Már a csendőrök is 159-essel nyomják

2006-05-31  Teddy
Az állami rendőrség után már a csendőrökhöz is megérkeztek az első 159-esek Olaszországban.
Hírek >> 2006  

Több, mint fél évszázados tradíció, hogy a csendőrök (Arma dei Carabinieri) Alfa Romeókkal veszik fel a harcot a bűnözés ellen. A szokás pedig folytatódik, avagy the show must go on: a napokban vehették át az első szolgálati 159-est. A 156-osokat kivétel nélkül 2 literes TS motorral kapták, ma már azonban más szelek fújnak Itáliában is... a gazdaságosságot szem előtt tartva 2.4 literes MJTD motorral hajthatják a Carabinieri emberei az Alfákat. Attól nem kell félni, hogy bármelyikőjük is rosszul fog aludni a dízel motor miatt, ezek az öngyulladásos motorok ugyanis sokkal erősebbek, mint a 2 literes 156-osok voltak.

Az első Alfa, ami a Carabinieri szolgáltába állt az 1900-as TI modell volt 1951-ben. 100 lóerős volt és ekkor akasztották rá a mai napig a csendőr Alfákra használt "gazelle", azaz gazella jelzőt. (A rendőrök párducnak hívják a 159-est).Az 1900-ast olyan modellek követték, mint a Giulietta, a 90-es, a 33-as, a 75-ös, a 155-ös, szóval gyakorlatilag az egész Alfa modellpaletta megjelent a rend őreinél.

Attól sem kell tartani, hogy az olasz csendőrök fellázadnak a főnökeiknél, mondván fapados az autó és megfőnek benne nyáron. A 159-eseket minden földi jóval ellátták, van benne MP3-as hifi, 2 zónás digit klíma, hogy ne tudjanak összeveszni a kollegák a hőmérsékleten, a biztonság jegyében pedig VDC is jár a Carabinieri 159-eseibe. Mindezek mellett természetesen nem maradhat el az általunk csak csendőr-kéknek hívott sötétkék karosszériaszín, a fehér tető, rajta a két sziréna (fényhíd helyett) és egy LED-es kijelző, ami az autó háta mögött haladót informálja arról a tényről, hogy most bizony a körmére fognak nézni.

Kapcsolódó fórumok:
159 - egy új korszak?

Kapcsolódó írásaink:
159-esek szolgálatban
159-es típusleírás
Vezettük a 159 SW-t!

Írta:
Tedi