Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Piritu - 1.000.0002011-02-10 22:20:10 // 12913
Nokianon jártam a 156-al télen-nyáron. Csak jót tudok mondani. Tapad, halk. A nyári esőben is jól megy. Talán az egyetlen hátránya, hogy a puhasága miatt gyorsabban kopik. 35-50e között mentem egy garnitúrával.
Liquid2011-02-10 20:39:22 // 12912
Eddig Conti SC2 volt, és nagyon bejött, viszont a Nokian is tudom hogy jó emellet olcsóbban meg tudnám venni
mreni2011-02-10 19:38:23 // 12910
Mikori gyártás?:)
vm2011-02-10 19:30:56 // 12909
Hááát... elég szép.
Bár nem hiszem hogy ez a jellemző a Pirellire, valószínűleg ez az egy az ezerből...
sprint832011-02-10 19:27:54 // 12908
Nálam így járt a 2007-es gyártású csúcs PZero kb. 10 k km után:

Jobb hátsó kerék volt, belső felén repedt meg szinte az egész kerületén. Nem volt defektes, nem jártam vele laposan, nem kapott padkát...
Made in Turkey.... nálam leszerepelt... A gumis is megerősített abban, hogy a név mögött nem feltétlen van minőség is.
mreni2011-02-10 19:26:55 // 12907
Conti van faterén... nem igazán mondanám halknak:)
Nokian is egész jó amúgy
Alfa GT-Csaba2011-02-10 18:57:57 // 12906
Én inkább a contit venném,biztos halkabb mint a nokián.
Liquid2011-02-10 12:26:35 // 12905
gumitéma reloaded...:)

a két befutó:
- Conti SportContact 2 - 20.900 + 1.000 szerelés + 1.000 rejtett szelep
- Nokian V - 18.750 + 1.000 szerelés + 625 rejtett szelep

szerintetek? én a Nokian fele hajlom, mivel nagyon baráti áron van és jókat olvastam róla
mreni2011-02-09 21:59:28 // 12904
A Nero nálam is TOP kategória,jövőre jó lenne egy garnitúra R888 ra összespórolni a pénzt....:)
GTPeti2011-02-09 21:56:52 // 12903
Tényleg nem. Akkor jó, mert nagyon meglepődtem. :)
Kösz, hogy szóltál!
mreni2011-02-09 21:55:47 // 12902
nem egyről beszéltek:D
nézd meg kinek válaszolt:)
GTPeti2011-02-09 21:52:25 // 12901
Már elnézést, de attól, hogy a P3000 nem jó (mivel őslelet és amúgy is low-cost a gyártó palettáján), a PZero Nero gyak. a csúcsmodell....
Kócosw2011-02-09 21:51:46 // 12900
Nekem Vredestein ultrac sessantaim vannak. 180 felett zuhogo esöben is zsirul tapad..egy a baj sztem kicsit hangos :S... amugy tuti gumi... :))
Alfa GT-Csaba2011-02-09 21:49:48 // 12899
Bridgestonét vedd meg szerintem.A haveromnak van P3000-re vizes úton úgy csúszik mint a takony!
GTPeti2011-02-09 21:46:44 // 12898
Ezek közül messze a PZero a legjobb.
vm2011-02-09 21:41:56 // 12897
???
14 év alatt három különböző mintájú Yokohama gumit használtam. A509, A539, és C-Drive. A személyes tapasztalatom az, hogy a Yoko viszonylag puha, kopós, de az átlagnál jobban tapadó gumi, a legjobb tapadást érdekes módon mindig nedves úton éreztem. Az S306 nem a sportos gumijuk, inkább a gazdaságos, komfortos vonal. A minőségével biztosan nem lesz gond, és bár árban a Kumho versenytárs, a szimmetrikus minták tényleg hangosak (nekem mindhárom Yoko nagyon halk volt). Egy garnitúra Pirelli azért egy húszassal kijjebb van, ami x év használat mellett vagy sok, vagy nem, de azért nekem az oldalrepedt történet kicsit ijesztő. Persze egy gumiból nem érdemes általánosítani, a tesztek szerint még mindig a jobbak között van.
Röviden:
Yokoval nem lesz gondod.
Kumhóhoz hangosabb rádiót kell venned.
Pirelli fétis. Vagy jobb, vagy nem.
Coyote2011-02-09 18:11:32 // 12896
Uraim kéne egy kis segítség.
Nyári gumit vennék használtat, van két típus:
Pirelli P3000 5mm profil mélység
Bridgestone B391 6mm profil mélység
atesssz2011-02-09 17:24:00 // 12895
örünék, ha olyanok is írnának, akiknek van ebben a témában több, hasznos, felhasználható tapasztalata.
Buksi2011-02-09 01:09:39 // 12894
Itt is a Kumho-t választanám a helyedben! ;-)
atesssz2011-02-08 18:52:16 // 12893
és itt csak az álmokról van szó, vagy technikailag is a Pirelli-t javaslod? :D
Wickey2011-02-08 18:46:05 // 12892
Merj nagyot álmodni, pirelli. :)
atesssz2011-02-08 17:49:13 // 12891
ide is bemásolom, hátha van, aki nem 155-ös topik látogató.

Sziasztok,
a következő kérdéssel fordulnék Hozzátok:

Melyik gumiabroncsot vásároljam meg?
három versenyző van:

1.: YOKOHAMA S306 205/40 R17 84 V 24 990.- (akció)

Amit a(z) YOKOHAMA S306 termékről tudni kell:
Yokohama ennek az abroncstípusnak a fejlesztése során használta mind azt a tudást, melyet a 80 éves abroncsgyártási tapasztalat és a motorsportban való aktív részvétele során szerzett. Ez a z abroncs komfort és gördülési zajszint vonatkozásában új mértékegységet állít.






2.: Kumho ECSTA SPT KU31 205/40 R17 84 Y XL 25 990.- (akció)

Amit a(z) Kumho ECSTA SPT KU31 termékről tudni kell:
A KU31 abroncs kifejlesztésénél a Kumho az autó versenyeken szerzett tapasztalatait használta fel. A sportos, forgásiránykötött mintázatú abroncs, kitünő irányíthatóságot és rövid féktávot biztosít vízes és száraz útfelületen egyaránt. A számítógpen tervezett, optimalizált blokk eloszlás különösen csendes futást biztosít. A futófelületen körbefutó - ECSTA logot megjelenítő - mintázatlan öv biztos egyenes futást segíti elő.

A KU31 a Kumho legmodernebb koreai gyártósorain készül, hogy megfeleljen a XXI. század kihívásainak. Kedvező ára és kitűnő tulajdonságai különösen optimális választást jelent azoknak az ügyfeleknek, akik nagy teljesítményű autójukra prémium minőségű abroncsot szeretnének kapni nagyon kedvező áron.

A Kumho KU31 a teszteken remek eredményeket ért el.

* Autobild (205/55 R16): Példás. A teszt legfontosabb megállapításai: "Stabil és biztonságos teljesítmény; magabiztos vezetést tesz lehetővé kanyarban; rövid fékút vizes útfelületen is; nagyon alacsony menetzaj.
* Auto Motor und Sport (235/55 R17): Ajánlott nyári gumi
* ADAC - Német Autóklub (205/55 R16): Ajánlott nyári gumi.




3.: PIRELLI P ZERO NERO 205/40 R17 84 W ZR Extra Load 29 990.-(akció)

Amit a(z) PIRELLI P ZERO NERO termékről tudni kell:
A Pirelli P Zero Nero abroncsot a sportosan vezető autótulajdonosoknak fejlesztették ki. Az agresszív, asszimetrikus, cápafogas mintázat kompromisszummentes tapadást biztosít nedves és száraz úton egyaránt. Az megerősített oldalfal és vállak segítik a nagysebességű, biztonságos kanyarodást. A P Zero Nero a teszteken kitűnő eredményekkel szerepelt:

* Német Autóklub (225/45r17): Különösen ajánlott
* Sport Auto (225/35R18): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
* Powercar (245/30 R20): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
* Auto Motor und Sport / Autó Magazin (225/45r17): tesztgyőztes

Kiváló tulajdonságai miatt a Pirelli P Zero Nero népszerű az autógyárak körében is. Az alábbi gépkocsikon a Nero gyári elsőszerelésű nyári gumi:

* Alfa Romeo 147, 159 és Brera
* Mercedes A és Bosztály
* Peugoet 407 Coupé
* Saab 9.3
* Subaru Impreza




szerintetek melyik lenne a legjobb választás?
Tommi2011-02-07 14:54:29 // 12890
mreni2011-02-06 19:39:11 // 12889
:D:D
oké:)
vm2011-02-06 19:37:09 // 12888
Én 1 db hülye vagyok, mert eladtam a gyári szpííídlájnt. Vettem helyette télre lemezfelnit. De hogy miért nem a tojástartóst hagytam meg télinek?!
Most aztán kereshetek 16-os gyárit, ha van egyáltalán 4 csavaros.
Namajrakjáképet ;-)
mreni2011-02-06 19:34:52 // 12887
Felpróbáljuk hogy felfér-e a Brembo-k miatt aztán majd kiderül,dobok be képet asszem van valahol
vm2011-02-06 19:34:01 // 12886
És? Hajlasz rá?
mreni2011-02-06 19:31:17 // 12885
jah acélfelniről van szó:D
mreni2011-02-06 19:26:26 // 12884
Haverom rá akar beszélni 16-os polír nagy peremes 8.5" széles felnikre,télre:D
vm2011-02-06 19:18:58 // 12883
Ha nagyobb lenne, úgy rárabolnék, hogy ihaj...

felnik
Marklar1552011-02-03 21:18:07 // 12882
A fenti fejlécben 5-6 ember bontogat 156 ost:)
Anno, mikor volt ilyenem valami 25e/4db ért tudtam megszabadulni tőlük:(
Amúgy meg a lenti felnijeim Neked is jók a 156 ra.
cseri2011-02-03 11:27:40 // 12881
Üdv! KInek van 156-ra gyári tojástartos 15" felnije ,mennyi? Az én kerekemet sajna ellopták.
Marklar1552011-02-02 23:54:44 // 12880
Savanyú a banán...:)))
vm2011-02-02 23:48:27 // 12879
Könnyített sportmodell. kevés csavar, kistárcsa. A 310-es sonkaszeletelőket meghagyom a páváskodóknak ;-)
Marklar1552011-02-02 22:33:58 // 12878
Rakjál rendes futóművet a 164 alá...:)
vm2011-02-02 20:26:55 // 12877
Jó lenne télikeréknek, csak nagyon lukas...
Marklar1552011-02-02 17:12:25 // 12876
Speedline 5x98
15" AR 164 esen volt. Használható Firestone 205/55 ös gumikkal 40 000ft
Érden...
Mulder2011-01-29 23:15:23 // 12875
Igazából újat akarok venni. Most tavasszal vettem 2 db használtat olcsóért előre, mert yoko az fog, de ronggyá kopott a hegyen kívül, a hátsók meg még jók voltak.
Amúgy jó lenne........
Dévid2011-01-29 23:08:07 // 12874
Mondom, ezzel a műhellyel eddig pozitív tapasztalataim vannak, bár lehet nem is nézték, hogy a 156-on állítható a hátsó futómű is bizonyos mértékben. Mindegy tavasszal úgyis megint vinnem kell állíttatni, a tervezett módosítások miatt. :)
Piritu - 1.000.0002011-01-29 22:56:27 // 12873
Akkor stabilabb lenne .-)
Piritu - 1.000.0002011-01-29 22:56:08 // 12872
Jártam már én is "tuti" futóművesnél vele, még rosszabb lett. Utána a győriek rendbe tették. Nem mindenhol tudják a hátsó kerékkel összemérni, meg mint tapasztaltam nem is tudják mindenhol az űrtechnikájú mérőpadot kezelni :-(
GTPeti2011-01-29 22:53:17 // 12871
Vagy a hosszú munkálatok alatt véletlenül egy BMW alkatrészei kerültek be és RWD-s lett. :)
Dévid2011-01-29 22:52:35 // 12870
Pár hónapja állíttattam be, lengőkarcsere után, egy olyan műhelyben amit a gumisom ajánlott, hogy ügyesek. Tavalyelőtt a balesetem után is ők hozták rendbe azt amit egy másik szerelő alkotott. Akkor ugyanis futóműállítás után nem lehetett rendes íven kanyarodni a kocsival, mert szabályosan elmászott az ívről. Fokokkal volt elállítva valamelyik paraméter.
Bár most nem álltam mellettük, mert mást is javítottak a kocsin, így csak átvontattam, otthagytam, aztán este érte mentem.
Alfa GT-Csaba2011-01-29 22:49:59 // 12869
Nekem is volt ilyen problémám ha csúszós útra értem olyan érzésem volt mint ha fordult volna a kocsi keresztbe velem.A hátulja volt elmenve a kerék után futással volt baj az első és a hátsó között nagy volt az eltérés.
Dévid2011-01-29 22:46:40 // 12868
Azt hiszem találtam egy jónak tűnőt. :D


Kumho Ecsta XS KU36
Piritu - 1.000.0002011-01-29 22:44:44 // 12867
Futóművet kéne állíttatni. Ha ilyet csinált el szoktam vini Győrbe a Rieglerékhez és mindig kiderült, hogy a futóművel valami van. Utána mindig megszűnt a riszálás. Általában a hátulja volt rossz.
Alfa GT-Csaba2011-01-29 22:34:36 // 12866
Az miért baj ha kicsit magasabb és hogy 2éves?
Mulder2011-01-29 22:30:47 // 12865
Látom tényleg beindult a nyári vadászat. Nekem is kell valamit venni.
Írta valaki a Yoko-ra hogy esőben "kompromisszumos". Erősen az:D Szárazon nagyon jól fog, de vízen....
Cinturató az jó is lenne. Ahogy olvastam elég jó helyen végzett(egyszóval nyert) német teszteken(ha lehet neki hinni) kis és nagy méretben is.
Lenne is 4db 500km-t futott 10e/db áron, csak nekem még mindig a gyári van(185/60) és ez meg 185/65-ös. nem szimpi......és már 2 éves.
Dévid2011-01-29 22:05:05 // 12864
Ez más... Riszálja a farát, ha kisebb tapadású útfelületre érek (hó, nedves út). Egy autóversenyző ismerősöm szerint feltehetőleg hátsó lengéscsillapítók.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak