egy kis off:
egy ismerősöm összedobott egy gyengécske dízel konfigot:
3000 es örvénylőkamrás 24szelepes merci motor,
kompresszor, nagy turbó, nagyobb ac, épített adagoló, 3tárcsás kuplung, audi összkerék hajtás.
laza 500 ló, és ami érdekes:
még a szelepfedelet sem vették le a motorról, pedig van benne km rendesen
alapjáraton 0,2őt tölt, elég szépen harap
ha nem esik, akkor ma húzzák feljebb lacházán, kiváncsi leszek.
na ennyit a nagynyomású rendszerekről????
on
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Föckös2014-09-13 07:17:33 // 27302
Föckös2014-09-13 07:13:30 // 27301
áhh, nem lesz kókányolás.
igazából simán elég volna egy kb 2x akkora, mint a mostani nagy:-)))
a tény az az, hogy mindegy mekkora, ha városban rugdosod neki, és nem mész nagy tempókat, akkor mindegyik elmelegszik előbb utóbb.
vizes kéne...
igazából simán elég volna egy kb 2x akkora, mint a mostani nagy:-)))
a tény az az, hogy mindegy mekkora, ha városban rugdosod neki, és nem mész nagy tempókat, akkor mindegyik elmelegszik előbb utóbb.
vizes kéne...
'''''2014-09-12 19:38:43 // 27300
Kiegészítő cooleren nem gondolkodtál?(Magyarul:még egy kisebb cooleren a gyári elé?) Nálam most így van megoldva.
Föckös2014-09-12 12:51:24 // 27299
jaja, meg a bakkecske üzemmód, egyik nap másodikban olyan módon visszafogta, h majdnem megfejeltem a kormányt:-)
'''''2014-09-12 12:05:47 // 27298
Kösd ki az asr lámpát ha csak az zavar! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2014-09-12 10:39:33 // 27297
Megyünk mi is! :-)
Mostmár 99%. Majd versenyzel velem, én bírom a kudarcot :-)
Mostmár 99%. Majd versenyzel velem, én bírom a kudarcot :-)
Föckös2014-09-12 07:17:25 // 27296
minek, nem fogok versenyezni kaposon:-)
na meg amúgy is, most úgy állok nyomatékkal, hogy sokat villog az asr, pedig egész jó gumim van.
na meg amúgy is, most úgy állok nyomatékkal, hogy sokat villog az asr, pedig egész jó gumim van.
'''''2014-09-11 17:35:23 // 27295
Remélem Kaposra összeáll a gép.Nagytakarításra és pasztázásra is bejelentettem már a tali előtti napra.Most,hogy hidegebb lesz,visszarakod az erősebb progit?
'''''2014-09-11 17:31:04 // 27294
Ezt csinálta velem is! :-) 200-al és felette teszteltük kis zergeb@szta utakon,ahol még arattak is mellette.Hát ha ez kell a diagoláshoz akkor muszáj nyomni neki! :-)
Föckös2014-09-11 16:07:23 // 27293
te hallod Ákoska, ezt én még sosem csináltam meg, ennyivel még sohasem mentem:-))
Föckös2014-09-11 16:06:15 // 27292
míícsoda??
a motorháztetőn ülve? :-)))
a motorháztetőn ülve? :-)))
Manky9562014-09-11 14:37:43 // 27291
Sajnos azzal csak diagolni tudsz ,ha működik :) simán menj vele egy kört tedd 4esbe 1800tól told el neki 4000rig csőgázon. Teljes gázolaj mennyiséget és fordulatszámot esetleg a kért turbó nyomást pipáld be. Ha ezek meg vannak küld el a csv file-t amit lement a fiat ecu scan program, aztán megnézzük
LacUS2014-09-11 14:06:26 // 27290
A "sima" kapcsolgatós interfaceszel le lehet menteni,vagy ELM kell hozzá?
Manky9562014-09-11 13:08:40 // 27289
Diagnosztikával is ki lehet ,vagy le kell menteni és megnézni chk-ot vagy van még pár variáció.
LacUS2014-09-11 13:01:32 // 27288
A pados mérésen kívül,hogy lehetne kideríteni,hogy gyári vagy módosított program van a kocsimon?
Manky9562014-09-11 12:54:27 // 27287
Ahogy nézem edc16al állsz szemben az 2,5-3p környéke , ha ügyes vesztenél :P:)
Föckös2014-09-11 12:50:32 // 27286
hát az autóval együtt az a te jogos tulajdonod, így bátran kérd el attól, aki írta a progit rá.
.......................2014-09-11 11:39:01 // 27285
csak nekem nincs meg a gyári Progi
Föckös2014-09-11 11:27:54 // 27284
na ez igaz.
azért nem minden nap történik meg box eltávolítás, gondolom nincs rá olyan gyakran igény.
kérdés, hogy miért is akarná kivenni az ember a boxot, ha jó, és ugyanígy a fájlt viszacserélni a gyárira, ha az jó...
egyébként akár versenyezhetünk is :-)))
edc15 esetén pl
ha kapunk mindketten megfelelő szerszámot, akkor kb annyi idő alatt írom vissza neked a gyári tartalmat, mint amennyi idő alatt csavarod ki a második csavart a motor takaró lemezen.:-)) (7 másodperc)
azért nem minden nap történik meg box eltávolítás, gondolom nincs rá olyan gyakran igény.
kérdés, hogy miért is akarná kivenni az ember a boxot, ha jó, és ugyanígy a fájlt viszacserélni a gyárira, ha az jó...
egyébként akár versenyezhetünk is :-)))
edc15 esetén pl
ha kapunk mindketten megfelelő szerszámot, akkor kb annyi idő alatt írom vissza neked a gyári tartalmat, mint amennyi idő alatt csavarod ki a második csavart a motor takaró lemezen.:-)) (7 másodperc)
Föckös2014-09-11 11:23:21 // 27283
KIgyorsításkor nekem már régóta, ellenben nagyon ritkán történik meg, nem rendszeresen.
Coolern semmi baja, csak újra kell gondolnom, mint írtam is. Elég fura ördögi kört okoz nyáron az elhelyezése miatt. Nem enged elég hűvös levegőt a vízhűtőhöz, így a az egyik (elég brutál előtöltésű) progival melegedett, vissza kellett tennem egy gyengébb progit.
Ha túlmelegszik, az nem jó, a gyári hőmérsékleti limiter tábla visszafogja, azaz megint nem megy, ha ezt átírom, akkor persze megy, de melegszik, és veszélyes lehet.
Arról nem is beszélve, hogy beindul a hűtőventilátor, és ráfújja a brutál meleg levegőt a cooler utáni szívócsőre, így a lehűtött levegő visszamelegszik valamennyire, és akkor megint nem megy jól. Szóval ördögi kör ez.
Megoldás az lesz, hogy löki le, kivágni, coolert előrébb helyezni, hogy ne legyen ilyen közel a vízhűtőhöz, a hideg oldali csövet meg valamivel le kell palástolni, hogy ne menjen rá közvetlenül a meleg levegő.
Na ez agyban hamar megvan ugyan, de nem egy félórás meló...
Nagyobb, nem feltétlenül nagyobb, de több levegőt szállító turbó kéne biza, ugyanúgy, mint a wmi, de erre nem nagyon lesz pénz idén (se).
Azért várom már, hogy kaposon vigyél egy kört!
Coolern semmi baja, csak újra kell gondolnom, mint írtam is. Elég fura ördögi kört okoz nyáron az elhelyezése miatt. Nem enged elég hűvös levegőt a vízhűtőhöz, így a az egyik (elég brutál előtöltésű) progival melegedett, vissza kellett tennem egy gyengébb progit.
Ha túlmelegszik, az nem jó, a gyári hőmérsékleti limiter tábla visszafogja, azaz megint nem megy, ha ezt átírom, akkor persze megy, de melegszik, és veszélyes lehet.
Arról nem is beszélve, hogy beindul a hűtőventilátor, és ráfújja a brutál meleg levegőt a cooler utáni szívócsőre, így a lehűtött levegő visszamelegszik valamennyire, és akkor megint nem megy jól. Szóval ördögi kör ez.
Megoldás az lesz, hogy löki le, kivágni, coolert előrébb helyezni, hogy ne legyen ilyen közel a vízhűtőhöz, a hideg oldali csövet meg valamivel le kell palástolni, hogy ne menjen rá közvetlenül a meleg levegő.
Na ez agyban hamar megvan ugyan, de nem egy félórás meló...
Nagyobb, nem feltétlenül nagyobb, de több levegőt szállító turbó kéne biza, ugyanúgy, mint a wmi, de erre nem nagyon lesz pénz idén (se).
Azért várom már, hogy kaposon vigyél egy kört!
.......................2014-09-11 11:14:38 // 27282
pontosítok:
a megoldás nem tetszik ,mert így nem tudom kivenni a Remapot amikor akarom
a Boxot pedig bármikor eltávolítom,ha akarom
a megoldás nem tetszik ,mert így nem tudom kivenni a Remapot amikor akarom
a Boxot pedig bármikor eltávolítom,ha akarom
.......................2014-09-11 11:13:38 // 27281
csöri intézte
Föckös2014-09-11 11:08:44 // 27280
megkérdezhetem, hogy ki írta?
Piritu - 1.000.0002014-09-10 22:26:30 // 27279
Az én boxom pont nem ezt tette. Végig jól érezhető volt a többlet...
mreni2014-09-10 22:07:09 // 27278
Mondjuk ez pont nem igaz... Kb millió féle box van,rengeteg fele karakterisztikával.
Alfa GT-Csaba2014-09-10 21:42:10 // 27277
jobb i!A box csak rúg egy nagyot alapról aztán elfogy mint a gyertya,a chip mg folyamatosan tartja azt a nyomatékot a végtelenségig!
Liquid2014-09-10 21:14:46 // 27276
én jobban bízom egy megírt, többször finomított programban, mint egy univerzális boxban
.......................2014-09-10 21:02:28 // 27275
Én már nagyon megbántam,hogy remapoltattam
Szerintem is box sokkal jobb
Szerintem is box sokkal jobb
'''''2014-09-10 20:38:24 // 27274
Föci,mióta van gondod a kigyorsításkor?És mi baja a coolerednek?Azt írtad múltkor,hogy minden rendben.Ott akadtam el,hogy nagyobb turbót szeretnél.Most akkor mi van???
Föckös2014-09-10 20:29:32 // 27273
de, átveri... ;-)
elég nehéz lenne hirtelen elmagyarázni, hogy mi alapján, van pár tábla, amit el kéne magyarázni hozzá
Maga a nyomaték limiter nem olyan bonyolult, de azért az mégis, mert az egyik tengelye nem statikus.
elég nehéz lenne hirtelen elmagyarázni, hogy mi alapján, van pár tábla, amit el kéne magyarázni hozzá
Maga a nyomaték limiter nem olyan bonyolult, de azért az mégis, mert az egyik tengelye nem statikus.
mreni2014-09-10 20:16:57 // 27272
csúnya is lenne,ha ez sikerülne a 385-ből,de jól hangzik :D :)
De a nyomaték limiter mi alapján dolgozik egyébként?
Box nem veri át ezt is?
De a nyomaték limiter mi alapján dolgozik egyébként?
Box nem veri át ezt is?
Föckös2014-09-10 20:09:02 // 27271
gyárilag 437 a nyomatéklimitered ;-)
mreni2014-09-10 18:14:58 // 27270
Végülis egy Steinbauer P-Box került az autóba,elég jónak tűnik,papírforma szerint 205ló 460nm,aztán ez vagy igaz vagy nem,de ilyen nedves időben semmi esélye nem volt megtapadni a 18-as kerekeknek,még 3.ban is villogott az ASR visszajelző.
5-6ban pedig érezni a belső féltengely csillag remegését :D
Szóval jól sikerült,semmivel nem füstöl jobban mint gyári állapotban.
Ez a cucc nem a rail nyomást emeli,hanem a csúcsok nyitási idejével játszik,eddig szimpatikus.
5-6ban pedig érezni a belső féltengely csillag remegését :D
Szóval jól sikerült,semmivel nem füstöl jobban mint gyári állapotban.
Ez a cucc nem a rail nyomást emeli,hanem a csúcsok nyitási idejével játszik,eddig szimpatikus.
Liquid2014-09-10 15:06:36 // 27269
persze :) nem olyan családbul származok én hogy csak úgy nyomogassam a gázt
Kócosw2014-09-10 14:34:36 // 27268
de gondolom sosem mesz gyorsan es ovatosan lepkedsz a jobbodali pedalon..
Liquid2014-09-10 14:15:04 // 27267
a nagy átlagom 9-10 között van (tankolva, a comp csal, mert általában kevesebbet mutat)
a fogyasztás nem változott, mondjuk előtte is csippelve volt csak máshogy
a fogyasztás nem változott, mondjuk előtte is csippelve volt csak máshogy
Kócosw2014-09-10 14:01:34 // 27266
idezöjelben ertettem a kaparast..nem hatsokerekes lada ez hogy kaparjon :)
fogyasztas hogy alakul?
fogyasztas hogy alakul?
'''''2014-09-10 13:35:07 // 27265
Viszont indulásnál qrvajó! :-)
Liquid2014-09-10 12:57:09 // 27264
kaparni nem könnyű vele :)
azt mondta a srác, hogy szerinte +30-35Le és +50Nm lehet kb.
Tehát olyan 240Le, 450Nm
azt mondta a srác, hogy szerinte +30-35Le és +50Nm lehet kb.
Tehát olyan 240Le, 450Nm
Kócosw2014-09-10 12:54:17 // 27263
mit saccolnak loeröben mit tud most?
Kócosw2014-09-10 12:53:55 // 27262
eltudom kepzelni.ha sikerül a kul ott majd meglatom hogy kapar :)
redbull902014-09-10 11:11:06 // 27261
Ááá értem rendben! :)
Liquid2014-09-10 11:10:47 // 27260
jól :) megy mint a barom
Liquid2014-09-10 11:09:16 // 27259
ezt sajna nem tudom, nekem még megvan az Egr, csak tudom hogy foglalkozik ilyen dolgokkal is
Kócosw2014-09-10 11:04:17 // 27258
hogy teljesit a chippelt gep?
redbull902014-09-10 11:01:55 // 27257
leszeretném dugózni előzőnél sem volt semmi probléma 2 év alatt, igaz ott még nem nyavalygott a gép ha ledugóztam és nem lett kiírva...:)
Köszi Liquid, mennyibe került?
Köszi Liquid, mennyibe került?
Liquid2014-09-09 22:10:11 // 27256
PTS tuning Pannonhalma, hivatkozz rám nyugodtan, emlékezik a srác a gépre :)
Kristyon2014-09-09 22:01:14 // 27255
Piritu - 1.000.0002014-09-09 21:44:32 // 27254
Ha kicseréled is csend lesz :-)
redbull902014-09-09 21:22:43 // 27253
EGR-t hol tudom kiíratni ? Győr környékén nem tud valaki aki foglalkozik ilyennel?
behalt teljesen és már rohadtul idegesít a sipolása... alig várom kikerüljön a rendszerből azt lefalazhassam végre és csönd legyen....
behalt teljesen és már rohadtul idegesít a sipolása... alig várom kikerüljön a rendszerből azt lefalazhassam végre és csönd legyen....