Én nem tunultam és nem is tanítottak. Esetleg itt a cégnél... ;)
Németet és angolt tanítottak. Nem sokat szedtem fel belőle....
B-la 2007-12-01 09:01:11 // 35579
tipoatti2007-12-01 09:00:08 // 35578
Hogyne! A nickem is innen ered. Sok csepeli barátom csak Tipo-nak hív a mai napig. 2 is volt, egy 1,4-es fapados benyás, amit később kicsinosítottam, aztán az oldalamon is látható TD. Nagyon szerettem őket, ezek alapozták meg szerintem az ízlésemet autók terén életem végéig...
Na, ezekkel talán még többet kellett hadakoznom - hogy tényleg jó autók az olaszok az OFF istenítőkkel, mint az Alfáimmal.
A bordót szó szerint megsirattam, de a Passat-ba egyszerűen bele kellett ülnöm, annyira jó vétel volt anno. Így egy jó ideig szerelem nélkül ( de megbízhatóságban az tutti )autóztam néhány évet, amíg már nem bírtam tovább a szívem jajveszékelését... :)))
A jó múltkor belebotlottam egy '94-es, fekete, napfénytetős, félbőr Recaros 3 ajtós TD Tipo-ba, Schumacher-felnikkel gurult. Nem volt szép esztétikai állapotban, de a moci/váltó zsír állapotú. 1 kilóért bele ülhettem volna, komolyan elgondolkodtam a dolgon. Nosztalgia/játszó fílingnek nem lett volna rossz - csak most a józan eszem nyert...
Na, ezekkel talán még többet kellett hadakoznom - hogy tényleg jó autók az olaszok az OFF istenítőkkel, mint az Alfáimmal.
A bordót szó szerint megsirattam, de a Passat-ba egyszerűen bele kellett ülnöm, annyira jó vétel volt anno. Így egy jó ideig szerelem nélkül ( de megbízhatóságban az tutti )autóztam néhány évet, amíg már nem bírtam tovább a szívem jajveszékelését... :)))
A jó múltkor belebotlottam egy '94-es, fekete, napfénytetős, félbőr Recaros 3 ajtós TD Tipo-ba, Schumacher-felnikkel gurult. Nem volt szép esztétikai állapotban, de a moci/váltó zsír állapotú. 1 kilóért bele ülhettem volna, komolyan elgondolkodtam a dolgon. Nosztalgia/játszó fílingnek nem lett volna rossz - csak most a józan eszem nyert...
Don Gombóc2007-12-01 08:56:04 // 35577
A mi korosztályunk még tanulta az Orosz nyelvet több kevesebb sikerrel, de inkább kevesebbel mert kötelező volt. Az amerikai métely fertőzött akkor minket, és csak azért is elkezdtem tanulni Angolul, bár ezt akkor nem ártott titokban tartani. :))
Don Gombóc2007-12-01 08:52:36 // 35576
Olyasmi mint németül A guten tag Nyikolaj, Was habs du? Valahogy így, bár nem valami jól írok németül. :))
B-la 2007-12-01 08:51:51 // 35575
Minden nap tanul valamit az ember... ;))
Don Gombóc2007-12-01 08:50:38 // 35574
Azt jelenti birodalmi nyelven hogy jónapot nyikoláj , mi van veled elvtárs? :))
Don Gombóc2007-12-01 08:48:57 // 35573
Tipoatti ! Fiat tipod is volt? Mert nekem volt. :))
Don Gombóc2007-12-01 08:46:12 // 35571
Zdrasztvújtye Nyikoláj !!! :)) Sto ti hócses tovaris?
Don Gombóc2007-12-01 08:45:14 // 35569
Akkor megoldjuk mindenképpen. :)
B-la 2007-12-01 08:43:47 // 35568
Igen!
Paksi Atomerőmű ZRt.
Itten dolgozom.
Paksi Atomerőmű ZRt.
Itten dolgozom.
Don Gombóc2007-12-01 08:18:11 // 35567
Halihó! Te Pakson dolgozol?
B-la 2007-12-01 07:31:35 // 35566
Hát hirtelen lelépett nagyVadak vannak csak... :(
Na nem baj! Én dolgozni vagyok és maradok ha idő engedi...
Na nem baj! Én dolgozni vagyok és maradok ha idő engedi...
B-la 2007-12-01 07:15:37 // 35565
Szevasztok korai nagy Vadak !!!
Falatka2007-11-30 21:53:43 // 35564
Kézifék az én buziságom, de a szürőért nincs bocsánat :)))
Grando2007-11-30 21:51:26 // 35563
Csak rá kell érezni, nem lesz ott gond... ;))
tipoatti2007-11-30 21:36:21 // 35562
Egy kicsit még parázok a barátságunk miatt, de csak nem... :)
Grando2007-11-30 21:27:28 // 35561
Télen úgysem kell biciklátor... ;))
Grando2007-11-30 21:26:21 // 35560
:DDD
Ezek műszerek, vazze, nincs ráhagyás... :))
Ezek műszerek, vazze, nincs ráhagyás... :))
Grando2007-11-30 21:25:24 // 35559
Én télen mindig hanyagolom.
Különben meg mostmár neked is reszeltek, Tipoatti jól belerángatott! :DDD ;))
Különben meg mostmár neked is reszeltek, Tipoatti jól belerángatott! :DDD ;))
tipoatti2007-11-30 21:24:40 // 35558
Én is mondtam neki, hogy eddig csak mázlista volt, de egy igazi olasz verda azonnal lecsap a magas labdára. :)
Falatka2007-11-30 21:16:17 // 35557
Idáig egyetlen autómon sem fagyott még be. De lehet, hogy ők nem voltak hisztis olaszok :)
Whiteskull2007-11-30 21:13:44 // 35556
Reggel a biciklimen is befagyott a fékbovden. :)))
Grando2007-11-30 21:09:11 // 35555
Ejnye hát, a kézifék minden verdán befagy, nem szabad télen behúzva tartani... ;))
Falatka2007-11-30 21:04:55 // 35554
Klassz ez a hideg, bírják nagyon a mediterrán paripák :) Tegnap előtt behúzva hagytam a kéziféket és reggelre be is fagyott :( Napközben szépen rendbe jött a +2 fok kánikulában.
Gondoltam semmi baj nem lehet, legalább egy darabig. Erre a gázolajszürőm kezdett el folyni. Nem vészes, úgy pont kellemesen :))
Tipoatti barátom mesélte, hogy neki is csöpögött. Gyors csere és az új ismét csöpög neki pár nap után.
Gondolom csak egy hidegtürő tömítés kéne neki. Remélm rövid lesz a tél, mert nem sok kedvem van naponta új szürőt felrakni :))
Gondoltam semmi baj nem lehet, legalább egy darabig. Erre a gázolajszürőm kezdett el folyni. Nem vészes, úgy pont kellemesen :))
Tipoatti barátom mesélte, hogy neki is csöpögött. Gyors csere és az új ismét csöpög neki pár nap után.
Gondolom csak egy hidegtürő tömítés kéne neki. Remélm rövid lesz a tél, mert nem sok kedvem van naponta új szürőt felrakni :))
W.2007-11-30 20:33:06 // 35553
Nekem van eladó...:)) Sőt, 16"-os gyári Speedline garnitúra is! Ha érdekel hívj és biztos megegyezünk! :)
Kriszti2007-11-30 20:14:00 // 35552
Igen, azt láttam, de nem válaszol már egy ideje... Egyéb? Köszi
András bácsi2007-11-30 20:11:28 // 35551
A vaterán régóta hirdetnek két garnitúrát is.
Kriszti2007-11-30 20:10:07 // 35550
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy hol tudok szerezni 166-os Alfára 16 -os lemezfelnit? Köszi
Smith2007-11-30 19:06:36 // 35549
Az jutott most eszembe hogy szerintem a vízhűtésben nem nagyon vannak sumákságok... szóval van a viz és van a radiátor (egy hűtő és egy fűtő). Ezenkívül a víz és a hűtőradiátor között van egy termosztát, ami nem szabályozható gondolom gyárilag van egy fix értéke. Vagy kinyit vagy zárva van. Ha a motor körül keringő víz eléri a termosztáttal belőtt hőmérsékletet akkor a termosztát kinyit, a meleg víz előre halad a hűtőradiátorba, ahol lehűl. Gondolom igy működik a dolog. Szóval ha nem melegszik fel eléggé akkor a trermosztát túl hamar nyit ki, vagy talán állandóan nyitva van egy kicsit és folyton a radiátorban kóvályog a víz. Amúgy jobbik eset ha nyitva marad mintha végleg bezár :) Tényleg ennyire egyszerű ez?
Cáfoljatok meg ha rosszul gondolkoztam :)
Cáfoljatok meg ha rosszul gondolkoztam :)
Smith2007-11-30 19:00:51 // 35548
Gye': ezekben a sarki minuszokban nekem sem megy fel 90-ig, pedig jobb időben úgy állt ott mint a cövek. Mennyi egy termosztát?
Grando2007-11-30 17:04:45 // 35547
Akkor add el, vazze, most mit mondjak erre? :((
Arno1662007-11-30 16:51:40 // 35546
2 hónapig nekem is az volt :)
Grando2007-11-30 16:33:59 // 35545
A gyárit műtötte bele Hari, kifogástalan. ;))
FRob2007-11-30 15:14:53 // 35544
mint olajkályhás
a helyzet ue nállam is
és ami a poén hogy egyszerűen nem is éri el a hőmérsékletet amit kellene
de már leveszi a venti fordulatszámot , szóval 25-re van állíítva a cucc
de sztem jó ha 20-at produkál
én arra gondoltam széjjelkapom a fűtést és megnézem nem e valamelyik szervo vagy mitök törte el magát
nem hsiozem el hgoy ennyire nem fűt
hja és valamiért tök csigán mászik fel a hőmérséklet, pedig vadi új termosztát van benne
a helyzet ue nállam is
és ami a poén hogy egyszerűen nem is éri el a hőmérsékletet amit kellene
de már leveszi a venti fordulatszámot , szóval 25-re van állíítva a cucc
de sztem jó ha 20-at produkál
én arra gondoltam széjjelkapom a fűtést és megnézem nem e valamelyik szervo vagy mitök törte el magát
nem hsiozem el hgoy ennyire nem fűt
hja és valamiért tök csigán mászik fel a hőmérséklet, pedig vadi új termosztát van benne
Arno1662007-11-30 14:54:25 // 35543
Fránya termosztátok... kivagyok velük.
166-ban beszart, motor megfőtt.
Aztan szülők 147-esében nem akart melegedni.
Aztan a moci amit vettem abban sem.
Csere zsírújra és ugye mint írtam a napokban megint szarakszik vmi.
Ha termosztát lesz akkor kicsit ideges leszek :)))
Milyet kell ebbe a rontásba venni? Van a gyárinál gyáribb? :)))
166-ban beszart, motor megfőtt.
Aztan szülők 147-esében nem akart melegedni.
Aztan a moci amit vettem abban sem.
Csere zsírújra és ugye mint írtam a napokban megint szarakszik vmi.
Ha termosztát lesz akkor kicsit ideges leszek :)))
Milyet kell ebbe a rontásba venni? Van a gyárinál gyáribb? :)))
Arno1662007-11-30 14:47:26 // 35542
Engem lehet érdekelne ha szépek, és kicsit sem vakok, és Don visszamondja.
Enyem balos repedt az üvege, meg szarul is látok velük, vakok mocskosak rendesen belül.
Ma reggeli történet:
Mostanában a verda szarul indul sok allas utan (1 nap). Nehezen.
Mondom biztos gyertya vagy uzemanyagszivattyu vagy injektor vagy motor...nagy baja biztos nincs :) Szoval gondoltam gyertya. Neha a klima hiba felirat is be bevillant az ICS-en. Ma reggel valtohiba lampa. Oke gondoltam restart, hatha vmi mediterran hiszti ebben a hidegben. Indit. A kijelzőn semmi PDRN helyén csak a nagy semmi.
Cserébe vilagit az ABS/fekhiba lampa. Akurvaelet gondoltam.
Kiszallok, biztik gyorsan korbenéz. Semmi.
Felszedem a valtokulisszat hatha vmi kabel nyűg, akkor nincs kijelzés a műszerfalon.
Megmozgat, semmi.
Majd kis idő mulva inditozok n-edszerre. Indul, megy szepen.
Rakparton megint hiba. Anyád gondoltam ezzel mostmar vegigmegyek csepelig, nemérdekelsz ribanc. Kis ido mulva elmulik.
Majd beütött az isteni szikra hogy ha ennyi minden szar akkor nincs nagy baj :) Telefon Robinak sasolja meg hol vannak foldelési pontok a motorhazban. Mire visszaszolt h kurvasokhelyen :) megtalaltam a motorterben az egyik 3-as testkabel gruppot fellazulva. Meghuz, megcsiszol, és lőn csoda.
Vajon miért rühellem az autószerelőket, nemtudja vki? :)
Az a csavar nem magatol lazult fel... az ugymaradt, félbe motorcserekor.
GRRRRRRRRRRRRR!
Remélem ez volt a gondja hideginditaskor is......... azóta a vizem is normális...
Nem akarom elkiabálni de lehet közrejátszott..
Enyem balos repedt az üvege, meg szarul is látok velük, vakok mocskosak rendesen belül.
Ma reggeli történet:
Mostanában a verda szarul indul sok allas utan (1 nap). Nehezen.
Mondom biztos gyertya vagy uzemanyagszivattyu vagy injektor vagy motor...nagy baja biztos nincs :) Szoval gondoltam gyertya. Neha a klima hiba felirat is be bevillant az ICS-en. Ma reggel valtohiba lampa. Oke gondoltam restart, hatha vmi mediterran hiszti ebben a hidegben. Indit. A kijelzőn semmi PDRN helyén csak a nagy semmi.
Cserébe vilagit az ABS/fekhiba lampa. Akurvaelet gondoltam.
Kiszallok, biztik gyorsan korbenéz. Semmi.
Felszedem a valtokulisszat hatha vmi kabel nyűg, akkor nincs kijelzés a műszerfalon.
Megmozgat, semmi.
Majd kis idő mulva inditozok n-edszerre. Indul, megy szepen.
Rakparton megint hiba. Anyád gondoltam ezzel mostmar vegigmegyek csepelig, nemérdekelsz ribanc. Kis ido mulva elmulik.
Majd beütött az isteni szikra hogy ha ennyi minden szar akkor nincs nagy baj :) Telefon Robinak sasolja meg hol vannak foldelési pontok a motorhazban. Mire visszaszolt h kurvasokhelyen :) megtalaltam a motorterben az egyik 3-as testkabel gruppot fellazulva. Meghuz, megcsiszol, és lőn csoda.
Vajon miért rühellem az autószerelőket, nemtudja vki? :)
Az a csavar nem magatol lazult fel... az ugymaradt, félbe motorcserekor.
GRRRRRRRRRRRRR!
Remélem ez volt a gondja hideginditaskor is......... azóta a vizem is normális...
Nem akarom elkiabálni de lehet közrejátszott..
Gye'2007-11-30 14:38:57 // 35541
akkor még szerencse hogy vettem az ebayon 2db zsír újat... holnap csere...
Grando2007-11-30 13:50:19 // 35540
Termosztát lesz nálad is cserés. ;))
Én most cseréltettem a 166-ban, és a 164-essel ugyanez volt. Tavaly télen B.Pest-B.Csaba útvonalon majd megfagytam.
Én most cseréltettem a 166-ban, és a 164-essel ugyanez volt. Tavaly télen B.Pest-B.Csaba útvonalon majd megfagytam.
Gye'2007-11-30 12:10:56 // 35539
Hello Gombóc! Fényszóró kell mejd neked?? mert megnéztem, hogy a két tarcsi fényszóróm milyen állapotban van... tehát mind2 xenon, mindkettőnek a sárvédő felöli rögzítője le van törve, de a balosnak megvan a db-ja azt meg lehet ragasztani, a másiknak sajnos hiányzik és azon a króm díszléc sarka is meg van ütve... ja és az állítómotor is hiányzik mindkettőből.... a többi része ok, nem repedt az üveg, van bennük izzó és trafó is... majd még meg kell néznem ha érdekel, hogy milyen áron jöttek...
Gye'2007-11-30 11:59:29 // 35538
Sziasztok! kérdés az olajkályhásokhoz, nekem ezekben a hidegebb időkben nem érzem annyira melegnek a bejövő levegőmet, még akkor sem a High állásra állítom. Kinek mennyire meleg levegőt fúj be az ótója? JA asszem holnap termosztát csere is lesz, mert már a nyáron észrevettem, hogy a hőfokmérő nem éri el a 90fokot és ezekbe a hidegekben 90-110-es tempónál 70-80között mozog. Az előző 2 télen bármilyen külső hőmérsékletnél stabil 90fokon állt. Másnak mi a helyzet?? Van külön fűtőszál a levegőhöz vagy csak a víz által melegített levegő van az utastérbe vezetve?? Ezzel a részéve nem vagyok tisztában, egyik ismerős mondta, hogy neki abszolut nem volt fűtése és hogy valami fűtőradiátort cseréltek a 166ban neki, meg hogy az valami fény összeg és szopás is cserélni...
Áki2007-11-30 11:23:05 // 35537
1980as kép a magyar titkos szolgálattól!:DDDDD
BeczA2007-11-30 11:22:37 // 35536
Tényleges megállapítás nyert a felső lengőkar szilent hibájából adódó nyüszögés!
....Hát ezt is meg köll majd oldani...
....Hát ezt is meg köll majd oldani...
BeczA2007-11-30 11:21:17 // 35535
Ohh... Ez igen kimerítő válasz volt.. Köszönöm!!
És még meg is értettem!!! :DDDD
És még meg is értettem!!! :DDDD
FRob2007-11-30 11:06:29 // 35534
Arno1662007-11-30 01:44:41 // 35533
Kösz Don! :))
Vezetekek szama:
A mérés pontosságát nagyban befolyásolja a következőképp:
Képzeld el hogy az a vezeték amin a jelentős fűtőáram folyik adja egyúttal a jel földjét is. Namost ha ez az áram változik (mert változik) akkor a lambdahoz menő vezetéken is változó feszültség esik. Namost a kocsi földpontjához képest így a lambda jele a tényleges lambda kimenő fesz+ (fűtőáram*vezeték ellenállás) összefüggés szerint alakul. Ezért lettek a négyvezetékes szondák. Külön vezeték a fűtésnek, külön a jelnek.
Ötvezetékes lambdánál van egy kompenzációs vezeték is. Ez már komolyabb sztori. Ezek az un wide, azaz széles lambdak. Nem "digitalis" jelet adnak mint a többi, hanem tényleg a keverékkel arányos szép lapos jelleggörbéjük van. A mi lambdánk elég buta jószág kb vagy azt mondja hogy dús, vagy hogy szegény. A befecs komputer ennek az átlagából tud a tényleges kipuffgáz összetételre (oxigén tartalomra következtetni). Ezért baromság multiméterrel feszt mérni a lambdán.
Namost az hogy hány vezetékes totál nincs (nna ez nemigaz, de az összefüggés a fejlesztés eredménye, nem a vezetékeké :)) összefüggésben a lambda jelleggörbéjével. Elvben bármilyen lambda jó kell legyen a gyakorlatban ez sokminden miatt nem igaz. Van amelyik kicsit lassabb, így elkurja az EFI az atlagolast.
Van amelyinek a kimenő jele nem akkora mint kéne, de amúgy tök jó lenne.
A tuti a gyári. A mindenféle hókuszpókusz kinai szarokat meg el kell felejteni.
2 vezetékes nem fűtött.
3-tól felfele azok.
4-től érnek is valamit.
5 & tsa meg azé jó mert padlógáznál is frankónk be lehet lőni azt a keveréket ami az optimális égést adja. Az atom sok benya sem jó....mindig van egy optimális arány.
Vezetekek szama:
A mérés pontosságát nagyban befolyásolja a következőképp:
Képzeld el hogy az a vezeték amin a jelentős fűtőáram folyik adja egyúttal a jel földjét is. Namost ha ez az áram változik (mert változik) akkor a lambdahoz menő vezetéken is változó feszültség esik. Namost a kocsi földpontjához képest így a lambda jele a tényleges lambda kimenő fesz+ (fűtőáram*vezeték ellenállás) összefüggés szerint alakul. Ezért lettek a négyvezetékes szondák. Külön vezeték a fűtésnek, külön a jelnek.
Ötvezetékes lambdánál van egy kompenzációs vezeték is. Ez már komolyabb sztori. Ezek az un wide, azaz széles lambdak. Nem "digitalis" jelet adnak mint a többi, hanem tényleg a keverékkel arányos szép lapos jelleggörbéjük van. A mi lambdánk elég buta jószág kb vagy azt mondja hogy dús, vagy hogy szegény. A befecs komputer ennek az átlagából tud a tényleges kipuffgáz összetételre (oxigén tartalomra következtetni). Ezért baromság multiméterrel feszt mérni a lambdán.
Namost az hogy hány vezetékes totál nincs (nna ez nemigaz, de az összefüggés a fejlesztés eredménye, nem a vezetékeké :)) összefüggésben a lambda jelleggörbéjével. Elvben bármilyen lambda jó kell legyen a gyakorlatban ez sokminden miatt nem igaz. Van amelyik kicsit lassabb, így elkurja az EFI az atlagolast.
Van amelyinek a kimenő jele nem akkora mint kéne, de amúgy tök jó lenne.
A tuti a gyári. A mindenféle hókuszpókusz kinai szarokat meg el kell felejteni.
2 vezetékes nem fűtött.
3-tól felfele azok.
4-től érnek is valamit.
5 & tsa meg azé jó mert padlógáznál is frankónk be lehet lőni azt a keveréket ami az optimális égést adja. Az atom sok benya sem jó....mindig van egy optimális arány.
W.2007-11-29 21:57:04 // 35532
Elvett egy Thai lányt, de már attól is elvált, aztán elvett egy ghanai-t, majd egy szudánit...majd miután azoktól is elvált jelenleg Bea asszonynak csapja a szelet..:DDDD
Csumez2007-11-29 20:52:40 // 35531
Ti szemetekben jellegtelenné, de másoknak, barátoknak, családnak, pedig ésszerű megfontolt okos döntést hozó ember vagyok. Szóval ismét mondom, minden nézőpont kérdése.
Whiteskull2007-11-29 20:37:22 // 35530
Szép álmokat! :)))
Online tag
1
Vendég1
529