Inter156 (il mascalzone)2010-05-24 20:09:17 // 5243
Na ez volt a másik,amiért szintén meg őrültem,de meg is kaptam. Elmondhatom jó gyerek korom volt:-DDD
Inter156 (il mascalzone)2010-05-24 20:07:52 // 5242
Meg őrültem ezért a buszért anno..:)))))))))) Én gyerek koromban buszvezető akartam lenni:)
Inter156 (il mascalzone)2010-05-24 20:06:01 // 5241
ystuc2010-05-24 19:09:13 // 5240
Hmm ilyesmim is van... Na, legközelebb, ha a telken járok, lehet, hogy felnézek a padlásra. :-)
Taxi33™2010-05-24 18:56:59 // 5239
ystuc2010-05-24 18:54:42 // 5238
Ilyenem van valahol a padláson! Csak zöldben! :-)
Taxi33™2010-05-24 18:30:35 // 5237
GTPeti2010-05-24 17:38:25 // 5236
Ilyenem nekem is volt. Sőt még meg is van vhol.
A "Van Halen szám vs. Almádi"-hoz senkinek nem fűződik emléke?
A "Van Halen szám vs. Almádi"-hoz senkinek nem fűződik emléke?
Zsolt1552010-05-24 17:26:05 // 5235
GTPeti2010-05-22 14:27:20 // 5234
GTPeti2010-05-22 14:22:46 // 5233
Ma játszották a rádióban Van Halen - Jump c. számát.
Anno ennek a "szinti refrénje" volt a szignál az Almádi strandon. Emlékszik még valaki erre? (Kb. 20 éve volt...)
Anno ennek a "szinti refrénje" volt a szignál az Almádi strandon. Emlékszik még valaki erre? (Kb. 20 éve volt...)
kando.2010-05-21 10:08:54 // 5232
Ez a topik is látom, pörög :D
kando.2010-05-19 09:07:56 // 5231
Én ma reggel utaztam a Credo-val a 239-esen. Nekem tetszett, igaz otthon jár több Credo busz is :)
Mindenesetre szimpibb, mint a szutyok volvók :D
Mindenesetre szimpibb, mint a szutyok volvók :D
Inter156 (il mascalzone)2010-05-17 19:58:25 // 5230
Inter156 (il mascalzone)2010-05-17 19:07:16 // 5229
Lehet hogy tévedek,de anno mintha kismotornál láttam volna:))
GTPeti2010-05-17 13:14:43 // 5227
Nagy buszteszt Budapesten
Úgy kellenének ezek a buszok, mint egy falat kenyér. Többszáz munkahely, kis nemzeti büszkeség, stb.
Úgy kellenének ezek a buszok, mint egy falat kenyér. Többszáz munkahely, kis nemzeti büszkeség, stb.
Kazes☻2010-05-14 16:22:06 // 5226
TDI752010-05-14 09:35:23 // 5225
Inter156 (il mascalzone)2010-05-13 19:03:17 // 5224
Valami ilyen irányítóm nekem is volt,de biztos hogy nem ilyen autó volt a végén....az nem ugrik be:))))))))
GTPeti2010-05-12 20:11:22 // 5223
Nagypapám narancssárga kereklámpás Zsigájában ilyen volt. Na meg Koppány-zár az elefántablakon. :)
És a hamisítatlan Lada illat. Hmm... De szerettem. :)
És a hamisítatlan Lada illat. Hmm... De szerettem. :)
Zsolt1552010-05-12 19:53:07 // 5222
Zsolt1552010-05-12 19:51:00 // 5221
Gengszterváltás. Nagyon jó megfogalmazás. :-)))
Kazes☻2010-05-12 14:03:55 // 5220
A 12-es verseny igen, az Alfát nagyjavítani kell! :)))
Kazes☻2010-05-11 12:16:08 // 5218
Merci, de az sem tisztán. :(
Fater (Norbi)2010-05-11 11:56:24 // 5217
A szocialista vezetés nem engedte az újabb buszcsalád gyártását, nem a cég vezetése. Készen voltak a 70-es évek végére már a formatervek is - akkor már olyan formát akartak piacra dobni, mint most a man lion coach!!!
Ne feletjsük el, hogy az ikarus vezette be a buszoknál a borulási teszteket...
Kár, hogy a gengszeterváltásnál rossz kezekbe adták a politikusok a buszgyárat. Az oroszoknál még a mai napig is futnak 256-osok szerintem bőven túl a 2 millió km-en.
A moszkvai busztenderen simán indulhatna a credo is a citadell 12 és 19-es modelljeivel. Sajnos a távolsági közlekedésben tarol jelenleg a merci connecto :((
Ne feletjsük el, hogy az ikarus vezette be a buszoknál a borulási teszteket...
Kár, hogy a gengszeterváltásnál rossz kezekbe adták a politikusok a buszgyárat. Az oroszoknál még a mai napig is futnak 256-osok szerintem bőven túl a 2 millió km-en.
A moszkvai busztenderen simán indulhatna a credo is a citadell 12 és 19-es modelljeivel. Sajnos a távolsági közlekedésben tarol jelenleg a merci connecto :((
Kazes☻2010-05-11 10:47:54 // 5216

az enyém sajna nem ilyen szép és az emberke sincs már meg. :)
Kazes☻2010-05-11 10:47:07 // 5215

Kazes☻2010-05-10 14:31:25 // 5214
Persze, hogy mindent meg lehet oldani, csak egy jó nokiás doboz kell hozzá! Sajna. Normálisan nem jó és különben is, akkor nincs semmi izgalom, stb. és az emberek meg boldogabbak lennének egy kicsivel és az nem jó.
kando.2010-05-04 14:25:27 // 5213
A 43-as villamos azóta sincs normálisan pótolva, de a 44-es is ha meglenne, simán átmehetne Újpalotára, akár a mostani 69-es végállomásáig.
A 4-es is mehetne tovább egyenesen a Nagyszőlős utca felé, akár egészen a Karolina útig vagy tovább, de a 41-es is mehetne át a Budaörsi útig és ott a Tesco és egyebek előtt/mögött. S nem hiszem, hogy ne adnának pénzt az áruházak erre, ha anno a Savoya parknál meg tudták oldani (nagy nehezen, mert a persze a bkv is is fürdőskurvát játszott..)
A 4-es is mehetne tovább egyenesen a Nagyszőlős utca felé, akár egészen a Karolina útig vagy tovább, de a 41-es is mehetne át a Budaörsi útig és ott a Tesco és egyebek előtt/mögött. S nem hiszem, hogy ne adnának pénzt az áruházak erre, ha anno a Savoya parknál meg tudták oldani (nagy nehezen, mert a persze a bkv is is fürdőskurvát játszott..)
Kazes☻2010-05-04 10:41:03 // 5212
Vagy maradhatott volna a Tétényig kimenő ág, sőt még inkább hosszabbítani kellett volna és ott szépen muzsikálna. A sok ingázó csak Nagytétény széléig kellene bejöjjön és onnan egy kombinoféle gyors vilinger bedobná az embereket, de lehet ehhez is több diploma kell + meg még több, minthogy BKV vezér lehessen az ember. :)
kando.2010-05-04 07:53:20 // 5211
Mondjuk a Hungárián, a Salgótarjánitól a Bécsi útig levő pályát nem ártana megcsinálni.
Most néztem egy 1983-as térképet, akkor a Kacsóh Pongrác útig járt, 12 perc (!) volt a menetideje.. ez a táv kb a fele a mostaninak, most meg jó, ha 40 perc alatt végigér.
Ha az a pálya jó lenne, lehetne menni ott 70-el is akár, csak a nagypanelek alatt nincs normális aljzat, a tömítések is szarok stb.
De a Combino is inkább tipikus elővárosi és nagy távolságú villamos, járhatna a Csepeli hév helyett mondjuk, a Borárosig vagy tovább a 2-es vonalán befelé a belvárosba, de a Nagykörút sűrű megállóhálózatára és nagy utasforgalmára egyáltalán nem alkalmas. Oda pont a csuklós Ganz volt a jó, ahol egy kocsin volt oldalanként 5 ajtó, a kombinén meg jó, ha 8 van 10 helyett..
Most néztem egy 1983-as térképet, akkor a Kacsóh Pongrác útig járt, 12 perc (!) volt a menetideje.. ez a táv kb a fele a mostaninak, most meg jó, ha 40 perc alatt végigér.
Ha az a pálya jó lenne, lehetne menni ott 70-el is akár, csak a nagypanelek alatt nincs normális aljzat, a tömítések is szarok stb.
De a Combino is inkább tipikus elővárosi és nagy távolságú villamos, járhatna a Csepeli hév helyett mondjuk, a Borárosig vagy tovább a 2-es vonalán befelé a belvárosba, de a Nagykörút sűrű megállóhálózatára és nagy utasforgalmára egyáltalán nem alkalmas. Oda pont a csuklós Ganz volt a jó, ahol egy kocsin volt oldalanként 5 ajtó, a kombinén meg jó, ha 8 van 10 helyett..
Kazes☻2010-05-03 21:36:07 // 5210
Jó elképzelés! Hehe, de hát még az is egy rejtély, hogy az 1s mikor fog már átérni a Lágymányosin?! Óóóóóóóó........!!!!
Zsolt1552010-05-03 21:02:58 // 5209
A VEKÉ-nek volt egy olyan elgondolása, hogy a "6"-s villamos hétvégenként a Móricz Zsigmond körtér, és a Moszkva tér között is a - Villányi út - Alkotás út útvonalat beiktatva járna, teljes körmenetben.
Ennek megfelelően készült is egy kiágazás a tér átépítésekor, de a megvalósítás elmaradt, mert a többi pályaszakasz állapota miatt a Siemens rögtön megvonta volna a garanciát a Combinokra. Ugyanezért nem járnak a Hungária körgyűrűn sem.
Ennek megfelelően készült is egy kiágazás a tér átépítésekor, de a megvalósítás elmaradt, mert a többi pályaszakasz állapota miatt a Siemens rögtön megvonta volna a garanciát a Combinokra. Ugyanezért nem járnak a Hungária körgyűrűn sem.
pb_2010-05-03 08:13:00 // 5208
L kellett baxni a pénzt valamire, olyanra, ami fizet is bizonyos köröknek.)
kando.2010-05-03 08:08:39 // 5207
NA az is mekkora egy fostalicska villamos.. :D :S
Sehova nem jó, csak a körútra, de oda se igazán. Nem is értem, hogy lehetett olyan típust venni, ami semmivel nem kompatibilis, nem csatolható és karbantartásigényes.
Vettek volna inkább 2 v 3 kocsiból csatolható, részlegesen alacsonypadlós villamost, amit ha kell, más vonalakra is tudnak küldeni.
A Combino így egyébként meg inkább lenne jobb az 1-es vonalán, mert ott messze vannak a megállók is, szélesek és hosszúak a peronok.
Persze nyár végére lejár a garancia is róla, na onnantól lesz ezeken is majd UV oldalindex, indulásjelző, meg IK buszból nyomógomb :) :P
De azt sem értem, hogy a vasúthatóság hogyan engedhetett mp3 hangú pályacsengőt, holott az biztonsági berendezés, akárcsak a homokszóró vagy az ajtó.
Sehova nem jó, csak a körútra, de oda se igazán. Nem is értem, hogy lehetett olyan típust venni, ami semmivel nem kompatibilis, nem csatolható és karbantartásigényes.
Vettek volna inkább 2 v 3 kocsiból csatolható, részlegesen alacsonypadlós villamost, amit ha kell, más vonalakra is tudnak küldeni.
A Combino így egyébként meg inkább lenne jobb az 1-es vonalán, mert ott messze vannak a megállók is, szélesek és hosszúak a peronok.
Persze nyár végére lejár a garancia is róla, na onnantól lesz ezeken is majd UV oldalindex, indulásjelző, meg IK buszból nyomógomb :) :P
De azt sem értem, hogy a vasúthatóság hogyan engedhetett mp3 hangú pályacsengőt, holott az biztonsági berendezés, akárcsak a homokszóró vagy az ajtó.
Kazes☻2010-05-01 17:45:59 // 5205
Na, hát ez az! Szvsz biztos benne volt a kezük a "nagyoknak", mint a combino ügyben a siemensnek pl.
GTPeti2010-05-01 13:03:46 // 5204
csocsi2010-05-01 12:15:34 // 5203
"nagyjaink" másként látták a dolgot.
Xixo2010-05-01 12:14:25 // 5202
:)) Legalábbis a hivatalos sajtóanyagban...
GTPeti2010-05-01 10:46:40 // 5200
Hát igen... Az biztos, hogy egy pol.tévével kevesebb gondja van Sz. T.-nak, mint a buszgyárral... :(( A finnek pedig jár a pont.
Poló2010-05-01 10:41:20 // 5199
Egy kis hírecske
És a Kravtex Kft. honlapja, Zsolt155 találhat itt sok érdekességet. Ahogy nézem, a buszok hátsó futóműve is magyar, vagy Rába, vagy Dana gyártmány. A Dana is Győrben van, igaz amerikai cég.
És a Kravtex Kft. honlapja, Zsolt155 találhat itt sok érdekességet. Ahogy nézem, a buszok hátsó futóműve is magyar, vagy Rába, vagy Dana gyártmány. A Dana is Győrben van, igaz amerikai cég.
Zsolt1552010-05-01 10:37:20 // 5198
2007.12.11.-én ott voltam Mátyásföldön, a gyár búcsúztatóján, amikor az Ikarus EAG az utolsó 3 darab buszt átadta a finn megrendelőnek. Ott azt mondta a külföldi megrendelő közlekedési vállalat képviselője, hogy nem érti, miért zárnak be egy olyan gyárat, amelyiknek a világban jó híre van. Elégedettek a márkával, és reményét fejezte ki – egy finn! - hogy lesz még Magyarországon autóbuszgyártás.

Egy német vélemény.


Egy német vélemény.


Zsolt1552010-05-01 10:22:46 // 5197
Erről szólt (volna) a Széchenyi terv is.
Zsolt1552010-05-01 10:19:41 // 5196
Abban igazad van, hogy a szocializmusban torzult a kereskedelem.
Az Ikarus viszont anno az egész világon adott el buszokat. (Reméljük nem azért mert annyira olcsó volt, mint most a King Long.) 1949-től egészen a rendszerváltásig elég nagy fejlődést tudott produkálni a gyár.
Az Ik250-s a bemutatásakor 1970-1971-ben több nívós nemzetközi díjat is kapott. Ez volt az első és nagyon sokáig az egyetlen alkalom, hogy egy kelet-európai gyártó maga mögé utasított nagy nyugat-európai cégeket. A sikerek következtében a Pártállam úgy döntött, hogy az exportra való termelést kell mindenáron növelni.
Sajnos a vezetés a típuscsalád nagy kereslete miatt, attól tarva hogy egy új modell esetleges sikertelensége miatt az visszaeshet, ezért inkább annak a gyártását erőltette, mint a már a hetvenes években már létező modernebb, alacsonypadlós buszokét. Sajnos nem tartották fontosnak a gyártmányfejlesztést.
Így mikor azok a piacra léptek, már egyáltalán nem számítottak a modern autóbusznak.
Az "occó" és jó mínőségű kínai buszok meg már most ...
Az Ikarus viszont anno az egész világon adott el buszokat. (Reméljük nem azért mert annyira olcsó volt, mint most a King Long.) 1949-től egészen a rendszerváltásig elég nagy fejlődést tudott produkálni a gyár.
Az Ik250-s a bemutatásakor 1970-1971-ben több nívós nemzetközi díjat is kapott. Ez volt az első és nagyon sokáig az egyetlen alkalom, hogy egy kelet-európai gyártó maga mögé utasított nagy nyugat-európai cégeket. A sikerek következtében a Pártállam úgy döntött, hogy az exportra való termelést kell mindenáron növelni.
Sajnos a vezetés a típuscsalád nagy kereslete miatt, attól tarva hogy egy új modell esetleges sikertelensége miatt az visszaeshet, ezért inkább annak a gyártását erőltette, mint a már a hetvenes években már létező modernebb, alacsonypadlós buszokét. Sajnos nem tartották fontosnak a gyártmányfejlesztést.
Így mikor azok a piacra léptek, már egyáltalán nem számítottak a modern autóbusznak.
Az "occó" és jó mínőségű kínai buszok meg már most ...
Kazes☻2010-04-30 21:26:57 // 5195
Van benne igazság az biztos főleg, hogy nyilván a félős konkurencia miatt kellett tönkretenni a hazaikat, egy kiváló teherautó és busz márkát. Különösen a busz gázos, mert a fél világon használták és még mindig használják és igencsak meg volt a felvevő piaca.
csocsi2010-04-30 21:16:07 // 5194
Nevezhetjük sokféle képen :((
Online tag
1
Vendég1
547
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- 159
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki