ETCC - Végre Alfa siker

2004-06-28  Teddy
Az Alfa Corse versenyzői egy ideje nem ünnepelhettek, mivel versenyzőik vagy kiestek, vagy nem értek el dobogós pozíciót.
Hírek >> 2004  

A Donington Park-i versenyen ezt a "csendet" sikerült James Thompsonnak megtörnie, akit az olasz gárda negyedik pilótaként indított el.

Első futam

Már a rajt előtt nem volt teljes a mezőny, Zwart BMW-jének differenciálja már a felvezető körben megadta magát, Bartyan pedig az utolsó kockából indult, mivel az autójában motorcserét hajtottak végre.

A rajtnál az első helyről induló Thompson megőrizte vezető pozícióját, a másik három Alfa viszont hátrányba került; Jörg Müller mind a hármuk mellett elment. Giovanardi és Tarquini a változatosság kedvéért ismét összekoccantak, ezúttal viszont sikerült a pályán maradniuk, sőt még pozíciót sem vesztettek. A második kör végén a versenyt Thompson vezette, őt követte Müller, majd jött a három Alfa, Tarquini, Giovanardi és Farfus.

A harmadik körben Tarquini és Giovanardi befogták az előttük autózó Jörgöt, megelőzni viszont nem tudták. Egy körrel később azonban mind a ketten megelőzték a német pilótát; ezzel a manőverrel az első három helyen Alfa Romeo állt.

A hatodik körben Giovanardi megelőzte az addig második Tarquinit, akire így rászakadt Jörg Müller.

A hetedik körben Giovanardi elfékezte magát és a kanyart a külső íven volt kénytelen abszolválni. Mindez két helybe került az Alfa háromszoros bajnokának. Tarquini és Jörg is megelőzte. Egy körrel később a BMW-s pilóta Tarquinit is megelőzte és a verseny végéig már engedte ki a kezei közül a második helyet.

A célvonalon azonban Thompson haladt át elsőként, ezzel nagyon fontos pontokat szerezve az Alfa Roeo csapatnak, második lett Jörg Müller, a harmadik-ötödik helyen pedig Tarquini, Giovanardi és Farfus ért célba.

Második futam

A fordított rajtfelállásnak köszönhetően Molleken rajtolt az első helyről, a vén rókának számító Rickard Rydell és Zwart követte őt. A Redgate nevű kanyarban Gené, Jörg Müller és Giovanardi koccant, utóbbi egy kerékcserét követően tudta folytatni a versenyt. Még az első körben Tarquini és Farfus is megelőzte Mollekenst, megszerezve ezzel a második és harmadik helyet. Az első helyen Andy Prialux tanyázott, az előző verseny győztese, Thompson csak az ötödik volt.

A második körben Tarquini megelőzte Farfust, feljőve ezzel a második helyre. Luca Rangoninak  idő előtt ki kellett állnia, ugyanis eltörött a sebességváltója. A Seatos Diefenbacher sem tudta befejezni a második futamot, neki az autó motorjával gyűlt meg a baja, Jan Magnussen pedig fékproblémák miatt búcsúzott. Farfus is feliratkozott a kiesettek listájára; neki a motort sikerült megfőznie.

A hatodik körben még mindig Prialux vezetett, nyomában Tarquinivel és a közben felzárkózó Thompsonnal, valamint Dirk Müllerrel és Mollekensszel. A tizedik körig mindez annyit változott, hogy Garcia megelőzte Mollekenst.

A kockás zászlóig pedig nem változott már a helyzet: a versenyt Andy Prialux (BMW) nyerte, a második Gabriele Tarquini (Alfa Romeo), a harmadik pedig Jonathan Thompson (Alfa Romeo) lett.

Pilóták versenye:
1. Andy Priaulx (GBR)  72 pont
2. Dirk Müller (GER)  68
3. Jörg Müller (GER)  65
4. Gabriele Tarquini (ITA)  57
5. Fabrizio Giovanardi (ITA)  46

Konstrüktőrök versenye:
1. BMW  176 pont
2. Alfa Romeo  123
3. SEAT  46

A következő versenyt július 31-én tartják a belga Spa-Francoshapsban.

Írta:
Tedi