Fórum >> Típusok >> Giulietta

mesa2010-04-09 15:27:35 // 481
Köszi Beege!
Most már csak azt áruld el, kik az illetékesek! :))))))))
mesa2010-04-09 15:26:36 // 480
Azt kérdeztem,hogy Alfacity (idejének eljötte) előtt, nem azt hogy ott, akkor, a rendezvényen - ha esetleg az én hsz-emre akartál volna reflektálni :-)
Tibe2010-04-09 15:14:24 // 479
Szerintem, ugyanaz lesz mint 1 éve a MiTo-val volt. Ki lesz téve a Júlia egy színpadra és messziről lehet csodálni. :)
Somez2010-04-09 14:56:40 // 478
Nem tudom létezik-e olyan ember az országban, aki tényleg abban reménykedik, hogy kivitelezhető egy darab autóval tesztvezetés egy ekkora rendezvényen :-)
BeeGee2010-04-09 09:55:27 // 477
Még nem tudjuk, hogy milyen "készültségi" szinten lesz az autó. Azt még nem tudja senki, hogy mikor érkezik az országba az autó. Sőt, még a színét sem ismerjük :)
Mindenesetre optimisták az illetékesek.
Ám tesztvezetés sajnos biztos nem lesz.
mesa2010-04-09 09:50:05 // 476
Kedves Teddy, Halesz, BeeGee!

A Julcsát lehet majd 'hajtani' Komárom előtt, vagy csak arra az időszakra érkezik meg? Mit tudtok, meséljetek! ;-)
HátvédRomeo2010-04-08 22:36:33 // 475
Ja összeolvastam a hireket innét onnét is. Volt izzadó homlokok az elmúlt 5-10 évben vezetőségben. Na de hagyjuk! Ez már télleg Jövő Alfái Topic.
GM levált. Hála Égnek! A szart megkeverte az is csak. Ja tudom, hozta a lovét meg a blokkokat......

Berekesztem itt!
mesa2010-04-08 10:53:42 // 474
Szerencsére pont van annyi él az összképben, ami meg tudja úgy törni a fényt sötét tónusú fényezésnél is, hogy széppé tegye

Egy igazi lakkfekete színt szeretnék látni ohne metall :)
Tedi2010-04-08 10:32:49 // 473
Meg merem kockáztatni, hogy a Giuliettának minden sötét tónus jól fog állni, mert jobban kiemelik az autó formáját

Egyetértek. pedig a fekete slankítani szokott, inkább eltűnteti a vonalakat. Amire én nagyon kiváncsi vagyok az a sötétszürke, vagy világ grafit, kinek hogy tetszik :)
mesa2010-04-08 10:21:21 // 472
Tökre OFF ebben a topikban, szerintem ezeket át kellene helyezni aJövő Alfáihoz

Tényleg nem értem te hol élsz, honnan veszed az infoidat!

Ha csak az Amorén elolvasnád amiket Teddyék összeírnak, akkor már nem mondanál olyat, hogy a Fiatnál az elmúlt 4-5 évben le kellett volna a hajtani a fejüket a "nagyokosoknak" pénzügyileg és minőség miatt

Pont mióta a GM levált a Fiatról, és kifizetett 5 Mrd USD lelépti díjat, azóta annyira megerősödött az olasz cégóriás, hogy az általad említett időszakban szinte az egyetlen autógyártó volt Európában, aki pénzügyileg sikeres volt, mi több -fejlődött!
De ha nekem nem hiszel, akkor csak gondold át, ugyan hogyan vehette volna meg 'mellényzsebből' az amerikai cégóriást, a Chryslert, úgy, hogy közben a német Opelra is ajánlatott tett ???

A minőségről pedig elmondtam a Panda esetét, de Grande Punto tulaj-lázadásról se nagyon hallottunk mostanában :)

"Nem 8 osztályos primitiv putrimaradékokra kéne bizni" -erre a megnyilvánulásodra gondoltam konkrétan, ez biza rasszista kijelentés

ON

Tényleg jó ez a sötét szín!!!
Meg merem kockáztatni, hogy a Giuliettának minden sötét tónus jól fog állni, mert jobban kiemelik az autó formáját
TarP2010-04-08 09:39:52 // 471
A 8C bordó, ez, és a gyöngyházfehér, mindhárom nagyon jó szín neki!
Halesz2010-04-08 09:28:09 // 470
Asszem nekem ebben a színben KÉNE! :)
Tom122010-04-08 09:03:45 // 469
A Ford egyszer a Ferrarit is megkörnyékezte, még szerencse, hogy "az öreg" nem ment bele a buliba...:-))
Tedi2010-04-08 08:49:55 // 468
NAGYON OFF

Az olaszoknak piszkosul nagy nemzeti öntudatuk van, amikor kiderült, hogy a Ford akarja az Alfát felvásárolni, azonnal közbeléptek, mondván ne legyen a németeké az, ami a miénk. Olaszország egyébként az olasz vasakat sokkal nagyobb előnyben részesíti adókedvezménnyel meg ilyen-olyan módszerekkel, mint a többi gyártót, ezért is adnak el olyan sokat a belpiacon.
Nem rég olvastam egy publicisztikát ezzel az Alfa/Fiat dologgal kapcsolatban, abban a kollégám azt írta, hogy ha a Ford vásárolta volna fel az Alfát, akkor az Alfa mára valszeg kínai kézben lenne. Egy nappal korábban a Ford a Geelynek adta el a Volvót. Na, ennek tükrében azért a Fiat házasság hozott jót is. Meg rosszat is.

ON
Tom122010-04-08 08:44:20 // 467
Nekem ez nem újdonság, inkább más/oknak/ kéne átfutni.:-)

Ezt magyarázom már egy ideje, pl.: "Fiat, az olasz népautó"
...de: "Az Alfa Romeót és a Maseratit, e két jól csengő sportmárkát 1983-ban vásárolta föl."
Pontosabban a részvényeik több, mint 50%-át.

...ha megnézed az Enzo Ferrari című "alap" filmet, akkor világos lesz minden. A Fiat volt /sőt nem csak volt/ a "mindenható" a század elején /meg most is/ az olasz autógyártásban. A versenyeken is csak Fiatokat lehetett látni eleinte, utána Fiatokat és Alfákat, aztán jöttek a többiek... Vittorio Jano is a Fiatnál kezdett...

"Az, hogy az Alfával összeálltak gazdasági okokból az szerintem nem vált az Alfa hátrányára."

Gondolom, ez sem konkrétan nekem szólt, mert valahol lejjebb ugyanezt fejtegettem, csak kicsit másképp.:-)
GEORGE2010-04-08 04:29:34 // 466
Fél OFF :-)

Azért EZT érdemes átfutni :-)

Szóval komoly a FIAT, sőt régebb óta létezik mint az Alfa Romeo.
Szerintem komolyat fejlődtek, nagyon sok autójuk évautó címet is kapott.
Az, hogy az Alfával összeálltak gazdasági okokból az szerintem nem vált az Alfa hátrányára.

ON
WarbiRunner (Gyuri)2010-04-08 00:04:59 // 465
Nem hülyeség, a keréken mért nyomaték tényleg változik a sebességfokozatokkal. Pl. ezért kissé fura vita a benzines vs dízel, ugyanis lényegében minden azon múlik, hogy milyen áttételű váltót társítassz milyen jelleggörbéjű motorral.
Egyszerű dízel vs benzin példa:
Egy kétszeres nyomatékú dízelautó, ami fele annyit forog, kétszer hosszabb áttételezéssel máris ugyanott van, mint a benzines, amihez viszonyítottunk.
Jó, persze ennél bonyolultabb, hiszen az egész nyomatékgörbét kell nézni, de lényegében erről van szó :-)
Belga2010-04-07 23:43:35 // 464
HátvédRomeo2010-04-07 20:03:45 // 463
Rasszista kijelentés nem volt azért.

Javul a minőség. El is jutottunk kb 20-30 év alatt ide ismét. Ismétlem én az mellett kardoskodok, hogy minden ok legyen. Ha ezt állítod én ennek csak örülök. :) DE miért kell ennek a nemes márkának mindig hullámvölgybe kerülnie??! Mindig felküzdeni magát. Az elmúlt 4-5 évben volt sajnos miért lehajtani a fejüket a nagyokosoknak a FIATnál pénzügyileg és minőség miatt.
Miért kell szinte minden nap agybajt kapnom mikor megkérdik milyen márkájú autóm van, mikor kiejtem hogy Alfa??? 1x mert szart se tudnak erről a márkáról
2x mert a hullámvölgyből itélkeznek
3x mert alapból hülyék akik fikázzák a márkát.
Félreértés ne essék: ennyi sőt ennél több hiba és minőségi gigszer van az OFF-ok között, csak hát mindíg az Alfa van fekete bárányként kezelve.
Nem említik a féltengej gyenge meg porlasztócsúcs gyenge francia autókat.
Nem említik az olajat zabáló WV TDi-ket.
Nem említik a lámpahibás Mergákat, Bmw-ket, a fejetvakaró apró hibákat a német fosoknál, amitől megbénul a vas. A futóműgyenge Déjvókat. stb.

Az én 22 éves boxerem itt ott koppog nyekkeg, fűtés beszart, stb, de még a kompressziót 2x mérték ki benne nagy hirtelen, mert nem akartak a szemüknek hinni, hogy ennyi év után ISTEN tudja hány km után még majdhogy gyári az érték.
A bunkók meg azon röhögnek az ablakból napok óta mert be kellett lökni. Ja szar Alfa.
Ja szar benne az aksi megadta magát.

Én ezt nevezem minőségnek, mikor 22 évesen is igy ugy de megy, és ledudálok vele ezt azt a naaaaaagy fasza új offok közül ccm kategóriájában.
Somez2010-04-07 13:33:09 // 462
Milyen rasszista kijelentés? Lolmár gyerekek!
mesa2010-04-07 10:37:15 // 461
Nem értelek, miről beszélsz. A minőség folyamatosan javul, már a németek is azt mondják, meg kell kongatni a vészharangokat, ha a digók is csak 1 mm-es hézageltéréssel pakolják össze a karosszériát. Ezen felül a rasszista kijelentésedet mellőzve jegyezném meg, hogy nem is olyan rég zárta be az általad említett társaság miatt a gyárat az AR és rakatja össze a kocsijait az észak-olaszországi FIAT üzemben

Az angol JD Power tavalyi vásárló-megelégedettségi listájának második helyére küzdötte magát a 159, Dél-Afrikában pedig Nr1 a FIAT Panda

A FIATok jól vannak összerakva (lásd GP), az Alfák meg jól néznek ki. A kettő pozitívumait házasítva pedig létrejön a Giulietta! ;-)
HátvédRomeo2010-04-07 01:02:24 // 460
Ja a másik meg minőség. Nem 8 osztályos primitiv putrimaradékokra kéne bizni alkatrészek gyártásának irányítását. Akkor még meg is bocsátanák azt hogy, hasonlit a Fiatra pár helyen, mert hát tutti verda lenne. A mindenem ez a márka, de akik a főkutyák az Alfánál Fiatnál nincsenek képbe, miken bukik el a minőség.
Émmeg erről tudom mit beszélek, láttam sajnos hogy gyártódott Alfa alkatrész 3000 db-os széria hibával, majd szép több műszakos, kézi mokólással javítva ki, amit több 100 milliós mesterséges inteligencia féle gépnek kellett volna gyártani 100%-os minőségbe, de legalább 99,5%-ba. Mert a primitív főnöknéni, irni olvasni alig tudott az anyanyelvén. A segítséget meg nem fogadta el! Na ezzel egészül ki, hogy a tradició pofánköpve. A FIAT házasság már rég megbocsátott bűn a rajongók szívében is!!!
HátvédRomeo2010-04-07 00:54:08 // 459
Ti is apró tévedésbe vagytok! vágom amit mondtok a tipusokról márkákról.
DE én nem fikáztam a FIATot, ha jól elolvasod. 1 szóval se irtam rá hogy fos. Ha fikázok autót arra min a fos szót írom.

Továbbá attól még, lehetne egyéni verdákat gyártani. Csak meg kéne próbálni egy tipussal, mekkora a harapás rá.
Nézd meg az 500-as Fiatot újra életre hívták modern technikával és multat idéző de szintén divatos kasztnival. Egy CSöpp kategoriás Offra nem hasonlít, és sztem eléggé ütős lett. Más kérdés hogy felénk bizonyos okok miatt (ebbe nem megyek bele mert 8 év bant kapok) drága verda ahhoz képest! A bizonyos okok nélkül sokkal olcsóbb lehetne, minden fiatal azzal zúzna, csaj srác egyaránt, nagyanyu nagyapu, stb.
Na igen a paicot túl kell élni. Csakhogy egyszer látnék egy olyat, hogy nem a birka törvényeket követi az Alfa pénzügyi megfontolások miatt! Lehet újra a régi fényében tündökölne.
Kazes☻2010-04-07 00:18:17 // 458
Szjupör! :)
Tom122010-04-06 23:43:27 // 457
Én is ezt a biciklis példát szoktam felhozni...:-))
Tom122010-04-06 23:36:23 // 456
Tényleg szép ez a Fiat, meg még pár hasonló /Fiat/, de az azért kis túlzás, hogy: "nincs értelme fikázni a FIATot, mert akkor a saját múltunkat tagadjuk le."

Az Alfa nem a Fiatból nőtt ki, még annyira sem, mint pl. az Alfából a Ferrari, tehát a múlttal nincs itt "baj", a gond az, hogy kellett egy "nagy testvér", aki felkarolta a kisebb autógyártókat, szóval ez csakis a pénzről - túlélésről szól. Ennyi erővel a Skoda is VW, mondjuk, ők erre büszkék is /:-)/, de, ha nem így lenne, már rég "elvérzett volna", vagy akár a "VW gruppe" többi "kiscsoportos" tagja is rég lehúzhatta volna a rolót. Ez az egyetlen megoldás létezik a kisebb gyártók számára, hogy életben maradjanak, vagy fejjel a falnak, de annak nem sok értelme lenne...:-)
Azt, hogy egy - két alkatrész hasonlít, vagy azonos, sajnos le kell nyelni /engem soha nem zavart/, mert csak így lehet az árakkal a földön maradni és ezért nem kell múlt időben beszélni az Alfáról, Lanciáról, vagy akár a Maseratiról...
Hasonlítgatni tehát tényleg nincs értelme, max. azért jár ki bizonyos "tisztelet" a Fiatnak, hogy még mindig egy "élő játékszerrel játszadozhatunk", sőt jövője is van - úgy néz ki...:-)

/Ja, ezt nem pont Neked szántam, csak úgy általában... :-)/
Kazes☻2010-04-06 23:23:06 // 455
Ez amolyan pofád lapos puttáná?! :)))
Somez2010-04-06 23:05:43 // 454
Fiat putta madre :D
ystuc2010-04-06 23:04:32 // 453
Fiat Tiamo
:-D
Kazes☻2010-04-06 22:58:31 // 452
Ja! Tyűűű, de rosszul hangzik! :D
Somez2010-04-06 22:49:44 // 451
Fiat Amore.hu? :DDDD
mesa2010-04-06 22:11:43 // 450
LOL :D
Kazes☻2010-04-06 21:36:52 // 449
Gyakorlatilag akkor hagyhatjuk a 'csába az Alfát! Fiatra fel! :)
mesa2010-04-06 21:31:24 // 448
Te figyi most nem azért, de nagyon nem vagy képben. A Tipo/Tempra/Dedra/155 mind ugyanaz a kocsi csak a sárvédői mások, mint írta GEORGE az ajtók egy az egyben felcsavarozhatók, annyira ugyanaz, itt nem arról van szó, hogy közös mocikat használtak volna. Az Integrale / Q4 esetében is óriási tévedésben vagy, mert az Alfában ez ugyanaz a FIAT/Lancia motor, ami sosem volt AR, hanem a 131-es FIATtól származik, idővel dobtak rá a lanciások egy csigát, meg variáltak a hengerfejjel, szelepekkel, vezérműtengelyekkel

GEORGE megpróbált felhozni ezernyi érvet, hogy miért nincs értelme fikázni a FIATot, mert akkor a saját múltunkat tagadjuk le.

Egy FIAT példa a sok közül, amire bármikor büszkén ráakaszthattuk volna a kígyós-keresztes emblémát
Poló2010-04-06 20:24:06 // 447
Meg ne hagyjuk ki a légellenállást sem, 180-nál már persze, hogy nehezebben gyorsul, mint 20-nál.
HátvédRomeo2010-04-06 19:58:11 // 446
Na igen ez igaz! Voltak Tipo tédé motorok benne meg HF integrálé fötengej a Q4-ben, de dizájnban nem volt hasonlóra csomagolva. Viselkedésre pedig naná nem. ÚJ Bravo-t hajottam. Elég olaszos volt sőt. Emlékeztetett a direkt kormány a 145-re TS-re. Persze a 2 autó viselkedése vezetési hovatartozása nem egyforma de csukott szemmel olaszosak.
Viszont abban fejet hajtok, hogy egymásra hasonlít a 2 olasz márka 1-1 tipusa itt ott, mert akkor kapnék már csak igazi gutát ha egy német vagy angol off-ra hasonlítana. Mert az új A3 valahogy nem sokkal üt el az új Focustól és a 30-as Volvora is hasonlítanak kicsit.
Nnnna ezt nem szeretném. Akkor már házon belül legyen haonslóság.
Somez2010-04-06 18:33:09 // 445
Köszi. Így már értem. Arra nem is gondoltam, hogy van veszteség a hajtásláncon :-)
Blade2010-04-06 18:31:44 // 444
Egy belső égésű motor teljesítményének és nyomatékának a maximuma és a tulajdonságai állandóak. Ez fordulatszám függő, amit egy diagramban lehet rögzíteni. Ez egy 3.2 V6-é:


Teljesen mindegy milyen áttételt kapcsolsz hozzá, az csak a kerékre illetve a difire jutó nyomatékot határozza meg. Mint amikor biciklizel, Te mindig ugyanakkora erővel tudod megtaposni a pedált,ami által a hozzá kapcsolt tengelyen ugyanakkora nyomaték keletkezik, csak ha a váltóval áttételt váltasz, úgy változik a hátsó kerékre jutó nyomaték és ezzel a gyorsulási érték és végsebesség:)
GTPeti2010-04-06 18:26:32 // 443
Még jó, hogy függ a fokozattól a nyomaték... Csak nem a motor nyomatéka, hanem ami a kerekekre jut!
Somez2010-04-06 18:14:05 // 442
Igen ezt tudom. Csak azt sejtem, hogy sebességfokozattól függ a nyomaték adott fordulaton.

Tehát például 4000-nél:

1-ben 140 Nm
2-ben 120 Nm
3-ban 100 Nm

stb. Ez hülyeség? Vagy mitől érzem akkor, hogy magasbab fokozatban ugyanakkora fordulatnál nem húz annyira, mint alacsonyabb fokozatban azonos fordulatnál?
GEORGE2010-04-06 17:03:57 // 441
Hosszabb ideig még nem volt alattam ilyen , de a hónap vége fele meglátjuk milyen lezs a 7köznapokban :-)
Tedi2010-04-06 16:57:07 // 440
Rángatja is összevissza indulásnál a 159-et, annak a motornak ritkaszar a nyomatékelosztása...
GEORGE2010-04-06 16:51:30 // 439
Én már ezt élvezem a diesellel jó 2 éve.

Az hogy 4,-ben alacsony fordulaton lusta az nem csak a váltó áttételezésen múlik.
Inkább a nyomaték hiány a ludas.

A te gépednek 144Nm van 4.500-as fordulaton.

A 159 1,8 TBI nek 320Nm van 1.400 fordulaton.
Somez2010-04-06 16:30:55 // 438
Ezt a tulajdonságot egyébként tudnám szeretni :) Meg azt is, hogy magasabb sebességi fokozatban is legyen nyomatékom. Mert amíg 2-esben 4000 körül egész erősnek érződik a motor, 4-esben ugyanennyinél odalépek és lustaság fél egészség. Gondolom ez a váltóáttételezés miatt van.
GEORGE2010-04-06 15:57:11 // 437
Ezeket az új TBI mocikat már nem kell 7.000 forgatni, nincs is rá lehetőség egyszerűen nem forgathatóak el addig.
Cserébe 1300-tól megindul ahogy egy jó diesel :-)
Somez2010-04-06 15:16:16 // 436
Igen értelek. Valami ilyesmit sejtettem én is, de nem vagyok benne műszakilag a témában. Viszont az fura, hogy felül elfogy az ereje, illetve nem érdemes leforgatni 7000-ig, hiszen a TS-eknél meg ez simán működik. Igaz, én ritkán forgattam 6500 környékére, tehát lehet ezeknek is elmegy ott az ereje...
mesa2010-04-06 08:42:42 // 435
a 164 pedig jóval előtte ('88) FIAT Croma / Lancia Thema / Saab 9000 alapokon :)
GEORGE2010-04-06 06:27:58 // 434
A 155 már Tipo/Tempra alapokból van "megépítve"
HátvédRomeo2010-04-06 02:26:29 // 433
Na igen felgyorsult a világ nem tagadom. De nem azért kéne akinek futja új autot venni, mert a régi már fossá ment, hanem azért mert kijött az általad említett ÚJ technikás. A régebbit, meg használná ill venné akinek arra telik. Mért is?, mert a überparaszt, 5 év után leharcolja és azt mondja fos. És pártol át a másik reklámba látott tipusra. És ez nem csak felénk magyaroknál igaz már.
Továbbá az autoipar már nem viv tisztességes piaci harcot. Felvásárolják egymást és vagy egyenautókat gyártanak, vagy elsorvasszák, vagy eladják a sülyesztőbe. Lásd Volvo.

Tradició pedig sztem nem a 155-el lett leköpve. TS motorkat raktak azokba is, mint anno nagyonrégen. Inkább felelevenítették a tradiciót a TS-el. Igaz már a 75-ben is volt. És a versenytradiciók pedig virágkorukat élték a 155 pályagyőzelmekkel.Tradició leköpése a GM blokkokkal kezdödött.
De hát George mindenki másképp éli meg a dolgokat ill látja. Nekem ez az álláspontom.
Azé bírlak továbbra is! :))
BeeGee2010-04-05 23:07:01 // 432
Elfogadom az álláspontod, uram :)
Ha nem is Alfában, de Abarthból én kinézem. Az még pont utcai :) Élettartam sokadlagos szempont.

Várjuk meg, hogy megkapja az 1.8 is a MultiAirt, szerintem akkor eltűnik a teljesítmény átfedés. Most azért vannak részhalmazok, mert a kisebbik már tudja az új technikát, a nagy még nem. Mondjuk ha a nagyobbik nem kapja meg, akkor nem értem :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak