WTCC – Felemás szezonnyitó

2005-04-13  Teddy
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a túraautók versenye ugyanott folytatódott, ahol tavaly véget ért: Alfa-BMW adok-kapok jellemezte a világbajnokság első futamát.
Hírek >> 2005  

Az első futam

A monzai első futamnak már a rajtfelállása is sokat sejtetett: Dirk Müller, Antonio Garcia, Gabriele Tarquini volt az első három sorrendje. Farfus a 4. Giovanardi a 8. míg Thompson a 9. helyről rajtolt.

A BMW Team Deutschland versenyzője a rajtot követően elszakadt az üldözőbolytól, ezzel gyakorlatilag eldöntötte az első futam végeredményét. Mögötte azonban kemény harcok folytak a pontokért.
Prialux nem egyszer próbálta meg Farfust megelőzni, még a lehetetlennek tűnő helyzeteket is bevállalta a tavalyi bajnok, de a 21 éves brazil "öreg rókákat" megszégyenítő módon zárta az íveket. Prialux így lemaradt a dobogóról, az Alfa viszont – hacsak a második és harmadik hellyel is- de uralta a pódiumot. Mindezt a negyven ezres olasz szurkolótábor előtt!

Dirk Müller nyerte tehát az első futamot, s ezzel sporttörténelmet írt a német pilóta: ő lett a Túraautó Világbajnokság első futamgyőztese.
Garcia - aki a második helyről indult - pedig bemutatta a nap legrosszabb rajtját. Mentségéül szolgálhat, hogy a bemelegítésen összetörte a BMW-t, de a BMW Team Italy garantálta a spanyolnak, hogy összerakják az autót. A rossz rajtot még az is tetézte, hogy a harmadik körben Farfus némi kakaskodás után, előzés közben megkoccolta Garciát, aki így kisodródott és az 5. helyről várhatta a folytatást.

A Seat 3 autója – mint ahogy tavaly – idén sem tudta felvenni a versenyt két riválisával. A 6. és 7. helyen álló Alfásokkal, Giovanardival és Thompsonnal álltak versenyben, előrébb jutni azonban már nem tudtak... Rickard Rydell az 1 pontot érő 8. helyen fejezte be az első futamot.

A Ford Hotfriel Sportnak ez az első idénye a túraautók mezőnyében, ennek megfelelően nincsenek nagy elvárásaik az autóikkal szemben. Egész hétvégén motorproblémával küszködött a csapat, Klenke az 5. körben emiatt búcsúzott, csapattársa Ja:ger pedig Alain Menu Chevroletjével ütközött. A Chevrolet is azok közé tartozik, akiknek van még mit dolgoznia a siker érdekében, ők azonban mind a három autójukat célba jutatták.

Második futam

A második verseny a szokásokhoz híven fordított sorrenddel indult. Az első, kicsit vérszegényebb futam után a második már jóval szorosabb és izgalmasabb is volt.

Az Alfák és a BMW-k közötti harc is inkább a második futamon éleződött ki; talán ennek is köszönhető, hogy  Tarquinit a belső íven autózó Dirk Müller némi rákormányzással a fűre segítette.

Az Alfásoknál az abszolút csalódást a 3-szoros ETCC bajnok Fabrizio Giovanardi okozta. A második versenyen a harmadik helyről rajtolhatott volna, ha nem fullasztja le a 156-ost a rajtrácson.
Nem volt könnyű dolga Thompsonnak sem, Dirk Müller és Garcia folyamatosan támadta. A német azonban hibázott, így Thompson akkora előnyt tudott szerezni, ami kitartott a verseny végéig. Akár hősként is beállíthatjuk a brit fiút, aki megakadályozta, hogy Monzában kettős BMW győzelem szülessen.

Rydell a második futamon sem tudott pariban lenni a többiekkel. Garcia és Dirk Müller is elhúzott mellette, a második körben pedig Farfusszal ütközött, így a második futam is csalódást okozott a spanyol márkának, csak Gené hatodik helyével vigasztalódhattak.

A helyezésekért nagyon komoly harc alakult ki, ennek a nézők voltak a legnagyobb nyertesei; igazi túraautós hangulatot produkáltak a versenyzők. Rydell kiválása után az 5. körben Colciago a Lesmoban ütközött, 1 körrel később Huff és De Lorenzi veszett össze, Garcia pedig Thompsont üldözte, de hibázott és 3 hellyel hátrébb sorolt. A 6. kör első kanyarjába hatan érkeztek meg egyszerre, (Thompson, Dirk, Farfus, Tarquini, Garcia és Prialux) Thompson elfékezte magát és levágta a kanyart, Farfus kicsit kiszélesítette az ívet, Dirk és Tarquini pedig ekkor ütközött össze.

Az utolsó kör valószínűleg Garciának volt a legnehezebb; őt Jörg Müller gyötörte, aki a 29. helyről vágott neki a versenynek. Jörg az első futamon nem ért célba és a másodikat is csak a boksz utcából kezdhette meg. A Chevrolet az ex-Alfásnak, Nicola Larininek köszönhetően a 15. helyen futott be.

Az új hendikep-rendszer szerint a következő plusz súlyokat kapják a pilóták: Dirk Müller: +45 kiló, James Thompson: +35 kiló, Antonio Garcia: +25 kiló, Andy Prialux: +10 kiló.

A pilóták versenyét jelenleg Dirk Müller vezeti 18 ponttal, őt Thompson követi 12-vel, Garcia 10-zel, Prialux 9-cel és Tarquini 8-cal.

A konstruktőrök versenyében a BMW áll az élen 29 ponttal, egy ponttal van csak lemaradva az Alfa Romeo, a Seatnak 15, a Chevroletnek pedig 6 pontja van.

A következő versenyhétvégét május elsején tartják a franciaországi Magny-Cours-ban.

Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)

Kapcsolódó írásaink:
WTCC szabályzat – új hendikep súlyrendszer
Jóváhagyták a 2005-ös WTCC versenynaptárat 
ETCC 2004 – Tarquini nyert, Prialux a bajnok

Írta:
Tedi