Fórum >> Típusok >> 75-90

Robi2008-01-30 11:35:33 // 23079
Nem kell ahhoz padka, elég a kemény futómű, és az egyenetlen utak. Szétrázódnak a ponthegesztések, nem árt az élek mentén normálisan végigvarrni. De pl a 90-esemen végigrepedt a doblemez. Igaz, hogy én Budapesten járok. :)
Robi2008-01-30 11:32:09 // 23078
Nem szedtem még szét, de egyszer muszály lesz, mert a "szakműhelyek" nem értenek hozzá. :(
Robi2008-01-30 11:31:23 // 23077
Általában elkopik a kormánymű, és fossa az olajat, ezért leveszik a szíjat, hogy ne kelljen töltögetni. Rosszabb esetben le se veszik, ilyenkor a szivattyú is tönkremegy, ha szárazon járatják.
A kormányművet elvileg fel lehet újíttatni, de ezen a téren elég negatívak a tapasztalataim. Én inkább figyelem a szervoolaj szintet, és töltögetek. :) A dízelemen is, pedig azon fel van újítva a kormánymű, de ugyanúgy folyatja az olajat, mint felújítás előtt. De legalább jó drágán újították fel. :)
Tocsa2008-01-30 11:31:02 // 23076
A bratyóval mi a helyzet ? Hogy tudta így összetörni a 155 ösét?
Tocsa2008-01-30 11:28:34 // 23075
Robi szervokormányművet szedtél már szét ? Kéne egy kis info! :)
Saughassy2008-01-30 11:28:09 // 23074
Mutassam?:) Na pont nincs rola kep. Szoval a nyulvanyok es a kasztni talalkozasa pl tipikus hely.
Tocsa2008-01-30 11:26:35 // 23073
Persze a szervo a nem megfelelően beállított agyon feszített ékszij miatt hal meg álltalában ez igaz a generátorra is érdemes oda figyelni ezekre! :)
Saughassy2008-01-30 11:25:05 // 23072
En megcsinaltattam 4 -5 eve Szamosiekkal, azota koszoni, jol van. Szijat sosem tepett, jol mukodik. Viszont ket egyforma erosseguvel meg sosem talalkoztam, minden autoban mas.
Tocsa2008-01-30 11:23:12 // 23071
Ja folyik orrán száján ha kikopik a szimering a tengelynél!
Ha meg sokat tekert olaj nélkül a tengelyvégeken meg a dugattyúsornál van egy bronz csúszó csapágy az is elszokott fogyni és beáll ! :)
Még a kormánymű is szokta fosni az olajat ezen okból pl:)
Saughassy2008-01-30 11:22:51 // 23070
Biony!:)
Saughassy2008-01-30 11:22:00 // 23069
Ki lesz szedve az egesz, meglesem mind, ne aggodj. Felmunkat nem vegzunk. Csak szart. :D
Saughassy2008-01-30 11:20:57 // 23068
Praktikus lenne kulonvalasztanod a hobbi es a maszkalos autot. Es maszkalosnak nem dizelt (bar Robi majd megcafol), hanem egy 1.6ost venni. Nulla elektronikaval, agyoncsaphatatlan norddal. Es bevallalni, hogy zorog, csorog, villognak a jelzofenyek, de elvisz A bol B be. Megbizhatoan. A hobbiautot pedig szep lassan (ahogy a penz engedi) megcsinalni, azutan pedig arra hasznalni amire valo. Elmenyautozasra. Tescoba jarni draga. Regen en is all in one ban gondolkodtam, de ez a ket ev tomeny szopas es anyagi csod a koncepciom ujragondolasara kesztetett. :) Es mukodik.
Ryuk2008-01-30 11:20:55 // 23067
Na kb elmondtad azt amit én nem tudtam megfogalmazni:)Ha offos kéne megtartottam volna az audimat...
joe752008-01-30 11:19:49 // 23066
A munkába járás nem jelent egész nap valami offos szarban való rohadást, kivéve ha Taxis vagy.:)
Tocsa2008-01-30 11:19:34 // 23065
Hol fárad ki a kaszni? A sok padkázástól és alja odabaszogatástól szépen fáradnak és görbülnek a lemezek az bisztos másról nem tudok ! :-)
Esetleg rohad is ahol lejött rólla a fesrék amúgy nem nagyon ! :-)
Ryuk2008-01-30 11:17:37 // 23064
Mostmár abba reménykedem hogy megoldom azt,hogy mikor nem kell a verda javitgatom,de csak annyira hogy amit szétszedtem estére össze rakjam,mert másnapra kell...remélem a mostani állapotába már nem hagy ott az út szélén...bár tegnap hidegeinditásnál meglepetés ért...köhögés prüszkölés...hidegen nem jó az elö-befecskendezés...ugye a vizes állitót levettem róla,helyette ment a régi adagolóról rá a bowden-minek másik vége az utastérbe...igenám,de ezt hiába húzom nem olyan lágy mint a másik volt...1-2 centit ha moccan...ja és a másik e nélkül is türhetöen járt....tanácstalan vagyok...mentségemre elöször állitottam adagolót...én HDI-n nöttem fel sajna...:)
joe752008-01-30 11:17:37 // 23063
Ma reggel leadtam a szervízbe a jószágot. A Munkalapra a következők kerültek:
Hardy és kardáncsere
Első stabilizátor csere, összekötő szilentekkel,
Olaj csere, motorban, váltóban, + olajszűrő csere
Futómű beállítás
Vezérműszíj ellenőrzés, szükség szerint csere
Elektromos ablakok javítása,
Központi zár javítása
Benzinszint jelző javítása
Olajnyomás érzékelő javítása
Kompresszió mérés
Gyertyák ellenőrzése,szükség szerinti cseréje
Ezen felűl teljes körű átvizsgálás, egyéb hibafelvétel.

Amúgy amit elfelejtettem pl. tegnap, hogy szar a kormányszervó motor is, nincs is hajtva, ékszíj sincs rajta. A szerelő szerint ez is tipikus mindig elromlik baradja az autónak.
Ezzel valami tapasztalata valakinek?
Tocsa2008-01-30 11:15:53 // 23062
Stresszesen nem lehet szerelni! Amúgy minden pénz kérdése! :-)
ÉN egyedül generáloztam a motoromat meg kivéve motor ki be 3 hét alatt kb ebből két és fél hét mosogatás volt meg alkatrészutánna járás és gépmunka a maradék két nap összeraktam és vártam a cimbire hogy ráérjen berakni a motort!
Robi2008-01-30 11:13:13 // 23061
Ez is egy nézet, de én nem értek vele teljesen egyet. Ha én a 75-öst szeretem, akkor miért rohadjak egész héten valami offos szarban? Ott a 75-ösöm, azért van, hogy minden nap használjam, és élvezzem az autózást. :)
Ryuk2008-01-30 11:12:05 // 23060
Azért mikor az autót nézegetem kezd visszatérni a lelkesedésem:)
Saughassy2008-01-30 11:11:56 // 23059
Ertem a helyzetet, szar ugy ha muszaj egy auto de nincs. Maskulonben ha penzed nincs, akkor turelmed legyen, a ketto egyutt halalos kombinacio. :) Lassan ket eve all az enyem, mas faszsaga miatt. Vagy megorulok(ez mar megtortent) vagy megprobalom a dolgok jo oldalat nezni. Pl ameddig all, addig nem kell tankolni. :) Nem torhetik megjobban ossze. Utana sokkal jobb lesz. stb:)
Tocsa2008-01-30 11:11:29 // 23058
Hát igen ez nem Mazda szar lemez lengőkarokkal harmatgyebge gólyalábas futóművel! :-))
Robi2008-01-30 11:11:02 // 23057
Le légy kishitű, összejön. Erre én vagyok az élő példa, 2004 óta transaxle Alfával járok, minden nap. Nem mondom, hogy egyszerű, de kivitelezhető. :)
joe752008-01-30 11:10:40 // 23056
A Lényeget kimondtad. Én a helyedben eladnám, vennék valami munkába rohangálós diesel akármit, meg szereznék egy V6-os-t Hobbi célra. És azt már van értelme gyagyázni. Állhat hetekig, nem basz az ideg, mert a másikkal járkálhatsz ha kell...
Tocsa2008-01-30 11:08:42 // 23055
A baloldalon a biztitábla felett nézelődj ott volt nekem is elégve egy kábel !!! A csatlakozósorban! Na meg a kesztyűtartó oldalánál van egy csati egy vastag zöld fekete kábel megy a motortéri relékhez az terhelés miatt megszokott olvadni ha kontaktos ki kell vágni ha szar és össze kell saruzni! :)
Ha már így szétszedtétek ! :)
Ryuk2008-01-30 11:07:39 // 23054
Félreértés,én csak számolgatok az unix katalógusból itt a neten...nem vettem még meg ezeket...egyébként biztos igazatok van...birja a strapát,csak nehéz top állapotba hozni 1-2 hónap alatt...március-haladékkal áprilisba vizsga...és ez igy stresszes...pláne hogy a most kell rendberakni,a munkaszerzödésem még 4 hónapra szól...vagy hoszabitanak vagy nem...
Robi2008-01-30 11:07:09 // 23053
Nekem soha nem a futómű alkatrészekkel volt a bajom, hanem inkább a kifáradó kasztnival, nyilván a kemény futóműveim miatt. De egy ügyes lakatos segíthet a problémán, már megvan, hogy hol kell megerősíteni a kasztnit, és akkor jöhetnek a poliuretán szilentek. :)

Amúgy kevés ennyi idős autó mondhatja el magáról, amit a TS-em: annak ellenére, hogy nem egyszer volt törve, csont nélkül hozza a futóműve a gyári értékeket. Egyedül az első kerékdőlések negatívabbak a gyárinál, de szimmetrikusan, egyezik a két oldal. Ha elengedem a kormányt, egyenesen áll, és az autó is egyenesen megy. Pl ha a Mazdám kormányát elengedtem, akkor sávot váltott. :)
Saughassy2008-01-30 11:02:48 // 23052
Buli az majd akkor lesz, mikor visszarakjuk es jobb esetben csak se kep, se hang. A rosszabbat ismerjuk. :)
Ryuk2008-01-30 11:02:27 // 23051
Ha ismernél a fanatizmusom egyértelmü lenne számodra...a többi úgy indult hogy sejtettem mit veszek,de pontosan nem tudtam,és napi használatra kellett...pontosabban akkor még nem is annyira,inkább most elsejétöl kellene arra...viszont annyira tehetös meg nem vagyok hogy kettöt tartsak,pont ezért vettem dizel 75-öst hogy olcsón járkáljak,de ha úgy akarom feeling is legyen benne...és most pedig tanácstalan vagyok,hogy milegyen...szerintem megpróbálok napi szinten bejutni vele munkába,közbe helyre pofozgatom,de amint tehetem szerzek egy melós autót,de akkor viszont értelmét veszti a dizel autó...mert 75 kell,de hobbira nem dizel...de akkor minek újitottam fel ha lecserélem egy v6-ra pl?ha eladom úgyse értékelik...ha nem újitom fel nem megy át vizsgán...szóval zsákutca,én mindenképp napi használatra akarom,de ebbe már egyre jobban kételkedek hogy összejön...
Saughassy2008-01-30 11:01:59 // 23050


Vissza 3, padlogaz! :)
Robi2008-01-30 11:01:36 // 23049
Látom, buli van Alinál. :)
Saughassy2008-01-30 11:00:47 // 23048


Kis felvidito. A muszerfal. Helye. :)
Robi2008-01-30 10:59:48 // 23047
Érdekes info lehet, hogy nekem a 90-es már milla fölött jár, a 75-ös pedig félmilla fölött, pedig csak 80 ezerért vettem, és ugyebár magam szerelem, nem bízom meg másban, 1-2 ritka kivételtől eltekintve. :) Igaz, hogy a 90-es napi használatban volt, most pedig a 75-ös van napi használatban, és soha nem kíméltem egyiket sem.
Tocsa2008-01-30 10:59:45 // 23046
AZ első futóműre hogy költöttél 100e ret nemértem nekem az összes talpas 2 összekötő
2 alsó 2 felső össz 6 db nem volt 30 e huf !!!
és még vettem felső lengőkar szilentet 2 db ot 4 db stab szilentet alsó lengőkarhoz
felső kitámasztó rúdhoz a gumipogácsákat 4db 2 apa 2 anya ezért fizettem10 ezret
ez eddig 40 e igaz? ha még hozzávesszük az alsó lengőkar belső szilentjeit is ami 4 db
24e huf akkor is csak 64 e !! és már új a futóműved ! ÉS atom !
ja és az enyémbe 260 e km után még nem volt cserélve semmi!! Az alsó lengőszilentek még jók gátló jó!! És minden gyári mert még a csavar kötések le voltak festve!!!!
Akkor ne mondja senki itt hogy sok baja van ennek az autónak mert nemigaz és kivállóan alkalmas napi használatra!!!
Egyetlen baja a bontott elfáradt alkatrészek beépítése ha mindent újra cserélsz akkor garantáltan működni fog!!!
Saughassy2008-01-30 10:59:04 // 23045
De ez minden autonal igy van, ha komolyan gondolod. Arra koncentralj, hogy utana evekig nem lesz komolyabb kiadasod, es honapra lebontva nem is kerult sokba.
Saughassy2008-01-30 10:58:05 // 23044
Mondjuk pont az also lengokar szilent az, ami kulfoldon is pont ennyi, vagy kicsit dragabb. :)
Saughassy2008-01-30 10:57:24 // 23043
Tenyleg nem tudom hogy jott ki neked 100k az elso futomure anyagarban. Hol vetted a cuccokat? Ebben mar a lengescsillapito is benne van? Mert akkor, esetleg.
joe752008-01-30 10:49:08 // 23042
Az új alkatrészek árai régi autókhoz azért drágák, mert az autógyártók egy egy tipus gyártásának leállítása után 15 évig kell hogy alkatrész utánpótlásról gondoskodjanak. Utána már nem. A régi alkatrészekre az idő múlásával egyre jobban rárakódik a tárolási költség, az egyedi gyártásokról ne is beszéljünk.

Egy 75-ös Alfát az ember fia fanatizmusból vesz. És két féle ember van a világon,az egyik, aki komplett idiótának néz ezért, a másik megérti, átérzi ezt a fajta fanatizmust, Ő is rabja, vagy az szeretne lenni.

Sok pénz türelem, kitartás, és a márka szeretete, leginkább ez kell hozzá.
Valószínűleg mindig elő fognak jönni hibák, ezzel együtt kell tudni élni.
Napi használatra én sem vettem volna 75-öst, de hobbicélra kevés alkalmasabb autót tudnék felsorolni, főleg ennyi pénzért.
Ryuk2008-01-30 10:44:05 // 23041
hogyne lenne,az aggaszt amit irtam...elsö futömü 100ezer,hátsó nemtom de feleannyi biztos,hajtás(3 hardy,felfüggesztö,motortartók,váltótartók)120,és akkor ott egy kis rozsda,komplett festés,van egy foltozott hütöm,a váltóról és a motorrol nem is beszéltünk még...na kb ennyim nincs egyelöre...nem az 5 ezer bosszantott fel...
Ryuk2008-01-30 10:40:55 // 23040
Na igen,de én kénytelen vagyok itt...az én angoltudásom kevés ide...pedig higgyétek el,minden szabad percembe ezen töröm az agyam,és többet vagyok a kocsi alatt mint a nömnél...a lengéscsillapitó meg a legkevesebb,azt 10-15-böl felújitják...a lengökar szilentet tényleg nem értem,nagyon drága...egyébként még azzal sincs gond hogy nem szánom rá,mert sosincs semmim,mindig elköltöm a verdára...szóval lelkes vagyok,de mikor lépten nyomon szopat...az én türelmem is véges...
Saughassy2008-01-30 10:37:51 // 23039
De varj...5 ezer forint volt nekem az uj fekbetet szett hatra. Ha ennyi penzed nincs az autora, akkor tenyleg nem erdemes foglalkozni vele, mert semmi oromod nem lesz benne.
Saughassy2008-01-30 10:31:40 // 23038
A szilentek onmagukban nem dragak (leszamitva az also lengokar szilentet) csak sok kell beloluk. Minden normalis futomube sok kell. Erdekes azon nem sirsz, hogy a lengescsillapito csak 20k elore, mikor ugyanaz egy Passatba 40korul.
A hardy draga, ez van ha nincs ra kereslet. Lehet nezelodni kulfoldon, ebayen, a sirankozas nem visz elorebb, csak megkeserit.
Egyszer kell osszerakni (plane a futomuvet) es utana (plane ha nem Pesten jarsz vele) kizart, hogy 30-40.000 kmnel hamarabb piszkalni kelljen. Nekem 30.000 volt benne Pesten es meg nem logott, nem kotyogott. Pedig sosem ovatoskodtam a lyukaknal. En mar amit tehetek az USAbol rendelek. Jobb minosegu es olcsobb mint itthon. Rossz helyen elunk, ez teny.
Saughassy2008-01-30 10:24:59 // 23037
Bizony, meg logok is egy uveg Jagerrel, de Wickkel egyutt kell am meginnotok. :) Legkesobb Esztergomban csak osszefutunk.
Gábor(figi75)2008-01-30 10:23:38 // 23036
Mivel 2 féle féknyereggel szerelték,miért nem néztél utánna?
A hátsót meg nem könnyű cserélni,külön szakértelmet igényel!!!
Ryuk2008-01-30 10:19:20 // 23035
Ja és amit nem irtam le, a tegnapi(föleg) amiatt volt hogy nagy nyugodtan kivettem a roncsból a fékbetéteket,viszem az enyém felé,és semmi köze nem volt hozzá...eddig nem nagyon vettem olyan dolgot még ami elsöre jó volt...egyébként se értem mért ekkora a fékbetét benne...az ára az teljes,a betét feleakkora...
Gábor(figi75)2008-01-30 10:19:19 // 23034
Te idefigyelj,miért nem hivod fel a tagot,aki új hardyt hoz neked 30k ért a 3mat???
És ne panaszkodj nekem mert kitagadlak!.-)
Ryuk2008-01-30 10:15:48 // 23033
Nekem még az bassza a csöröm,hogy mire fel ilyen kurva drága az alkatrész...bocs hogy a zsigával fogok példálózni,de ahol csináljuk ott a földön zsiga alkatrészek vannak és össsze tudom hasonlitani....a hardy témát kitárgyaltuk,azon nem is vitázok,de szerintem akkor se jó...erröl még csak annyit hogy 20 ezer forint 1 db ebbe,a zsigába 2 ezer egy olyan ami sokkal erösebb....még ha az alfáé lenne erösebb megérteném deigy mért?a futómü....ugyebár gumi alkatrészekröl beszélünk...nem olyan sok különbség van ezeknél,itt a végösszeg nekem mégis 100ezer ft lett az elsö futómüre...akkor hol a hátsó,hol a hajtás stb...jó autó tényleg,de nem ennyire mint amennyire drága az alkatrész...viszont rá kell szánnom mert vizsgára megy...ha tévedtem volna javitsatok ki...ja és egyébként a félreértések miatt:szerelö szemmel szar!Nem vezetni!!
Robi2008-01-30 10:00:53 // 23032


Elég sok transaxle Alfával összehozott már a sors, de még nem láttam olyat, ami nem ilyen lenne. Persze egy kivétel volt, ott a 13-as számú perselyt egy gumicső darabra cserélték, minden bizonnyal a kerticsap bánta. :) Arra talán már rá lehet fogni, hogy szilent, és biztos nem zörög. Ellenben olyan érzés volt váltani, mintha egy vödör sűrű takonyból próbálnál egy halat kifogni. :)
Robi2008-01-30 09:52:11 // 23031
Hát olyan sokat nem tudtam segíteni. :( Levettem a hátsó lökhárítót, hogy tovább tudjon menni. Sajnos hátulról nagyon törik a 75-ös, pláne, ha már előtte is meg volt találva, ráadásul a rohadás is megkezdte picit.
Robi2008-01-30 09:50:26 // 23030
Lehet, hogy tisztáznunk kellene a szilent fogalmát. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak