Mi készül az Alfa Romeonál...?

2005-09-18  Gabriel
Összegyűjtöttük az infókat a 147-es és a 166-os utódjáról, valamint arról is, hogy mi lesz a Kamal sorsa...
Hírek >> 2005  

147 4x4
Az autós újságírás néhány képviselője már tudni véli, hogy a legkisebb Alfát, azaz a 147-est is bemutatják összkerekes változatban. Ehhez a modellhez azonban már nem a Q4 elnevezésű Torsen diffis egységet kapcsolják, hanem egy vadiúj fejlesztésű elosztót. Az új teljesen más rendszeren alapuló összkerékhajtásos változat a gyártás küszöbén áll, hiszen elõrehaladott tesztek folynak az északi központban (Arjeplog), a saját pályán (Balocco) és a Nürburgringen is.
Az Alfa Romeo Fejlesztõ Központ (Centro Ricerche Alfa Romeo) nyilatkozata szerint az új rendszer tesztjei nemcsak az Alfa, hanem a Fiat konszern összes típusán zajlik. Az említett próbák feltehetően a 147-es karosszériája alá rejtett Progetto 940-es futóművel zajlanak.

Kamal
A Kamalról (Progetto 921) úgy hírlett, hogy az előbb említett 940-es, tehát a 147-es utód alapjaira épül majd. A legutolsó hírek azonban már arról szóltak, hogy a Maserati SUV-jával, a Kubanggal fog közös padlólemezen és alkatrészeken osztozni. Azaz a két modellt együtt fejlesztették volna ki, ha nem állítják le a folyamatot.
A bolognai gyártó eredeti tervei alapján a szupersportos crossover stílus, mely a Kubang koncepcióján alapult volna Giorgetto Giugiaro rajzai alapján, és a Ferrarival karöltve készült volna. 
A beruházások és a feltételezett eladható darabszám valamint a visszatérülés kockázata miatt azonban elvetették a terveket. A közös Fiat-Alfa Romeo-Maserati alkatrészek relatív nagyszériás gyártása viszont új lehetõségeket nyithat.

166
A változás szele lassan eléri a zászlóshajót is. Azonban módosították azt a tervet, amely szerint a 166-os gyártását már ebben az évben le kéne állítani.
Erre azért került sor, mert a 166-os utódjának megjelenése még eléggé távoli. A hírek szerint az utód konstrukciója már a közös komponensek gyártáspolitikáján alapulna és "rokonság" fűzné a kisebb karosszériás Maseratihoz.
A nagy sedan a típus életciklusának végéig (ami feltehetõen 2007) már semmilyen külsõ vagy technikai változáson nem fog átesni.

Kapcsolódó cikkeink:
Alfa-Maserati együttműködés, avagy eljön a Kánaán?
Elkezdődött a Kamal fejlesztése

Kapcsolódó fórum:
A jövő Alfái

Írta:
Gabriel