Igen én is néztem a kézikönyvet, ahol valóban a SELENIA StAR P.E-t adja be gyárinak,
viszont a minősítés mind két olajnál megegyező
ACEA C3 minősítésű kenőolaj
Minősítés FIAT 9.55535-S2.
Viszont ezt a számsort csak a STAR-nál írja, ami fogalmam sincs, hogy mi:
N°F603.D08
Nekem Győrben egy Alfa "szak"üzletben a Multiair olajat ajánlották arra hivatkozva, hogy a Star már nem kapható, ez van helyette. Az olajcsere meg is történt és ma, hogy böngésztem az oldalon megláttam pe-Ti blogján "kötelező" szerviz alatt a Star-os motorolajat, ekkor néztem hülyén és ezért is volt a kérdésem, most akkor újra olaj csere vagy megfelel a Multiair olaj?
http://olajcentrum.hu/termek/selenia-k-pure-energy-5w-40-1liter/
http://olajborze.hu/Selenia_Star_Pure_Energy_5W40_5_liter#page_artdet_tabs
otci2016-05-09 21:56:15 // 8020
pe-Ti2016-05-09 20:50:42 // 8019
Nem is tudtam, hogy van Mutiair olaj kíváncsi lettem.... én Star P.E. öntök az enyémbe.
Piritu - 1.000.0002016-05-09 20:47:10 // 8018
otci2016-05-09 19:22:57 // 8017
AdiArsenal2016-05-09 17:32:30 // 8016
Nem nagy, dehogy :)
G-MANN🍀2016-05-08 14:49:32 // 8014
2000 fordulat nagy ? :) remélem nem :)
Rolee462016-05-08 08:06:04 // 8013
AdiArsenal2016-05-08 07:21:01 // 8012
1.75-nél valóban sok a 6., 1.4-nél nem
AdiArsenal2016-05-08 07:18:37 // 8011
Turbónak meg a nagyobb fordulat nem jó hidegen :)
Gegee2016-05-07 21:09:26 // 8010
Így van. Kiolvastad a lényeget belőle. :) Hideg motor ide vagy oda a program nem foglalkozik ezzel és kéri 60-nál a 6. at. Ló....t kap max, 5.-6.-at tuti nem. :)
G-MANN🍀2016-05-07 20:43:40 // 8009
:) nem a fordulatszám volt a kérdés, szerintem az meleg motornál szinte mindegy. Azt gondolták lényegesnek, hogy hideg motornál nem a legalacsonyabb fordulatszám a tuti a bemelegítéshez. :)
AdiArsenal2016-05-07 07:37:39 // 8008
Az igaz, hogy egy kicsit alacsony fordulatnál írja a "shift"-et, de nem is kell sokkal följebb pörgetni normál városi közlekedéshez.
AdiArsenal2016-05-07 07:35:33 // 8007
v6-os dízelek 130-nál 1500 körül forognak akkor azok is hamar tönkremennek? Szerintem azt érezni mi az a legkisebb fordulat, ami nem tesz jót a motornak, a mai modern turbós motorok már 1500 körül leadják a max nyomatékot, nem hinném ha ekörül a fordulat körül autózol az ártalmas, egy régi szívónak lehet, de a mai turbósaknak nem. Én városban 2ezernél váltok, nem is fogyaszt 8-8,5 liternél többet ott sem.
Gegee2016-05-06 11:39:59 // 8006
Frankó! :) Ennek örülök, mivel én sem úgy teszek. :) Köszi a választ!
Piritu - 1.000.0002016-05-06 10:35:29 // 8005
Még érdekesebb, hogy a TCT se ott vált, ahol az autó "javasolja" :-)
Zoli672016-05-06 09:47:59 // 8004
Újabb visszahívás van a Takata légzsákokra. Az Alfának ki gyártja??
Gegee2016-05-06 08:57:50 // 8003
Igen ez tök jó cikk, érdemes betartani. Viszont azt meglepve nézem, hogy a fed.comp. írja (normal mode-ban persze), hogy váltsak fel, de a fordulat kb 1800 körül mozog vagy még alatta. Igaz, ha gázra lépek, akkor nem írja vagy egyedi esetben, hogy váltsak le. Mikor 4.-ben megyek 60-al akkor kéri váltsak fel, felteszem 5-be, utána kéri a 6.-at is. Ez szerintem nem egészen egészséges, így próbálok leszokni vagy nem odafigyelni ennek a "gazdaságos fogyasztás" figyelmeztető vezetési tippnek.
Piritu - 1.000.0002016-05-05 20:37:50 // 8002
Gratula a k-hoz! :-)
G-MANN🍀2016-05-05 20:24:57 // 8001
Bocs, rohantam. Lemaradt a link vége :)
G-MANN🍀2016-05-05 20:22:26 // 8000
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
G-MANN🍀2016-05-05 20:19:31 // 7999
Szia:) azért kellene annak a motornak egy kicsit magasabb fordulatszám is a bemelegedéshez. 5.6-ban ott lefelé a hegyről talán alapjáraton ketyeghet a motor. http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/
Üdv. Csaba
Üdv. Csaba
Kovacslajos112016-05-05 17:05:48 // 7998
:) ok, de ettől a hiba oka még megvan, kicsit külföldi fórumokon olvasgatva turbó hibára utal az a füst, és sajnos elég gyakori jelenség ahogy látom... :(
AdiArsenal2016-05-05 15:32:55 // 7997
gurulj üresben, vagy néha adj gázfröccsöt motorféknél akkor nem csinálta nekem
otci2016-05-05 12:00:55 // 7996
Váltószoknyát szeretnék cserélni, valakinek van ötlete, hogy lehet "sérülésmentesen" levenni? Köszi
AdiArsenal2016-05-05 11:56:17 // 7995
Nekem is ugyanez volt, megoldást nem tudok, mert már eladtam!
Kovacslajos112016-05-05 11:36:24 // 7994
Sziasztok,
Érdekes jelenségre lettem figyelmes a minap, gondoltam hátha már találkozott hasonlóval valaki.
1.4 TB, 48e km az áldozat. Ha hosszan(kb 2 km) gurulok lejtőn lefelé sebességben, de 5. vagy 6. fokozatban, szóval motorfék tulajdonképpen nem számottevő - jelen esetben Budán a Zöldlomb - Szépvölgyi szakasz - , a következő kereszteződésnél amikor a gurulásból megállok és elindulok ijesztő kékes-fehéres füstöt köp ki a kipufogó, de olyan mértékben hogy visszapillantóban simán látom. Utána próbáltam, hogy kicsit hajtva előjön-e még, akadozik-e, bármi észrevehető probléma jelentkezik-e de semmi! Viszont az adott szituációban már többször észrevettem. Lehet fontos, hogy ezt a szakaszt viszonylag hideg motorral szoktam megtenni.. Ötlete van esetleg valakinek?
Köszi
Érdekes jelenségre lettem figyelmes a minap, gondoltam hátha már találkozott hasonlóval valaki.
1.4 TB, 48e km az áldozat. Ha hosszan(kb 2 km) gurulok lejtőn lefelé sebességben, de 5. vagy 6. fokozatban, szóval motorfék tulajdonképpen nem számottevő - jelen esetben Budán a Zöldlomb - Szépvölgyi szakasz - , a következő kereszteződésnél amikor a gurulásból megállok és elindulok ijesztő kékes-fehéres füstöt köp ki a kipufogó, de olyan mértékben hogy visszapillantóban simán látom. Utána próbáltam, hogy kicsit hajtva előjön-e még, akadozik-e, bármi észrevehető probléma jelentkezik-e de semmi! Viszont az adott szituációban már többször észrevettem. Lehet fontos, hogy ezt a szakaszt viszonylag hideg motorral szoktam megtenni.. Ötlete van esetleg valakinek?
Köszi
Piritu - 1.000.0002016-05-03 19:21:35 // 7993
A használati szerint üres, nincs hozzárendelve semmihez.
otci2016-05-03 12:28:45 // 7992
G-MANN🍀2016-05-01 20:02:54 // 7991
Két QV vezérlés cserén? És Csörié csak pihenőben? :) :) szpekkkk:)
Gegee2016-04-29 22:18:36 // 7990
Balázs156SW2016-04-29 18:39:59 // 7989
Ez nem jellemző. Vagy nem eléggé koptak be a fékbetétek, vagy túl kemények. A gyári fékbetétekkel szerintem rendben vannak, de hívd Csőrit, ő érti ezt...
CseBali2016-04-29 14:15:20 // 7988
Sziasztok,
Balázsnak (Csebali-nak) hívnak és "új fiú" vagyok a klubban :-)
A Giu-m féke (nem nagy fékes) néha erőteljesen nyikorog/sivít!
Úgy rémlik, mintha valahol hallottam/olvastam volna, hogy ezek ilyenek - és kopottságtól függetlenül csinálják!
Nektek mi a tapasztalatotok?
Szokjak hozzá - hogy ezért is megnéznek, nem csak a "vas" szépsége miatt?? :-)
...és mondjam azt, hogy ezek a kerámia fékek ilyenek, míg el nem érik az üzemi hőmérsékletet?? :)))
köszi és szép napot
Balázsnak (Csebali-nak) hívnak és "új fiú" vagyok a klubban :-)
A Giu-m féke (nem nagy fékes) néha erőteljesen nyikorog/sivít!
Úgy rémlik, mintha valahol hallottam/olvastam volna, hogy ezek ilyenek - és kopottságtól függetlenül csinálják!
Nektek mi a tapasztalatotok?
Szokjak hozzá - hogy ezért is megnéznek, nem csak a "vas" szépsége miatt?? :-)
...és mondjam azt, hogy ezek a kerámia fékek ilyenek, míg el nem érik az üzemi hőmérsékletet?? :)))
köszi és szép napot
G-MANN🍀2016-04-25 23:18:10 // 7987
:-) :-)
Piritu - 1.000.0002016-04-25 21:06:52 // 7986
G-MANN🍀2016-04-25 19:47:22 // 7985
Kémeim azt jelentették (egy kollégám), hogy egy fehér Giu-t fotózott valaki Veszprém felé egy szép helyen :) vajon ki lehetett? :) ..... A szombati tali után. :) egy tippem volt :)
otci2016-04-25 17:21:27 // 7984
Megnéztem "jeki" által tanácsolt vezetékeket, egyet találtam is a bal oldali gumihernyóban ami részlegesen volt szakadt, a képen jelöltem ez a bal oldalon csatlakozik a szélvédőhöz, meg lett csinálva, de műholdat még mindig nem talál, a kábeleket mind két oldalon vissza bontottam ahol kritikusnak találtam, de más szakadást nem találtam, valakinek van esetleg egyéb ötlete, nem lehet, hogy valami biztosíték kimegy vagy hibatárban kell valamit törölni, esetleg valamit újra kell kalibrálni?
Ha valakinek bármi ötlete van szívesen fogadom.
Ha valakinek bármi ötlete van szívesen fogadom.
Zsolt1552016-04-25 08:04:24 // 7982
Szia! A manuális üzemmódban azért, mert a gyorsulásnál a nehézségi erő az ülés háttámlája felé nyom és így könnyebb hátrafelé húzogatni a kart a felfelé váltáshoz, mint előre nyomni. Automata üzemmódban a fokozatválasztás lehetősége is gondolom, ezen az elven van.
Piritu - 1.000.0002016-04-25 07:31:32 // 7981
Ma reggel bekapcsoltam a TV-t és a Spuktrum-on a Sportverda egy régi adása ment éppen. Egy piros Giulietta QV-t teszteltek a Selenia útvonalán, majd megérkezvén a nekik első állomásra, pár ismerős (SKrisz, Csöri,) közölte velük, hogy ez már a második állomás :-)
Piritu - 1.000.0002016-04-24 22:03:05 // 7980
István0022016-04-24 20:22:37 // 7979
Igen. Nekem úgy írja: 17° 18° stb. Műszerfalon 17.0° 17.5° (Ekkor a radionav 18° ) 18°
Szoftververziók függvénye lenne?
Szoftververziók függvénye lenne?
Piritu - 1.000.0002016-04-24 12:49:04 // 7978
Részemről semmi akadálya, szeretem a hagyományokat :-)
A 73-ason Veszprémnek mentem.
A 73-ason Veszprémnek mentem.
Csöri2016-04-24 10:21:57 // 7977
Gegee2016-04-24 09:31:45 // 7976
18 vagy 18.0 ra gondolsz?
István0022016-04-24 09:28:33 // 7975
Na legközelebb megyünk mi is!
Azt tudja valaki, hogy a radionavon mitől függ, hogy a hőmérsékletet egész fokban, vagy tizedes pontossággal írja ki? Láttam ilyet is, olyat is, enyém egész fokos.
Azt tudja valaki, hogy a radionavon mitől függ, hogy a hőmérsékletet egész fokban, vagy tizedes pontossággal írja ki? Láttam ilyet is, olyat is, enyém egész fokos.
Piritu - 1.000.0002016-04-23 22:51:09 // 7974
G-MANN🍀2016-04-23 20:05:39 // 7972
:) jó móka volt. Csak csekk ne Jöjjön. :) 5 helyett így is 6-ra értem haza :)
Gegee2016-04-23 20:02:05 // 7971
Így van. A tetőablak hiányával sajnos kilógtam a sorból, de szerencsémre Csörinél nem volt flex, így nem ugrott neki a helyszínen. :)