A belépő, Progression szinten széria a 6 légzsák, a VDC, egy zónás klíma, bőr belső, alufelnik és a CD-s rádió. Az 1.9-es JTS motorral 28.600 euróba (7.150.000 HUF), a 2.2-essel 30.600 euróba (7.650.000 HUF), a 3.2-es V6 JTS-sel pedig 34.600 euróba (8.650.000 HUF) kerül a 159-es.
A dízel erőforrások árai a következők: a 8 szelepes, gyengébb 1.9-es JTD-ért 29.240 eurót (7.350.000 HUF), a 16 szelepesért 30.800 eurót (7.700.000 HUF), a 2.4 JTD-ért pedig szintén 34.600 eurót (8.650.000 HUF) kérnek. A két csúcsmodell tehát azonos áron kerül a piacra. Az olaszoknál a gyengébb 1.9-es és a 2.4-es dízelt kivéve már megrendelhetők az autók. A két másik verzióért majd csak augusztus végétől lehet sorban állni.
A Distinctive felszereltség minden egyes modell esetében 2.650 euróval (662.500 HUF) dobja meg az alapárat. Ez a csomag kétzónás klímát, kormányon lévő audio és telefonvezérlőt, bőr váltót és kormányt, tempomatot, cd-s rádiót, Alfatex kárpitozást, esőérzékelős ablaktörlőt, szagérzékelőt, sőt lefagyásérzékelőt tartalmaz.
Az árképzéssel és a felszereltség kialakításával az Alfa egyértelmű célja, hogy befogja nagy ellenfelét a 3-as BMW-t. Karl-Heinz Kalbfell ezt soha nem is titkolta. A vezér ugyanis úgy látja: a 3-as BMW jelenleg a kategória ásza, az Alfa célja pedig, hogy befogja az éllovast. Kalbfell pedig a bennfentesek szerint abszolút mértékben tudja, hogy mit kell tennie. Nem is csoda, hiszen a bajor márkától csábították át annak idején.
A 320i belépő modellje, az "Eletta" 150 lóerőt présel ki az 1995 ccm-es soros 4-es motorból, 220 km/h-s végsebességet és 9 mp-es gyorsulást garantálva ezzel. Mindezért 30.400 eurót kérnek, az Alfa viszont ennél 1.800 euróval kevesebbet kér az 1.9-es Progression JTS -ért, ami 10 lóval többet tud.
A dízelfronton a helyzet a következő: a 320d 163 lóerőt állít elő, 220 km/h-s végsebességgel, és 8.3 mp-es gyorsulással büszkélkedhet. Mindezért a németek 32.950 eurót kérnek. Az Alfa 1.9-es JTD-je gyengébb ugyan, de technikailag sokkal fejlettebb, és 2.200 euróval kevesebbet kell fizetni a csúcstechnikás dízelért.
További részletek:
Letölthető felszereltségi lista
Letölthető technikai adatok
Kapcsolódó fórum:
Alfa 159 & Brera
Kapcsolódó írásaink:
Kezdődik a 159-es piaci bevezetése
Genfi autószalon 2005
Jön az Alfa Romeo 159!
300 ezer Alfa eladása a cél
Újabb kémfotók és részletek a 156 utódjáról!
Ilyen lesz az Alfa Romeo 158?