beszereznék én egyilyet hogy javítson a hatásfokon, de ezért nem fogom leszedni a műszerfalat + nemtudom utólag belelehet e rakni plug&play...
lehet inkább veszek egy ilyet inkább :DD ráállítom az arcomra és had szóljon :D
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
eldiablo1562012-12-21 13:49:38 // 21852
mreni2012-12-21 09:38:09 // 21851
én rászánom azt a 2-4percet amíg,kiállok és bezárom a garázst,ennyi idő alatt már átmelegszik valamennyire az olaj.
gecsa2012-12-21 08:56:12 // 21850
nekem azzal megy el az a perc, hogy beröffentés után, helyezkedek el, övet húzok, zenét kapcsolok és választok, rátolom a fűtést, ilyesmi..van amikor csak fél perc, ha jeget kell kaparni, akkor kicsit tovább pöfög.. mivel nem jó az izzításom, én hidegben inkább várok kicsit..
tudom, hogy nem melegszik be alapjáraton sosem, arra nem is szoktam várni.. én utána 2000ig szoktam forgatni..
tudom, hogy nem melegszik be alapjáraton sosem, arra nem is szoktam várni.. én utána 2000ig szoktam forgatni..
Rizzo2012-12-21 04:54:26 // 21849
Én is reggel 5-kor megyek Rákospalotáról a Moszkvára .Álltalában felérek a Margit hídra (10km) mire felmegy a mutató a 70 90 közé .Nekem ez az üzemi hőfok .Fél éves a termosztátom.Becsomagoltam az egész elejét az se segített.Viszont hétvégén hegynek föl Dobogókőre felment 110-re .Ekkor leszedtem a fele takarást.
Wickey2012-12-21 00:22:29 // 21848
TD-n mi az üzemi hőfokod? Abba most raktam termosztátot, 80 fokos, és műszer szerint is vonalra 82 fokon áll városban - országúton egyaránt, ha bemelegedett. Szóval fain...
Amúgy vicces, a 145/156 105 lovas JTD-be 88 fokos termosztátot ír, szóval a kábé 90 fokos hűtővized rendben is volna.
A 115 lovasba is a 88 fokost hozza, most hogy megnéztem, pedig nagyon úgy emlékszem, hogy abba 4 éve 82 vagy 83 fokos termosztátot vettem... nem is ment fel soha a vizem 90 fokra még újkorába se, megállt a jelöletlen osztás fölött picivel (156-nál az a 80 fok) na mindegy.
Amúgy vicces, a 145/156 105 lovas JTD-be 88 fokos termosztátot ír, szóval a kábé 90 fokos hűtővized rendben is volna.
A 115 lovasba is a 88 fokost hozza, most hogy megnéztem, pedig nagyon úgy emlékszem, hogy abba 4 éve 82 vagy 83 fokos termosztátot vettem... nem is ment fel soha a vizem 90 fokra még újkorába se, megállt a jelöletlen osztás fölött picivel (156-nál az a 80 fok) na mindegy.
Wickey2012-12-21 00:15:21 // 21847
lehetne ötször akkora hűtője is, ha egyszer jó benne a termosztát, télen akkor is működnie kell. Pont akkora amúgy a hűtője, hogy nyáron a negyven fokban ácsorogva is lehűtse a 90 fokos motor hűtővizét, egy centivel se nagyobb. :)
Wickey2012-12-21 00:13:21 // 21846
Nekem is. Csak ugye nem mindegy, hogy mész vele 10 km-et. Én 8-9 perc alatt 70-80-as utazóval ötödikben hajnali hatkor, amikor sehol senki (tehát nem kell megállni és legfőképp elindulni, egy kikanyarodás után menjen tovább egyenesen hét kilométert az utiterv). Épphogy valamennyire elkezd fűteni mire elérek az M2-höz. Ott padlózom le először a felhajtónál, oszt mire leforog a harmadik, a motor is hirtelen megmelegszik üzemire, na, onnantól (kéne) nyit(nia) a termosztátnak.
Wickey2012-12-21 00:09:21 // 21845
annak sok értelme van, még hibátlan termosztáttal se melegszik be a motor fél óra alapjáraton ketyegés után sem. Be kell indítani, várni 10-20 másodpercet, hogy legalább elinduljon az olaj körbe-karikába, oszt lehet ezerötös "emeltalapjárati" fordulaton kis terheléssel végighatolni az utcán. 500 méter után meg padlógáz kivételével BAU.
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-20 18:23:41 // 21844
az előbbit nem biztos a másodikat biztos:D
eldiablo1562012-12-20 15:03:19 // 21843
hát nemtudom, lehet. majd rádugom gépre, fessel megnézem, ott csak jó értéket mutat. gondolom a vízhőfok jeladó adja a jelet az ecunak hogy merre hány méter.am emléxem, hogy 1x mintha néztem volna nyáron és az órám szerint több volt mint a gépen.
gecsa2012-12-20 14:50:07 // 21842
meg kell mérni, és kiderül..:) a rossz lehet az is, hogy nem zár tökéletesen, így ugyan eléri a hőfokot, de sokkal lassabban...de nem feltétlenül ez miatt van..rengeteg oka lehet..lehet csak a mutató mutat neked is rosszul..:)
eldiablo1562012-12-20 14:45:48 // 21841
Éns e indulok rögtön a minimum 2 perc megvan nálam is. annyi hogy 1800as fordulat környékén ha tudok haladni 4esbe 60 körül teszem meg azt a 10 km t mire bemelegszik ,rossz lenne a termosztátom?? Én úgy tudtam a rossz termosztát nem megy 80 felé és megnő a fogyasztás is, nekem most 6 litert eszik, az elég barátságos.
gecsa2012-12-20 14:36:54 // 21840
igaz én ilyen hidegben mindig melegítek egy kicsit a ház előtt...kb 2 percet...
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-20 14:36:40 // 21839
Más: résolaj méréssel csak a porlasztó dugulást lehet kiszűrni (túl sok visszaáramló gázolaj), vagy a porlasztó kopásra is lehet következtetni?
Legkésőbb tavasszal szeretném legalább ilyen szinten ellenőrizni, hidegen nem tetszik a hangja a gépnek, túl morgós. Eddig is jobban morgott hidegen, de a fülem határértéket jelzett, egy ellenőrzést mindenképp megcsinálnék a km-re való tekintettel :-)
Szerintem valamelyik porlasztóm fárad. Még indul -11 ben is, de ott is hallom mintha becsörrenne az első pár ütemre. Fölöslegesen szétszedni nem akarom, azért gondoltam elsőkörben egy résolaj mérésre.
Legkésőbb tavasszal szeretném legalább ilyen szinten ellenőrizni, hidegen nem tetszik a hangja a gépnek, túl morgós. Eddig is jobban morgott hidegen, de a fülem határértéket jelzett, egy ellenőrzést mindenképp megcsinálnék a km-re való tekintettel :-)
Szerintem valamelyik porlasztóm fárad. Még indul -11 ben is, de ott is hallom mintha becsörrenne az első pár ütemre. Fölöslegesen szétszedni nem akarom, azért gondoltam elsőkörben egy résolaj mérésre.
gecsa2012-12-20 14:34:14 // 21838
nekem agyig fent a fűtés, és tényleg 6-8 km után meleg a motor, és meleget is fúj be..-10ben is max 10 km kitakarás nélkül..szerintem ez csak jó termosztát kérdése..
eldiablo1562012-12-20 14:31:51 // 21837
Az hűtőm egészében kivan takarva, mégis 10 kmt kell mennem ahhoz hogy üzemmeleg legyen úgy h addig csak hideget nyomatom:S ez a nem mind1:S
gecsa2012-12-20 14:31:49 // 21836
nekem a mes szerinti 88 foknál alig mutatott többet, mint 70 fok...szerintem inkább ott a sanszos..és ez nem egyedi eset..:)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-20 14:28:17 // 21835
Elvileg ugyanaz, bár a termosztátban nem vagyok biztos. Valhol ott keresném a különbséget. Vagy a hőfok műszer más csak :-)
gecsa2012-12-20 14:09:12 // 21834
lehet mindkettőtöknek igaza van, de ugye azhogy az alább is volt, ha túlhűtene, akkor a termosztát zárna, így tartania kellene a hőfokot...
Föckös2012-12-20 14:06:08 // 21833
én anno azt mondtam erre, hogy az 56osoknak túlméretezett a hűtője, de GTPeti azt mondta, hogy szerinte a motornak kevés a hővesztesége.
gecsa2012-12-20 08:17:40 // 21832
pedig elméletileg a hűtőrendszer is ugyanaz kell legyen, nem?
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-19 22:33:56 // 21831
Ezt furcsállottam is mindíg. Nálam beáll 90 alá egy hajszálnyival és ott is marad, nem szokása visszahülni. Ugyanilyen motorral szerelt 156-nál meg mászkál fel le a hőfok. Hogy miért arra ötletem nincs. Én egyszer takartam ki egy mappával, amikor rossz volt a termosztátom. Pályán állandóan visszahült. Aztán bent felejtettem, és következő nyáron azon idegeltem magam, hogy miért melegszik az autó :-) Úgyhogy soha többé karton, inkább cserélem a termosztátot, végülis az a dolga hogy beállítsa az üzemi hőfokot. Ha sok a hűtés, úgyis bezár.
atika2012-12-19 19:29:30 // 21830
nem mentem még túl sokat így vele de úgy tűnik nem sokat számít a letakarás! cirka 2km
gecsa2012-12-19 14:22:41 // 21829
nekem amúgy nincs kitakarva, normál használat mellett 6-8km után üzemmeleg.. :)
Föckös2012-12-19 13:49:27 // 21828
jaaa, semmi rosszindulat nem volt ebben, csak hát tudjuk, hogy a 156ok hajlamosak alapjáraton, még nyáron is visszahűlni, ergó nem okoz komoly gondot a téli letakarása a hűtőnek.
(akkor voltam komoly gondban, amikor bexart a boxin a termosztát és a hűtőventilátor is...)
(akkor voltam komoly gondban, amikor bexart a boxin a termosztát és a hűtőventilátor is...)
Föckös2012-12-19 11:58:39 // 21826
156, nem meglepő ;-)
Fairlane2012-12-18 22:38:27 // 21825
Kb stimmel, az enyémek 0 fok körüli értékek :)
SanyiJTD2012-12-18 22:34:56 // 21824
8fokba lemértem 8km kellett a 90fokhoz, takarás nélkül
Fairlane2012-12-18 22:07:46 // 21823
Hm, nekem most szűk félig van kitakarva egy darab kartonnyal.
Olyan 2-3km múlva indul el a mutató, 6km múlva 70-80 fok körül van, és kb 10 km míg beáll 90-re. Igazából karton nélkül sem volt sokkal több.
Akkor ezek szerint bírna még. :)
Termosztát új, 1.9 16V JTD.
Olyan 2-3km múlva indul el a mutató, 6km múlva 70-80 fok körül van, és kb 10 km míg beáll 90-re. Igazából karton nélkül sem volt sokkal több.
Akkor ezek szerint bírna még. :)
Termosztát új, 1.9 16V JTD.
mreni2012-12-18 21:43:29 // 21822
nekem most félig van kitakarva,teljesen nem takarnám ki az tuti.
SanyiJTD2012-12-18 21:20:19 // 21821
Mondjuk ilyen időbe nem megy feljebb. Fél takarást majd kipróbálok!
atika2012-12-18 21:09:15 // 21819
Én is telibe takartam polifoammal és így is 90 alatt van!
Bgabor2012-12-18 21:08:52 // 21818
8v 1,9 jtd ??? 80-100 km/h normál használat .
SanyiJTD2012-12-18 21:06:08 // 21817
Ne vegyél rá mérget az enyém simán fel tud kúszni 90 fölé. És nincs letakarva a hűtő
Bgabor2012-12-18 21:02:08 // 21816
Egy kis érdekesség , egyik kolléga írta hogy a Jtd-hűtőjét teljesen letakarta ,na gondoltam kipróbálom 0-3-fok külső hőmérséklet. Az autó gyorsan eléri az üzemi hőfokot, és 200-km után se melegszik túl tökéletesen üzemi hőfokon megy,de még a ventilátor se kapcsol be. Érdekes. Ebből annyi adódik ,hogy igen nagy tűréshatárral készítik az autókat :-), de nem gondoltam hogy ennyire......
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-18 20:03:12 // 21815
Hétvégén kiderül, bár világ vége lesz pénteken ugy hogy még addig meg kéne csinálnom :)
gecsa2012-12-18 19:41:28 // 21814
ha úgy sem megy,akkor nincs tippem...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-18 17:17:42 // 21813
Köszi :)
gecsa2012-12-18 09:22:14 // 21812
a fes könyvtárában kell lennie egy pdf fájlnak, amiben minden le ven írva lépésről lépésre, és még képekkel is illusztrálva van.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-17 19:43:17 // 21811
Hát most meg fogtál, mert fogalmam sincs miről beszélsz :) úgy hogy tuti nem. Akkor ezt meg fogom próbálni hát ha sikerülni fog végre. Köszi
gecsa2012-12-17 15:43:14 // 21810
erre már többen felhívtuk a figyelmet...:D
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-17 15:07:22 // 21809
Az USB-Serial port Latency timerét minimumra állítottad? Anélkül nem ment nekem se.
gecsa2012-12-17 12:20:51 // 21808
nálam sem, de másképp nem volt értelme a kérdésnek.. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-17 11:35:24 // 21807
rossz vezérlés nálam sosem érett a csereérett fogalommal :)
embléma..nincs mit :)
embléma..nincs mit :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-17 11:33:39 // 21806
a kérdésre ugyan az a válasz ha a feszítő törik el akkor szintén csörög ha a vezető csapágyas akkor megy csapágy hangja van :)
gecsa2012-12-17 11:15:41 // 21805
abban az esetben a válasz szintén nem.. és nem is éri meg ráhúzni az intervallumra..ha szakad a szíj, akkor ott elég hamar átrendeződnek a dolgok a motor belsejében.
Laurent2012-12-17 10:39:43 // 21804
Gecsa tökéletesen megfogalmazta. :-)
gecsa2012-12-17 09:41:58 // 21803
a rossz vezérlés nem feltétlenül jelenti azt, hogy rosszul van összerakva.. :D
irányulhat arra is a kérdés, hogy érzékelhető-e hanghatásillag, ha a vezérlés megérett a cserére.. ;)
(egyébként jó lett az embléma, köszi!!)
irányulhat arra is a kérdés, hogy érzékelhető-e hanghatásillag, ha a vezérlés megérett a cserére.. ;)
(egyébként jó lett az embléma, köszi!!)