Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-29 12:19:21 // 21952
Én is javasoltam a tulajnak miközben az egr ét tisztogattam hogy ezt nem tisztítani hanem ki iktatni kéne :) A dpf-et hogy lehet ki herélni? ott ki kell iratni a programjábol hogy ne dobáljon hibát ha jól gondolom.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
droberto2012-12-29 00:44:55 // 21950
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-28 21:33:05 // 21947
Ma tisztítottam egy 159 en nagyon retkes volt. De nem ez a hibája ki olvastuk részecske szűrő hibát ír meg hogy 103% gondolom a telítetsége. Menet közbe dob egy hibát és nem megy az autó mint kb egy 1,6 szívó diesel. Turbó nyomás van. A comp szerint 130c fokos volt a dpf olvasgattam a 159 fórumot hogy 600-650c kellene hogy legyen a tisztításhoz. A termosztátja szar neki mert 50c fölé nem megy a víz még ilyen taposós tesztelős próbautakon sem. Az lehet hogy mivel nem éri el az üzemi hőt ezért nem tud fel melegedni a dpf és tisztulni?
Alfa GT-Csaba2012-12-28 21:28:30 // 21946
És amikor dobja a hibát,nem áll vészüzem módba??Értem ez alatt hogy letiltja a turbót !
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-28 21:24:43 // 21944
Igen 8-v 115 paci. Ne értsd férre nem akarok veszekedni vagy okoskodni, te biztos jobban értesz hozzá meg többet is láttál csináltál, én csak 1,5 éve ismerkedek vele. De nekem ez a tapasztalat amit írtam lefalaztam közbe dob hibát de kitörli ha csati lehúz akkor nem törli. Érdekesség hogy mindig akkor dob hibát ha meg kergetem kicsit és pl megyek 100km/h tempóval elérek lakott területet kidobom üresbe és lassítok vissza rakom 4 be 60km/h és dobja is. De úgy néz ki jó lesz a ecu scan ma próbáltuk egy 159 1,9 mjeten szépn olvasta mindent faszán. Holnap ki próbálom az enyémen és ha dobja majd a hibát ki olvasom.
Alfa GT-Csaba2012-12-28 21:20:47 // 21943
Ha már csak azt megelőzzük hogy a szutyok vissza menjen ami idővel eltömít dolgokat,akkor már megéri lezárni!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Alfa GT-Csaba2012-12-28 21:14:58 // 21941
Mi változik az egr falazása után azon kívül hogy a szutyok nem megy vissza a szívó sorba?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Svéd2012-12-28 20:49:09 // 21939
Köszi.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-28 20:44:47 // 21938
De igen gyújt. Nekem tutira mivel azóta csinálja mióta le lett falazva, és ha lehúzom róla csatlakozót akkor nem törli a hibát ha vissza rakom rá 6 indítás és nincs hiba.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Svéd2012-12-28 20:41:14 // 21936
Az EGR környékén keressem majd?:)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Svéd2012-12-28 17:21:03 // 21932
Mivel teljesen autodidakta módon probálom tanulni ezt a diesel dolgot,valaki dobna egy képet a Map-ról?:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-28 17:17:21 // 21931
Nekem alfa talin azt mondták többen is, hogy a faceliftes 156 kiabáll érte mindegy hogy 8-16v. Így is van nekem is dobálja a hibát és tőri.
Alfa GT-Csaba2012-12-28 16:19:59 // 21930
Igérem meglesz!!!!
Fairlane2012-12-28 15:08:27 // 21929
Kicsit belekavarodtam ebbe az egerezésbe. :S

Én eddig az olvasataimból úgy tudtam, hogy
- a 8v JTD lefalazott egr-el nem gyújt hibalámpát.
- a 16v JTD viszont igen.
Valaki kijavítana, ha nem így van?

Csaba, ha megléped, majd írd meg a konklúziót légyszi :)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
eldiablo1562012-12-28 13:17:14 // 21925
Megjött az új termo , hétvégén berakom. Kérdés amit már megakartam kérdezni csak mindig elfelejtem:) hogy ugyebár az egr hűtőből megy egy cső a termóba. Annak mi a szerepe? Kipufogó gáz megy a termóba!? Mi értelme ? csak azért is kérdem mert nekem csonknál is levan falazva így kizárva azt h a hűtőbe is menjen kipuffgáz ezálta azon a csövön se megy be semmi.
Alfa GT-Csaba2012-12-28 12:08:24 // 21924
Biztos sokkal tisztább lesz mivel nem kapja a sok szutykot az egr-től!Kiváncsi lennék a szívósor szétszedve mit tartogatna de eltudom képzelni!!Sajnos nem egyszerű szétszedni
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Alfa GT-Csaba2012-12-28 11:59:11 // 21921
Kiváncsi leszek ha a gt-nél lefalazom az egr-t dobja e a hibát!!Azért az vicc hogy az ember cserélgeti a levegő szűrőt hogy a kocsi elegendő és tiszta levegőt kapjon ,de ez a sok barom meg visszavezette a kipufogó gázt a szívó sorba !Kivettem a map szenzort és nem lehetett ráismerni a gyári alakjára csak egy nagy kormos olajsár gombóc csöngött a végén!
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kicsu2012-12-28 11:49:44 // 21919
Értem.Nem piszkáltam az elektromos részét,törlés után szinte azonnal jön a hibakód.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kicsu2012-12-28 10:28:53 // 21917
lámpát nem gyújt! de a p0704 MIL bekapcsolt, hiba néha van. bár lehet ennek semmi köze az egr-nek.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
alfa147,Gt2012-12-28 01:36:10 // 21915
Köszi igy hamar megtaláltam.
Kicsu2012-12-27 22:41:42 // 21914
Az enyém nem újabb,egr falazva és dobja a hibát.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-27 19:35:45 // 21913
Aha gondolom ez nem cm3 függő. Tehát ha sógornőm meg haverom 1,3 m jet grandepuntójába lefalaznám azok is kiabálnának. Ilyen kiírást az ilyen tuning cégek csinálnak mint pl Kollárék?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-27 15:21:12 // 21911
Én úgy dugóztam le hogy a Egr-be már nem jut el a füst, valaki a pillangó szelepnél szokta, szerintem mindegy. Hibát fog dobni sajnos nekem is dobálja de utána 6 indítás és tőrli egy ideig.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
alfa147,Gt2012-12-27 00:10:23 // 21909
Köszönöm a segitségeteket. Ma megejtettem az "egér" tisztítását,igazán nem volt szutykos.Ha már kiszedve akkor biztos ami biztos lefalaztam.Melyik részen szoktátok ledugozni?Az alsó részét találtam a legkönnyebben kivitelehetönek.Az normális hogy a kocsi semilyen hibát nem irt ki a lefalazás után?A Járgány most szuper,stabil az alapjárat megy rendesen és nem torpanik.Lehet valahol olvasni az EGR müködéséröl magyarul?Köszi Zoli
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-26 18:33:47 // 21905
Heló még mindig küszködök a progi beállítással. Néztem azt a pdf fájlos segítséget odáig el is jutottam hogy a Latency Timer-t visszavettem 16-ról 1-re. Csak innen nem tudok tovább lépni :(
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-26 15:26:19 // 21904
Itt azt mondja, hogypl a 147 jtd 8v 100 lovasba nem megy bele a q2 difi, de ezek szerint a 115 pacisba már beépíthető. Arra semmi utalást sehol nem találok, hogy a 105 lovas jtd váltója milyen, belerakható-e, vagy nem. Jól rápörögtem erre már megint...:-) Pedig eredetileg csak kuplungon agyaltam. A jelenlegi kombó ami fejben összeállt, az a 140 lovas jtd kettőstömegűje(bontott gyári) és kuplungja és egy difi csere.
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-26 15:00:29 // 21903
Nem dobja ki, veszi, nem recseg. :-) De...kottyan a difi, kissé lóg a kihajtás, cseppenként ugyan de hagyogatja el az olajat, és haloványan búg a csapágy benne. Egyik sem komoly még, 1 deci olajat töltöttünk után nemrég, ezt 1-2 év alatt csepegtette el. A búgást a kerék mellől lehet kihallani, ha odahajolok, egyértelmű. Bent még nincs tipikus váltóbúgás hang. Az is kérdés, hogy nem kottyan e a nyelestengely, nem az okozza e a kuplungom ropogását (pl félre kopott) Az is opció, hogy szétborítani, megcsapágyazni, visco vagy q2 difit belerakni, új szimeringek bele, aztán mehet amíg bírja. Szétesni nem fog, el kéne annyit mennie mint amit a motor elfut. A szinkronok szerencsére nem kopottak, ennek semmi jele.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak