Tom122008-05-04 20:26:39 // 2526
	Meg is van! Jól emlékeztem...
	
Tom122008-05-04 20:22:32 // 2525
	Kihúzták és el is hajították jó messzire.:-)   :-/
	
Tom122008-05-04 20:21:02 // 2524
	...ha jól emlékszem, az "eszméletlen" gyapot, stb öntözésre ment a víz nagy része azokból a folyókból, amik a tavat táplálták, de majd még utánanézek.
	
Grando2008-05-04 20:18:57 // 2523
	Kihúzták a dugót. Höhöhö...
(Bocs, de annyira adta magát, hogy nem tudtam kihagyni. ;)) )
	
(Bocs, de annyira adta magát, hogy nem tudtam kihagyni. ;)) )
Tom122008-05-04 20:18:50 // 2522
	
	
Zsolt1552008-05-04 20:13:16 // 2521
	
	
Zsolt1552008-05-04 20:07:38 // 2520
	Buadpest is elég rendesen szennyezi a Duna vízét.
	
Zsolt1552008-05-04 20:06:12 // 2519
	A képek alapján már kiszáradt. Csak műholdas felvételeken látszik egy kis víz. :-(((
	
Tom122008-05-04 19:59:09 // 2518
	Pontosítanék. Van ahol jobban, van ahol nem annyira tesznek tönkre mindent...
Milyen "izé" lenne pl. Budapest kiszáradt Dunával...
	
Milyen "izé" lenne pl. Budapest kiszáradt Dunával...
Tom122008-05-04 19:55:54 // 2517
	Elég komolyan fenyegeti, már alig van belőle valami, pedig komoly halfeldolgozóipara volt a térségnek, mikor még volt hal.
Egy másik videó.
	
Egy másik videó.
Zsolt1552008-05-04 19:38:57 // 2515
	Döbbenet! Azt hallottam, hogy a kiszáradás fenyegeti, de ez már ... :-(((
	
Satti2008-05-04 18:54:31 // 2514
	Ez is jó példa arra, hogy az emberek van ahol teljesen tönkretesznek mindent, némi pesszizmussal nézve, a távoli, vagy nem túl távoli jövőben az egész Föld is így járhat, ha időben nem lépnek közbe.
	
Giorgio2008-05-04 18:47:57 // 2513
	Dzsízösz Krájszt whát dö hell?!?!? :-O
	
Tom122008-05-04 18:31:58 // 2512
	Úgy látszik, az emberi hülyeség tényleg határtalan...   /ma ilyen napom van :-)/
A külömbség csak annyi, hogy ez a természeti katasztrófa nem percek alatt, hanem évek alatt, játszódott le, mégsem vették komolyan...
Az Aral tó - ról van szó...

















	
A külömbség csak annyi, hogy ez a természeti katasztrófa nem percek alatt, hanem évek alatt, játszódott le, mégsem vették komolyan...
Az Aral tó - ról van szó...

















csocsi2008-05-04 17:42:31 // 2511
	Nekem semmi gondom nem volt vele.
	
Zsolt1552008-05-04 15:31:06 // 2510
	A Lexusról, a lexus.lap.hu is azt írja, hogy a Toyota luxus márkája.
	
Zsolt1552008-05-04 15:17:41 // 2509
	kettőt = kettő.
	
Zsolt1552008-05-04 15:17:18 // 2508
	Akkor az első kettőt jó volt. 
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
:-)))
	
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
:-)))
Tom122008-05-04 15:12:39 // 2507
	Lassan... Egy kis külső segítséggel...:-)
	
Taxi33™2008-05-04 14:41:21 // 2506
	Lassan csak felnőnek a feladathoz!!
	
Tom122008-05-04 14:40:15 // 2505
	...csak úgy "tarol" mindkét japán a F1-ben, hogy már keverem őket...;-))
	
Taxi33™2008-05-04 14:29:30 // 2503
	A Mugen nem a Honda gyári tuningja véletlenűl?
	
Tom122008-05-04 14:25:31 // 2502
	Én is úgy tudom, hogy a Datsun kb. a 80-as évek elején szűnt meg - legalább is azóta nincs ilyen autó.
A Toyota meg "oszlott" Mugen-re /sport/ és Lexus-ra /luxus/, a "síma" Toyota meg maradt a "nagyközönségnek". /ez nem is volt régen/:-)
A Proton meg nem igazán érdekel...;-)
	
A Toyota meg "oszlott" Mugen-re /sport/ és Lexus-ra /luxus/, a "síma" Toyota meg maradt a "nagyközönségnek". /ez nem is volt régen/:-)
A Proton meg nem igazán érdekel...;-)
Zsolt1552008-05-04 14:07:39 // 2501
	Ezeket találtam:
"Datsun" cég tulajdonképpen sosem létezett, a nevet a DAT Motors és a Nissan Motors használta a termelésben.1933-ban a Nissan vette át a DAT Motorcar Co.-t, és a név Datsunra változott. 1981 őszén jelentették be, hogy az amerikai piacra szánt autókat is Nissan néven forgalmazzák. Így 1983.-ban végleg megszünt a márkanév. Nissan néven a gyár csak 1960-as évektől gyártott személyautót.
"A Lexus a Toyota japán autógyár luxusmárkája. A megszokott Toyota minőségben, felsőkategóriás autó az igényes autókedvelőknek."
Proton, pedig tényleg maláj cég.
	
"Datsun" cég tulajdonképpen sosem létezett, a nevet a DAT Motors és a Nissan Motors használta a termelésben.1933-ban a Nissan vette át a DAT Motorcar Co.-t, és a név Datsunra változott. 1981 őszén jelentették be, hogy az amerikai piacra szánt autókat is Nissan néven forgalmazzák. Így 1983.-ban végleg megszünt a márkanév. Nissan néven a gyár csak 1960-as évektől gyártott személyautót.
"A Lexus a Toyota japán autógyár luxusmárkája. A megszokott Toyota minőségben, felsőkategóriás autó az igényes autókedvelőknek."
Proton, pedig tényleg maláj cég.
Tom122008-05-04 13:47:04 // 2500
	Az eléggé szelídített verzió lehetett /nem láttam/, mert, ha csak azt vesszük, hogy mennyi "szennyezett technikát" hagytak maguk után, amit az első napokban használtak, akkor 1 embernek egyszerre kellett volna helikoptert, tűzoltót, terepjárót, autóbuszt, harckocsit, meg mentőautót is vezetnie + a "személyzet" és még akkor sem jönne ki a 30. Azok kb. csak a közvetlen robbanás áldozatai lehetnek.



néhány kép az irányítóteremből



...és a város jelenlegi "lakói":





	



néhány kép az irányítóteremből



...és a város jelenlegi "lakói":





Satti2008-05-04 13:22:41 // 2499
	Némi pontosítás:-)
A Datsun volt előbb, abból lett a Nissan, a Lexus teljesen külőn márka mint a Toyota, csak a cégcsoport ugyanaz, a Proton az csak a Mitsubishi licence, ha jól tudom Malaysiában gyártják.
	
A Datsun volt előbb, abból lett a Nissan, a Lexus teljesen külőn márka mint a Toyota, csak a cégcsoport ugyanaz, a Proton az csak a Mitsubishi licence, ha jól tudom Malaysiában gyártják.
Zsolt1552008-05-04 13:21:05 // 2498
	A járművek tipusszámozását a volt Szovjetunióban az állami szabvány írta elő. A legelső szám a gépkocsi nagyságát jelöli: 
1 - kisautó pl. Tavria vagy Oka,
2 - közepes autó mint a Ladák,
3 - nagy autó pl. Volga,
4 - luxusautó a Csajka és a Zil.
	
1 - kisautó pl. Tavria vagy Oka,
2 - közepes autó mint a Ladák,
3 - nagy autó pl. Volga,
4 - luxusautó a Csajka és a Zil.
Zsolt1552008-05-04 13:11:19 // 2497
	A Zsiguli-Lada különbség igazából nem nagy. Lényegében: belpiacra Zsiguli, exportra Lada. 
Ugyanúgy, ahogy a:
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
Toyota - Lexus,
Mitsubishi - Proton, stb.
Mivel több százezer legyártott autóról volt szó, ezért akkoriban nem volt könnyű szelektálni, hogy belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen az autó.
1976-tól viszont már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (a felirat is már ilyen).
	
Ugyanúgy, ahogy a:
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
Toyota - Lexus,
Mitsubishi - Proton, stb.
Mivel több százezer legyártott autóról volt szó, ezért akkoriban nem volt könnyű szelektálni, hogy belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen az autó.
1976-tól viszont már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (a felirat is már ilyen).
Tom122008-05-04 12:33:42 // 2496
	Ilyen Ladánk is volt...:-) Vagyis az még Zsiguli volt. Miért is nevezték át?
	
Zsolt1552008-05-04 12:12:46 // 2495
	
	
Tom122008-05-04 12:06:22 // 2493
	A mi Daciánk még az elsők közül került ki, ezért csak a féltengellyel voltak gondok...:-)
	
Tom122008-05-04 12:01:26 // 2491
	Néhány kivételével igen.;-) /mikor éppen nem külföldön voltam :-)/
	
Zsolt1552008-05-04 11:54:51 // 2490
	
	
Zsolt1552008-05-04 11:46:58 // 2489
	És a többin is voltál???
	
Tom122008-05-04 11:43:57 // 2488
	Gondolhatod, hogy majd´szét robbantam, hogy az 1. F1-es futamon /Magyar/ nem lehettem ott, nem kívánom azt az érzést senkinek...:-) /csak a TV-ben nézhettem/ ...de a 2.-on már ott voltam! ;-))
	
Zsolt1552008-05-04 11:41:00 // 2487
	Gála est = Gálaest.
	
-----------2008-05-04 11:38:11 // 2486
	nekem a Dacia-ról az egyetlen élményem, hogy szegény apám épp kétszer annyi időt töltött alatta a szerelőaknában, mint az ülésben vezetés közben
	
Tom122008-05-04 11:37:12 // 2485
	
	
Zsolt1552008-05-04 11:32:13 // 2484
	Ha már 1986, akkor ...
ment a Linda sorozat a tévében,

Az Első Emelet részt vett a Sport csarnokban egy Gála esten.
 
  
 
A Modern Hungária énekelte az Elfújja a szél című dalt,

az első Forma-1-es futam is megrendezésre került,

ment az Isaura,

az újságosnál a Kisdobos volt kapható,

és piacra dobták a "Sport" Daciát is.

	
ment a Linda sorozat a tévében,

Az Első Emelet részt vett a Sport csarnokban egy Gála esten.
 
  
 A Modern Hungária énekelte az Elfújja a szél című dalt,

az első Forma-1-es futam is megrendezésre került,

ment az Isaura,

az újságosnál a Kisdobos volt kapható,

és piacra dobták a "Sport" Daciát is.

Tom122008-05-04 11:31:46 // 2483
	Esetleg, ha valaki sugárszennyeződés nélküli /virtuális/túrát akar tenni a környéken, itt megteheti:
Google Earth, 51°23'21.46"N, 30° 5'57.41"E
	
Google Earth, 51°23'21.46"N, 30° 5'57.41"E
-----------2008-05-04 11:30:22 // 2482
	És lesznek is még :((  A "Csernobili csata" című filmben tízezrekről beszélnek.
	
Zsolt1552008-05-04 11:17:55 // 2481
	Sokkal, de sokkal többen lehettek. :-(((
	
Tom122008-05-04 10:58:36 // 2480
	Nem csak ott voltak "hiányos térképek"...
	
Tom122008-05-04 10:42:26 // 2479
	Kb. ez lehetett...
	
-----------2008-05-04 10:30:45 // 2478
	És nem csak a szovjetek a hibásak a titkolózásban, hanem még a mai szenzációhajhász sajtó (tisztelet a kivételnek) is. A NatGeo-n a Katasztrófák nyomában c. sorozat Csernobillal foglalkozó epizódját úgy állították össze, mintha mindössze az a 30 tűzoltó lenne a halálos áldozat, akik az első oltásban részt vettek.
	
Zsolt1552008-05-04 10:11:38 // 2477
	Konkrétan ezt a jellegzetes alakú fát láttam egy képen, amelyeken partizánok, vagy kollaboránsok voltak.
	
Online tag
1
		Vendég1
470








