Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok

Robi2005-03-19 11:03:08 // 1115
"Az, hogy a 2.5 V6-ot is megeszi az MJTD, az meg mar tenyleg nevetseges... Igaz, hogy a 2.4 MJTD jol megy, de azert egy 2.5 V6 csak 100-ig 1 masodpercet ratesz." Pedig a tapasztalat nem ezt mutatja. Nemhogy a 2.4, de még az 1.9 MJTD is elveri a 2.5 V6-ot. Ha nem hiszed, nézd meg Joe "kisfilmjét". :)
W2005-03-19 11:01:58 // 1114
Messiah azert azt ne felejtsd el, hogy a te autodban azert nem mondhato "atlagosnak" a motorvezerles ;) Meg meg par dolog....
BFMSE2005-03-19 11:01:14 // 1113
A 2.5 V6-nal a 24 szelepesre gondolok, nem a 155 ben talalhato 12 szelepesre!!! Ha azt a 190 Le-s autot megszorongatja valaki a 140 Le-s MJTD-vel akkor...
joe752005-03-19 11:00:21 // 1112
Csináltam belső kamerás videót 0-100-ig az órát filmeztem. Azon látszik hogy a 0-100 kevesebb mint 8 mp alatt megvan. Én sajnos nem tudom feltölteni ide.:( De megpróbálom máshova.
BFMSE2005-03-19 10:59:19 // 1111
En csak azt nem ertem, hogy a dizelesek miert akarjak beadni a benzineseknek azt, hogy a dizel jobban megy??? Es a benzinesek miert akarjak elhitetni, hogy a benzines kevesebbet fogyaszt??? A benzines jobban megy mint egy dizel! Lehet mondani, hogy az mjtd megveri a 2.0 TS motorokat, de ez nem igaz. Egy gyari 2.0 TS vagy JTS es egy gyari 1.9 JTD-t vagy MJTD-t ha osszehasonlitunk, akkor a TS(JTS) megy jobban! Ha meg nem gyari, akkor meg nincs ertelme beszelni rola. Az, hogy a 2.5 V6-ot is megeszi az MJTD, az meg mar tenyleg nevetseges... Igaz, hogy a 2.4 MJTD jol megy, de azert egy 2.5 V6 csak 100-ig 1 masodpercet ratesz. A dizel meg tuti kevesebbet fogyaszt, es meg cserebe nem is megy rosszul. Gazdasagos, jol megy, es keveset fogyaszt. De akkor sem megy ugy mint egy benzines!!! CGO: Szerintem a dizel jtd es az 1.6 TS azert mentek ugyanugy szazra, mert mas a valtoattetel, de gondolom 100 folott a TS ment jobban.
wwwSentinelwww2005-03-19 10:56:36 // 1110
Háááát izé, nem is tudom. Vagy félelmetes az 1.9 es autód, vagy a V6 ban nem találta meg a váltót. Egyszer talán élőben is kipróbálhatjuk :-D Rakj fel még Videókat, tökjó nézegetni őket. Leonnak is jó volt a gyorsulása csak kicsit rövidek :(((
Robi2005-03-19 10:55:46 // 1109
Persze, hogy nem érzed, a 2.5 V6 direkt úgy lett megalkotva, hogy lapos legyen a teljesítmény és nyomatékgörbéje, hogy kellemesen lehessen vele krúzingolni. :) Ha jól tudom, "csak" 16x lovas, ami azért egy Alfától nem egy kimagasló teljesítménymaximum. Viszont cserébe már egész alacsony fordulattól leadja ezt a teljesítményt. Ha úgy tetszik, kicsit dízeles a karakterisztikája. :) Ki is lennék békülve egy ilyennel, ha nem zabálna olyan sokat, és ha a benzinhez is olyan olcsón jutnék hozzá, mint a gázolajhoz. :)))
W2005-03-19 10:55:06 // 1108
http://www.mobil-diszkont.hu/msh_wdr.wmv
W2005-03-19 10:45:27 // 1107
Joe, Messiah menjetek egyet... :-D De elobb belinkelet ide egy videot egy Messiah gyorsulas videot Wadarr fele starprogram automatikaval :-D. Mondjuk el lett b*szva mert remegett a kamera meg befujt a szel de ez igy jott ossze. Egy pill... atkonvertalom valami letoltheto formatumba.
joe752005-03-19 10:41:48 // 1106
A 155 az V6 talán a hangján is hallani és 200 ill 400 méteren is elötte voltam.
wwwSentinelwww2005-03-19 10:39:49 // 1105
Öööö Joe, és itt ki nyert? A 155 az milyen motorral volt?
joe752005-03-19 10:35:00 // 1104
És még a kipuffogóm sem kormos! :)
joe752005-03-19 10:30:43 // 1103
Na valamit elkúrtam...itt van,.... remélem. :)
joe752005-03-19 10:27:31 // 1102
Uraim. Természetesen legyen mindenki tisztában autói korlátaival, így én is tisztában vagyok az enyémekkel. Nem vonom kétségbe hogy egy 3.0 V6-os Alfa főleg a 92 utániak jobban mennek mint az 1.9-es dízel! Szépen is lennénk ha nem így lenne! A lényeg itt nem is épp ez. Van itt halason egy 2.4 Mjet SW amiben szintén benne van a Novitec elektronika és fékpados mérés alapján 214 LE és 450 NM. Ahogy az megy komolyan szerintem csak a GTA ellenfél neki! Ami a használható fordulatszámot illeti. Azt hiszem azon Alfások közé tartozom akinek már volt mindenféle motorral szerelt autója. Volt Boxer motoros 33-asom, két Twin Spark, V6, sőt igazából a Lancia k 2000-es turbó motorjával ami ugye gyakorlatilag augyan az mint a 155 Q4 motorja teljes a paletta. Most meg ugye diesel. Szóval a V6 és a Benzines Turbó valóban szélesebb fordulatszám tartományban használható, de a TS motorok NEM ! A diesel gyakorlatilag 1800-tól 4500-ig teljes erőbedobással lapos nyomatékgörbével húz mint a barom. A TS motorok valami hasonlót művelnek 4000-6500 között. Igazából ebben a tartományban élnek igazán és okoznak élvezetes vezethetőséget. Viszont a diesel hosszabb áttételezése miatt egy-egy fokozat tovább használható. Ha úgy veszem nekem 4.-ben 60-tól 150-ig nagyon szépen húz az autó ezt 12 mp alatt meg is teszi. De igazából 80-tól 6.ban már lehet autózni, és óra szerint 230-ig aránylag simán elhúz. Messiah. Neked meg ajánlani tudom az alábbi linket. http://www.alfaamore.hu/temp/JOE.AVI
wwwSentinelwww2005-03-19 10:24:39 // 1101
Looooooooool, na itt hangosan röhögtem. A Polip jelző az nagyon ismerős :-))) köszi a reggeli nevetésért ;)
farki2005-03-19 10:06:48 // 1100
Nem a végsebességre gondoltam. :-PP Hanem, hogy 90-ről hármasban lepadlózva hanyadikat váltja 210-nél? :-))
Tom122005-03-19 09:02:07 // 1099
Ezt a benzin - dízel gyorsulasi versenyt már én is említettem lejjebb valahol. Most, hogy így jobban belegondolok, nekem sem akadt igazi ellenfél "abból a fajtából". Arról szoktam észrevenni, ha egyet utolérek és gyorsulni kezd, hogy lök egy nagy fekete füstfelhőt, mint egy polip... aztán kikerülöm. Autópályán volt egy 3l-es A6-os ami dízel volt es egész jól ment. Arra tervezték. Hosszú egyenes utakra... Az dízel alfákkal nincs tapasztalatom.
perdix1552005-03-19 08:42:02 // 1098
Korrekt, őszinte bennzinfelemelő gondolatok.Hurrrrrrrrrrrrrrrrá.
TtK2005-03-19 08:39:37 // 1097
Szépen pörög a topic, már túl vagyunk a K-n. Remek, csak így tovább. :)) Btw. mostanában én is dízel verdán (egész pontosan 166-on) töröm a fejem. És mennél jobban töröm, annál inkább biztos vagyok benne, hogy az lesz a következő. Csak beférjen a garázsba..:)
wwwSentinelwww2005-03-19 08:39:05 // 1096
Nemtom ti hogy vagytok vele de én nem sem érzem a kocsimban hogy alacsony fordulatszámon lomha lenne és nincs szufla :-)))) Ha már tartományról beszélünk én ugy érzem hogy hatalmas a tartományom és rendesen megemelkedik a kocsi eleje és egyre kisebb lesz minden a visszapillantómban. Szívesen gyorsulnék egy dízel ellen hogy milyen is az ő gyorsulása és ha alulmaradnék nem szégyellenék beülni a dízelbe és megkérni a sofőrt hogy mutasson trükköket :-) Mindenesetre eddig előzésnél, pályán, furi muri helyzetekben amikor tolakodtunk és toltunk, nem találkoztam olyasvalakivel aki padlózással letolt volna az útról fekete füsttel egyetemben :-OOOO Nemtom, szerintem ki kéne próbálnom egyet. A témánál maradva, az én autóm húz és nincs kicsi tartomány, komolyan ;-) ( na jó azért fel kell pörgetni :)
perdix1552005-03-19 08:33:47 // 1095
És még annyit tennék hozzá a sötét oldalnak, hogy sokféle "vezetési élmény" létezik ám Cartársak! Sokféle, de ez az igazi csemege, ez tesz bennünket különlegessé. Maradva az 1.8-asnál itt 5000rpm a nyomatékcsúcs, de kiugróan magas itt, azért a lökés= élvezet. Ezt már leírtam. Tehát a további kiegészítés:2500rpm körül éledek, majd egyre erőssebb, 4000 től kifejezetten, majd eltérően a régi, offos, nem pörgethető, ún. "tömegbenzinesektől" 5000 csinál egy olyat, ami leszabályozásig kitart. Na ez az ami miatt mindig örömmel ülök be a kicsikébe. Ez minden ellenvéleményt kiolt, mindegyiket. És egy igazi sportos benzines így épül fel: Gondoljunk az offos M5-re, amit 8500-ig forgathatunk és az is egyre erősebb, és nem gyengébb. Emberek ez az igazi érzés, aki nem osztja monnyon le!!!!!!
Tom122005-03-19 08:23:38 // 1094
Javítás: ilyesmire
Tom122005-03-19 08:23:09 // 1093
Valami ilyemire gondoltam.
perdix1552005-03-19 08:20:06 // 1092
TOM 12: Nagyon, nagyon nagyon okos gondolat és tény, amit erről a szűk tartományról mondassz. Nem is tudom, hogy mér nem jutott nekem eszembe, mikor alkalmazom is ezt. És ez az igazi vezetési élmény, ez bizony, vagy görbüljek meg. Az én pl-mat hozom fel: Az 1.8-as TS-ben az tetsztet meg, hogy nyomaték leadása eltér a többitöl és 5000 rpm körül ránt egy olyat, mintha egy kisebb turbó lenne benne, tehát nem egyenletesen húz, mint a dízelek, mint a MOZDONY, sokszor ezzel a névvel hasonlítgatják. Nem mozdonyt akarok én vezetni! Persze most ez a trend, a divat, de én b@szok rá. Visszatérve erre a szűk tartományra: 60-70-nél, miko a offos talicskák városból kijövet szépen megindulnának, akkor én szurok egy 2-est, és az az érzés, na ezért járunk benzinessel, és nem a MOZDONY effektusért.
Tom122005-03-19 08:14:56 // 1091
...meg a benzinesek sem egyformák... ...meg minden autót le lehet fullasztani, ha elég érzéketlen az ember...
Paco2005-03-19 07:58:28 // 1090
Egyrészt nem olyan szűk az a tartomány, legfejlebb a teljes fordulatszámskálához képest (de nominálaisan legalább annyi mint a dízeleknél), másrészt eleve marhaságokat beszél a kolléga. Miért lenne gyenge alacsony fordulaton a benzines?
Tom122005-03-19 07:54:04 // 1089
Azért a benzines sem NAGYON gyenge alacsonyabb fordulaton, vagyis a "fűnyírók" között biztos van sok. A régebbiek közül az Escort /1.4/ volt ilyen, az újabbak közül meg a Golf /1.4/ amiknél ezt tapasztaltam. Inkább járnék gyalog, mint szenvedni hasonlókkal, nagyon nagyon nagyon át kell gondolni pl. az előzéseket, meg sorolhatnám, de minek, csak lehangolna. Meg külömben is jönnek a hidrogén üzemű autók, ott megint lesznek +-ok, meg mínuszok is, majd meglátjuk... Ja, a másik. Szerintem abban is van élvezet, hogy a benzinesnél eltalálod azt a "szűk tartományt", amivel kilősz és mindenki zsugorodik a visszapillantó tükörben /ha éppen kedved tartja/...
Wickey2005-03-19 07:41:49 // 1088
van egy fölösleges 2.5 főtengelyem, négy döglött hengerfejem, meg egy üres blokkom. És felbéreltem Toldit. :-)
Robi2005-03-19 02:20:42 // 1087
Joe autója 6-ban olyan 210-220 körül megy már. És szegény tényleg nem tudja, hogy hova kapcsoljon tovább. :PPP
Robi2005-03-19 02:19:11 // 1086
A dízel 1700 és 3500 között közel maximális teljesítményt ad le. A benzines alacsony fordulaton nagyon gyenge. Az a tartomány, ahol a maximális teljesítmény közelében dolgozik, nagyon szűk, sokkal szűkebb, mint a dízelé. De ezt majd te is meglátod, ha megnézel egy-két teljesítménygörbét, vagy megnézed Cgo-t, amikor egy TS ellen gyorsul. :)
Cgo2005-03-18 21:56:58 // 1085
Cacho, mint irtam az indexen is, ezek a meresek mind a chip elott keszultek, mikor meg mindket autom megvolt. A mereseket ugy vegeztuk, hogy a baratnommel cserelodtunk es a TSpark harmasanak vegeig gyorsultunk, mindig az nyert, aki a TSparkot vezette. 0-100-ra viszont mindket auto 9,9-et ment ora szerint, amit siman lehet a gyari 10,5 mp valos 100ra, ahogy az okos konyvek is irjak. Azt hiszem Esztergomban feladom az elveim es lebeszelek es gyorsulast valakivel, akinek 1.6 Tspark van, lassam mar valoban mennyit kapok tole - vagy eppen mikor er utol. Jelentkezik valaki? Ami meg a chipet illeti, a srac rogton a probaut utan at akarta egetni, mert szerinte semmi sem valtozott, en viszont tartottam tole, hogy megbukok a zold kartyan, ezert nem engedtem. A zold kartyan viszont olyan siman mentem at, hogy akkor megfordult a fejemben, hogy alaposan atvertek (ATC chiprol van szo). Ezert nem szamitom az autom soha valami szuper tuning gepnek, amiket a talalkozokon is lathatsz, fustolnek mint a fene, tovabbra is azt gondolom, hogy van vagy 105 lovam es 255 newtonmeterem.
farki2005-03-18 21:53:37 // 1084
1 zzzzZZZ, 2. zzzzZZZ.........6. zzZZZZ Jól hangzik! És ekkor repesztesz 160-al, és már nem tudod mit, hova kapcsoljál. :-PP Farkibácsi meg itten kapcsol egy négyest, és Tschüssssss! :-))
Tom122005-03-18 19:31:39 // 1083
Na erről beszéltem dél körül. Csak más szavakkal. a "kamionos hatás". Z, ZZ, ZZZ és vége...
Leon2005-03-18 19:27:59 // 1082
"...sokkal szélesebb fordulatszám tartományban..." tényleg, kb. 1700-3500-ig és akkor már sokat is írtam... ezt meg leforogja egy pillanat alatt, és válthacc is, utána a köv. fokozatban ugyanez. Az igaz, hogy elmegy 5.-ben is, mert nagy a nyomatéka és viszonylag alacsonyan meg is van, de amig én váltok kettőt addig te min. 4.-et...
Robi2005-03-18 19:19:48 // 1081
Na mentem ART-ra, szevasztok. :)
Robi2005-03-18 19:18:53 // 1080
"De olyan meg nincs, hogy 100-ig nem jön ki az erő" Már hogyne lenne. A legnagyobb teljesítmény, mint azt a neve is mutatja, csak a teljesítménygörbe csúcsértéke. A benzinesnél ez egy maximumot jelent, amit viszonylag meredeken ér el, és utána meredeken zuhan a görbe. A modern dízeleknél viszont sokkal szélesebb fordulatszámtartományban jelentkezik a maximálishoz közeli teljesítmény. Így lehet, hogy a dízel jobban gyorsul. Persze lehet trükközni, hogy szerencsétlen benyásnak rugdalod a kuplungját, hogy mindig a teljesítménymaximumon pörögjön a motor, de ezzel az erővel meg feltekerheted a dízel turbónyomását. :)
Cacho2005-03-18 19:16:23 // 1079
Gtv 3.0 24v-ben ültél már? Szerintem szebb hangja van, mint a GTA-nak, nem olyan mélyen szól.
Cacho2005-03-18 19:12:23 // 1078
A teljesítménygörbéjük kb hasonló, a nyomatékgörbéje meg biztos laposabb a dízelnek. De szerintem azért az talán nem egy elhanyagolható különbség, hogy a dízele meg van csippezve. Amit írtam a rajttechnikáról meg szintén helytálló, a dízellel az alacsonyan leadott nyomatékcsúcs miatt sokkal könnyebb rajtolni, ezért könnyebben kihozható belőle a gyári érték. Amiről meg eszembe jut, hogy az közel egyforma, mert asszem mindkettőre ugyanannyit ad meg a gyár... Szóval akkor passz, valamelyik adatot tévesen adta meg a gyár és az szerintem a dízelé lesz. Mert ugye azt Cgo is elismeri, hogy nagy sebességnél a TS otthagyná a dízelét, akkor csak erősebb. De olyan meg nincs, hogy 100-ig nem jön ki az erő :) Az lehet, hogy érzésre kb annyi alatt van 100-on a jtd is (igazából 1s eltérés biztos, hogy van a TS javára), mint a TS és csak nagy sebességnél válik érzékelhetővé a különbség.
Leon2005-03-18 19:08:15 // 1077
khmm... ha már motorhangnál tartunk vrooommm Na erre lehet mondani valamit...
Cacho2005-03-18 19:01:54 // 1076
Joe! Te meg szintén megcsippeltetted az autódat? :) Mostmár akkor asszem nem kell gyorsulnunk ;) Így már tényleg érthetőbb a 225-ös VALÓDI végsebesség is. És boldog névnapot!
Robi2005-03-18 19:00:45 // 1075
Ha megnéznéd a két motornak a teljesítménygörbéjét, akkor nem Cgo lábában keresnéd a hibát. :)
Cacho2005-03-18 18:54:17 // 1074
Cgo! Mintha Te elfelejtenéd, hogy a dízeledet megcsippeltetted :) Ha meg esetleg a csippelés előtt hasonlítottad össze őket, akkor azért az is belejátszhat a dologba, hogy nem vagy egy gyorsulóbajnok és a kis TS-ekkel lehet qrva szarul indulni. Pl nekem még a 2.0 TS 8v is 4000-ről kidobott kupplungnál úgy betorpant, mint az állat. 5000-ről kellett vele stratolni és kerékcsikorgás közben még egyszer rácsúsztatni a kupplungra, hogy ne torpanjon meg. Egyébként mennyi volt az az ugyanannyi? És óra szerint mérted legalább 105-107-ig?
Robi2005-03-18 18:38:17 // 1073
Nézd meg a reglapomon azt a képet, ahol egy balmenetes anyával küzdök egy offos verda futóművén. Egy kitűnő célszerszámot használok. Őt úgy hívják, hogy Anal Intruder. Bemutatlak neki, jó? :)))
Bati2005-03-18 17:00:18 // 1072
azé itt vagyok ugy hogy.................
Paco2005-03-18 16:48:34 // 1071
Téged még ma meg fognak verni :)
perdix1552005-03-18 16:48:26 // 1070
Na gyerekek, mit össze nem hordtok itten e! Na jó megyek eggyet , nyomok eggyet, alázzok eggyet....
Saughassy2005-03-18 16:45:04 // 1069
Mé... máris kormos lett? ;)
Robi2005-03-18 16:08:57 // 1068
Egyébként általános suliban volt egy évfolyamtársam, aki csirkének képzelte magát. Az egész suli a csodájára járt. :))) Na mentem autót mosni.
Robi2005-03-18 16:07:25 // 1067
Majd jól beutalnak a zártosztályra, mert borznak képzeled magad. :)
Robi2005-03-18 16:06:46 // 1066
Valódi hamisítvány. :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak