Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Ferke2006-12-08 15:56:57 // 1552
És hogyan iktattad ki úgy, hogy benthagytad az egrt?
Ferke2006-12-08 15:54:04 // 1551
Honnan tudod, hogy nem műxik:Telement a mágnesszelep is ganéval?
Goodboy2006-12-08 15:40:48 // 1550
Talánn annyi,h nem vágja tele a mocit ganyéval,meg meleg levegövel,de az EGR t hagyd meg mert bejelez az agynak!
Selmak2006-12-07 09:56:30 // 1549
Nekem még műxik, de lehet hogy én is kiiktatom majd. Van valami pozitív tapasztalat?
Goodboy2006-12-07 08:46:35 // 1548
jelentem én már kiiktattam az EGR t F erke!
Selmak2006-12-04 12:49:07 // 1547
Ha már oda is bemegy akkor annak az EGR-nek reszeltek.
Ferke2006-12-04 11:05:34 // 1546
Én csak a szelep részénél takarítottam ki rendesen, ahol keresztülmegy rajta a cucc. Le kell venni a 4db csavarral rögzített mágnesszelepet is? Ott is ki érdemes takarítani?Bemegy oda is a kula?
Selmak2006-12-04 10:53:06 // 1545
Az EGR tipikus hiba sajna minden dieselnél. Gyakran kellene takarítani.
Ferke2006-12-04 10:13:41 // 1544
Igen, simán lehet. Viszont most komolyan gondolkozom, hogy kivszem én is az egr-t, és ledugózom. Nem vagyok egy környezetszennyező típus, de valszeg nem sokkal jobban szennyezi a környezetet egr nélkül, viszont az, hogy visszamegy a motorba az a rendeteg ganéj, na ez már aggaszt.:(
DZ1662006-12-04 10:09:51 // 1543
Na ez jó hír!Gondolom valamennyire állandóan nyitva volt a visszavezetőszelep,és az égés nem volt tökéletes.
Ferke2006-12-03 23:40:14 // 1542
Erre nincs ötleem, de ha gépre kötöd, lehet hogy kidobja a hibát!
npeti1562006-12-03 22:34:40 // 1541
Van vkinek ötlete hogy mit lehetne tenni vele, vagy miért lehet ez? Ja és a kipufogógáz visszavezető szelep le van dugózva. Mikor nem volt még többszür előfordult ez a jelenség.
npeti1562006-12-03 22:32:06 // 1540
Hello! Nekem egy 156 1.9jtd-m van és újabban néha 3000-3500-as fordulat körül kivillan a motorkontroll lámpa, az autó ilyenkor megtorpan gázadásra nem reagál. Viszont ha megvárom hogy teljesen leessen a fordulat és azután újból gázt adok ismét megy az autó!
Ferke2006-12-03 22:14:52 // 1539
Egyébként nem tudom, miért paráztam ehhez hozzányúlni, mert a gázolajszűrővel együtt az egész 1 óra volt. Áztatással együtt.
Ferke2006-12-03 22:14:10 // 1538
Na kiszedtem az egészet. Iszonyat dzsuva volt benne! Egy kevés olajsár+irdatlan sok korom volt benne. Az egész csövezést is leszedtem és az egészet brigeciolba áztattam. Most szép tiszta. És esküdni mernék, hogy most semi füstöt nem nyom, padlógázzal sem az autó. Ez enyire befolyásolhatja?
DZ1662006-12-03 20:46:58 // 1537
Semmi változást nem venni észre nélküle.Esetleg zöldkártyánál lehet nagyobb károsanyag kibocsátás,de szerintem még így is bőven határérték alatt lenne.Kb. 10 perc alatt visszaállítható minden.
DZ1662006-12-03 20:41:15 // 1536
Igen kiiktattam.Elzártam egy alu. lemezzel a visszaáramló gáz útját még a szelepház előtt.Szerintem jobb a motornak,hogy csak tiszta levegő megy bele.Anyám kocsiját(F. Scudo 1.9D) szerelve jutottam oda,hogy kiiktatom.A szelep után a csőben olyan lerakódások voltak,hogy a keresztmetszetének kb. a felén áramolhatott a levegő(a kipuff.gázzal kevert). Működése egyszerű:egy szelepen keresztül áramlik vissza a kipuff. gáz.Alaphelyzetben egy rugó tartja zárva.Egy elektromágnes nyitja,amit szerintem a computer vezérel.A gond akkor van,ha a szelep nem zár(szelepszár megszorul),és állandóan visszaáramoltat. Szerintem csak az elektromágnest szedd le(képen bal oldali henger),4 db M5-ös(vagy M4-es) imbuszcsavar tartja.Utána már tudod ellenőrizni,hogy jól mozog -e a szelepszár a tányérral.
Ferke2006-12-03 14:45:50 // 1535
Az LMM-et hogyan tiszítod? Ilyet csinált már valaki? Nem nagyon nyitogattam a géptetőt, amióta olaj volt cserélve, és eszembe nem jutott, hogy nézegessem, hgoy a csatit nem dugták vissza. Ez van, ha nem magának csiálja az ember..:((( Egy alfaműgus ismerősöm cserélte a váltóolajamat, akkor vette észre, tök véletlenül, hogy a csati nincs fent.:(
Ferke2006-12-03 14:43:35 // 1534
Ha kiveszed, az gondolom a környezetnek árt inkább. Ezen kívül az autónak használ, ha nincs benne? Tényleg befolyásolja a füstölést?
Ferke2006-12-03 14:42:10 // 1533
Kiiktattad???:) Nem vágom annyira a témát, de azt tudom, hogy ez egy környezetvédelni szempontból fontos bigyó. De azért nem lehet gond belőle, hogy nincs benne? Zöldkártyázást nem ideszámolva, úgy értem a motor működés tekintetében. Kuszedni annyra nem akarom, csak érdekelne, hogy hogyan kell tisztítani, melyik részét kell szétszedni.Egyáltalán ez hogyan működik???
DZ1662006-12-03 12:49:10 // 1532
Íme képen!
DZ1662006-12-03 12:41:44 // 1531
Én már szétkaptam,aztán azóta már ki is iktattam a rendszerből.Miért,mi a terved?
Robert-jtd2006-12-03 08:06:46 // 1530
Én az üzemanyag szűrőt minden oil cserénél kicserélem! A csiptuninghoz csak annyit,hogy nekem is van beszerelve egy steinbauer power.box.Ez osztrák gyártmány asrác aki beszerelte és beprogramozta az én autóm paramétereire 3év garanciát adott rá.Ez bármikor kiszedhető visszarakom a csatikat és minden megy a régiben:)Amióta benn van nekem azóta sokkal hamuszürkébb a kipufogóvég egy huzósabb menet után.Ez is sz.tem arra utal,hogy jobban elégeti a gázolajat:)Sőt azóta egy picivel kevesebbet is fogyaszt.A héten lemértem a fogyit 560km re 32.5l üzemanyag fogyott.Persze normál emberi módon közlekedtem max 110-120km! sebességgel.Azt vettem még észre mikor beszereltük és elmentünk kipróbálni,hogy nem 2000-e fordulattól kezd húzni a kocsi hanem már olyan 1600 fo.tályékán.Na mondtam is a srácnak kárpitot visszarakni,mert a (dobozkát a computer mellé rögzitette)és marad a cucc:)))Nekem ehhez párosul még sport légszűrő+sport kat.+rémusz kipuf.vég.Én is sokat filóztam ezen mielőtt berakattam,hogy jó e ez vagy inkább káros e.Nos sok ember véleményét kikértem,nem is akármilyenekét!Van egy jó barátom aki olaszban autószerelő már 9éve,sőt a családja is ott lakik már van saját lakásuk.Ő mondta,hogy a jtd motorokban, az olasz szerelők szerint is benne hagytak min 30% rezervát gyárilag!-ezért ezek gelég strapabíró szerkezetek.Na és mikor aztmondta,hogy szervizöltek már olyan jtd-ket amikben már 350-380-e km! volt és motorikusan még nagyon egyben voltak.Pedig szerinte az olasz az nemigen ad sok törődést a kocsilyának:)Na ő bátran merte ajánlani a p.box megoldást.Azért én sem járok padló gázon,csak egy- egy előzésnél használom ki a +nyomatékot:))Még annyit,hogy az enyémben is van km bőven jelenleg 215-e,ebből én 2.5év alatt 100-e km.Lekopogom 15-e ként oil csere,oil fogyi null:)))Csak azért írtam ilyen hosszú beszámolót mert multkor épp a chiptuning volt itt a téma.Gondoltam hátha ezek után mások már bátrabban beletetetik a p.boxot:)))
Robert-jtd2006-12-03 06:59:07 // 1529
Ez meg hogy történhetett,hogy nem vettétek észre eddig?:)) Haverom mondta aki olaszba dolgozik mint autoszerelő már 9éve,hogy az Lmm egyszer egy évbe nem árt kitisztitani.
Ferke2006-12-03 00:38:09 // 1528
Erről volna szó:
Ferke2006-12-03 00:21:43 // 1527
Ez elvileg leereszti magától a vizet, mer van az alján valami ketyere, aminek ez a dolga.
Ferke2006-12-02 23:28:52 // 1526
Srácok, jtd-n szedte már szét valaki az egr-t?
Ferke2006-12-02 21:44:00 // 1525
Ááááá, ezt nem hiszem el! kb 2 hónapja nem volt visszadugva az LMM csatlakozója! Na ezért volt lassabb az autó!!! Idegbajt kapok...:((( Most megy, mint akit valagbarúgtak!!!
Wickey2006-12-02 14:13:25 // 1524
Ja. Jólvan. Olajcserét olvastam. Na mindegy. Kora reggel van még.
Gábor(figi75)2006-12-02 14:06:57 // 1523
Gázolajszűrőröl beszéltünk!:-) A másik,ha a 164-eseden csuvás volt az azt bizonyítja,hogy jól szürte az olajat,és te elfelejtetted lecserélni időben!:-)
Wickey2006-12-02 13:59:44 // 1522
számít a szűrő. A 164-esemen olyan dzsuvás volt már az olajszűrő, hogy alapjáraton annyi olajnyomás sem volt hogy kigyulladt a piroslámpa melegen. Szűrő és olajcsere (ocsófajta LukOil 20w50-es ásványira, 650HUF/liter, jóaz a 3.0V6ba) megoldotta a dolgot. Utána pedig nem sokkal ment a kukába az autó.
Gábor(figi75)2006-12-01 19:39:42 // 1521
Az hótmind1! Belöl ugyanaz mind,a funkcióját el kell látnia,márkátol függetlenül!!:-) Néha leereszted benne a vizet,oszt jó az!:-)
Ferke2006-12-01 11:53:14 // 1520
Most kicserélem azt a nyavajás gázolajszűrőt. Többen mondják, hogy a gyárit érdemes inkább belerakni. Ez igaz?
Gábor(figi75)2006-12-01 11:11:00 // 1519
Nincs ezen semmi csodálkozni való,az enyém 2200 körül tölt igazán,de akkor rendesen meglódul!:-) Gyógyír,ha racingolsz ne ejcsd alább a fordulatot,akkor biztosan toppon leszel!:-)))) Viszont a szűrökkel nem érdemes spórolni,többel kötöd be ha nem vagy réssen!:-O
Ferke2006-12-01 11:07:31 // 1518
de msot látom, 2 hete pont Veled beszéltem erről itt, tehát szörnyű, már 2 hete húzom-halasztom...:(
Ferke2006-12-01 11:05:41 // 1517
Ma megcsinálom, ígérem! Már megvettem a szűrőt, csak nem volt időm kicserélni.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 10:59:05 // 1516
pedig a dieselre jobban oda kell figyelni, mint egy benzinesre....
Ferke2006-12-01 10:45:52 // 1515
Á, nem bátor vagyok, csak vakmerő!:)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 10:21:13 // 1514
van az stp példul az nem rossz olyan 1500ft
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 10:20:36 // 1513
bátor ember vagy... gázolajszűrőt kötelező cserélni az olajjal... a magyar gázolin elég szemetes meg savas is ezért is kopnak gyorsabban a porlasztócsúcsok...
Ferke2006-12-01 09:35:19 // 1512
Na igen, erre is gondoltam már. Milyen tisztítót érdemes használni? Ja, és a ázolajszűrőmet sem cseréltem le már két olajcsere óta, ez mindíg lemarad, de hétvégén megcsinálom. Lehet, hogy ez is számít???
Ferke2006-12-01 09:32:57 // 1511
jójó, szinte biztos, hogy én kényelmesedtem el! Nyáron fent voltak a 17-es felnik, 225-ös gumikkal, amik ugye rendesen visszavetettek abban, hogy emberkedjek az utakon. Na gondoltam, ha ezeket leszedem és jön a téligumi, majd én megmutatom! Lehet, hogy túl sokat vártam a dologtól, és pár hónap alatt bebeszéltem magamnak, hogy igazából egy versenygépem van, mert most meg koppantam egy nagyot!:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 09:25:43 // 1510
pont 2000nél adja le a teljes nyomatékot :))) gyorsan hozzá lehet szokni a nyomatékhoz aztán már nem is tűnik olyan sokknak.... azért vehetsz egy injektor tisztítót...
Seriff2006-12-01 09:25:19 // 1509
Hallot Ön a turbólyukról? ;-D
Ferke2006-12-01 09:09:02 // 1508
Szasztok dízelpártiak! Volna egy kérdésem, de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak a problémát. 1.9 jtd, 115LE-s a vas, és néha olyan érzésem van, mintha nem menne úgy, ahogy kellene neki. Fura, hogy inkább 2ezres fordulattól kezd el húzni, úgy emlékszem, hogy egy kicsit hamarabb kéne neki megindulnia. Lehet, hogy koszos a turbo? Volt már valakinek ilyen érzése?:)
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-01 08:59:45 // 1507
Van egy kedves vásárlónk, aki mit tesz isten diesel adagolók felújításásval, diagnosztikával stb foglalkozik. Kikérdeztem a véleményét a JTD motorral kapcsolatban s azt mondta amit már mindenki tud, hogy az occsó szar benzinkutakat kerüljük, csakis gyári gázolin szűrőt használjunk, amit olajcserével vagy 1 éves periodussal cseréljünk, a porlasztócsúcsok 200-250ezernél csere, chiptuning felejtős....
Gábor(figi75)2006-11-29 11:03:14 // 1506
Ja-ja,vége a rettenetes tempódnak!:-) Az én ötletem a következő,álcázni kell magadat,mivel azt mondják a képedet is filmezni fogják,hogy ne tudd letagadni,hogy nem te vezettél,és így mint ezelőtt megúszhattad a büntit!:-) Bajusz,szakáll,paróka,hatalmas napszemcsi,erősebb idegezetűek,nővé is meszkírozhatják magukat,ez lessz az alap tartozék ha pályán kened a száját! DD.. :-))))
Morphin2006-11-29 08:38:42 // 1505
Azok nem mobilok és majd felírom hanyadik kmkőnél érdemes lassítani. :-))) Lassan érdemes lesz utána nézni a detektoroknak.
BadBoy2006-11-28 22:52:15 // 1504
Mi Slovnaft EVODieselt tankolunk. Most a fogyasztás már forszirozott tempónál 6.4 körül alakul. De a te 10L-es fogyid nagyon sok!!!!. Még akkor is ha sokan mennek vele próbakört. Szerintem!
count M2006-11-28 22:48:20 // 1503
Amúgy nem is értem, hogy kerülök most a képbe... Ha jól emlékszem, kicsiny társaságunkból én voltam az első, aki felmagasztalta az 1.9 mjet mocit, és a Te kocsidra se mondtam semmi rosszat. Azon kívül hogy nekem nem kéne. ;) De azt sem a dízel miatt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak