régi gázas, de ha a csőkiosztás és felfogatás egyezik akkor az új gázas is jó lehet. Tud valaki ilyet, vagy javítót ?
norbee2015-04-09 07:21:02 // 143144
Hol? Dobáljuk meg!! :D
Fairlane2015-04-08 23:45:31 // 143143
Jé, a ződautós... :)
Zsoltikj ૐ2015-04-08 21:54:00 // 143142
sziasztok féltengelycsuklóból melyiket? Mapco Ruville Lpr Cifam avagy Gsp
norbee2015-04-08 20:42:32 // 143140
A szabbat hívő nem ad? :DDD
Buksi2015-04-08 20:37:55 // 143139
Jobban szükségem lenne egy háromszög kipuff.dobra. :-DDD
norbee2015-04-08 20:32:24 // 143138
Hiába hízelegsz, nem maradt balos kilincsem... :DDD
Buksi2015-04-08 20:29:10 // 143137
Rossz oldalról közelíted meg a dolgot. Inkább úgy, mint egy tapasztalt nagyöreg. :-)))
Nem elegáns, de kit érdekel. :-DDD
Nem elegáns, de kit érdekel. :-DDD
norbee2015-04-08 20:25:35 // 143136
Kibicnek, pályaszélről? Nem elegáns. :D
Buksi2015-04-08 20:16:36 // 143135
Attól még jöhetnél kicsit többet filozofálgatni. ;-))
norbee2015-04-08 20:09:45 // 143134
Én továbbra is offos vagyok, ezért vagyok ritka erre. :)
Buksi2015-04-08 19:43:31 // 143133
Dehonnem. :-DD
Nagyon helyes, legyen csak minél több kígyós a családban. De azért tessék kicsit többet ide tolni a nemesebbik felét. :-D
Nagyon helyes, legyen csak minél több kígyós a családban. De azért tessék kicsit többet ide tolni a nemesebbik felét. :-D
norbee2015-04-08 18:56:45 // 143132
Mé', maga nem? :D
Read-onlyban héba-hóba, most kicsit gyakrabban, más topikban, mert úgy néz ki, jön még egy kígyós a családba és kicsit utánaolvastam.
Read-onlyban héba-hóba, most kicsit gyakrabban, más topikban, mert úgy néz ki, jön még egy kígyós a családba és kicsit utánaolvastam.
Thomika2015-04-08 17:48:32 // 143130
Most már. De azért ennek a rendes!! javítása is lesz vagy 60-70K :( És az elejét sem sikerült tökéletesen megcsinálni. Szóval én a fényezéssel együtt min. 200K-val számoltam..
karika1552015-04-08 17:00:36 // 143129
Uhh,látom megint előkerült az olajtéma :-)
ezeket szeretem olvasgatni :-)
tapasztalat csere stb.
Én szintén a gyár által előírt-javasoltat részesítem előnyben,a sajátomba csak ilyet teszek.
1-szer nyáron kipróbáltam a 10-60-as Selenia racsingot,észrevétel csak annyi,hogy hamarabb megette(lehet azért mert toltam is neki),és 8ekm -nél lecseréltem.
Mert amúgy a 10-40-esből is csak akkor fogy 10ekm alatt 1,5-2l ha sűrűn hagyja el a fordulatszámmérő a 4000-et,de sztem ez így normális,más tipusoknál is.
ez az én szerény véleményem-tapasztalatom :-)
ezeket szeretem olvasgatni :-)
tapasztalat csere stb.
Én szintén a gyár által előírt-javasoltat részesítem előnyben,a sajátomba csak ilyet teszek.
1-szer nyáron kipróbáltam a 10-60-as Selenia racsingot,észrevétel csak annyi,hogy hamarabb megette(lehet azért mert toltam is neki),és 8ekm -nél lecseréltem.
Mert amúgy a 10-40-esből is csak akkor fogy 10ekm alatt 1,5-2l ha sűrűn hagyja el a fordulatszámmérő a 4000-et,de sztem ez így normális,más tipusoknál is.
ez az én szerény véleményem-tapasztalatom :-)
Buksi2015-04-08 15:48:23 // 143128
Héjjj... maga még él? :-D
norbee2015-04-08 13:14:12 // 143127
Abból kiindulva, hogy nem állandó jelleggel autópályázol, érdekes lehet megfigyelni, hogy az olajad hidegoldali viszkozitása ugyanúgy 10-es maradt, tehát változatlan, míg a melegoldali másfélszer akkora lett az amúgy magas hőre, versenykörülményekre kitalált 60-assal, azaz másfélszer sűrűbb melegen a 40-eshez képest. A sűrűbb olajat könnyebben húzza le gyűrű a hengerfalról, nővelve ezzel a kopást, az üzemmeleg (tehát nem vízhőmeleg) tartomány eléréséig.
Mondom, csak érdekesség... ;)
Mondom, csak érdekesség... ;)
Forró2015-04-08 12:49:16 // 143126
Érdekes, hogy annak ellenére, hogy a Selénia a gyár ajánlása, ami szerintem nem véletlen, mégsem szereti. Szívem szerint maradnék ennél az előbb említett ok miatt is. Most 10w60 Racing került bele, ha azzal is hasonló fogyasztási értéket produkál, akkor nem hiszem hogy az olaj lesz a problémája. Persze azért köszi a javaslatot, felírom magamnak, ha a mostani sem jön be.
norbee2015-04-08 11:16:25 // 143125
Mióta az OFF svédacél legfeljebb 0.5 L utántöltést igényel két olajcsere között 5w40-ből, nem hiszek a laza illesztésű motorok mítoszában... :P
Rolee462015-04-08 00:52:27 // 143124
HEJ tobbet ne add az asszonynak😉!
afri2015-04-07 21:42:05 // 143123
Buksi2015-04-07 21:17:25 // 143122
Megmondom én neki, ha egyszer találkozunk. :-)))
De addig is mondd meg neki te. :-D
De addig is mondd meg neki te. :-D
Marklar1552015-04-07 20:17:25 // 143120
Marklar1552015-04-07 20:13:59 // 143119
Nem olyan vészes... ;)
Thomika2015-04-07 17:39:44 // 143118
Asszonynak mondd! 3x törte tavaly.... nem kevés időmbe és pénzembe van... és még közel sem hoztam helyre mindent.
GT Ɨ|ѯ2015-04-07 17:10:27 // 143117
Buksi2015-04-07 16:04:50 // 143116
Most már vigyázzatok rá. :-)
Buksi2015-04-07 16:04:23 // 143115
Mikor viszed a chipet? :-)
VKG231!!! (156+75)2015-04-07 15:43:10 // 143114
Nekem is annyi a mérce, inkább picit kevesebb, használattól függ.
Marklar1552015-04-07 15:39:50 // 143113
Hmm. Az SW Dedra épp most lett feltöltve. 0,9l /800km. Igaz csöpög is. Nem olyan nagyon vészes az a 2,5L. BMWknél még a L/1000km gyári érték.
Thomika2015-04-07 14:33:24 // 143112
Újra hadrendben a 155 :) Ma kb. 3 perc alatt elintéztem a papírmunkát. Ezt azért pár napnyi kemény munka előzte meg. Az elejét egész jól rendbe tettem, de a hátulja és a jobb oldala még igényel némi munkát. Sajnos egy körbe polírozás nem hinném, hogy elegendő lesz. De ahogy a pénztárca engedi majd csinosítgatom. Fura volt 4 hónap után megint vezetni, még mindig feelinges kis autó.
Egyelőre így állunk:
Egyelőre így állunk:
Thomika2015-04-07 14:27:13 // 143111
A 2,5 liter nagyon sok! A legtöbb 16V Ts nem szereti a Selénia-t. Javaslom inkább vegyél Eni i-Sint 10W40-et. én azzal járatom évek óta a TS-t is meg a Lancia-t is, és szinte semmit nem fogyasztanak belőle.
Buksi2015-04-06 22:23:26 // 143110
Az én 8V-m beéri 10ezer km alatt a fél literrel. ;-))
Forró2015-04-06 21:14:37 // 143109
Üdv!
Hétvégén sikeresen megtörtént az olajcsere szűrőkkel együtt. A 10ezer km alatt 2,5 liter 10w40 seléniát fogyasztott el. Ez még elfogadhatónak számít, vagy kezdjek el gyűjteni másik motorra? Ja persze TS 16V :)
Hétvégén sikeresen megtörtént az olajcsere szűrőkkel együtt. A 10ezer km alatt 2,5 liter 10w40 seléniát fogyasztott el. Ez még elfogadhatónak számít, vagy kezdjek el gyűjteni másik motorra? Ja persze TS 16V :)
Buksi2015-04-06 11:36:58 // 143107
Hát akinek fűtött garázsa van... ;-)))))
GT Ɨ|ѯ2015-04-06 10:53:41 // 143106
KolbiQQ2015-04-06 08:58:30 // 143105
Sziasztok,
Eladó sorba került az autóm. A lenti linkre kattintva találjátok meg a hirdetést:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/155/alfa_romeo_155_ts_2.0_super-8849155
Jó gumik vannak rajta, a szervó sajnos nem működik kb 2 hónapja. 5 évvel (és 67ezer kilométerrel) ezelőtt egy kisebb vagyont (négyszázegynéhányezer) költöttem a motorra, Mester cartárs rakta szépen össze. Az autóval 4-szer jártam meg Angliát oda-vissza, egyszer sem hagyott cserben. Ha érdel az autó telefonon 209705864 vagy emailen juhasz.laszlo.mail@gmail.com elértek.
Köszönöm!
Sok locsolót/hímes tojást! :)
Eladó sorba került az autóm. A lenti linkre kattintva találjátok meg a hirdetést:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/155/alfa_romeo_155_ts_2.0_super-8849155
Jó gumik vannak rajta, a szervó sajnos nem működik kb 2 hónapja. 5 évvel (és 67ezer kilométerrel) ezelőtt egy kisebb vagyont (négyszázegynéhányezer) költöttem a motorra, Mester cartárs rakta szépen össze. Az autóval 4-szer jártam meg Angliát oda-vissza, egyszer sem hagyott cserben. Ha érdel az autó telefonon 209705864 vagy emailen juhasz.laszlo.mail@gmail.com elértek.
Köszönöm!
Sok locsolót/hímes tojást! :)