Tedi2006-05-30 01:01:57 // 1523
1995-ben lett először magyar bajnok, a Ranga abban az évben fogott ki egy iszonyatosan szar Ford Escortot. Előtte Lancia Deltával ment, simán megnyerte vele az OB-t jópárszor :)
95 után bajnok lett 96-ban, 97-ben, aztán 2000, 01, 02, 05. Ezek egy részét (2000 előttieket) Toyota Celicával csinálta, vagy Corollával. A lényeg, hogy nagyon japóautós volt :)
Emléxem 94-ben az akkori Budapest rallyn második lett és a célban a Földy Attila kérdezte, hogy nem akarna-e váltani másik autóra (akkor egy ősrégi Toyotával ment) azt mondta, hogy csakis Toyota jöhet szóba :) és télleg az volt :)
Tedi2006-05-30 00:57:14 // 1522
Az megvan, hogy ki az a Ranga László? Vagy Ferjácz Attila? :)
kando.2006-05-30 00:30:55 // 1521
többszörös...
NA, akor én asszem mintha ritkán néznék rally-t.. :)
Lemaradtam, leragadtam az ,,öregeknél''... de majd bepótlom.. ;)
Tommi2006-05-30 00:28:55 // 1520
Janika = ifj. Tóth János, többszörös magyar ralibajnok :)
Tommi2006-05-30 00:09:44 // 1518
Hüjje :)))))))))))))))))))
mesa2006-05-29 23:43:06 // 1515
Az előbb volt a Telesportban Janika meg a Bahor Benya. És ami a legszebb, ott volt a studióban mögöttük a 307 WRC :)
Sok hülyeséget kérdeztek tőlük (miként lettél navigátor ? gátol-e hogy csak nő vagy? stb.), de volt meglepő is.
Mutatták a pedálhasználatot, erre kérdezte a riporter, hogy "A kupplungot látva" - mire Janika, "az valójában a fék és a gáz volt" :)))
Szóval, van egy kupplungpedál, de az olyan kiakasztós, és csak induláskor szabad használni, utána marad a kormányváltó.
Volt egy cikis rész is, mikor is rákérdezett a riporter, hogy hogy tűri a Benya, hogy iylen alpári hangon szólítgatja a Janika.
Kis zavart mosollyal válaszolta a Benya, hogy de nem is szokott hozzászólni a Janika, csak ő beszél, mert a gyorsaságin azt csinálják, amit ő mondd.
De a riporter erősködött, hogy ha most be kellene játszani, akkor folyamatos sípolás lenne a vége.
Na erre hirtelen megjött az emlékezés, és Janika azt mondta, hogy megütötte valami a kocsi alját, és kérte a Beát, hogy a műszereket figyelje (nehogy valami hibát írjon ki).
Hát, ez a valóságban kábé úgy történhetett, hoyg felúsztak valami kősziklára, nagy reccsenés, majd Janika "A műszereket figyeld te h.... p....a, vazze" :DD
Don Gombóc2006-05-29 19:35:41 // 1514
Csak megvenni drágább, a fenttartás megfeleződik. Persze csak ha cserélgeted rendszámtáblát. :)))
Andorka2006-05-29 18:49:50 // 1513
zolee1452006-05-28 01:17:03 // 1512
"Ja és nem kis dicsőségnek tudom be, hogy a Janika megbámulta a 156-ost"
Végre egyszer autót látott:)))))
mesa2006-05-28 00:32:42 // 1511
mesa2006-05-28 00:31:57 // 1510
mesa2006-05-28 00:25:56 // 1509
:))) Biztos unja már a francia dizájnt ! ;)))
Tedi2006-05-27 23:59:34 // 1508
Jeeaahh, ezek szerint Te kijutottál :)))
Én is ki akartam menni, de Sárvárra kellett mennem egy haveromért...:( Be kellett érnem annyival, hogy a 8-ason Csóron a második kör előtt szembe jött velem a mezőny :) Ablak lehúz és fül hegyez :)
Ja és nem kis dicsőségnek tudom be, hogy a Janika megbámulta a 156-ost :)))))
mesa2006-05-27 23:57:53 // 1507
zolee1452006-05-25 10:25:13 // 1506
abban az a jó, hogy nem csak a kikerülős teszten bukott meg mint az A-osztály, hanem kisebb lejtőnt, nagyobbacska fékezésnél orra is esett mint a részeg bringás ha első fékkel rongyol be a kocsma elé:)))
Halesz2006-05-25 10:22:36 // 1505
Szerintem hátsókerekes alatt egy sima Smartot gondolt :)
zolee1452006-05-25 10:18:12 // 1504
Gombóc erősködött hogy ő egy 3,2V6Q4 helyett inkább venne egy Opel vectrát télre, és egy 3-as bimmert nyárra, mert akkor nem kellene szembenéznie a magas fogyasztással:)))))))
Halesz2006-05-25 10:16:00 // 1503
Én láttam benne az iróniát, sőt az enyémben is volt :))))
zolee1452006-05-25 09:54:31 // 1502
a WTCC-ben nagyobb arányban vannak kanyargós pályák mint oválpályák:)
TarP2006-05-25 09:49:47 // 1501
Ez igaz, de némileg pályafüggő is.
Egy oválpályán elsőkerekes nyerhetne (kis tömeg, kis surlódások), míg egy kanyargóson összkerék kerül előtérbe.
TarP2006-05-25 09:47:51 // 1500
Nem érdekel, ha megváltoztatják a sorozat nevét.
FIA Touring Car Champ... BRR racing... ETCC....
A lényeg, hogy a kezdetek óta Alfa dominált, BMW erősödött, Honda próbálkozott, Seat most erősödik...
zolee1452006-05-25 09:33:05 // 1499
és az előny csak fokozódik az útviszonyok romlásával, pl eső.
zolee1452006-05-25 09:31:23 // 1498
tessék elolvasni az előzményt, és akkor meglátod a hsz-emben az iróniát:)))
mesa2006-05-25 08:56:28 // 1496
Nem t'om. Ahol 4WD autó indult 2WD ellenében, eddig MINDIG a 4WD-s autó nyert ...
Hogy csak egy példát mondjak, DTM / ITC - Alfa 155 V6 Ti.
mesa2006-05-25 08:53:17 // 1495
Eddigi összesítésben ŐK állnak az élen. Eddig ugyanis csak 1 WTCC évad volt, és azt mint márka, megnyerték.
Halesz2006-05-25 08:35:16 // 1494
:):):) Mert biztos érdekelne a fogyasztás, ha lenne pénzem egy jó összkerekes autóra :):):):)
TarP2006-05-25 08:05:37 // 1493
Ezzel megoldottad az Alfa-BMW küzdelmet is?
Mindkettő kell?
zolee1452006-05-24 22:55:39 // 1492
biztos olcsóbb két autót tartani mint egy sokat fogyasztó, nagyon surlódó összkerekest:)))
Don Gombóc2006-05-24 22:52:08 // 1491
Az összkerék hajtásnak megvan az a nagy hátránya versenypályán,itt az aszfaltra gondolok,és vonatkoztassunk el a rallytól, hogy a több hajtáslánc miatt nagyobb a súrlódási együttható, és pályán nagyobb a veszteség.Ugyanúgy mint a hétköznapi életben aki összkerekes verdát vesz az egy idő után készüljön fel a nagyobb fogyasztási átlagra, és javítási költségek kibővülésére. Nekem speciel nem kellene összkerekes verda, inkább egy első kerekes télre, és egy hátsó kerekes nyárra. :))))
TarP2006-05-24 17:06:55 // 1490
Ne má' ellenfél nélkül nem élvezet a győzelem.
Jöjjön csak a BMW, eddig összesítésben asszem nem ők állnak az élen :)
zolee1452006-05-24 16:51:46 // 1489
és akkor jönne a Rolls-Royce:)))
mesa2006-05-24 16:48:55 // 1488
Ha én írnám ki a szabályzatot, akkor
-nevezhet akárki
(kivéve a BMW-t)
:)))))
zolee1452006-05-24 16:25:52 // 1487
Te most feltaláltad a pályaralisuper2000-es géposztályt:)))
Tedi2006-05-24 16:24:31 // 1486
Ügyes :) Teccetős az ötlet :)
WTCC-ben pl tökéletesen meg lennék elégedve egy 2.0, vagy 2.5-ös sorossal és 4WD-vel.
A Seatnak majd szépen odaadja az Ajudi a sajátját, az Alfa használja a Torsen C-t, a BMW szintén használja a sajátját (ugye van neki?), A Chevy meg majd csinál egyet :)
zolee1452006-05-24 16:21:21 // 1485
4.0 V8 RWD mindenkinél:)
Tedi2006-05-24 16:18:52 // 1484
"A FIA el tudja dönteni, hogy elsőkerekeseknek kedvez, vagy a hátsósoknak..."
Éppen ezért mondom, hogy meg kéne mondaiuk, hogy egységesen melik az a hajtáslánc, amit előírnak. Ez egy nagyon kicsi része az autónak, nem tud olyan szinten beleszólni a dolgokba, mint egy aerodinamikai csomag, egy felfüggesztés, vagy motor. Azok viszont nincsenek a végtelenségig beszabályozvas a WTCC-ben, lehet ott zsonglőrködni.
Tedi2006-05-24 16:16:19 // 1483
Mesélj, arrafelé nem vagyok ismerős...
zolee1452006-05-24 16:13:23 // 1482
a DTM-ben megoldották ezt a kérdést:)
TarP2006-05-24 16:12:22 // 1481
No jó, de így nem az nyer, aki jobb gépet tud építeni, hanem aki felé hajlanak a szabályok.
A FIA el tudja dönteni, hogy elsőkerekeseknek kedvez, vagy a hátsósoknak...
Tedi2006-05-24 16:09:17 // 1480
Ez tök rendben van és egyet is értek vele. De ha az FIA-nak az a célja, hogy minél jobban ki legyen élezve a küzdelem, akkor ezen a téren mindenképpen szabályok közé kéne szorítani az autóépítést. Az aerodinamikába, a motorfejlesztése így sem szólnak bele annyira, mint pl az F1-ben, attól meg még nem kell tartani, hogy annyira beszabályozzák, hogy midnenki egyforma autót épít majd.
zolee1452006-05-24 16:06:28 // 1479
valszeg nagyobb lenne az előnye a 4WD-nek mint a hátránya a súly miatt, de akkor el lehetne mondani, hogy az utcán is használt megoldások versenyeznek reális körülmények közt, hiszen mindenki cipeli a konstrukcióból adód +súlyt.
Tedi2006-05-24 16:01:48 // 1478
:)))
Én úgy gondolom, hogy az lehetne megoldás, ha konkrétan megmondaá az FIA, hogy a csapatok csak első, csak hátsó, vagy csak összkerékhajtás használhatnának, szekvenciális váltóval és kész. Akkor nem lenne felesleges plusz hendikep súly sem, meg anyázás a hajtáslánc miatt.
Tedi2006-05-24 15:59:46 // 1477
Szvsz nagyobb lenne az előny még így is a 4WD-vel, mint ha FWD-vel menne az ótó. Kanyarsebesség, miegymás...
mesa2006-05-24 15:56:36 // 1476
Teljes mértékben egyet értek veletek!
Mario Theissen kapja be a brékóst! Pont az alfa fölény miatt találták ki a hendikeppet. Erre kiagyalta a BMW, hogy mégse legyen kiegyenlített a mezőny az RWD-je + súly miatt, hogy a többiek kapjanak szintén súlyt a szekvenciális váltó miatt.
Pedig azt AKÁRKI képes belerakni - kivéve a csaló BMW-t.
Nem hiszem hogy a váltás sebességében sokat jelentene egy H kulisszás profi váltókar egy szekishez ! Sőt aszekis van hátrányba, mondjuk ha kicsúszik vagy lassít és egyenként kell visszakapcsolgatni !!!
Mocskos a BMW...
Rakjanak rá még több súlyt !!! :)
zolee1452006-05-24 12:39:36 // 1475
szerintem az lenne a jó, ha mindenki mehetne olyan hajtással amivel akar, és a konstrukcióból adódó súlytöbbletet kapná meg. A BMW is azzal a hajtással megy amivel az utcán, tehát az Alfa is használhatná azt vagyis mehetne 4WD-vel. Az FWD-s autót venném kiindulási alapnak, és ahhoz képest kapná meg az RWD mondjuk a kardántengely súlyát, a 4WD meg a kardántengely +középső difi+hátsó difi +2 féltengely.
Tedi2006-05-24 12:14:02 // 1474
Igen, "sajna" ez a baj, hogy az előírások nem engedik meg összkerékmeghajtás használatát. És nem hiszem, hogy Maxék meggondolnák magukat. Akkor meg a többiek lennének hátrányban, mert hát valljuk be, a mostan mezőnyben az Alfán és a BMW-n kívül senkinek nincs értelmes összkerékrendszere.
Online tag
1
Vendég1
627
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia