Ennek egyik egyértelmű jele, hogy a www.alfaromeo.it oldalon található egy link a 8C Competizione microsite-jára. Mint ismeretes, ez az első Alfa Romeo, amely a high-end autók közé sorolandó. Antonio Baravalle az Alfa vezérigazgatója a következőképpen kommentálta a döntést: "Lefaragtunk a PR kiadásainkból azért, hogy megalkothassuk a 8C Competizionét." Mint mondja: "ez egy tökéletes módja az Alfa Romeo promótálásának". Hát ezzel egyetértünk!
Arról már régóta tudunk, hogy Maserati motor kerül az autóba, sőt a hajtáslánc is onnan származik, de keringtek mindenféle pletykák turbófeltöltésű motorokról és egyebekről. Baravalle most színt vallott és kiderült, hogy a kicsit öregecske 4.2-es helyett egy 4.7 literes, 450-500 lóerős szívómotor fogja mozgatni az 1300-1500 kilós kasztnit. Ugyanez a motor a Quattroportéban is megtalálható lesz, a 8C számára azonban kicsit más hangolású, jobban kihegyezett 4.7-eseket készítenek. Ennek hála, inkább Ferraris, mint Maseratis karakterű lesz az aggregát, mindez pedig nagy valószínűséggel a hangban is jelentkezik majd. Inkább üvölteni fog, mint durcásan mormogni.
A 8C végsebessége valahol 310 körül lesz, a gyorsulása 0-100-ra 4,5 másodpercre tehető. Ennyi erőt természetesen már nem első, hanem hátsókerék meghajtással juttatnak az aszfaltra. Azaz: hurrá, ismét lesz hátulkaparós Alfa! :)
Joggal merül fel a kérdés, hogy mennyire veszélyezteti-e a 8C a Maserati eladásait. No, hát Milánóban erre is gondoltak, az Alfát némileg magasabb áron, 130-150.000 euróért lehet majd hazavinni (33-38 millió Ft), így aztán inkább a Ferrari F430-as árával lesz pariban.
Mintegy felvezetésként 500 darabot készítenek el a szupersportkocsiból, és ha továbbra is igény mutatkozik rá, akkor a gyártás természetesen folytatódik. A 2003-as Frankfurti Autószalonon végzett felméréseik szerint 3000 potenciális vásárlója lehet a 8C-nek.
A gyár tervei azonban ezzel nem érnek véget. Baravalle egyik célja, hogy a 8C-vel történelmet írjon és megalkossa az első high end Alfát, valamint vissza akar térni a régi nagy sikerek helyszínére, a Le Mans-i 24 órás versenybe is, mivel meglátása szerint erre tökéletes eszköz a 8C.
Kapcsolódó írásaink:
440 lóerővel jön a 8C!
8C Competizione típusleírás - sok fényképpel
Ősszel jön a 8C!
Csak álom marad a 8C?
Kapcsolódó fórum:
A jövő Alfái