TDI752010-01-13 09:52:00 //
4687
Van ám más is:-)
Áram és feszültségmérő milliamper és volt

Gártási idő 1905 III.1.-én
GT Ɨ|ѯ2010-01-13 07:38:55 //
4686
micsoda kincsek!
ez igen:-)
Ha valaki kiváncsi az Angyalbőrben sorozatra, vagy a T.I.R. sorozatokra
itt megnézheti:-)
Kazes☻2010-01-12 15:23:48 //
4683
Örülhetünk, hogy nem 30-cal ment odébb a tizedesvessző. :)))
Cgo2010-01-12 15:08:31 //
4682
Cgo2010-01-12 15:05:53 //
4681
hat igen, majdnem seggre estem, mikor a fiamnak megvettem az iciri piciri konyvet (ami ugy +/- 5 oldal) es az ara 1450 Forint... Basszus az en verziom - igaz 30 eve - 1,50 Ft volt...
TDI752010-01-12 13:46:30 //
4680

töltőceruza hegy

Trabi Warnyú megszakító

Ceruza hegyező KB. 40-50 es évek a mai napig hibátlanúl működik

Petróleum gázlámpa Kellő karbantartással folyamatosan üzemkész:-) Mint egy régi alfa :-))

És végül de nem utolsó sorban fadobozos gyufa. Még egy szál sem lett meggyújtva a dobozból.
Köszi! El is mentettem az oldalt:))))
Edyboy2010-01-09 22:08:33 //
4678
Hát,igen,ilyen volt az élet az M5-ös előtt :)
Edyboy2010-01-09 22:07:14 //
4677
kando.2010-01-09 20:56:00 //
4676
No meg az utolsó előtti képen a sarokban a FIAT szöveg? :))
Hehe jó kis lírás áramszedős ikerkocsi...
Ezek nagyon nagy képek,hol találtad őket? Igen a gémes kút és a sok állat ami sokszor körülötte volt.A sín túloldalán,meg a cséri volt,ami egy hatalmas szemét domb .Oda jártunk szánkózni és a kezemet is ott vágtam szét,úgy hogy vannak szép emlékek:-)))
Én ebben a kereszteződésben,sokat áthaladtam srác koromban:-))
GT Ɨ|ѯ2010-01-09 14:11:24 //
4673
Akkor üvegcsere is ujra?:-))
kando.2010-01-09 12:08:18 //
4672
Arról nem is beszélve, hogy a Taurus régebbi alapítású, mint a Michelin (akik most megvették..)
Gondolom anno ők adtak gumikat az Ikarusnak (legalábbis nekem ez lenne logikus), meg gondolom sokat adtak külföldre, akárcsak a Bakony Művek, cserébe meg kaptuk az autókat a Nagy Testvértől meg a többi szoci országból :))
Közben még eszembe jutott a sok felsorolt cég listából lemaradt a Taurus. Még a rendszerváltás előtt is készítettek bérmunkában a Good Yearnak a Michelinnek ( mai tulajdonos) gumikat, és nem is rossz minőségben. Az a cég nem lett volna jó nekünk?
Minden ágazat megvolt a hazai autógyártáshoz, sikeresen szét is kurták, persze a nyugati lobbi érdekében.
Sajnos, apránként minden járműgyártást lerendeztek.
- a hazai autóbusz, és tehergépjármű gyártást,
- A Ganz-Mávagot (villamos, mozdony és vasúti kocsi gyártás),
- a 100 éves Újpesti, és a 165 évet megéllt Óbudai Hajógyárat.
Kazes☻2010-01-08 00:15:27 //
4669
Akkor jól tudtam. :)
Edyboy2010-01-07 21:59:02 //
4668
Nekem úgy is hiányzik,hogy nmessze lakom onnan :(
Kazes☻2010-01-07 21:40:44 //
4667

25 évet laktam ebben az első házban. Nekem hiányzik a kis tuja. :)

Edyboy2010-01-07 19:03:39 //
4666
Edyboy2010-01-07 18:56:13 //
4665
Kedvenc képem kimaradt:

51-es villamos és a lajosmizsei vasút kereszteződése :)
Edyboy2010-01-07 18:46:44 //
4664
Edyboy2010-01-07 18:30:02 //
4663
19,44,60,67,68.
Edyboy2010-01-07 18:24:43 //
4662
Egykoron ...

Edyboy2010-01-07 18:17:06 //
4661
Edyboy2010-01-07 18:07:28 //
4660
Nagyszombat ucca :))

Edyboy2010-01-07 18:05:13 //
4659
Törökbálintig járt :)
Íme :)
Na végre még egy dolog amit Vodkával javíthatunk:-D
kando.2010-01-02 17:41:25 //
4657
Jaa, van Korfu szelet is, meg láttam nerég ABC-s csokit is :) :)
Kau2010-01-01 18:32:27 //
4655
Képzelem jó árban. Mostanában felkapottak a retro dolgok új kiadásban, de mindnek meg is kérik az árát. Van pár csoki, mint ez is. 50 forintot nem ér és kétszáz valamennyiért árulják felénk...

Újra kapható!

kando.2009-12-31 15:57:46 //
4653
Na igen, gondolom nem volt annyi villamos, az UV-k is még csak gyártás alatt voltak, illetve max az első széria mehetett ki a Ganzból, a többi meg jobbára favázas volt még, ami miatt eléggé gyúlékony is volt, busz meg volt, mert ugye adta őket a FAÜ is, meg a MÁVAUT is..
Most azt mondom, lehet, hogy anno mégsem olt annyira jó összevonni az egész bandát egy BKV-ba, lehet ma is jobb lenne, ha a vonalak külön vállalatok kezében lennének :))
Az 56'-os események sajnos sokat ártottak a villamos közlekedésnek. Míg a buszok nagy része a garázsokban maradt a sztrájkok miatt, addig a villamosok közlekedtek, és így sok szerelvény, illetve a maga a hálozat egy része is semmisült meg a harcok folyamán.
Orczy tér
Kálvin tér
A helyreállítást sok helyen nem is kezdték meg, hanem azon a vonalon buszokkal, vagy trolibuszokkal indították újra a közösségi közlekedést.
Kau2009-12-31 15:42:56 //
4651
Ez most itt aktuális. BUÉK! :)

Az 1950. január 1-jén lépett életbe a "nagybudapest-törvény", amely az új kerülethatárokat állapította meg.
Ekkor csatolták többek között Hidegkutat is Budapest II. kerületéhez.
Kazes☻2009-12-31 01:30:15 //
4649
És mostanra a buszt is tönkre vágták. Mert most meg a külföldi busz lobbisták győztek. Szörnyű! De a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Jóccakát! :)
kando.2009-12-31 01:27:11 //
4648
Hát jah.. :D
Engem a ,,dróterdő'' sem zavar.. a közvilágítás miatt is meg a villamosok miatt is van Budán elég ,,kanóc'', akkor a trolik vezetékei már baromira nem lennének feltűnőek...
kando.2009-12-31 01:26:12 //
4647
A buszlobbi győzött.. autóbuszgyártásban élen voltunk, nyílván olcsóbb volt venni 10 IK-t, mint 1 Ganz villamost... persze ha a Ganz gyár is rugalmasabb és ,,gyártékonyabb'', talán többet is eladhattak volna és exportálhattak volna...
Érdekes, a cseheknél ma is van ETA, Víleda, van ČKD Tatra (erőgépek, villamosok)...
Kazes☻2009-12-31 01:23:21 //
4646
"korszerű" - csak idéző jelben, mert hát..... :)))
kando.2009-12-31 01:23:16 //
4645
Ezt nem tudom..
De én a Ganz-Mávag és Ganz Villamossági Műveket sem értem...
1968-ban a BNV-n bemutatják a csuklós villamost, ami nagy sikernek örvend, olyannyira, hogy még az amcsik is vennének, évi szinten tízezres darabszámot.. erre a gyár elrebegi, hogy ők évente jó, ha 4-5 db-ot összeraknak.. Ezt azóta sem értem, de tény, hogy a BKV-nak szállított Ganz csuksósok is 1972-78 között gyártódtak le, vagy talán még tovább, mindenesetre sok évbe telt azt a mennyiséget legyártani, ami most még fut (abból is kettő villamos tanulókocsi, egy félre van téve, a többi forgalomban van, ha éppen nem eseményezett..)
Kazes☻2009-12-31 01:22:13 //
4644
Az mondjuk tök jó lenne, mert az a sok sz@r drót nagyon idegesítő és persze a korszerű motoros dieselek is. :)
Kazes☻2009-12-31 01:20:31 //
4643
És a busz az jobb? A sok korommal, fékporral, zajjal, stb, stb, stb?
Kazes☻2009-12-31 01:18:31 //
4642

És ez a GANZ vilinger miért nem lett volna jó? :)
kando.2009-12-31 01:18:00 //
4641
NA igen, az is elég gáz, hogy a hídon se jár semmi, pedig oda tényleg csak a síneket kéne letenni..
Múltkor nézegettem,a Szerémi út (ha jól emlékszem, ez ami a Fehérvári és a Budafoki között van) mellett is egy csomó hely van, ott is simán mehetne hév-jellegű villamos (gyorsvillamos), a fűtő távvezeték alatt/mellett... Két vágány a megállóperonokkal el is férne szépen, beleköthetne a hídba is, meg lehetne kiágazás a Fehérvári út felé is, vagy feljebb a Leányka utca felé stb. :)
De hát se közlek.mérnök nem vagyok, sem nem dolgozom a városházán.. :D :(
Kazes☻2009-12-31 01:14:27 //
4640
Simán jó lenne és el is férne, de a 41-es a Kamara erdőbe jár. :) De lehetne újítani egy jó kis mágnesvasúttal. A sok érdi és a környező településekről ingázó mind letehetné a verdát Bp. szélén és hipp-hopp besurranna a városba. Jó lenne. :) De itt is csak szarakodnak. A rózsakerti vasúti átjáróra mis kell még egy kicsit várnunk, hogy alul vagy fölüljáróval kiváltsák végre és a du.-i irdatlan dugókat így megszüntessék. De mondhatnám, hogy az M0-ás dél budai csomópontja is egy kaki ahogy a 6-os útba torkollik, simán alul vezérelt lett, pedig annyi forgalom számlálót láttam ott egy időben. De mondhatnám a Lágymányosi hidat is, mert az is már a vicc kategóriába tartozik, SZVSZ. :)
kando.2009-12-31 01:11:32 //
4639
Nekem az is furcsa, hogy Budán miért nem jár troli..?
Nehogymá' azt találják ki, hogy a vezetékek rondítanák a környéket... ha már annyira zöld övezetnek akarják, miért nem jár troli a 11-es, 112-es stb buszok helyett? Van már akkus busz is, nem is kéne mindenhova ,,drót'' :))
kando.2009-12-31 01:08:36 //
4638
Hmm, lehetséges, hogy eredetileg addig járt. Egészen a Móricz körtértől, most ezt próbálja pótolni a 272-es busz...
Meg a Rákosszentmihályi hév helyett is vmi busz jár, pedig amerre a villamos/vonat járt, ma is járhatna, de hát az a környék is már olyan lett, hogy elzavarnák a villamost onnan..
Haverom mondta, mikor még az 52-esen járt, volt olyan lakó, aki panaszt tett, hogy ott jár a villamos, meg hangos.. Pedig Erzsébeten is vagy 100 éve jár tuja, mégis a lakónak, aki sokkal később költözött oda, áll feljebb... :S