Kedvcsinálóként elég lenne, ha végignéznénk a gyerekek autóskártyáinak képeit, hiszen az azokon szereplő álomautók szinte mindegyike ott van ezen a kiállításon.
Köztük látható az olasz sportautógyártás szinte összes csodája, itt van a Ferrari Enzo, a Lamborghini Murcielago, a Maserati Quattroporte, valamint a Pagani Zonda. Itt vannak - a teljesség igénye nélkül - a Lotus, a Bentley, az Aston Martin, a Koenigsegg, a Morgan és a Wiesmann autói is, de nem maradtak távol a Magyarország utcáin gyakrabban feltűnő márkák sem, például az Alfa Romeo, a BMW, a Mercedes, a Jaguar, vagy a Subaru leggyorsabb és legdrágább modelljei is.
A Luxusautó Show a svéd Koenigsegg márka első hivatalos bemutatkozása Magyarországon, amelynek autói kinyitott állapotban úgy néznek ki, mint a transformers-robotok :)
A vadonatúj csodák mellett oldtimer- és tuning autók, valamint motorkerékpárok is várják az érdeklődőket, sőt elhozták Schumacher 2002-es Forma-1-es versenyautóját is.
A Luxusautó Show-n leplezték le Magyarország első saját tervezésű és készítésű versenyautóját, a Silver Stinget. A Bovi Motorsport által kifejlesztett autóval Bódis Kálmán elindul a magyar túraautó bajnokságon, majd decemberben és januárban a bahreini, illetve a dubai 24 órás versenyeken is.
Az autót egy 437 lóerős, 3,6 literes, hat hengeres erőforrás hajtja, amelyet a Porsche 911-GT3 motorjából fejlesztettek ki.
A rendezvény fő szervezője a kuvaiti Al Roudhan Bader, aki 23 éve él Magyarországon, luxusautókat gyűjt és baráti kapcsolatokat ápol a legpatinásabb autómárkák gyártóival és kereskedőivel. Korábban már több alkalommal rendezett kisebb autókiállításokat, például Debrecenben és Győrben is. Al Roudhan Bader szerint Kelet-Európában is növekszik a luxusautók piaca, egyre több nagyon drága autót adnak el ezekben az országokban.
Nos, állítólag Bader megveszi ezt a Bugatti Veyront is, amelynek ára csekély 1,16 millió euró (nem elírás :)...
A kiállításon járva úgy éreztük, hogy a budapesti vásárváros "raktárépületei" nem illenek már egy ilyen, a nevében is a luxust hangoztató kiállításhoz. A százmilliós autók sem kaptak megjelenésükhöz méltó standokat. Néhány autót parkettára állítottak, de a legtöbb csupán padlószőnyegen állt. A leglátványosabb standot meglepő módon a magyar versenyautó kapta, ez forgott is.
Az autók legtöbbjénél sajnos még tájékoztató tábla sem segítette információkkal az egyszerű nézelődőt. A tuning autókat felvonultató csarnokban pedig sajnos a "cicás" és a "ciki" kategóriába tartozó autók voltak többségben. Nem is értjük, hogy egy szupersportautókat felvonultató kiállításra hogyan kerülhetett például egy széjjeltuningolt Daewoo Matiz és egy Suzuki Swift...
A rendezvény csütörtöki VIP-napjára 15 ezer forint volt a belépő, aznap a nagy tömeget elkerülve, nyitott kordon mellett lehetett megtekinteni a kiállítást magyar és külföldi sztárvendégek jelenlétében.
A kiállítás többi napján a felnőtt belépőjegy 1.990 forintba, nyugdíjasoknak és diákoknak pedig 1.490 forintba kerül.
A sportautókért érdemes kimenni, de a tuning pavilont kerüljétek inkább el....
Ja, és akiknek ez sem elég: hétfőn érkeznek a Gumball 3000 autói Budapestre!
Kapcsolódó fórum:
Autószalon (Frankfurt, Genf, Bp...)