Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Oldtimer, youngtimer

Viktor852005-03-30 12:49:30 // 57
Hi! Tata-agostyáni bontóban 1500Ft 1db jó állapotú, de használt embléma ("új" fajta)
silversurfer2005-03-30 12:38:19 // 56
Mikorra tervezed egyébként az alkatrészrendelést?
silversurfer2005-03-30 12:37:16 // 55
Ez jó hir nagyon, 3darabra nekem is szükségem lenne. Egyébként a Milánós embléma tetszik a legjobban, az se baj, hogyha csak ilyen van viszont az autón nem lesz túl autentikus :-)) A belinkelt oldalon se láttam olyat ami nekünk kéne...
Inner Circle2005-03-30 11:28:56 // 54
Hahó, jelvény iránt éreklődők! Az angol srác azt írta nekem, hogy "My Milano badges are as original. Plastic with metal ring L12.50 we also have metal badges see http://www.ebspares.co.uk/news8.htm" Vagyis nem szaros másolatokat hanem király, zsír eredeti jelvényeket lehet nyúlni, darabját kb. 4500-ért, ami szerintem ingyen van!!! (Egy mostani jelvény is 3k, nem?) Én biztos rendelek vagy hármat :-) Mondjuk a "Milano badge"-t még tisztázni kell, mert asszem a Milano feliratos egy kicsit régebbi, mint ami nekünk kell. A Spider hátsó ülést illetően is oszlik a köd: "My car was a German export and all the 1600 J I have seen (x5) do not have a rear seat. The only 1300 J I have seen (x1)does have a rear seat!" Szóval az 1300-hoz volt hátsó ülés, az 1600-hoz meg nem. És akkor Cgo infója is passzol. Giovanni meg hülye volt, mint mindig :-)
ystuc2005-03-29 21:59:51 // 53
Akkor erre még alszok egy párat, aztán döntök. Minden esetre nagyon vonz a dolog...
Andorka2005-03-29 21:56:45 // 52
Egy cimborámnak a fócvágen bogara nosztalgiautónak van minősítve. Nincs mellette semmi más autója, tehát neki nem kell "rendes" GKFB-t fizetnie. Ahhoz hogy nosztalgiás legyen a verda, meg elég két fényképet küldeni a Mozaik utcába meg valami formanyomtatványt. És 25 év talán az autó korhatára, nem 15 év. (nem a tömeggyártás befejezése, hanem az adott autó forgalmijában szereplő dátum)
Scott2005-03-29 21:26:53 // 51
Számításaim szerint egy komolyabb felújításra kb 1 millát nyugodtan lehet számolni. Mondjuk annyiból azért már nagyon szépen össze lehet rakni egy gépet :)
silversurfer2005-03-29 21:01:34 // 50
Szia A 90-est ötféle motorral gyártották (ismereteim szerint): 1.8 -> kb. 120 ló 2.0 -> ez ha minden igaz volt karbis és injektoros is 128 ló körül 2.0V6 -> ez elég extra de csak kb. 135 lovas 2.5V6 -> a kommersz kb. 160 lovas 2.4TD -> kb. 110 ló -> ez lehet a "tiéd" Elég ritka a 90-es az egyik haveromék lakása előtt is áll egy. A csávó akié csak a régi autókat szerti és ilyeneket szerez és felújitja őket, az elöző "műve" egy állólámpás Merci volt és nagyon jól megcsinálta. Részemről úgy néz ki, hogy egy régi autó rendbehozatala/felújitása kerül annyiba mintha vettem volna egy újat de ez igy szórakozatatóbb ;-)))
ystuc2005-03-29 18:44:47 // 49
Vagyis vegyek egy tökéletes állapotban lévő öreg autót... Ühüm... És olyat hol találok óccsóért? :-) Bár még nem néztem meg minden porcikáját, ránézésre egyben van. Lehet, hogy motorhibás... Amúgy 2,4-es moci van benne. De nem vagyok képben, hogy benyás, vagy diesel??
Attie2005-03-29 11:15:26 // 48
Milyen motor van benne?
Inner Circle2005-03-29 11:13:17 // 47
Noch etwas: a topiknyitóban nyavalyogtam, hogy nem tudom, lenne-e hátsó ülés a Spideremben, és felhoztam bizonyítékként az 1972-es 1.3 Junior modellemet. Na, ez bukott, mert megnéztem közelebbről és az 1980 utáni ajtókárpitokat formázta bele a művész, úgyhogy valszeg ennyit értett az autó többi alkatrészéhez is... az XX kromoszóma kicsit furcsán nézett, mikor nagy lelkesedéssel mutogattam az 1:43-as modell belső terében a félcentis kartámaszt, hogy nézd csak, ezt csak a Series 2a-ba tették, ez meg egy Series 2! Óvatosan és meggyőződés nélkül megkérdezte, hogy "Aha. És akkor mi van?" :DDDD
Inner Circle2005-03-29 11:09:20 // 46
Ha belefogsz egy régi autó felújításába, akkor S E M M I K É P P E N ne vegyél romot, akármilyen olcsón adják!!! Ingyen se! (Na jó, úgy igen! :-) ) Szánd rá az időt és keress egy jó restaurációs alapot. Ne legyen szétrohadva, ne legyen a múltjában totálra törés, minél kevesebb házi kókányolás, minél több eredeti darab legyen meg hozzá. Az első kettő alapkövetelmény, a második kettővel az ősz hajszálaid számát csökkentheted. Ja és legyen minél jobb állapotban, persze :-)
Inner Circle2005-03-29 11:07:08 // 45
Well? Ez egy 1982-es Alfasud Ti 1.5. Itt van: http://alfasud.alfisti.net/ase11.htm
Inner Circle2005-03-29 11:02:12 // 44
Lehet, a katalógusban dupla kereklámpás Ti volt, ha volt kockalámpás, akkor lehet hogy arra tettek jobb tükröt... bár nekem gyanús kicsit hogy azok végig kereklámpások voltak és ez már valami balesetben vesztette el a kerek szemeit... no meg az, hogy egy ugyanolyan tükör van rajta a jobb oldalon, nem jelenti hogy a gyárban tették fel rá :-)
ystuc2005-03-28 22:39:17 // 43
Barátnőmék háza elötti parkolóban áll egy 90-es Alfa. Régen ott van már, a gumik is leengedtek. Szerintetek érdemes lenne belevágni egy ilyen projectbe? Megkeresni a tulajt, biznicelni vele... A 90-es nekem mindig nagyon tetszett. Csak igazából helyem nincs rá... Mégsem hozhatom fel a 2. emeletre. Telken meg nincs garázs... Pedig de jó lenne egy olyen akciót összehozni... Lehet, hogy nem volt túl összeszedett ez a pár mondat... :-)
Viktor852005-03-26 17:38:38 // 41
ThX az infot!
Kicsifijjú2005-03-25 14:52:14 // 40
Sziasztok! Kicsit off,de mégsem: szerveződőfélben van egy youmgtimer (márkafüggetlen) találkozó 2005.04.10-ére Gödöllőre (a helyet Ingegnere kolléga biztosítja). Részletek nemsokára a www.youngtimer.hu weboldalon (most készül a térkép és a programleírás). Addig is az indexes youngtimer topikban lehet jelentkezni (Alfából is van már pár darab).
Halesz2005-03-25 01:05:58 // 39
Most ez legyen a névjegyen, hogy ???? Mi is volt a beceneved????
Inner Circle2005-03-24 23:25:36 // 38
Megnéztem az Alfasud katalógusaimat, egyik képen sincs jobb tükör, még a faceliftes Ti-n sem, pedig gondolom, az volt a csúcsmodell. De ugye Luigi munkamorálját tekintetbe véve, sosem lehet tudni :D
Kazes☻2005-03-24 23:21:14 // 37
Hááááát! Mond meg hogyan kell kiejteni és rendben van. ;-)))
Szilárd2005-03-24 23:17:26 // 36
Miért neked nem??:))))
Halesz2005-03-24 23:15:27 // 35
Neked tetszik ez a "becenév"? :)
Viktor852005-03-24 22:45:46 // 34
HI! Nem tudom, hogy ehhez a topichoz tartozik-e, de a Sudot szerelték gyárilag jobbos visszapillantótükörrel? ( SC kivitel '82)
silversurfer2005-03-22 21:42:35 // 33
Okés. Ha majd a rendelés státuszába jutsz akkor szólj feltétlenül légyszives (még azért körbenézek a honlapon én is alaposabban). Ha jófajta az embléma akkor tényleg kéne három (egy pót sosem árt mert nem egyszer hallottam, hogy ellopták letépték stb. az emblémát). Köszi szépen a segitséget
Inner Circle2005-03-22 18:45:52 // 32
Én, ha rendelek, akkor egy 20kg-s csomagot fogok rendelni, annak a költsége 70 font, de elég sok embléma belefér :-) Ha nem is 55, de 35-40 centis emblémám volt, ameddig oda nem adtam egy haveromnak a szülinapjára... SPeti terjesztette őket, ha jól emlékszem. Még néhányra bármikor vevő lennék... Wickey autója már "pótoltan" jött. Nekem van néhány ilyen emblémám, de egyik se valami szép állapotú. Viszont kicsit kockázatos a dolog, mert az Alfa gyárt ilyen emblémát, néhány éve vettem újat, riccambi csomagolásban, és az eredeti, korhű, finoman kidolgozott fémkarimással ellentétben ez egy ocsmány műanyagdarab volt. Ha rendelünk akkor erre előbb rákérdezek.
silversurfer2005-03-22 16:52:34 // 31
Ja, én is 55mm-esre gondoltam (de azért egy 55cm-es jól nézne ki a lakásban:-)))))))))) Ha többen rendelünk az emberkétől akkor nem olcsóbb a postaköltség??? Mert ha igen akkor szerintem többünkenek is kéne ilyen embléma (Wickey-nek szinte biztos mert neki kicsi van hátul és az elsőt egy naggyal pótolta) és szerintem ez a 12,5 font elfogadható ár (3-at biztos rendelnék magamnak).
Inner Circle2005-03-22 09:59:49 // 30
Kösz, át fogom olvasni. A youngtimerek rajongóinak jó hír lehet, hogy az EU leghülyébb alakja, Günther Verhaugen kivételesen hasznos dolgot csinál, cseszegeti a cseh használtautó-import szabályokat... úgy fest, hogy ha külföldről nehezebb autót venned mint belföldről (ide tartozik a regadó is!), akkor az sérti az EU versenyszabályait! Ha a cseheket ezért elmeszelik, akkor itthon is változás várható! Nagyon drukkolok hogy összejöjjön... ha csak egy-két hét "joghézag" lesz, amíg kitalálnak valami új rablóadót, már azt is ki lehet használni, és nehéz százezrekről van szó!!!
Inner Circle2005-03-22 09:57:02 // 29
A veteránautósok külön kasztot alkotnak, valószínűleg eljátszottak ezzel, aztán továbbadják.
granturismo2005-03-22 08:48:12 // 28
Kicsit of?f de különösen az autó eredete azért érdekes. Kérdés, hogy hol volt eddig egy ilyen autó? http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Lancia&hirdeteskod=556896&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=1024
zolee1452005-03-21 14:12:02 // 27
65000 EUR, nem gyenge, de csak egy GTA:)

A két autó nem ugyanaz, az egyik a mobile.de-n van a másik az allsportauto.com-on bár nem tudom hogy az utóbbi korabeli fotó-e vagy sem.
TtK2005-03-21 09:08:32 // 26
Nekem úgy tűnik, hogy a veterán minősítés egy valakinek jó igazán (á la ISO9000), a minősítőnek. És persze a tulajnak is ha be akar hozni egy szép öreg autót, mert másképp nem lehet. Egyébként itt a szabályzat, hogy hogyan történik a minősítés: http://www.veteranauto-motor.hu/anyag/V_TechnSz_jogi%20korr3.doc
Inner Circle2005-03-21 08:44:24 // 25
Először is Marvel rulez :-) Másodszor, gondolom 55 mm-es emblémára gondoltál, mert az 55 cm egy kicsit húzós lenne :-) A fickónál akit ajánlottam, 12,5 font egy embléma (nekem is kell, ezért megkérdeztem). Motoros jobb tükör elvileg annyira nem nagy ritkaság... Bandit Sashalmon próbáltad már? Harmadszor én szinte biztos vagyok benne, hogy a betöltött 30. naptári év a követelmény, vagyis most egy legkésőbb '74-es autó lehet veterán ('75 februári még nem). De a veterán minősítés nagy szopás és nem is igazán éri meg, mert lényegesen csak a biztosításon lehet spórolni, az pedig sokkal egyszerűbb, ha mint nosztalgia-autóra kötsz rá biztosítást. Asszem 15 évnél idősebb autóra lehet, ha van mellette egy 15 évnél fiatalabb autód, amire normál biztosítást fizetsz. Természetesen így olcsóbb, részleteket nem tudok, kérem kapcsojjaki.
Gordon2005-03-20 18:54:52 // 24
Az adott típus! Nem konkrétan a 911-es, mert azt még ma is gyártják, hanem a 911 egy bizonyos típusa! Mert ugye adott szériát most már nem gyártanak! Lásd 156-os felvarrt külső, vagy Spider-nél az 1980 évek elején a váltás!
silversurfer2005-03-20 14:03:43 // 23
Ez érdekes. Ezek szerint az a "szerencsétlen" akinek mondjuk egy '63 vagy '64-es (ha jól emlékszem azóta gyártják) Porsce 911-ese van az nem veteránautós???
Gordon2005-03-20 10:01:27 // 22
Én úgy tudom, hogy 25 év, de nem a kocsinak kell 25 évesnek lennie, hanem a típus gyártása 25 éve fejeződött be, így a kocsi minimum 25 éves kell legyen, vagy öregebb! Persze lehet hogy ez nem igaz!
silversurfer2005-03-19 16:32:42 // 21
Elméletileg hány éves kortól lehet veteránautónak nyilvánitattni az autót???? Ez milyen előnyökkel és hátrányokkal jár??? Én egyébként most koszorús 55cm-es emblémákat és motoros jobb tükröt keresek, megnéztem a linket is, majd irok is a fószernak hátha vannak ilyen cuccai mert egyelőre itthon és az e-bayen nem találtam ezeket...
Paco2005-03-17 08:37:46 // 20
....vagy gerappa :))))
Inner Circle2005-03-17 08:36:33 // 19
Veterán autóba csak akkor rakathatnak katalizátort, ha gyárilag is volt benne... Amúgy az állam minden hülyeségre képes, természetesen :-( Ami a drágaságodat illeti, hm, hát télleg elég drága :-) Ez a Spider-evolúció (3. széria v. Aerodinamica v. Gummilippe) amelyik igazán tetszik? Nekem, bevallom, nem ez a kedvencem... Ez a legelső darabok közül való, még a dupla műszerfal van benne. Néhány hónappal korábban még a 2a széria futott, amit kis jóindulattal, minimális átalakítással és a megfelelő papírokkal el lehet adni veteránkorúnak - néhány hónapja az ebayon árultak egy majdnem veterán Spider papírt + alvázszámot... azok se voltak hülyék :DDD
TtK2005-03-17 08:30:01 // 18
Ez a topic tetszik nekem! Ebben az ötéves tervben én is tervezem egy ilyen gépezet beszerzését. :) Spider: valaki régebben linkelt egy amerikai oldalt a Spiderről, ott is valami olyasmi van, hogy bizonyos jelek alapján azonosítható az évjárat/típus/felszereltség, de sohasem 100% biztonsággal. Luigi mindig is azt szerelte be az autóba, ami épp a kezébe akadt. :)
Inner Circle2005-03-17 08:03:59 // 17
Nem beszélve arról hogy az egy belső piacra készült autó, az is lehet hogy a külföldiekbe nem tettek padot. Vagy csak '74 júniusig. Vagy csak azután. Vagy csak rendelésre. Vagy grappa :DDD
Inner Circle2005-03-17 08:03:11 // 16
Ráadásul az 1300 Juniort éppen 1974-ig gyártották egyféle, aztán júniustól egy kicsit másféle felszereltséggel. A 33/155/164 faceliftekből gondolom mindenki tudja, hogy milyen kavarodások szoktak ilyenkor lenni :-) Lassan már azon se csodálkoznék, ha Cgo-ék autója négyajtós lenne :DDD
Inner Circle2005-03-17 07:54:47 // 15
Beadom a lemondásom... Tuti, hogy az a pad originál? Nem lehet hogy az 1,6-os motorral együtt került bele?
Inner Circle2005-03-17 07:51:50 // 14
Találtam egy ilyet, ez téged igazol: 1600 Junior (1972-75) and 1300 Junior (June 1974-78) 1. Old-style painted dash 2. Old-style protruding door handles 3. Three-spoke wood-rim steering wheel 4. Seats = 1750/2000 type, though later cars have horizontal stitching, and modern carpeting 5. 14in wheels and 165 tyres (options to the old-style Duetto 15in wheels and 155 tyres) 6. Engine with larger 1750-type sump 7. Carbs - Dell'Orto DHLA 40 or Solex C40 DDH6 8. 4.3:1 final drive De hogy ne legyen egyszerű, rögtön alatta meg ez van... 1600 Junior (1974-81) 1. 2000-type interior 2. Headlamp cowls (as on 2000) 3. Flush-fitting door handles 4. Square rear view mirrors 5. Carb choice is different (detuned engine) - Dellorto DHLA40/Solex C40 DDH-6/Weber 40DCOE-27 Vagyis ugyanúgy '74-'75-ös 1600 Juniorok akár tök különbözők is lehetnek. Ez télleg grappa-pozitív gyártástechnológia :DDD
Cgo2005-03-16 22:04:47 // 13
IC, itt is megeskuszom, hogy hatul aprocska, de borozott pad van.
Ali762005-03-16 19:54:57 // 12
A kilincs nem süllyesztett a '74-es Spider 1.6 Junioron (1.3-on se) viszont a 2000 Veloce-n igen, ami szintén ebből a korszakból való és majdnem teljesen ugyanúgy néz ki. Az 1.6 Junioron csak egy pici krómkarika van a lámpa körül, de van! Ezeket az infókat most lestem ki az "All the Alfa Romeos" c. GYÁRI kiadású könyvből. De egyébként valószinüleg a grappás sztorid lesz a mérvadó, mert már egy csomó hasonló dologgal találkoztam. Megbízható szakirodalmakban is többféléket írnak...
Inner Circle2005-03-16 19:29:02 // 11
Itt van egy pont olyan verda, mint az enyém: http://www.carclassics.nl/spider/index.htm (katt a "Minj Spider 1600"-ra) Ennek is kifele állnak a kilincsei meg két tükre van, a lámpáiról is hiányzik a nagy krómgyűrű... Majd megfűzöm GRoman-t hogy fordítsa le :)
Inner Circle2005-03-16 18:40:53 // 10
Szerintem Cgo is megismeri a Duettót, de ha nem is ismerné, írásba adhatom neked hogy a lapján levő képeket NEM Duetto van :DDD Angolul meg ne akarjatok okosabbak lenni nálam, korábban Somerset Maugham és Ernst Hemingway néven több sikeres könyvet is írtam! :DDDD
norbee2005-03-16 16:55:51 // 9
Az majdnem olyan mint a youngtimer, csak IC nem tud rendesen angolul... :PPPPPPPP
Stee1462005-03-16 16:47:04 // 8
Bocs majdnem off, de a Newtimer az pontosan mit takar?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak