Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Hardy2013-11-22 22:25:44 // 24852
Ahogy neztem hogyan mukodik terhelesnel zar illetve ha gazfroccsot adok neki. Amugy nyitva van a kerdes csak az mennyire.
Attika012013-11-22 22:25:34 // 24851
Az már elég nagy baj........... :))
Alfa GT-Csaba2013-11-22 22:23:00 // 24850
Szerintem meg az egr csak egy bizonyos fordulatnál zár le teljesen,addig meg a füst egy része vissza megy a szívó sorba
Hardy2013-11-22 22:22:36 // 24849
Engem is megnyugtatna hidd el de valamiert csak igy terveztek es mivel sokat megyek rovid tavon nem tudom mivel artok jobban. Ha gyarira hagyom vagy ha hideg motorral jarkalok..
Attika012013-11-22 22:20:02 // 24848
"mivel hogy a vissza vezetett meleg kipufogó gáz előmelegiti a frissen beszivott levegőt "
A kipufogó gáz egy része, akkor kerül visszavezetésre, ha a működő egr nyit. Szerintem. Ha járatod a motort, attól még az nem nyit, és nem melegíti neked a motort.
GTPeti2013-11-22 22:16:01 // 24847
(Engem megnyugtat, hogy nem a kipufogógáz melegíti fel a motort. Az a kipufogóoldalra való, szerintem is.)
Hardy2013-11-22 22:12:56 // 24846
Nekem is csak sokkal lassabban.
GTPeti2013-11-22 22:11:05 // 24845
"es palyan az Istener nem melegedett." Az enyém nagyon szépen eléri az üzemi hőfokot pályán is.
Hardy2013-11-22 22:06:01 // 24844
Nem tudom neked hogy van de nekem a pillangoszelep utan van :-).
mreni2013-11-22 22:03:59 // 24843
miért áramlana visszafelé? a kartergáz bőven a szívósor elé van vezetve
Alfa GT-Csaba2013-11-22 22:03:49 // 24842
Szerintem meg egyértelmű hogy EGR szeleppel hamarabb melegszik a motor,mivel hogy a vissza vezetett meleg kipufogó gáz előmelegiti a frissen beszivott levegőt Én anno ledugóztam az EGR-t és lassabban melegedett a vas ,és ráadásul többet is evett rögtön!
Ferke2013-11-22 22:02:15 // 24841
Ezt se takarították 10ezrenként:))
Piritu - 1.000.0002013-11-22 21:59:13 // 24840
Bocs, te is ezt írtad, csak most olvastam vissza, hogy mire írtad.
Piritu - 1.000.0002013-11-22 21:58:08 // 24839
???
A kép alapján egr nélkül 43x sec után meleg, vele meg valahol 37x sec körül.
Tehát egr-el hamarabb melegszik be a motor, vagy én értelmezem rosszul?
Hardy2013-11-22 21:57:11 // 24838
Nem ertek hozza, de akkor itt visszafele aramlik a levego a szivosorbol a legszuro fele.
mreni2013-11-22 21:51:19 // 24837
Na jó én is dobok be egy képet,enyhén kokszos EGR-ről
mreni2013-11-22 21:48:01 // 24836
valószínű a kartergáz visszavezetés is nagyban bejátszik a mocskos szívóoldal létrejöttében.
Hardy2013-11-22 21:46:35 // 24835
Az a baj hogy ez nem teljesen az egr tol van szerintem. Engem ez:. A gond csak az hogy ez meg az egr elott van. Mikor megvettem kitakaritottam. 40000 utan megint mert azt hittem tele lesz. De semmi veszes. Igaz csak az egr ről van kepem de a szivosor is igy nezett ki:. Igy en se tudom hogy vele vagy nelkule. De az biztos hogy a fogyasztasom megnőt nelkule es palyan az Istener nem melegedett.
Attika012013-11-22 21:40:25 // 24834
Míg EGR-el kellett 12-14 Km hogy egyáltalán kimozduljon a mutató az 50-fokos vonal fölé, és lehessen érezni hogy lehel valami meleget, lefalazva 12-km körül már elindul a 90-fokról visszafelé a mutató, azaz már a termosztát is nyit. Nem volt termosztát cserém.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 21:40:07 // 24833
de akkor még itt mindig nem az egr létével van a baj:D hanem a programot kell átírni az EGR falazás után és akkor lesz egy teljesen jól működő halk motorod:D át lehet így írni a programot?:D én nem tudom csak egy autószerelő vagyok...:)
mreni2013-11-22 21:36:59 // 24832
én napi szinten mértem,minden nap ugyanazzal az útvonallal kezdek

érdekes dolog ez,pl nekem a marea kb fele annyi idő alatt éri el az üzemi hőfokot mint a 156,viszont az 56 lényegesen hamarabb melegszik egr nélkül,a marea-nál nincs érdemi különbség
mreni2013-11-22 21:35:02 // 24831
de igen,de elég nagy különbség van a két autó és motor között...
Csabi2013-11-22 21:34:20 // 24830
erre nem tudok mit mondani....lemértem azonos körülmények között...és ez lett az eredmény, ami helytálló szerintem, és kizárja a szubjektivitást.
Csabi2013-11-22 21:27:36 // 24829
Miért, 56-nál nem vizzel hűtik az EGR által visszavezetett gázt?
mreni2013-11-22 21:22:32 // 24828
érdekes,többünknek jobban melegszik... offosok és félig offosok is..
Attika012013-11-22 21:14:05 // 24827
Azért azt tudod ugye, hogy van egy kis külömbség a 2-motor között....................
Föckös2013-11-22 21:07:46 // 24826
:-))


az!

:-))))
Csabi2013-11-22 20:55:00 // 24825
a könnyebben melegszik teória azért nem igaz...
lemértem egyszer:
felső diagram EGR nélkül, a fekete vonalnál nyit a temosztát
alatta EGR-rel...
WarbiRunner (Gyuri)2013-11-22 20:52:38 // 24824
Neeeem. Az elnyújtott égéshez van írva a program. vagyis bele van kalkulálva a befecskendezési időbe, hogy időben kicst tolódik a nyomásnövekedés és lecsengés. Ennek nyilván összhangban kell lennie a dugattyú mozgásával.
Ha elvesszük a kipuf gázt, javul az égés, gyorsabban is megy végbe. Vagyis korai lesz a befecskendezés. Nem mondom hogy még felfelé jön a dugó mikor a nyomáscsúcsot kapja, az azért csúnya lenne, de picit hamarabb mint az optimális. Ettől hangosabb lesz a motor, és romlik a hatásfok emelkedik a fogyasztás.
Ez kifejezetten olyan üzemi körülményekre lehet igaz, ahogy nagyot nyit az egr program szerint.
Ez magyarázhatja pár cartárs tapasztalatát.
mreni2013-11-22 20:32:56 // 24823
az lenne a csúnya ha nem menne át a szívósoron a levegő..
.......................2013-11-22 20:29:00 // 24822
ott azért a levegö simán átmegy,föleg ha nyomással keni neki
Attika012013-11-22 20:26:04 // 24821
Ezért is érdemes falazni. Volt egyszer egy car-társnak egy idevágó és frappáns beszólása. "Te ha kihányod a kaját, újra megeszed?" Gondold végig mi megy végbe a motorba, ha nincs falazva. De mindenki maga tudja. Nekem le van. Jobban megy, könnyebben melegszik, stb................
mreni2013-11-22 20:18:16 // 24820
ez még nem is vészes :))
gecsa2013-11-22 20:15:47 // 24819
igazáből ez miatt a látvány miatt döntöttem..
dev1662013-11-22 20:15:11 // 24818
gusztusos :)
dev1662013-11-22 20:04:53 // 24816
van róla képed? nem azért, mert nem hiszem el, hanem, mert tényleg érdekel, mennyire tud lekormolódni a szívósor.
dev1662013-11-22 20:01:35 // 24815
az történhetett, hogy a befecskendezést optimalizálták a motor, a turbó, a szenzorok és az injektorok akkori aktuális állapotához.
Föckös2013-11-22 19:59:18 // 24814
;-) edc15c7 nem villan check lámpa
nekem cca 248000kmnél(óra szerint, ki tudja mi a valóság...) volt szívosor pucolás, betérdeltem...
dev1662013-11-22 19:56:53 // 24813
Igeeeen, belecsöppentem egy vallási vitába :)) Olyasmi ez az EGR ledugózás, mint arról vitatkozni valakivel, hogy melyik focicsapat a legjobb. Vallás kérdése. Nincs abszolút igazság, inkább saját preferenciáink és hiedelmeink alapján döntünk. Én úgy döntöttem hagyom, hogy az EGR szelep tegye a dolgát, más pedig másként. Én ezt tiszteletben is tartom.

Egyébként nemrég belestem a szívósorba, amikor az EGR-t tisztítottuk sehol nem volt vészes a helyzet 75000km után. Koromhegyeknek nyoma sem volt.

A MAP által újra és újra beírt hibakódra sem tudom van-e korrekt megoldás, ha kiiktatod az EGR-t. Engem a folyton kigyulladó sárga check lámpa is bosszantana.
Föckös2013-11-22 19:52:52 // 24812
nem nagyon akarok okoskodni itt,
csak annyit tennék hozzá a dolgokhoz, hogy nekem le van falazva az egr, és hát a katalizátor sem nagyon aktív hogy úgy mondjam
egy jól megírt progival amióta lecseréltem a coolert viszont konkrétan nem nagyon látni semmi kormot. nem három négy dolog lett módosítva, és van is eredménye. nagyon sok kevés km-es egr-es gyári vezérlős autó többszörösét okádja füstben, mint az enyém.

ezt csak azért írom, mert a füstölés okait konkrétan "csak" vezérlő módosítással sikerült javítani.
és higgyétek el, elég szépen kormolt, először, amikor a "decat" megtörtént.
csak tudni kell, hogy mihez, meg hol, és mennyit.
mreni2013-11-22 19:25:50 // 24811
szerintem nagyon el vagy tévedve
Selmak2013-11-22 19:11:20 // 24810
Vagy a selejtes anyagminőség miatt.
.......................2013-11-22 18:36:10 // 24809
Volt már egykét kipufogószelepszár szakadás a 159 eseknél,
talán a nagy égési hömérséklet miatt?
Selmak2013-11-22 18:20:08 // 24808
Dev166.: Az EGR célja egyetlen dolog csökkenteni az égési hőmérsékletet, végnyomást és ezzel a NOx gázok mennyiségét. A hatásfok nem hogy nem lesz jobb tőle még romlik is, plusz kormol. A halkabb égés annak köszönhető hogy lassabb is az égés. Mióta az NOx normákat az utasszállító repülőgépekre is bevezették azok is jobban kormolnak és csinálják az összeesküvés elméleteseknek oly kedves chemtrailokat.
mex862013-11-22 17:51:24 // 24807
főleg húzott autóknál
mex862013-11-22 17:50:46 // 24806
majd akkor milyen keveset fog enni meg jó lenni az égés minősége, amikor a szivosort annyira eltömi a korom hogy alig megy át rajta cucc... az lesz csak a móka és kacagás meg vitamin a motornak...
láttam már ilyet nem egyszer...jobb ha ki van iktatva a holmi amondó vagyok, bizonyos km után.
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 17:50:05 // 24805
ezzel kapcsolatban csak azt nem értem teljesen tisztán hogy egy elnyújtott égéstől miért hangosabb a motor? mert hogy előtöltéstől(bocs cr-esek előbefecskendezéstől) hangosabb az tény de ha egy adagolóst állítasz,és tolod hogy minél kevesebb előtöltése legyen,úgy halkul...?!
DieselManiaco(NagyVad)2013-11-22 17:43:46 // 24804
akkor majd alkalom adtán nézd meg hogy az autód szívócsonkjában véletlen nem áll-e hegyekben a korom:)
a fogyasztás csökkenést rossz oldalról közelíted meg,nem a hatásfok nő hanem az égés minősége romlik,valamint ami egy elég fontos szempont,hogy a trágya oxigénmentes kipufogó gázhoz(amit visszavezetsz) nem lehet gázolajat írni mert befüstöl,és mivel a Cr rendszer szabályzásban működik nem vezérlésben így nem is ír hozzá nyálat. A legtöbb gázolajat,a 8-10 fokos oxigénben gazdag levegőhöz lehet írni.Szóval ennek az a lényege hogy egy kicsit lomhább lesz,meg retkes,talán kevesebbet eszik de nem biztos,és leginkább környezetkímélő.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak