Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Bálint [156SW]2018-02-24 12:40:24 // 29684
Megoldódott, szolenoid volt a probléma.
Bálint [156SW]2018-02-23 16:37:27 // 29683
Sziasztok

Valaki rá tudna nézni a mellékelt diagramra?

A probléma, hogy kb 3. ezres fordulatszámnál benyomja a motorhiba lámpát, és nem megy gyorsabban.

P0235, P0236 kód, de MAP szenzor és Solenoid lett már cserélve, és nem segített.

Valamint van még izzítás hibakód, de ez csak indításnál probléma, nem?
Nem tudom a diagramból látszik-e valami lényeges.

2.4 JTD 10v.

Köszönöm!
frusciante2018-02-20 16:12:10 // 29682
Hála égnek az én dpfem még hibátlan 800 kmenként nyomja a regent de megnéztem kíváncsiságból mennyi a bárdinál a neten mindenhol 180-200 közt találtam itt 110.ért van... Nem ez nem a reklám helye de azért ha ennyibe kerül tényleg lehet meg se éri kiütni.
Piritu2018-02-19 21:55:20 // 29681
Engem is megleptek a benne szereplő árak.
Mondjuk az is meglepett, hogy az asszony OFF-jába 85-ért hozott Erhard leömlőt katalizátorostól. Gyanúm, hogy az előző tulajnak ettől jóval többet mondtak és így inkább fél misivel olcsóbban eladta.
Zsolt1552018-02-19 21:51:49 // 29680
Az biztos, mert a cikk az a cég támogatásával készült. De talán annyiban lehet benne igazság, hogy elérhető áron is megjavítható egy dízel autó.

Reggel volt egy műsor rádióban és abban arról volt szó, hogy állítólag a lakosság számához mérten, Magyarországon legtöbben a kettőstömegű lendkerékre kerestek rá.
Piritu2018-02-19 21:41:24 // 29679
A kisbetűs rész:

Mondjuk ettől még igaz is lehet, de ez egy reklám.
Zsolt1552018-02-19 21:36:16 // 29678
Föckös2018-01-23 09:57:24 // 29677
Elnézést bárkitől, akivel szemben akadékoskodtam a durva hozzászólásommal.

A vezérlő nem az önindítótól, sem a fordulat jeladótól nem fogja tudni, hogy mennyire meleg a motor.
Van egy olyan, hogy motorhőfok jeladó.

Csak ezért akartam én is valami vicces értelmetlenséget írni, nagyjából egyformán hasznos a két infó.


Szóval elnézést kérek bárkitől, akit megbántottam volna.

Főleg Tőled kedves Enzo cartárs, nem akartam gyökér lenni veled szemben.
Kazes☻2018-01-23 09:39:03 // 29676
Megvan mondva...

ne akadékoskodj. ;-)
Föckös2018-01-23 09:27:29 // 29675
miért is?
9Pitta92018-01-22 22:33:37 // 29674
Atika találtál valami megoldást a 159 problémájára?
Enek ugyan ezek a tünek vannak.
159 1.9jtdm 150le
9Pitta92018-01-22 22:31:51 // 29673
Atika találtál valami megoldást a 159 problémájára?
Enek ugyan ezek a tünek vannak.
enzo2018-01-18 15:52:43 // 29672
Hú öcsém,te mekkora gyökér vagy!!!!!!
Föckös2018-01-18 09:57:27 // 29670
aztaqua...

ez tényleg így van, és ha bekened rántotthússal, akkor jobban indul...

:-D

próbálok felocsúdni, mert fényt kaptam...
Zsolt1552018-01-18 08:04:48 // 29669
Önindító csere.
Ami hidegnél igen, az meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán nagy nehezen beindul.

"... A magyarázatok szerint nem pörög elég gyorsan az önindító, ezért a motorvezérlő azt hiszi, hideg a motor, rátol az üzemanyag-mennyiségre, ettől aztán a meleg motor kicsit megfullad, de aztán beindul. ..."
atis_166jtd2017-12-16 18:04:50 // 29668
Nem azt láttam. Elméletileg igen csak egy darab van. Vagy esetleg töltő levegő hőmérséklet. Sajna nekem most nincs meg az alfaobd. Használtam de utánna nehezen kapcsolódott a MES. Így likvidáltam. De szerintem vízhőfok alaján állítja be az izzítási időt.
Macccy2017-12-16 12:50:29 // 29667
Meg fogom nézni amikor visszakapom az olvasót, a vízhőfokot már néztem eddig is. MAP és MAF levegő hőmérsékletek így nincsenek külön? Egy darab belépő levegő hőmérséklet van?
Macccy2017-12-16 12:47:51 // 29666
Ez tapasztalat az előző autómmal, semmi több. Indult -21 fokban, azóta sem értem miért, de a hőgomba akkor már rossz volt és +17 fokot írt a számítógépbe mindig.

Ha most ebben valami óvodás tdi dicsekvős offolást láttál, akkor ne. Ez nem az volt. ;)
atis_166jtd2017-12-16 12:14:49 // 29665
Meg ezt ne hangoztast hogy a tdi indúl izzítás nélkűl.
atis_166jtd2017-12-16 10:28:32 // 29664
Vízhőfok és belépő levegő hőmérséklet.
frusciante2017-12-15 16:24:02 // 29663
Sziasztok.
Egy jó kérdés. 147 1,9 jtdm 150 le hidegbe melegben pöcc röff. Esős időben már nem először csinálja, h csak 5-6 mp indítózás után indul be. Mi lehet ez? Beázik vmi? Bármilyen ötletet meghallgatok merre induljak? Foglalkozzak egyáltalán vele?
Köszi előre is.
Macccy2017-12-13 10:35:09 // 29662
Ez is egy elég jó tipp, igen igen. Gondoltam is rá, nekem az öreg A4 -nél a külön vízhőfokmérő volt rossz és akkor sem izzított (bár az beindult izzítás nélkül is, más rendszer).

Kimondottan a MAF és MAP hőmérőt hogyan lehet olvasni? AlfaOBD -m van, MES nincs még sajnos.
Föckös2017-12-13 10:10:39 // 29661
SRÁCOK TAVALY TÉLEN VOLT NÁLAM EGY GT, -4FOKBAN +23AT MUTATOTT A MAF-NÁL LÉVŐ HŐMÉRŐ. Ha pedig azt hiszi, hogy nincs hideg, akkor nem fog annyit izzítani/nem annyit fog befecskedezni.

Szóval javaslom, hogy hideg motornál (mondjuk reggeli indítás előtt) mérjetek egy hőfokot a MAF-on, de akár a MAP-on is, ezeknek azért nagggyon közel kell lenniük totál hideg motornál.
atis_166jtd2017-12-12 21:00:12 // 29660
Sajna én egy benzinessel szívtam, ott a üza szivattyú flexi csöve volt elfepedve. Nehezen indúlt főleg reggel az első indításnál. Fordulafszám érzékelő jó? Nem ugrál a fordulatszám indítózás közben?
atika2017-12-12 15:26:31 // 29659
Nálam 10 fok alatt kezdődött a probléma és a napi első indításnál illetve 6-8 óra állás utáni indításnál jelentkezett. Ha meleg a motortér akkor semmi hiba. Szóval érdekes.Megírom majd a további lépéseimet ameddig látom. Ciao
Macccy2017-12-12 15:20:50 // 29658
Szia
Kicsit hozzáfűznék a történetedhez, ez a jelenség egyáltalán nem ritka, többeknél (nálam is) jelen van, az autó langyos melegen nem pöccre indul, üzemmelegen és 10 fok alatti hidegben pöcröff. Követném a nyomozásod, érdekel mi lesz, de szoftveres átírással például a Manky át tudta hidalni az elégtelen izzítást, ami gyárilag, szoftveresen tré. AlfaOBD nyomásérték nézéssel nem jutottam előrébb. Ha a nyomozásod nem derít ki mást, lehet az izzítási táblán kellene nálad is reszelni ... bár ez inkább a 10-30 °C fokos motorhőfok tartományban segítene. Ha a mostani fagypontok körül se indul be a tied, ÉS az izzítógyertyáid biztosan jók, akkor lehet más a bibi.
atika2017-12-12 15:02:30 // 29657
Köszi a segítséget Mindenkinek!
Mindkét érték 270-en volt. Ma fűtve volt a műhelyben és így beindult. A nyomásérték is 0 volt reggel. Multiméteres mérés is a megfelelő paramétereket hozta. Leállítás után azonban a nyomásérték 10nél megállt aztán lement 8ra majd újra 10. Most próbálok szerezni mindkét jeladóból egy cseredarabot és meglátjuk mi lesz. Ha ez sem oldja meg akkor már komolyabb műszerek és mérések kellenek tehát irány a szervíz.
Mégegyszer köszi
Föckös2017-12-12 09:33:04 // 29656
lehet hogy a "desired" fuel pressure az amit láttál.
Jól mondják a többiek, nyomás szenzornál vagy nyomás regulátornál keresd a hibát.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-11 21:02:42 // 29655
A rail csövön lévőtől. Mérj indítózás közben is. Ha nem növekszik a mért nyomás, akkor azért nem indul be. 350-400Bar kell, hogy engedélyezze a porlasztó nyitást.
atika2017-12-11 20:03:55 // 29654
Oda jutottunk, hogy már be sem indul. Az injektorok bevizsgáltatva: tökéletesek. Most tudtam végre ránézni MES-el és az a fura hogy a "Fuel Pressure:" 270bar. Ami nyilván nem lehet, mert mégcsak nemis indítóztunk. Ez a rail cső nyomásadójától kapja a jelet? Vagy a nagynyomású szivattyún lévőtől?
Bento2017-12-03 19:30:13 // 29653
Esetleg még érdemes lenne az üzemanyag nyomásszabályzóra vetni egy diagnosztikai pillantást.
atika2017-12-03 12:59:11 // 29652
Köszi! délután ebben a szép hóesésben ránézek ezekre az eshetőségekre!
blackbird002017-12-03 12:34:23 // 29651
Szia!
Első körben én megnézném, hogy nincs e szivárgás a nagynyomású pumpa, és a porlasztók közt valahol. A hiba levegősödésre utal. Már egy gombostűfejnyi is okozhat ilyet. Ha ott minden OK, akkor MES, és meg kell nézni, hogy időben felépül e az üa nyomás. Nagy eséllyel a mikroszűrő már el van dugulva részlegesen.
Remélem tudtam segíteni.

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
atika2017-12-03 12:15:24 // 29650
Sziasztok! Felütötte a fejét némi probléma a szekérrel: 159 1,9JTD 150LE
Napi első indítás 3-7 mp-ig tart. Utána minden jó. Ha áll 6-8 órát akkor megint előjön a hiba. Az önindító 1 éves, áramfelvétele jó, izzítás jó, a testelések egy éve lettek megcsiszolva rézpasztázva, szűrők olaj egy hónapos. Találkozott már valaki hasonlóval? Ha igen mi volt a megoldás? Illetve van-e valami javaslat?
Köszi
Piritu2017-11-27 21:11:28 // 29649
Normál esetben nem jelzi az autó a regenerálást. Ha szemfüles vagy néhány jelből kikövetkeztetheted (pl. fogyasztás növekedés, mélyebb hang, melegebb levegő a kocsi alól).
A lámpát csak akkor gyújtja ki, ha már párszor megpróbált regenerálni és nem jutott a végére. Ilyenkor célszerű addig menni a kocsival, amíg ki nem alszik a lámpa, amíg nem be nem fejezi a regenerálást.
Nekem eddig a majd 300e DPF-es km alatt egyszer volt ilyen, amikor sokat mentem rövid távom Júliácskával.
frusciante2017-11-27 14:18:47 // 29648
Köszönöm az infót. Akkor biztos nincs a 147Ben sem.. Fogyasztást akkor figyelgetem majd.
Tocke2017-11-27 13:51:49 // 29647
A regenerálás jelére gondolsz? A 159-ben biztosan nincs. A 60 %-os tömődöttség regent követően még teljesen elfogadott. Nekem is annyira megy vissza és kb 7-800 km után indítja újra. Én is, mint a legtöbben a pillanatnyi fogyi megugrásából következtetek a regenerálásra, pl sík terep 92-100 km/óra, 5,5 helyett simán 7-8 liter.
frusciante2017-11-27 13:26:01 // 29646
Kérdés? Van valakinek részecskeszűrős 147ese vagy más gépe? Láttatok már kivillanni ilyen jelet? Mármint a check lámpa nélkül csak a tisztítási folyamatra figyelmeztető lámpát? Csak mert én még nem... Nem tudom, h egyáltalán van e.. Mármint figyelmeztető lámpa... Kiolvastuk elvileg 60% OS a dpf, Szamosiék szerint ez teljesen rendben van, viszont én a neten olyanokat olvasok, h elvileg 20%OS tömítettség felett már bekapcsol a szűrő... Én javarészt pályán használom, tehát a hőmérséklet adva lenne neki mégsem láttam még égni azt a bűvös lámpát... Valakinek kivillant már az? Köszi
frusciante2017-11-26 18:39:45 // 29645
Hát ha szakad a vezérműszíj akkor általában a dugattúkon észre veszed... Egy barátom 147esén szakadt.... Szépen belevertek a szelepek mind a négy dugattyúny
Gianni682017-11-26 16:27:00 // 29643
[img1]Valami ilyesmin gondolkodtam, ezért kérdeztem a dizellel kapcsolatos dolgokat:
Gianni682017-11-26 16:16:08 // 29642
Most pont ezt csináltam! Vettem egy 1.6-ost, sajnos hajtókarcsapágyas volt.
Széthüztam, kapott másik főtengelyt, csapágyakat (főtengely és hajtókar csapágyat), gyűrűket.
Kicseréltem a kopogos hajtókart is egy másikra mert ovális lett,kapott másik vezérmű kereket(megrendeltem, még nem jött meg)a főtengelyre, mert az ék sérült volt benne(lehet valamikor vez.szíj szakadt vol).
Még tervben van a vezérlés csere is!
Szóval mindent megteszek, hogy jó motor legyen belőle!
Liquid2017-11-26 14:06:50 // 29641
Akkor tök felesleges a dízel, hacsak nem dízel-fanatikus vagy.
A TS nem rossz, a hülye tulaj a nagy ellensége meg a nem megfelelő karbantartás.
A dízelből is igen nagy a választék, ahogy Jorjie is leírta. Az sem mindegy melyik kasznit párosítanád hozzá. Keveset fog fogyasztani, de a sokba fog kerülni ha baja van. Minél újabb, és bonyolultabb, annál jobban fog fájni :)
Piritu2017-11-26 13:13:18 // 29640
A válasz egyértelmű, nem. A diesel sose melegedne be, a TS még fűteni is tudna télen. Ha jót sikerül találni és figyelsz rá nem lehet baj.
frusciante2017-11-26 11:59:58 // 29639
20 km? Ts a te világod.... Arra teljesen felesleges dieselt venni városozni meg kifejezetten nem.... jó pár év(tized) lenne mire üzemanyagba megspórolod pl csak a lendkerék árát ha kettőstömegű.... Szerintem
frusciante2017-11-26 11:55:27 // 29638
A ts motor csak akkor bajos, ha olyan ember használja aki nem figyel rá.... Ha olajat időben)(10-12.000) kmenként cserélsz vezérlés módosítót minden második vezérléssel, olajszintre figyelsz, mindig legyen maxon a világból kimennek azok is nekem van egy tsem 330.000 kmel ebből 220.000et velem tett meg...még mindig hibátlanul teszi a dolgát, van egy 1,9 jtdm em is de róla sokat nem tudok elmondani... Két hónapja használom erős, keveset eszik, múlt héten nézetem át Szamosiék által ténylegesen 180.000 van benne sosem volt törve mindene hibátlanul működik, a motorja szerintük kimegy a világból de a következő kuplunggal cserélnem kell a kettőstömegűt... Ha ilyen pluszokat elfogadsz vegyél dieselt, egyébként ha nem akarsz 300.000eket rákölteni a vasra jobb egy ts megbízható előélettel, vagy veszel egy blokkot széthúzod ráköltesz egyszer 2-3-400.000 et (attól függően miket cserélsz ki benne) és életed végéig nem lesz vele bajod
Gianni682017-11-26 11:51:40 // 29637
Nem is tudom, nagyon bizonytalan vagyok!
Megéri-e átváltani dizelre.
Nem járnék vele,még napi 20 km-t sem!
Jorjie2017-11-26 10:48:05 // 29636
Mire szeretnél váltani? Van 1.9 8 szelep Jtd, 1.9 8 szelep Multijet, 1.9 16 szelep, multijet, 2.4 10 szelep Jtd, 2.4 20 szelep Multijet. Ezekből van jó pár teljesítményszint: 105, 110, 115, 120, 136, 140, 150, 170, 175, 200, 210 lóerő. Alapból a sima Jtd-k a megbízhatóbbak, de a Multijetek erősebbek, kifinomultabbak. De egyébként megbízhatóak a dízelek, a probléma a "sallangokkal" szokott lenni: Egr, dpf (nem mindben van), kettőstömegű, ilyesmi.
VV62017-11-26 10:41:09 // 29635
Világos, szóval a megbízhatóság a fontos. Sajnos se TS-em, se dízelem nem volt soha.
De ilyen korban már minden motor más és más, még azok is, amelyek szomszédok voltak a gyártósoron.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak