Duplázni akar az Alfa Romeo

2006-06-29  Teddy
Az Alfa Romeo és a Lancia is megduplázná 2010-ig az éves eladásokat, a cél ugyanis 300 ezer új autó értékesítése évente.
Hírek >> 2006  

Az első hallásra talán meglepő célkitűzésről Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója számolt be, miután megbeszélést folytatott a cégcsoporthoz tartozó márkák vezetőivel.
"Középtávú stratégiánk legfontosabb eleme, hogy az Alfa Romeo és a Lancia eladásait megduplázzuk és elérjük az évi 300 ezres darabszámot" - mondta.

Ekkora darabszámot a mai gyártósorokkal már képtelenek előállítani, ezért a Pomigliano d'Arco-i üzemben nagymértékű beruházást hajtanak végre, hogy kibővítsék a gyártókapacitást.
Miután az anyacég nagyjából rendbe rakta a Fiat eladásait, ideje volt már, hogy a két rétegmárkával is foglalkozzanak. Marchionne úgy véli, hogy bár nagy erőfeszítéseket kell majd mindkét márkának tennie, az emberek szeretni fogják az új modelleket.

Az Alfa a tavalyi évben 126.000 új autót értékesített, az idei cél pedig 180.000 darab. Ez év májusáig valamivel több, mint 68.000 Alfa gördült le a gyártósorokról, félidőben tehát még nincs meg az éves tervezet 50 százaléka. Pozitívum viszont, hogy a tavalyi év hasonló időszakához képest 9.7 százalékkal több Alfa fogyott. A vezetők mindenesetre bizakodók és elsősorban a 159-es Berlina és SW modellektől várnak jó eladási adatokat, de a 149-es jó fogadtatása is pozitívan érintheti az értékesítést.

A Lancia, ami a 90-es évek elején még a sportban kimagasló eredményeket ért el, mára a luxus képviselőjévé vállt a Fiat csoporton belül. Ebből fakadóan is nehezebb helyzetben van, mint az Alfa. A másik tényező, hogy a tavalyi év közepén leállt a középkategóriás modelljüknek, a Lybrának a gyártása. Tavaly 118.000 autó talált gazdára, ez év májusáig pedig a beszűkült modellpaletta ellenére is 56.000 példány gurult le a gyártósorról. A Lanciánál elsősorban az év végén bemutatkozó új modelljüktől, a Deltától várnak sikereket.

Az olasz piacra vonatkozó tervek sem sokkal szerényebbek, hiszen a Fiat 30 százalék felett szeretné tartani részesedését az olasz piacon és 8 százalékot szeretnének kiszakítani maguknak az európai eladásokból.

A 300 ezres példányszám elmélete egyébként nem ismeretlen Milánóban, hiszen Karl-Heinz Kalbfell, az Alfa Romeo előző vezérigazgatója is ekkora példányszámot szeretett volna kisajtolni a sportautógyártóból.

Kapcsolódó írásaink
Tovább bővülnek a Fiat és Alfa eladások
Szárnyaló Fiat és Alfa eladások
FIAT eladások a csúcson
Kelendő újdonságok: Alfa 159, Grande Punto
300 ezer Alfa eladása a cél

Kapcsolódó fórumok
Üzlet-vállalkozás-tőzsde
A jövő Alfái

Írta:
Tedi