A legelső listán még szerepelt az Alfa Romeo testvérmodellje, a Brera és a Spider, a nyolc döntős közé azonban már nem kerültek be. Várható volt, a trend ugyanis évek óta az, hogy a kis-, alsó-közép- és középkategóriás autók jutnak a fináléba. Tavaly számunkra érthetetlen módon a Renault Clio kapta az elismerést, idén azonban jöhet a visszavágó.
Na nem a mi részünkról, hanem a konszern részéről. Tavaly a Grande Punto lemaradt a nevezésről, mert nem teljesítette azt a kritériumot, mely szerint legalább 6 európai piacon jelen kell lennie az adott típusnak. Idén viszont már ott van, sőt a döntőbe is bejutott a Fiat sikermodellje és a legtöbben a Grandét tartják a legnagyobb esélyesnek. Megjelenése óta vezeti az eladási listákat, tehát az esélye megvan a cím elnyerésére.
A végső szavazásra novemberben kerül sor, melyen (ahogy eddig mindig) két magyar újságíró, Gajdán Miklós és Surányi Péter képviseli majd hazánkat. Kiindulva a tavalyi fiaskóból, lehet, hogy az idén sem számíthat az olasz autó jobb ítéletre.
Íme a teljes lista:
Citroën C4 Picasso
Fiat Grande Punto
Ford S-Max
Honda Civic
Opel/Vauxhall Corsa
Peugeot 207
Skoda Roomster
Volvo C30