Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2012-12-04 10:24:11 // 21452
A szinkronizáció hiba nem csak főtengely jeladó lehet, hanem holtponti (vezérműtengely) jeladó is. A két jeladót próbálja összeszinkronizálni. A holtponti jeladó ad egy nulla pozíciót (1.henger FHP), a fordulatszám jeladó (főtengely szenzor) pedig ettől a 0-ától kezd el számolni. Ha nem jön ki neki a következő FHP-ig 1 fordfulatnyi jel, akkor panaszkodik. Indítási problémát inkább a vezérműtengely jeladó okoz, a főtengely jeladótól inkább leállogat menetközben. Élőadatosan meg kéne nézni egy indítást, vagy szkóppal rámérni a jeladóra. Hibaüzenetet nem dob néha menetközben?
Mellesleg a vezérműkerékre, szíjra is ránéznék, hogy ott rendben van e minden.
Goodboy2012-12-04 08:44:14 // 21451
Csao fiuk.56 2.4 jtd 10 v nehezen indul .hiba :fötengely szinkronizàcio nem jo.cseréltem főtengely jeladot de nem oldotta meg.talàlkoztatok mâr ilyennel.? Kőszi
gecsa2012-12-04 08:09:14 // 21450
azért annyira csak nem..olvasgass utána, meg mondom, hogy a lyutábon egy rakás videó van róla, hogy minek hogyan kell működnie...
Föckös2012-12-03 16:09:47 // 21449
ajajjj
ééés ez esetben apukám autójánál is ajajjj
gecsa2012-12-03 15:00:06 // 21448
van róla egy rakás videó a neten..:D

elméletileg annyira egyenletesen, mint amennyire egyenletesen jön a kipufogógáz..
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-03 12:17:48 // 21447
10.000km van az olajba. 15 nél szoktam cserélni. Megnézem akkor a jeladónál a kábeleket, Idáig nem csinált ilyesmit :(
gecsa2012-12-03 12:08:45 // 21446
ha olajpumpa, akkor az elég nagy szívás..
meg a jelenség állandó lenne szerintem..
.......................2012-12-03 11:49:21 // 21445
mérni kellene valós olajnyomást,
de lehet csak a jeladója rossz
olajat mikor cseréltél?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-03 11:31:12 // 21444
Heló. Megint stresszel a traktor. Ma reggel első indítás, ketyereg alapjáraton addig szélvédő kapargatás a 5cm hótol kb 10 perc. Indulnék 1800- as fordulatnál nekiállt kiabálni hogy nincs olaj vagy kevés az olajnyomás vagy hasonló és leállt. 10x indításra sem indult be. 1 óra eltelt újra próba pöc röff. Mi a k annya baja lehet? Hétvégén is csinált ilyet ott üzemmeleg volt a motor beértem lakott területre lassítok erre megint olajhiba és leáll, akkor egyből újra indult. Olajszint maxon van. Valakinek valami tipp? Köszi
gecsa2012-11-30 12:33:05 // 21443
értem...

köszi! :D
Föckös2012-11-30 12:32:42 // 21442
lehet, h nekem is meg kéne kukkantanom a turbót, mert néha (mostanában) alul nem annyira indul meg, aztán hirtelenebben jön meg az ereje.
vizuálisan ellenőrizve kívülről, úgy mozog.
(ki tudja, hogy mennyire darabosan kell ennek mozognia, vagy teljesen egyenletesen? na meg állóhelyzetben nézve sokat nem ér, terhelés nélkül...)
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-30 12:29:58 // 21441
Nem most dolgozok, most székből :-))
A chiptuningot tudom javasolni ha viszonylag egyszerűen szeretnél érezhető
különbséget. A fix turbonak lent még segít egy áteresztőbb kipufogórendszer ha érted mire gondolok :-)
gecsa2012-11-30 12:02:22 // 21440
gondolatbn a fotelből??:D:D:D

köszi a választ! :D ennyire nem nyúlok bele...
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-30 11:44:29 // 21439
Gyakorlatilag nem fog működni, a geometriát állítgatni kell valaminek, különben bajokat okoz. Már el vagyok keveredve hogy kinek van 110 lovas vgt-s motorja (piszok ritka lehet az ilyen), de ha jól rémlik teljesen ugyanazokat a légszállítási adatokat hozta mint az én kiolvasásomban a fix turbos.
Miért is jó a változó geometria?
1. Alul nyerhetünk vele, hogy hamarabb szállít nagyobb mennyiségű levegőt.
2. fent is nagyobb légmennyiséget tud biztosítani.

Az átépítésnek gyári program mellett eleve semmi értelme, hiszen a gyári program szerint minden üzemállapotban megvan a légfelesleg. Merthogy a dízelnek az kell. Mégtöbb légfelesleg kis túlzással csak annyit jelentene, hogy több levegőt pumpálsz át fölöslegesen a motoron.

vagyis egy ilyen cseréhez hozzá kell írni az ECU-t is. Nagyrészt annyit érnél el vele, hogy kicsit lentebbről megindulna, és esetleg tovább forogna. De ha a sajátomból indulok ki, ami meg van chippelve, végképp fölösleges vgt-n gondolkozni.

1600-tól érezhetően dolgozik a fix turbo (merthogy viszonylag pici), füstölés nincs, ergo megvan a légfelesleg. 4500-ig vígan forog, 5200-nál szabályoz, nem füstöl. Vagyis fent is megvan a légfelesleg még úgy is, hogy bőven izmosabb a gép mint gyárilag, tehát elég rendesen van tartalék benne.

A vgt-vel biztos el lehetne érni, hogy lentebbről induljon és fent mégjobban húzzon, de ahhoz már lehet porlasztót is cserélnék legalább a 115 lovaséra és itt már 150 ló felett és bőven 300Nm felett járunk gondolatban.
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-30 11:28:01 // 21438
Fotelből amúgy...hogy teljes legyen a kép :-)
gecsa2012-11-30 11:11:26 // 21437
az igaz...és a fogyasztás is ugrik..:D
Föckös2012-11-30 11:02:56 // 21436
a költségei nem arányosak azzal, hogy mennyivel lesz erősebb.
gecsa2012-11-30 10:06:15 // 21435
akkor szerintem nem bántom a dolgokat...
Föckös2012-11-30 09:28:10 // 21434
hát azért ez a "csak simán" elég erős!

mondom, meg lehet oldani, én már találkoztam ilyen cf2essel. viszont fogalmam sincs, hogy mi vezérelte a vgt-t. nagyobb turbót kapott, meg átírt komjútert
gecsa2012-11-30 09:16:59 // 21433
tehát, ha csak simán berakok egy vgt-t, akkor gyakorlatilag nem történik semmi?
Föckös2012-11-30 09:08:25 // 21432
én már láttam cf2es 2,4est vgt turbóval!
Tentacle2012-11-30 08:54:38 // 21431
Inkább olyan ez, hogy megcsinálod, de gyereket már nem akarsz tőle ;)
Tentacle2012-11-30 08:53:31 // 21430
A vgt-t az ECU szabályozza, nem tudom hogy tudna hozzászokni, hogy nem csak ki-be van ...
gecsa2012-11-30 08:04:38 // 21429
ha csak a turbot kicserélném egy gyári 1.9jtd vgt-re, akkor mit szólna hozzá az autó? hozzáigazodik a változáshoz, vagy meg kell túrni kicsit az ecu-t is?
Föckös2012-11-30 06:37:25 // 21428
beszólt az igazi fizikus :-)))
lakosg012012-11-30 06:03:40 // 21427
lelőtted a bulit :D
gecsa2012-11-29 20:57:20 // 21426
nagy gól...:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-11-29 16:53:39 // 21425
Ecsém mennyi elméleti szakember :-)) A nőkkel is így vagytok? Elvben tudjátok hogy kell, és így már nem érdekes? :-D
Tentacle2012-11-29 15:45:59 // 21424
Fotelfizikus ;)
Föckös2012-11-29 15:44:44 // 21423
áhhá! Na én ezt úgy csinálom, h e learnben megnézem, aztán még ráguglizok, így megtudom, de szét nem szedem azt ami jó:-)
lakosg012012-11-29 15:25:46 // 21422
neked sikerült megmagyarázni :)
ez a lényeg
gecsa2012-11-29 12:55:57 // 21421
a tudás már az összerakás előtt megvan, így az maradhat..:D
Tentacle2012-11-29 12:48:47 // 21420
Ha szétszedte, akkor már tudja hogy működik, és mit lehetne ratja :"tuningolni", de csak szépen összerakja, tuningot már nem csinálja meg, mert annyira nem fontos, csak a tudás számít, amit szerzett azzal, hogy megnézte hogyan is néz ki ... szerintem :)
Föckös2012-11-29 12:45:22 // 21419
nem vagytok ti olaszok? :-)
Föckös2012-11-29 12:44:57 // 21418
na csak azért mert szeretsz szétszedni összerakni dolgokat, de a gyakorlati megoldás nem köt le.

ebből az jött nekem, le, hogy szétszeded, de már nincs kedved összerakni :-))))))))))))
Tentacle2012-11-29 11:59:34 // 21417
Én tökéletesen értelek, a probléma addig kihívás, amíg agyalni kell rajta. Ha már tudod hogyan kell, és csak "rabszolgamunka", akkor már nem érdekes.
lakosg012012-11-29 10:57:36 // 21416
Igen, de így kezdtem a mondókámat: "Ezt nehéz elmagyarázni." ;)
Föckös2012-11-29 09:55:56 // 21415
:-) van itt némi ellentmondás abban amit írsz :-)
gecsa2012-11-29 09:52:03 // 21414
pedig az elmélet csak akkor ér valamit, ha gyakorlatba is át tudod ültetni..:D
lakosg012012-11-29 09:24:31 // 21413
Ezt nehéz elmagyarázni. Teljesen mind1 mennyi van benne.
Szeretek szétszedni, összerakni, módosítani (főleg szoftveresen) dolgokat. Ez az ECU-s probléma pedig felkeltette az érdeklődésem :)

Az ilyen lehetőségek keresésével, tervezésével, foglalkoztatom az agyam. Ha már tudom, hogyan kell, a gyakorlati megvalósítás kevésbé köt le, általában nem is foglalkozom vele.
gecsa2012-11-29 08:50:05 // 21412
nem, én szeretnék az enyémről még képet 500000nél, meg amikor átfordul...:D
Föckös2012-11-29 06:42:43 // 21411
nem qvamindegy hány km van benne? :-)))
GTPeti2012-11-28 22:30:03 // 21410
Remek... :(
mreni2012-11-28 21:52:40 // 21409
legálisan is vehetsz olyan szoftvert illetve "interface-t" amivel megoldható.(nekem VW konszernhez van is 2007ig)
GTPeti2012-11-28 21:32:11 // 21408
"Logikusan végiggondolva vissza."
Így van. Legrosszabb esetben komplett újra kell flashelni. Ha nincs erre is valami spec. védelem (értsd: külön modul a controllerben)... ami könnyen lehet.
Másrészről vagy Stuttgartban tudnának segíteni (a Bosch bennfentesek), vagy olyan tekerők, akik pl. a Bosch-tól szerezték be (nem egészen legális csatornákon keresztül) a szoftvereket. Még mindig utóbbi az egyszerű út (vagyis találni egy olyan tekerőt, aki saját bevallása szerint képes erre). De a piszkálás rizikós még így is.
lakosg012012-11-28 21:12:16 // 21407
Jaaa, biztos, hogy nem a valós lesz. Engem (egyelőre) elméleti síkon most az érdekel, hogy egy ilyen megpiszkált ECU, ami nem számol, visszaállítható-e. Logikusan végiggondolva vissza. Értelme persze nincs...
mreni2012-11-28 21:11:40 // 21406
max 50%ot adok neki,hogy sikerül,de inkább annyit se
gecsa2012-11-28 21:09:32 // 21405
valószínű meg lehet oldani, hogy legyen egy szám, ahonnan számol tovább, de hogy az a valós lesz-e, azt nem tudni...
mreni2012-11-28 21:07:25 // 21404
elméletileg meg lehet próbálni,de két esélyes a dolog,ez ott dől el
lakosg012012-11-28 21:06:33 // 21403
nem akarok belenyúlni, nem is erről van szó. De azt, hogy nem lehet, nem tudom elfogadni :)
Elméleti síkon foglalkozom a dologgal.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak