Bár a konszern - amely 56 %-os részesedéssel rendelkezik a Ferrariban - négy éve még 34%-ot adott át, mára a milánói bank kezében csak 11.7% maradt, a fennmaradó 22.3 százalékot a pénzintézet idő közben továbbértékesítette a befektetőinek.
A részvényeladásokra még 2002-ben került sor a cég rossz anyagi helyzete miatt. Az így befolyó 775 millió eurót a csoport anyagi helyzetének javítására használták fel. Idő közben viszont változott a helyzet, a Fiat is jobban áll anyagilag, a Mediobanca pedig szeretne megszabadulni a részvényektől.
Korábban a pletykák arról szóltak, hogy a FOM (Formula One Management) vezére, az F1 mindenható ura Bernie Ecclestone veszi majd meg az értékpapírokat, ezt azonban Marchionne bejelentése megcáfolta.
"A mi dolgunk, hogy a Mediobancát kisegítsük ebből a helyzetből" - nyilatkozta Marchionne a bejelentés után.
Luca Cordero di Montezemolo a Fiat cégcsoport feje korábban csak annyit ejtett el, hogy "A megfelelő időpontban közbe fogunk avatkozni és visszavásároljuk az eladott részvényeinket". Arról egyébként nem szól a fáma, hogy mennyit fizetett a Fiat a 11%-os csomagért.
A tranzakciót többek között az teszi lehetővé, hogy a Fiat megduplázta adózás előtti nyereségét az elmúlt évhez képest, hála az előzetes számításokat felülmúló eladásoknak. A hírre egyébként a Fiat részvények 2 százalékot emelkedtek és a milánói tőzsdén 11.75 euró értéken zártak.
A hírhez kapcsolódik még, hogy a Fiat meghosszabbította a francia PSA Peugeot-Citroen konszernnel az együttműködését, így a haszongépjármű gyártásokat a jövőben is összehangolják majd. A bejelentést az új szériájú Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper premierjére időzítették.
Kapcsolódó hírek:
Ferrari részesedés Ecclestone kezében
Kapcsolódó fórumok:
Üzlet-vállalkozás-tőzsde