"Először ki kell esztergálni furatszélességben / kicsit nagyobbra a kerekek oldalát, utána meg osztókörön kifuratozni marógépen."
Milyen mélyen kell esztergálni? Az edzett részt kell levenni?
Robi2007-12-24 10:51:45 // 21879
[k i z z o]2007-12-24 10:48:41 // 21878
Hi,
a gépmunkát egy barátommal csináltuk, aki marős + esztergályos.
Ő esztergált. én meg martam a furatokat / marni egyszerűbb mint fúrni.
A szerszámot persze ő köszörülte, én csak a gépeket használtam.
A szerszámokat egy másik barátom szerezte, mert azt ette rendesen, úgyhogy szerintem itt az a nagy tétel - 4-5 lapka, 2 marószár elköszörülve, abból lett az esztergakés, + 4 marószár a furatokhoz. Nemhiába USA-ban 100USD / kerék a díja. Az alfa váltókerekek nagyon mélyen edzettek, nem csak a felső 1-2 mm. Az egyes kerék esetén pl. a teljes furatozás alatt edzett rétegben nyomult a maró, utána meg is lehetett nézni.
Amúgy ha találsz egy jó kis régimódi maróst + esztergályost akkor kivitelezhető.
Először ki kell esztergálni furatszélességben / kicsit nagyobbra a kerekek oldalát, utána meg osztókörön kifuratozni marógépen.
a gépmunkát egy barátommal csináltuk, aki marős + esztergályos.
Ő esztergált. én meg martam a furatokat / marni egyszerűbb mint fúrni.
A szerszámot persze ő köszörülte, én csak a gépeket használtam.
A szerszámokat egy másik barátom szerezte, mert azt ette rendesen, úgyhogy szerintem itt az a nagy tétel - 4-5 lapka, 2 marószár elköszörülve, abból lett az esztergakés, + 4 marószár a furatokhoz. Nemhiába USA-ban 100USD / kerék a díja. Az alfa váltókerekek nagyon mélyen edzettek, nem csak a felső 1-2 mm. Az egyes kerék esetén pl. a teljes furatozás alatt edzett rétegben nyomult a maró, utána meg is lehetett nézni.
Amúgy ha találsz egy jó kis régimódi maróst + esztergályost akkor kivitelezhető.
Először ki kell esztergálni furatszélességben / kicsit nagyobbra a kerekek oldalát, utána meg osztókörön kifuratozni marógépen.
Robi2007-12-24 10:43:52 // 21877
Most megint arról van szó, hogy aki lenyomná a P4-edet, arra ráhúzod a kormányt? Ez nem fair, neked nincs vesztenivalód, mert te már a találkozókra menet összetöröd az autódat! :P
Robi2007-12-24 10:41:54 // 21876
A hardynak ugyanaz a szerepe, mint pl a szilenteknek: csillapítás.
Semmi baj nincs vele, ha nincs elcseszve a kardán, akkor akár százezret is elmehet egy hardy, vagy még többet. Egyébként pl a BMW-kben is van hardy. Okos találmány az, nincs vele semmi baj. Azon meg nem kell meglepődni, hogy egy huszonéves autón, amin még soha nem cserélték !újra!, szétfoszlik.
Semmi baj nincs vele, ha nincs elcseszve a kardán, akkor akár százezret is elmehet egy hardy, vagy még többet. Egyébként pl a BMW-kben is van hardy. Okos találmány az, nincs vele semmi baj. Azon meg nem kell meglepődni, hogy egy huszonéves autón, amin még soha nem cserélték !újra!, szétfoszlik.
pb_2007-12-24 10:35:09 // 21875
Állok elébe, az erősebbtől nem szégyen kikapni.)) Volt ott még bőven hely a 2 autó között.)
pb_2007-12-24 10:32:45 // 21874
Nem kell bántani senkit sem.)) Nem véletlenül van a kedvenceim között ez a topik.))
pb_2007-12-24 10:30:55 // 21873
Nem tudom, mert ennyire még nem merültem bele a dolgokba, a főszakterültem az más.)))
Wickey2007-12-24 09:03:36 // 21872
Jövőre a fekete gtv-vel indulok ellened, azt nem sajnálom. Nagy gáz, kis szerencse, halál vagy győzelem: én is rádhúzom a kormányt menet közben :-))
Wickey2007-12-24 09:01:16 // 21871
na, látom valakinek a kezére kell ütnöm. Ki köpött? :D
ALFA75td2007-12-24 09:01:09 // 21870
Boldog karácsonyt nektek és az Alfáknak:-)
Marek2007-12-24 08:20:31 // 21869
-------------------------Kelemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Nektek!-------------------------
Marek2007-12-24 08:12:46 // 21868
Ja és nem apróztad el rögtön 3 db-ot álltál neki cipelni velem egyetemben, Ali nagy örömére! Na abban volt minden versio, amit pb felsorolt! :)
Marek2007-12-24 08:10:57 // 21867
1000 Ft-os kérdés mindekinek!
Mikortól és melyik versiot gyártják gömbfelyes váltórudazattal?
Mikortól és melyik versiot gyártják gömbfelyes váltórudazattal?
pb_2007-12-24 01:56:03 // 21866
Én összkerekesben utazok. Asszem nem olyan rég bizonyított is.))
Tudod, ez csak olyan kis vérszívás volt.)
Tudod, ez csak olyan kis vérszívás volt.)
pb_2007-12-24 01:52:10 // 21864
Hogy miért szóltam hozzá? Mert úgy tartotta kedvem.) Vagy esetleg nem lehet hozzászólni a különböző fórumokban, a különböző témákhoz?) Nem tehetek róla, hogy nem tudod feldolgozni ezt a hiánypotló információt.))
Az a baj, hogy +int eltérsz a tárgytól, na mind1.)
Ez csak a dolgok 1ik fele volt.)
Lásd kivel van dolgod, a GTV6 kuplungja gyárilag duplatárcsás, száraz, húzókuplung. Hogy a szinkron mit fékez már írtam.)
(A 75 America simplatárcsás, száraz, húzókuplung, a 75 TS szintén szimplatárcsás, száraz, de nyomókuplung)
Az a baj, hogy +int eltérsz a tárgytól, na mind1.)
Ez csak a dolgok 1ik fele volt.)
Lásd kivel van dolgod, a GTV6 kuplungja gyárilag duplatárcsás, száraz, húzókuplung. Hogy a szinkron mit fékez már írtam.)
(A 75 America simplatárcsás, száraz, húzókuplung, a 75 TS szintén szimplatárcsás, száraz, de nyomókuplung)
Gábor(figi75)2007-12-24 00:32:01 // 21863
Ez nagyon bejön!:-))
Na csak én leszek az első kifigyeltem!
Ezúton kívánok sok boldog karácsonyi ünnepeket minden hátulkaparós cartársnak!!!
Na csak én leszek az első kifigyeltem!
Ezúton kívánok sok boldog karácsonyi ünnepeket minden hátulkaparós cartársnak!!!
Gábor(figi75)2007-12-24 00:17:03 // 21862
Itt még olyan nem fordult elő amiről mi nem beszéltünk,hidd el a hardy témát vastagon kitárgyaltuk több sorral! :-)
Javasolom üst be a keresések-topick-hary-kardán kulcs szavakat és megleled a választ is!
Javasolom üst be a keresések-topick-hary-kardán kulcs szavakat és megleled a választ is!
Ryuk2007-12-23 22:31:08 // 21861
a 3. a direkt és ez tuti válasz..titokban zsigás is vagyok de semmi kiszavazást ne lássak emiatt :) .Amúgy meg nem én akarok legyártatni hanem azt kérdezem mértnem gyárilag van úgy...gyötörnek itt minket azzla a drága gumivacakkal...vagy ez csak nekem gyötrelem ?:D
Wickey2007-12-23 22:24:59 // 21860
előállok a válasszal: gyártass le kardánkeresztes kardánt, és teszteld le. :-)
Ha működik, és megvan annyiból, amennyibe egy komplett hardycsere fáj (~50-60ezer) akkor vevő vagyok rá én is :-)
a lada kardán amúgy nem tud többet forogni. Nem tudom fejből a 4. és 5. fokozat kiosztását, de nem hinném, hogy 1:0.8nál sokkal jobb lenne, sőt, megkockáztatom, hogy az direkt (1:1) fokozat...
Ha működik, és megvan annyiból, amennyibe egy komplett hardycsere fáj (~50-60ezer) akkor vevő vagyok rá én is :-)
a lada kardán amúgy nem tud többet forogni. Nem tudom fejből a 4. és 5. fokozat kiosztását, de nem hinném, hogy 1:0.8nál sokkal jobb lenne, sőt, megkockáztatom, hogy az direkt (1:1) fokozat...
Ryuk2007-12-23 22:22:17 // 21859
Elö állok én neked annyi kérdéssel hogy gyözd megválaszolni!:)Amultkor se kaptam rendes választ arra hogy minek az a kib...tt hardy bele mikor a zsigába nem kellett?Pedig annak a kardánja többet is tud forogni pl 4-be vagy 5-be...és nehogy megint a nyomatékkal gyertek mert van jópár komoly gép ami kardánkeresztes és semmi baja... :D
Fészi2007-12-23 22:00:57 // 21858
nincs is 75ösöm sem 90esem mégis volt már az ölembe ilyen szerkezet... tehát mindenki mondjon le
Wickey2007-12-23 21:49:28 // 21856
pb_-nek felmentése van, neki nincs is hátsókerekes alfája, csak katalógusfotón látott eddig olyat :P
Na, ez is vérszívós volt, a következő nem az lesz.
Na, ez is vérszívós volt, a következő nem az lesz.
Gábor(figi75)2007-12-23 21:45:30 // 21855
Nahát skacok már megint nem ismerek magunkra,ismét vérszíváson kaptalak benneteket!:-)))
Én mint a topick "igazgató tanfelelőse" mindenkinek 1-est adok akinek nem volt a kezében transaxle váltó kuplunggal,mert ugye az 1-ben dukál :-))
A hozzászólások 50% kimondottan szakmai,50% baráti "vérszívásos"! :-)
pb_ ?
Én mint a topick "igazgató tanfelelőse" mindenkinek 1-est adok akinek nem volt a kezében transaxle váltó kuplunggal,mert ugye az 1-ben dukál :-))
A hozzászólások 50% kimondottan szakmai,50% baráti "vérszívásos"! :-)
pb_ ?
pb_2007-12-23 21:32:15 // 21854
Nem szoktam magarmra venni a dolgokat.)
pb_2007-12-23 21:25:15 // 21853
Igen, sajnos a típusok topikjaiban kevés a szakmai hsz. De, azért van 1-2 topik, ahol vannak ilyen jellegű hsz-ek.)) Többek között itt is. A másik pedig, sztem az Amoréra is nyugodtan be lehet írni, ha valakinek ilyen jellegű mondanivalója van, sajnos nem mindenki tudja követni más site-ok fórumait.
Wickey2007-12-23 21:08:10 // 21852
Nem ez a baj.
A baj az, hogy egyáltalán HOZZÁSZÓLTÁL... Őszintén: Minek?
Olyan rettenetesen fontos, hiánypótló információt közöltél, hogy azóta se tudtam feldolgozni... :-P
Elhiheted, annyit én is tudok, hogy a váltó és a kuplung hátul helyezkedik el, sőt, azt is sikerült felfognom nélküled is, hogy a kuplung nem a váltó és a diffi között van, holott elvileg akár ott is lehetne :DD kíváncsi lennék, hogy méreteznék, hogy elbírja azt a kábé 6-700Nm-et amit egy lájtos egyes fokozat jelentene. :)
Én az utolsó kérdésedet másképp kérdezném: hány kéz kéne összeszámolni azokat, akiknek NEM volt még az ölében váltó? Röviden: mindenkinek, akit akár csak látásból ismerek és transaxle alfája van (alfetta, giulietta, gtv, 75, 90) volt már a kezében a saját, vagy másik váltó.
Na kapsz egy mentő kérdést a kettesért: pb_, minden titkok tudója, mondd meg lécci, hogy mi a helyzet a gtv6 gyári kuplungjával? Ott mit fékez a szinkron, és mi fékez még mit? :)))
(aki el meri neki árulni, hogy miben különbözik a gtv6 kuplung a 75 America kuplungtól, vagy akár azt, hogy a 75 America miben különbözik a 75 TS-től, annak a kezére ütök a vonalzóval, most a pb_ felel) :-)
A baj az, hogy egyáltalán HOZZÁSZÓLTÁL... Őszintén: Minek?
Olyan rettenetesen fontos, hiánypótló információt közöltél, hogy azóta se tudtam feldolgozni... :-P
Elhiheted, annyit én is tudok, hogy a váltó és a kuplung hátul helyezkedik el, sőt, azt is sikerült felfognom nélküled is, hogy a kuplung nem a váltó és a diffi között van, holott elvileg akár ott is lehetne :DD kíváncsi lennék, hogy méreteznék, hogy elbírja azt a kábé 6-700Nm-et amit egy lájtos egyes fokozat jelentene. :)
Én az utolsó kérdésedet másképp kérdezném: hány kéz kéne összeszámolni azokat, akiknek NEM volt még az ölében váltó? Röviden: mindenkinek, akit akár csak látásból ismerek és transaxle alfája van (alfetta, giulietta, gtv, 75, 90) volt már a kezében a saját, vagy másik váltó.
Na kapsz egy mentő kérdést a kettesért: pb_, minden titkok tudója, mondd meg lécci, hogy mi a helyzet a gtv6 gyári kuplungjával? Ott mit fékez a szinkron, és mi fékez még mit? :)))
(aki el meri neki árulni, hogy miben különbözik a gtv6 kuplung a 75 America kuplungtól, vagy akár azt, hogy a 75 America miben különbözik a 75 TS-től, annak a kezére ütök a vonalzóval, most a pb_ felel) :-)
prooF_752007-12-23 20:15:50 // 21851
Ne vedd magadra, szerintem ezek csak olyan általános "urban legend"-ek 75-ös berkekben.:)
prooF_752007-12-23 20:12:32 // 21850
Ja és nekem is volt már az "ölemben" 75 váltó, de eddig azt hittem a lendkerékre h az a kuplung része. Ugye arról van szó aminek egy kis része kilóg a váltó-ház alján?? Mert akkor az tényleg a kuplung előtt van.
prooF_752007-12-23 20:10:48 // 21849
Na igen, akinek pontos és részletes leírás kell valamiről, az csak kizzo hsz-eit keresse:) Egyébként szerintem ha összevetjük más tipusok topikjával itt az amoren, akkor még így is kiemelkedően magas a szakmai témájú hozzászólások száma.
Mondjuk a múltkor nagyon csúnyán lehordták a társaságot az alfetta.hu-n, amikor a lendkerék-elsőhardy csavarokról volt szó. :)
De hát az a pár ember aki ide irogat, az nagyrészt egymás vérét szívja, mert a saját gépével nincs semmi baja :D Kevés az új tag, aki valamilyen konkrét kérdéssel állna elő...
Mondjuk a múltkor nagyon csúnyán lehordták a társaságot az alfetta.hu-n, amikor a lendkerék-elsőhardy csavarokról volt szó. :)
De hát az a pár ember aki ide irogat, az nagyrészt egymás vérét szívja, mert a saját gépével nincs semmi baja :D Kevés az új tag, aki valamilyen konkrét kérdéssel állna elő...
pb_2007-12-23 19:50:55 // 21848
Ha olyan dologkat állítanak amiket le sem írtam, akkor kénytelen vagyok.)
pb_2007-12-23 19:50:07 // 21847
"meg olyan váltó, ami a lendkereket szinkronizálja. :)))"
Ezt te kombináltad össze, te kereted bele az időszámítás előtti időszakot.)
Ezt te kombináltad össze, te kereted bele az időszámítás előtti időszakot.)
pb_2007-12-23 19:46:31 // 21846
Jól látod, pontosan.))
Az a baj, hogy még mindig a lendítőkeréknél vagy leragadva.) Ha +nézed az 1, hszmat a ebben a témában, akkor lát6od, hogy 1 szóval nem írtam sem lendkerékről, sem kardánról, sem motorról, sem fordulatszámról.) Igaz 1 kicsit pongyolán fogalmaztam, mert annyit tzdtam, hogy a kuplung, és a váltó hátul helyezkedik L. Azért kíváncsi lennék, hogy hány kéz kellene összeszámolni, hogy kiknek volt a kezük az általad említett alkatrészek, és hányan tudjuk + mondani, hogy ki, merre, hány lépés.)
Nem szoktam kombinálni sem bimetálos termosztátról, sem 33-as kuplung munkahengerről, ami jó 90-esbe ablaktörlőmotornak, sem más 1ébről. Nem az én világom, nem szeretek gányolni +hernyákolni.)
Az a baj, hogy még mindig a lendítőkeréknél vagy leragadva.) Ha +nézed az 1, hszmat a ebben a témában, akkor lát6od, hogy 1 szóval nem írtam sem lendkerékről, sem kardánról, sem motorról, sem fordulatszámról.) Igaz 1 kicsit pongyolán fogalmaztam, mert annyit tzdtam, hogy a kuplung, és a váltó hátul helyezkedik L. Azért kíváncsi lennék, hogy hány kéz kellene összeszámolni, hogy kiknek volt a kezük az általad említett alkatrészek, és hányan tudjuk + mondani, hogy ki, merre, hány lépés.)
Nem szoktam kombinálni sem bimetálos termosztátról, sem 33-as kuplung munkahengerről, ami jó 90-esbe ablaktörlőmotornak, sem más 1ébről. Nem az én világom, nem szeretek gányolni +hernyákolni.)
Wickey2007-12-23 14:28:59 // 21845
Ugyanmár :-)
Én nem vitatkoztam veled :-D Az a pb_ volt :-P
Én nem vitatkoztam veled :-D Az a pb_ volt :-P
Marek2007-12-23 14:27:54 // 21844
Kellems karácsonyi ünnepeket minden hátulkaparós cimborának, jóbarátnak, 75-90
topic olvasónak!!
topic olvasónak!!
Robi2007-12-23 14:11:51 // 21842
Én meg kiemelném magunkat, amint oldalakon keresztül vitatkozunk olyan képtelen baromságokon, mint bimetálos termosztát, meg olyan váltó, ami a lendkereket szinkronizálja. :)))
Wickey2007-12-23 14:09:48 // 21841
:DD
Hol látod a topic címében, hogy TEMPRA? Amúgy kíváncsi lennék erre a bimetálos termosztát dologra. Véleményem szerint kutya közönséges termosztát van abban is.
Robi, emlékeztess, hogy nézzük már meg a Tipótokat, sztem ugyanaz a termosztát van abban is mint a temprában... :-D
Nekem az bassza a csőrömet, hogy tele van a topic értéktelen szakmai információval. Kurvajó lenne ez a topic, ha a valóban értékes tudás tárháza lenne (és ITT emelném ki kizzo kollegát, aki ritkán, de viszont annál értékesebben nyilvánul meg).
Hol látod a topic címében, hogy TEMPRA? Amúgy kíváncsi lennék erre a bimetálos termosztát dologra. Véleményem szerint kutya közönséges termosztát van abban is.
Robi, emlékeztess, hogy nézzük már meg a Tipótokat, sztem ugyanaz a termosztát van abban is mint a temprában... :-D
Nekem az bassza a csőrömet, hogy tele van a topic értéktelen szakmai információval. Kurvajó lenne ez a topic, ha a valóban értékes tudás tárháza lenne (és ITT emelném ki kizzo kollegát, aki ritkán, de viszont annál értékesebben nyilvánul meg).
Robi2007-12-23 14:08:27 // 21840
Akkor vagy hülyére vettek téged, vagy jófajta magyar hozzáértő szakemberrel volt dolgod.
Ha nem hiszed, akkor vágjál ketté egy termosztátot.
Ha nem hiszed, akkor vágjál ketté egy termosztátot.
Marek2007-12-23 13:45:43 // 21839
A Temprám - mai nevén Jenőke, Chale munkagép stb.- termosztátját előttem szedték szét és mutatták meg a bimetál részt benne, úgyhogy fuck! nőjenek az ablakod alatt! :)
TDI752007-12-23 11:44:04 // 21838
Lehet hogy karácsonyig már nem tudok netközelbe kerűlni, ezért írok most.
Mindenkinek szeretnér békés boldog karácsonyt kívánni.
Mindenkinek szeretnér békés boldog karácsonyt kívánni.
Wickey2007-12-23 11:38:22 // 21837
Aha! Már értem. Akkor arról van szó, hogy egy roppant értékes, és fontos információt osztottál meg a publikummal, ugye?
Összegezzük: szerinted az, hogy a hátsó lendkerék a motorral együtt forog nem elégséges információ annak eldöntésére, hogy vajon a kuplung előtt vagy után található a jeles szerkezet, fontos volt tovább árnyalni a képet, mert itt csupa hülyegyerek van... Pláne, hogy mint a topic címe is mutatja, 75-90, vagyis ha végignézel a tisztelt publikumon, kivétel nélkül mindenkinek volt már az ölében kuplung-váltó-diffi combó, tehát javarészt tudjuk, miről is van szó, veled ellentétben, aki saját bevallásod szerint se nagyon tudod, hogy néz ki a 75ös alulról.
Aha. Így keletkeznek ezek a kiváló információk is, mint például a bimetálos termosztát, a mazda felni jó az alfa6ra, a 33 kuplung munkahengere meg jó 90-esbe ablaktörlő motornak... :-PPP
Összegezzük: szerinted az, hogy a hátsó lendkerék a motorral együtt forog nem elégséges információ annak eldöntésére, hogy vajon a kuplung előtt vagy után található a jeles szerkezet, fontos volt tovább árnyalni a képet, mert itt csupa hülyegyerek van... Pláne, hogy mint a topic címe is mutatja, 75-90, vagyis ha végignézel a tisztelt publikumon, kivétel nélkül mindenkinek volt már az ölében kuplung-váltó-diffi combó, tehát javarészt tudjuk, miről is van szó, veled ellentétben, aki saját bevallásod szerint se nagyon tudod, hogy néz ki a 75ös alulról.
Aha. Így keletkeznek ezek a kiváló információk is, mint például a bimetálos termosztát, a mazda felni jó az alfa6ra, a 33 kuplung munkahengere meg jó 90-esbe ablaktörlő motornak... :-PPP
Ryuk2007-12-23 09:49:03 // 21836
Na ennyit a karácsonyi Alfázásról...rosz a tömitéskészlet....pedig a legdrágábbat vettem...valaki hibázott de ezért megfizet drágán!! :)Mire kicserélik 2008 lesz...
pb_2007-12-23 00:52:15 // 21835
Kérdezd paliklacit, lehet, hogy tud neked válaszolni.)))
pb_2007-12-23 00:50:36 // 21834
Mint írtam "Mindent fékez, ami a kuplung után van." Leírtad a sorrendet:
"motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó"
Vagyis csak 1 elem szerepel a kuplung után(!), függetlenül attól, hogy 23 lendkerék, 45 kardán, 12 hardytárcsa, vagy 38 kardánkereszt van a motor, és a kuplung között.)
Jah nem tudtam, hogy nem az európai szemléletmódot követed, és jobbról balra olvasol, mert akkor tényleg a kuplung után jön a lendkerék, stb, majd végül a motor. Így akkor tényleg javítani kell, mert az előtte lévő részt kell fékezni.)))
"motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó"
Vagyis csak 1 elem szerepel a kuplung után(!), függetlenül attól, hogy 23 lendkerék, 45 kardán, 12 hardytárcsa, vagy 38 kardánkereszt van a motor, és a kuplung között.)
Jah nem tudtam, hogy nem az európai szemléletmódot követed, és jobbról balra olvasol, mert akkor tényleg a kuplung után jön a lendkerék, stb, majd végül a motor. Így akkor tényleg javítani kell, mert az előtte lévő részt kell fékezni.)))
Wickey2007-12-23 00:24:12 // 21833
én csak azt nem értem, hogy hova tűnt Damon Hill? :)
Whiteskull2007-12-22 23:39:04 // 21832
Akkor azért volt olyan fucsa nekem az egész. :)))))))
Robi2007-12-22 23:37:26 // 21831
Szerintem ebben a topicban senkinek nem mondok újat, de a külsősök kedvéért:
motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó
És hogy mindenki biztosan megértse: ha hátulról indulsz, akkor pont fordítva van a sor. :)))
motor - lendkerék - kardán - lendkerék - kuplung - váltó
És hogy mindenki biztosan megértse: ha hátulról indulsz, akkor pont fordítva van a sor. :)))
pb_2007-12-22 22:47:32 // 21830
1általán nem zavar +, csak nem ez volt az alappobléma.)